Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

vanessa310
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bordeauxdog

Hulp gevraagd

Ongelezen bericht door vanessa310 »

Hai,

We hebben een Bordeauxdog pup van 16 weken oud, een schat van een beest. Super lief voor onze kleine kinderen.
Maar we hebben alleen een groot probleem met haar.

Ze plas over het speelgoed van onze kinderen heen. Naar mijn inzien is dit een dominantie probleem.

Hoe kunnen we dit het beste oplossen?
Kan slechts al het speelgoed van onze kinderen weg halen...

Groetjes Vanessa
Ineke

Re: Hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Ineke »

Een dominantieprobleem met een pup van 16 weken. :oohja:
Komt dat ooit nog goed? :Q:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Is de hond verder wel al zindelijk?

Je hoeft niet al het speelgoed weg te halen, je moet zorgen dat je ziet wanneer het gebeurt en dan zeggen dat dat niet de bedoeling is.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sterredag »

Ik weet niet hoe klein je kinderen zijn. Als ze zo klein zijn dat ze nog niet zelf op hun kamer spelen, dan is het misschien handig om een stuk af te zetten waar hond niet zomaar bij kan en kinderen kunnen spelen.
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

vanessa310 schreef
Ze plas over het speelgoed van onze kinderen heen. Naar mijn inzien is dit een dominantie probleem.
Waarom denk je dat dit een dominantie probleem is? En is dominantie wel een probleem?

Laat me je gerust stellen. Iemand anders schreef het ook al. Een 16 weken oude pup is niet dominant.
Het kan zijn dat hij dat is met 16 maanden Maar dan zal zij wel niet meer in huis plassen. Tenminste laten wij dat hopen.
Laten wij ook even vaststellen dat er niets mis is met een dominante hond. Sommige honden zijn dat, en zo hoort het ook.
Veel mensen denken dat dominant hetzelfde is als gevaarlijk. Het schrikt ze af, en zij verwachten er alleen maar narigheid van. Niets is minder waar. Een dominante hond is zelfbewust, heeft lef, en vertoont eigen initiatief.
Daar kan een mens zijn voordeel mee doen.

Maar even praktisch. Uw pup is gewoon nog niet helemaal zindelijk. Zet haar na iedere maaltijd (of om de twee uur buiten) en prijs haar de hemel in wanneer zij een plas doet.
Let binnen scherp op zodra zij wakker is en gaat rond scharrelen. Zodra zij aanstalten maakt te gaan plassen roep je kort en scherp; "NEE!!" pakt haar op en zet haar buiten. Daar wachten op een plas, en weer prijzen als het gelukt is
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Een kind doet er een paar jaar over om zindelijk te worden, een hond moet het gewoon in 1 week kunnen????? :scratch:

Hij plast gewoon,omdat hij moet plassen en dat heeft helemaal niets met dominantie te maken. Naar buiten zetten als hij heeft gespeeld, geslapen, voor het eten en na het eten.
Niks zeggen, gewoon oppakken (stopt hij met plassen) en buiten zetten. Doet hij het buiten dan uitbundig belonen. Als je namelijk hard nee zegt, loop je het risico dat hij het niet meer wil doen als jij erbij bent.

En de kinderen leren dat ze hun speelgoed opruimen, totdat de hond heeft geleerd dat hij het buiten moet doen en jij hebt geleerd zijn signalen te begrijpen.
Misschien een goed hondenboek kopen: hoe voed ik mijn pup op???

sorry als ik een beetje negatief ben, maar soms.....
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
sabberdesab
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising shih tzu maltezer

Ongelezen bericht door sabberdesab »

Hallo Vanessa
Plast de hond alleen over het speelgoed, of ook elders in huis.. Is de hond ook al zindelijk?
Want dat begrijp ik uit jouw reactie over dominantie
( waarbij ze overigens niet zegt dat dat als gevaarlijk beschouwd word pffffff)
Groetjes Sabine
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Carole
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Carole »

Idd, dat begrijp ik ook uit de vraag van Vannessa.
En alles opruimen voor de hond zou mij te ver gaan.
Hoort (juist)bij de opvoeding daar vanaf te blijven.
Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn.
sabberdesab
Vaste gebruiker

Als het echt alleen over de speelgoed van de kinderen is begrijp ik de gedachte over dominantie.

