Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding....
Moderator: moderatorteam
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Voeding....
Hallo allemaal,
Ik heb een Boomertje van 10 maanden die ik bij de fokker heb meegekregen onder het mom dat hij al aan Royal Canin brokjes at. Thuis aangekomen moest hij spugen en toen kwamen er hele grote andere brokken uit dan wat de fokker zei.
Ik heb hem toen eerst het proefzakje gegeven van RC. Maar dit ging er niet van harte in. Toen heeft hij van onze andere hond brokjes gepikt (bonzo adult). Ik ben toen overgegaan op bonzo puppy brokjes omdat hij die andere zo goed at. Helaas ging dit al snel minder. RC blieft meneer niet, en die van Bonzo ook niet. Toen in een speciaalzaak gevraagd en Bozita/Bonzita gekregen. Deze lust hij wel maar hij eet er niet van harte van.
Onze andere hond at altijd Cezar, en hier at Boom soms ook wel eens wat van, en dan at hij zijn brokjes wel. Dus ik aan de puppyblikvoer gegaan, dit mengen met brokjes maar nee, dan hoeft hij het niet.
Al met al eet hij dus weinig brokken. Alleen als ik ze in de Kong stop. Dan lust hij ze wel, alleen ja, dit werkt niet want als ik werken ben eet hij dus niets.
Hij viel alleen maar af, (zelfs het trucje met 20 min neerzetten en weghalen hielp niet). Omdat ik bang was dat hij echt voedingstoffen en dus groeitekorten zou krijgen gaf mijn moeder hem soms wel eens een stukje brood. (hij was bijna 1,5 kilo afgevallen omdat hij gewoon niet meer at, en dat lijkt mij voor een klein hondje wat nu op eindgewicht 8 kilo weegt te veel). Hij was echt een en al ribben, op cursus zeiden ze zelfs dat ik iets anders moest bedenken.
Ten einde raad ben ik hem dus brood met vlees gaan geven. In de ochtend een boterham, tussen de middag een en in de avond dat blikvoer. Ik stond hier al niet achter want buiten het feit om dat het brood slecht wordt gegeten vind ik dat blikvoer echte troep.
Maar toen kwam het dilemma, wat dan??? Hij krijgt nu regelmatig gebakken kip, en vlees wat ik eet. In combinatie met aardappels en groente of zoiets, maar dit lijkt mij ook niet de bedoeling. Ik heb wel van alles gelezen over KVV en BARF, maar ik weet niet goed wat ik nu moet doen, hoe ik die overschakeling kan maken. Het is echt een zatvreter namelijk...
Wie kan mij hierbij helpen??
Alvast bedankt...
Liefs, meg
Ik heb een Boomertje van 10 maanden die ik bij de fokker heb meegekregen onder het mom dat hij al aan Royal Canin brokjes at. Thuis aangekomen moest hij spugen en toen kwamen er hele grote andere brokken uit dan wat de fokker zei.
Ik heb hem toen eerst het proefzakje gegeven van RC. Maar dit ging er niet van harte in. Toen heeft hij van onze andere hond brokjes gepikt (bonzo adult). Ik ben toen overgegaan op bonzo puppy brokjes omdat hij die andere zo goed at. Helaas ging dit al snel minder. RC blieft meneer niet, en die van Bonzo ook niet. Toen in een speciaalzaak gevraagd en Bozita/Bonzita gekregen. Deze lust hij wel maar hij eet er niet van harte van.
Onze andere hond at altijd Cezar, en hier at Boom soms ook wel eens wat van, en dan at hij zijn brokjes wel. Dus ik aan de puppyblikvoer gegaan, dit mengen met brokjes maar nee, dan hoeft hij het niet.
Al met al eet hij dus weinig brokken. Alleen als ik ze in de Kong stop. Dan lust hij ze wel, alleen ja, dit werkt niet want als ik werken ben eet hij dus niets.
Hij viel alleen maar af, (zelfs het trucje met 20 min neerzetten en weghalen hielp niet). Omdat ik bang was dat hij echt voedingstoffen en dus groeitekorten zou krijgen gaf mijn moeder hem soms wel eens een stukje brood. (hij was bijna 1,5 kilo afgevallen omdat hij gewoon niet meer at, en dat lijkt mij voor een klein hondje wat nu op eindgewicht 8 kilo weegt te veel). Hij was echt een en al ribben, op cursus zeiden ze zelfs dat ik iets anders moest bedenken.
Ten einde raad ben ik hem dus brood met vlees gaan geven. In de ochtend een boterham, tussen de middag een en in de avond dat blikvoer. Ik stond hier al niet achter want buiten het feit om dat het brood slecht wordt gegeten vind ik dat blikvoer echte troep.
Maar toen kwam het dilemma, wat dan??? Hij krijgt nu regelmatig gebakken kip, en vlees wat ik eet. In combinatie met aardappels en groente of zoiets, maar dit lijkt mij ook niet de bedoeling. Ik heb wel van alles gelezen over KVV en BARF, maar ik weet niet goed wat ik nu moet doen, hoe ik die overschakeling kan maken. Het is echt een zatvreter namelijk...
Alvast bedankt...
Liefs, meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Re: Voeding....
Je kan je beter aanmelden op barfplaats of voernatuurlijk.
Je kan alvast beginnen met KVV te kopen dat is smuldier/carnibest enz.
Ik zou geen aardappels geven of brood en geef je vlees behalve varkensvlees gewoon rauw hoef je niet te koken of te bakken.
Mijn zoon en schoondochter hebben ook een boomertje en die weegt 6 kilo en eet ook vers.
Ik zou geen aardappels geven of brood en geef je vlees behalve varkensvlees gewoon rauw hoef je niet te koken of te bakken.
Mijn zoon en schoondochter hebben ook een boomertje en die weegt 6 kilo en eet ook vers.

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Voor kvv heb je heel veel keus, ligt eraan wat er in jou buurt te verkrijgen is en ook wel hoeveel geld je wilt of kan eraan uitgeven. Ikzelf vind haaksbarf, tinlo en darf wel goed, ze eten het ook graag en je hebt veel variatie met haaksbarf en tinlo. Je hoeft hier niets bij te geven, is compleet.
Voor barf/nrv kan je je inlezen op de vele fora, ik heb honden die evenveel ongeveer wegen, ze krijgen hier ongeveer 15% orgaan, 42,5% vleesbot en 42,5% spiervlees verdeelt over 5 dagen, resterende 2 dagen 1 pensdag en 1 visdag. Dan af en toe yoghurt, honing, kiemen,.... Vleesbot kan je tegenwoordig kiezen uit echte vleesbotten of botmixen (kiezebrink heeft er verscheidene bv).
Maar dat is weer zo'n beetje hondafhankelijk allemaal. Zo krijgt Dino af en toe een brokdagje, heeft Kai vastendagen en krijgt Lotje 1 maal per week blikvoer (gezondere van applaws bijvoorbeeld).
Voor barf/nrv kan je je inlezen op de vele fora, ik heb honden die evenveel ongeveer wegen, ze krijgen hier ongeveer 15% orgaan, 42,5% vleesbot en 42,5% spiervlees verdeelt over 5 dagen, resterende 2 dagen 1 pensdag en 1 visdag. Dan af en toe yoghurt, honing, kiemen,.... Vleesbot kan je tegenwoordig kiezen uit echte vleesbotten of botmixen (kiezebrink heeft er verscheidene bv).
Maar dat is weer zo'n beetje hondafhankelijk allemaal. Zo krijgt Dino af en toe een brokdagje, heeft Kai vastendagen en krijgt Lotje 1 maal per week blikvoer (gezondere van applaws bijvoorbeeld).
- meg1986
- Zeer actief
Ik ga dat straks even doen, ga ik zo even naar de winkel om smuldier te halen.. Hele stomme vraag, is dat bevroren of waar vind ik datDondersteen schreef:Je kan je beter aanmelden op barfplaats of voernatuurlijk.