Maar doe nou niet alsof ze iets belachelijks zegt omdat de hond te jong daarvoor is.
Dat zou kunnen, maar dat weet niet iedereen en daarom stelt ze de vraag ook.
Het is een beetje jammer om haar dan een opmerking te plaatsen hoe stom ze wel niet is om daar aan te denken.
Laten we leren van elkaar en niet op zo`n kinderachtige manier iemand voor dom zetten.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

sabberdesab schreef:Als het echt alleen over de speelgoed van de kinderen is begrijp ik de gedachte over dominantie.

Maar doe nou niet alsof ze iets belachelijks zegt omdat de hond te jong daarvoor is.
Het is een beetje jammer om haar dan een opmerking te plaatsen hoe stom ze wel niet is om daar aan te denken.
Laten we leren van elkaar en niet op zo`n kinderachtige manier iemand voor dom zetten.
Nee dit bericht is positief en vriendelijk voor je medeforummers :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sabberdesab schreef:Als het echt alleen over de speelgoed van de kinderen is begrijp ik de gedachte over dominantie.

oh alsjeblieft niet weer he :boos:
ik mis het woord respect nog, maar dat komt ongetwijfeld in de volgende post :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sabberdesab
Vaste gebruiker

Nou dit bedoel ik dus.
Je mag hier geen vraag stellen want dan kom je stom over, want zo word ze klaar duidelijk neergezet. Eigenlijk moet je overal verstand van hebben en niet om hulp vragen.
En doe je dat wel krijg je antwoorden waar je niets mee kunt, in plaats van hulp.
Ik zeg er iets van, en kijk de hele meute komt voor elkaar op en keert tegen mijn aantijging op een van jullie
Goh.. nou.. wat moet ik daar nou van denken..
Zijn we hier nou om wat te leren of om deze vraagsteller voor dom te zetten.
Valerie
Zeer actief

sabberdesab schreef:Nou dit bedoel ik dus.
Je mag hier geen vraag stellen want dan kom je stom over, want zo word ze klaar duidelijk neergezet. Eigenlijk moet je overal verstand van hebben en niet om hulp vragen.
En doe je dat wel krijg je antwoorden waar je niets mee kunt, in plaats van hulp.
Ik zeg er iets van, en kijk de hele meute komt voor elkaar op en keert tegen mijn aantijging op een van jullie
Goh.. nou.. wat moet ik daar nou van denken..
Zijn we hier nou om wat te leren of om deze vraagsteller voor dom te zetten.
Zijn we hier om te zeiken of om leuk te forummen?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:

Nee dit bericht is positief en vriendelijk voor je medeforummers :ok:
:denken: was ook al aan het teruglezen, zo absurd is het toch allemaal niet wat er staat?
Mag ook best eens van uit worden gegaan dat mensen zich ten minste minimaal voorbereiden.
En dan weet je dat op deze leeftijd heel normaal is dat het kwartje nog niet is gevallen/hondje nog onvoldoende beheersing heeft over de sluitspieren; dat het in principe nu een peutertje is...

:wink: En die kunnen inderdaad heel lastig zijn, maar poepen en plassen niet expres op plaatsen waar jij dat niet wil en zeker niet uit dominantie of om je te pesten...

Ik zou eens even op het forum zoeken naar meer informatie wat betreft zindelijkheidstraining, dat is al een goed begin :ok:
renee-uk schreef: oh alsjeblieft niet weer he :boos:
ik mis het woord respect nog, maar dat komt ongetwijfeld in de volgende post :roll:
hey renee, een beetje respect he :F:
Dalijk krijgen we de hele ik-heb-al-10-posts en evenveel recht om te reageren als ieder ander, mensen op dit forum zijn helemaal niet aardig en veel te negatief, het is niet eerlijk want jij bent groot en ik ben klein :jank: rant weer :roll:
dagmar88
Zeer actief

oh oh ik heb mn berichtje nog niet getypt of het is alweer zo ver...

er wordt hier ook gewoon bruikbaar advies gegeven :19:
Carole
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Carole »

Het gehakketak is vrees ik veel interresanter om te beantwoorden dan om Vannessa een antwoord te geven. Sommige beantwoorden de vraag niet eens maar storten zich gelijk in de discussie......

Misschien moeten we Vannessa ff afwachten?
Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Carole schreef:Het gehakketak is vrees ik veel interresanter om te beantwoorden dan om Vannessa een antwoord te geven. Sommige beantwoorden de vraag niet eens maar storten zich gelijk in de discussie......

Misschien moeten we Vannessa ff afwachten?
wat moet ik nog antwoorden dan?
Nog een keer hetzelfde zeggen?
Er zijn prima antwoorden gegeven waar TS zeker wat mee kan, dus waarom altijd dat doorzeuren?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief

Ik moet niets :pffff:

Maar ik zou zeggen laat termen als dominantie los en bedenk dat het pupje nog een baby is waarvan de blaas niet eens volgroeid is. Af en toe een plasje is helemaal niets ergs aan alleen wel vervelend dat het net steeds op speelgoed is.
Wat beter opletten en pupje vaker buiten zetten, en je zeker helemaal niet druk maken over dominantie :ok:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik denk dat het het handigste is om een stukje kamer af te zetten daarin wat speelgoed voor de hond en alleen als jij er 100% met je aandacht bij bent de hond in de rest van de kamer laten met kinderen en speelgoed..zodra ze aanstalten maakt ..de hond zonder teveel poespas optillen en buiten zetten...plast ze buiten..is ze heel braaf. misschien ook handig om de kinderen even niet met pluche of iets dergelijks in de kamer te laten spelen maar met iets wat makkelijk afspoelbaar is.succes ermee!!maar komt wel goed hond is nog jong!
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
vanessa310
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bordeauxdog

Ongelezen bericht door vanessa310 »

Bedankt voor jullie antwoorden. Beetje jammer dat ik door sommige mensen compleet word afgezeken, en word bestempeld als een of andere dombo. Ik stel hier gewoon mijn vraag, wil je alleen maar reageren met een voor mij nutteloos antwoord, dan reageer er liever niet op. Maar goed....

Ze is verder goed zindelijk. Ik zet haar buiten als ze signalen aan geeft en doet haar behoefte dan netjes buiten.

Ze heeft bijvoorbeeld net buiten geplast en komt dan weer binnen, dan ziet ze bijvoorbeeld een boek van de kinderen (3+1) op de grond te liggen en dan gaat ze daar meteen op plassen, terwijl ze dus 1 minuut daarvoor buiten is geweest.

Groetjes
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Is ze misschien bij de fokker krantzindelijk gemaakt ?
Dan kan het zijn dat ze gewoon alleen een drang heeft om op iets te plassen en of dat nu speelgoed, een matje of een krant is......
Sandra
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dominantie kun je niiet helemaal weg cijfferen denk ik omdat het toevallig een pup is.
Heb hier nesten gehad waar best wel "dominantie handelingen" werden gepleegd naar nestgenoten.
Waarom word er wel gesproken over verschillende type puppen in een nest als onderdanig/dominant/leiderstype/inschikkelijk/flegmatiek/dwingeland/ enz......en eenmaal uit het nest word dat aan de kant geschoven.
Vergeten we dan niet dat je geboren word met een bepaald soort karakter eigenschappen.??
Je zou het over speelgoed pissen als een soort van claim gedrag kunnen zien .
Claimen is ook 1 van de dominantie handelingen.

Zo maar een gedachtte hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Kelev de oude schreef:vanessa310 schreef
Waarom denk je dat dit een dominantie probleem is? En is dominantie wel een probleem?

Laat me je gerust stellen. Iemand anders schreef het ook al. Een 16 weken oude pup is niet dominant.
Het kan zijn dat hij dat is met 16 maanden Maar dan zal zij wel niet meer in huis plassen. Tenminste laten wij dat hopen.
Laten wij ook even vaststellen dat er niets mis is met een dominante hond. Sommige honden zijn dat, en zo hoort het ook.
Veel mensen denken dat dominant hetzelfde is als gevaarlijk. Het schrikt ze af, en zij verwachten er alleen maar narigheid van. Niets is minder waar. Een dominante hond is zelfbewust, heeft lef, en vertoont eigen initiatief.
Daar kan een mens zijn voordeel mee doen.