- Sammy_ODH
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
- Contacteer:
In 't vriesvak!meg1986 schreef:Ik ga dat straks even doen, ga ik zo even naar de winkel om smuldier te halen.. Hele stomme vraag, is dat bevroren of waar vind ik datDondersteen schreef:Je kan je beter aanmelden op barfplaats of voernatuurlijk.
- meg1986
- Zeer actief
Pfoe... dat moet ik even op mij in laten werken.... Dat is een hele mond vol....Linsey schreef:Voor kvv heb je heel veel keus, ligt eraan wat er in jou buurt te verkrijgen is en ook wel hoeveel geld je wilt of kan eraan uitgeven. Ikzelf vind haaksbarf, tinlo en darf wel goed, ze eten het ook graag en je hebt veel variatie met haaksbarf en tinlo. Je hoeft hier niets bij te geven, is compleet.
- meg1986
- Zeer actief
Oke, staat er duidelijk op hoe het gevoerd moet worden? Ga ik zo even halen... Handig een appie voor de deur...Sammy_ODH schreef:In 't vriesvak!meg1986 schreef:Ik ga dat straks even doen, ga ik zo even naar de winkel om smuldier te halen.. Hele stomme vraag, is dat bevroren of waar vind ik datDondersteen schreef:Je kan je beter aanmelden op barfplaats of voernatuurlijk.
-
Ayurveda
- Zeer actief
suc6! want zoals ik lees ben je niet echt heel fijn begonnen...
Zowiezo nu niet gaan mixen met bonzo troep of cesar ofzo :N:
Laat zn maagje eerst maar is even wennen! Hij vind het vast wel lekker ookal moet hij misschien even wennen. Gewoon ff doorzetten! Suc6!
de hoeveelheid die je moet geven ligt natuurlijk ook aan wat voor hondje je hebt, het zal wel een kleine kruising zijn maar ik ben ook wel is ''boomertjes'' van 20 kilo tegen gekomen
Laat zn maagje eerst maar is even wennen! Hij vind het vast wel lekker ookal moet hij misschien even wennen. Gewoon ff doorzetten! Suc6!
de hoeveelheid die je moet geven ligt natuurlijk ook aan wat voor hondje je hebt, het zal wel een kleine kruising zijn maar ik ben ook wel is ''boomertjes'' van 20 kilo tegen gekomen

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
smuldier, carnibest kan wel een beetje onhandig zijn gezien de grootte van het bevroren stuk.
Je kunt ook energique kopen (prima) bij de dierenwinkel, of ander compleet vlees daar. Gewoon even vragen naar diepvries vleesburgers, compleet.
Af en toe pens is ook prima!
Je kunt ook energique kopen (prima) bij de dierenwinkel, of ander compleet vlees daar. Gewoon even vragen naar diepvries vleesburgers, compleet.
Af en toe pens is ook prima!
- meg1986
- Zeer actief
Nee ik ga het niet mengen met iets anders, ik heb namelijk ook niets meer in huis, alleen wat brokjes nog. Die zogenaamd door elke hond super gegeten moesten worden, behalve die van mij... Haha....Ayurveda schreef:suc6! want zoals ik lees ben je niet echt heel fijn begonnen...
Ik heb een boomertje van 7,6 kg. Dus best een aardige maat. Ik heb nu net twee verpakkingen smuldier gehaald, smuldier vlees en smuldier pens. Beide waren complete stond erop. Er stonden ook nog andere naast, wat zijn de verschillen??
En volgens de verpakking is het 30 gram per kg lichaamsgewicht, dus 300 gram ongeveer, is dat per dag of per maaltijd? en hoeveel maaltijden dan?
Wat mij betreft mag alles anders voor hem dus ik ben wel van plan flink dingen aan te gaan pakken. Mijn moeder en vader zijn nog van het brokken met alles erdoorheen, maar ik sta wel open voor dingen die hij wel gewoon eet...
Kan het zijn dat hij de pens in de bevroren verpakking ruikt? Het staat op het aanrecht te ontdooien en hij gaat niet meer uit de buurt van het aanrecht!