Maar even praktisch. Uw pup is gewoon nog niet helemaal zindelijk. Zet haar na iedere maaltijd (of om de twee uur buiten) en prijs haar de hemel in wanneer zij een plas doet.
Let binnen scherp op zodra zij wakker is en gaat rond scharrelen. Zodra zij aanstalten maakt te gaan plassen roep je kort en scherp; "NEE!!" pakt haar op en zet haar buiten. Daar wachten op een plas, en weer prijzen als het gelukt is
Hier ben ik het mee eens en zo heb ik het ook gedaan met Onyx. Ogen voor en achter hebben en het plasgedrag voor zijn. Je herkent de tekenen op een gegeven moment wel.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

bouvierpoedel schreef:Dominantie kun je niiet helemaal weg cijfferen denk ik omdat het toevallig een pup is.
Heb hier nesten gehad waar best wel "dominantie handelingen" werden gepleegd naar nestgenoten.
Waarom word er wel gesproken over verschillende type puppen in een nest als onderdanig/dominant/leiderstype/inschikkelijk/flegmatiek/dwingeland/ enz......en eenmaal uit het nest word dat aan de kant geschoven.
Vergeten we dan niet dat je geboren word met een bepaald soort karakter eigenschappen.??
Je zou het over speelgoed pissen als een soort van claim gedrag kunnen zien .
Claimen is ook 1 van de dominantie handelingen.

Zo maar een gedachtte hoor.
:ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
dagmar88
Zeer actief

vanessa310 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Beetje jammer dat ik door sommige mensen compleet word afgezeken, en word bestempeld als een of andere dombo. Ik stel hier gewoon mijn vraag, wil je alleen maar reageren met een voor mij nutteloos antwoord, dan reageer er liever niet op. Maar goed....

Ze is verder goed zindelijk. Ik zet haar buiten als ze signalen aan geeft en doet haar behoefte dan netjes buiten.

Ze heeft bijvoorbeeld net buiten geplast en komt dan weer binnen, dan ziet ze bijvoorbeeld een boek van de kinderen (3+1) op de grond te liggen en dan gaat ze daar meteen op plassen, terwijl ze dus 1 minuut daarvoor buiten is geweest.

Groetjes
Inderdaad zou ik eens vragen aan de fokker of ze op de krant zindelijk is gemaakt.
Is het niet zo dat ze de kinderen erg spannend vindt en het speelgoed met de kinderen associeert?

Ik zou inderdaad een paar weken een hoek afschermen waar zij niet mag komen, verder gaan met zindelijkheidstraining en na een maand of wat het nogmaals proberen.
Sowieso vind ik het met zulke jonge kinderen een goed plan om een stukje te maken waar de hond niet mag komen; ze wordt erg snel groot en lomp, de jongste zal nog veel tijd op de grond doorbrengen en een tijdje 'nogal' wankel staan :wink:
mum

Ongelezen bericht door mum »

Kids hebben hier door schade en schande wijs moet worden, als je het niet opruimt pakt het hondje het en dan is kapot, hadden die jong zo door :D
Maar jouw kindjes zijn nog heel klein dus dan zul je zelf op moeten letten dat er niet teveel speelgoed ondergezeken wordt, ik zou wel alle boeken opruimen en voor tijdelijk even alleen dingen die makkelijk schoon te maken zijn neerleggen voor de kindjes.

Respect hoor, twee van die kleintjes en dan nog een pup erbij, dat zou ik niet kunnen :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Als een hond op kranten is zindelijk gemaakt gaat hij niet in ene op speelgoed pissen als vervanging.
Gebeurt eerder dat hij dan een deurmat /kleed of kleding pakt zgz de zachtere matrialen..
Valerie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Als een hond op kranten is zindelijk gemaakt gaat hij niet in ene op speelgoed pissen als vervanging.
Gebeurt eerder dat hij dan een deurmat /kleed of kleding pakt zgz de zachtere matrialen..
Daar vallen kinderboeken ook wel onder hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief

Valerie schreef:
bouvierpoedel schreef:Als een hond op kranten is zindelijk gemaakt gaat hij niet in ene op speelgoed pissen als vervanging.
Daar vallen kinderboeken ook wel onder hoor.
Onder andere.
maar wat ik lees is dat hij hett alleen doet op de kinderspullen.
Valerie
Zeer actief

Dan lees je niet goed.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”