- meg1986
- Zeer actief
Ow en trouwens, er stond ook Rodi naast, wat is dat dan???
Groetjes Meg
PS: Ik lijk wel een N00B
Groetjes Meg
PS: Ik lijk wel een N00B
- Dondersteen
- Zeer actief
Dat is ook KVV kan je ook kopen .
Ik denk dat 300 gram best wel veel is, maar daar kom je wel achter.
Hij weegt toch geen 10 kilo?
Ik denk dat je met 150 gram a 200 gram aardig goed zit.
Dus 100 gram per maaltijd.
Krijgt hij 2 maaltijden per dag?
Ik denk dat 300 gram best wel veel is, maar daar kom je wel achter.
Hij weegt toch geen 10 kilo?
Ik denk dat je met 150 gram a 200 gram aardig goed zit.
Dus 100 gram per maaltijd.
Krijgt hij 2 maaltijden per dag?

- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Is 300g per dag, Kai eet ook die hoeveelheid soms, hij eet tussen de 200-300g per dag. Kai weegt 7,1kg, maar elke hond is anders. Hier eten ze 1 maal per dag.En volgens de verpakking is het 30 gram per kg lichaamsgewicht, dus 300 gram ongeveer, is dat per dag of per maaltijd? en hoeveel maaltijden dan?
Kan zekerKan het zijn dat hij de pens in de bevroren verpakking ruikt? Het staat op het aanrecht te ontdooien en hij gaat niet meer uit de buurt van het aanrecht!
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik denk ook dat je rond de 200 gram aardig goed zit en idd als je hem 2x per dag voert deel je dit door 2.
Je kan altijd meer geven maar het hondje heeft al niet zon lekkere start gehad dus ik zou hem niet gelijk overvoeren
en tsja ouders, soms denken ze dat alles van de oude stempel nog steeds goed is maar dit is lang niet altijd zo, goed dat jij er wel voor open staat!
En nu ben ik best benieuwd naar welke rassen er in jou kruising zit!
Je kan altijd meer geven maar het hondje heeft al niet zon lekkere start gehad dus ik zou hem niet gelijk overvoeren
en tsja ouders, soms denken ze dat alles van de oude stempel nog steeds goed is maar dit is lang niet altijd zo, goed dat jij er wel voor open staat!

- meg1986
- Zeer actief
Ayurveda schreef:Ik denk ook dat je rond de 200 gram aardig goed zit en idd als je hem 2x per dag voert deel je dit door 2.
en tsja ouders, soms denken ze dat alles van de oude stempel nog steeds goed is maar dit is lang niet altijd zo, goed dat jij er wel voor open staat!![]()
Even een quote omdat ik er nog niet achter ben hoe ik meerdere quotes in een reactie zet! DANK DANK DANK Voor alle tips!!
Volgens mij is dit de eerste keer in zijn hele leven dat hij heerlijk staat te eten!!!!!!!!
Ik heb hem een half bakje gegeven!!
Ik ben zooo blij... Ik heb net even de camera gezocht (net verhuist) voor ik het neer zette, voor wat foto's
Overigens, heb ik het net wel even in de magentron gehad, gewoon op de ontdooi stand, anders werd het nooit op tijd dooi, wel op tijd er weer uit gehaald... Voor morgen ligt een portie op het aanrecht te ontdooien!!
Mag ik nu wel zijn brokjes in de kong blijven stoppen, of overvoer ik hem dan??
Er zit een maltezer en shihtzu in hem.. Al heb ik het idee dat er nog meer in zit eigenlijk.... Hij is namelijk veel te groot en zwaar voor die rassen dacht ik zo...
Tja, mijn ouders zijn wat opvoeding betreft wel hetzelfde, en ik heb dezelfde dingen die ik belangrijk vind, maar tegelijkertijd vind ik wel dat hij het lekker moet eten.
Rodi en smuldier, hier komen wij de aankomende tijd. Ik zal later nog kijken voor andere merken of dingen erbij, dat BARF gebeuren, maar ik ben zelf aan het lijnen, en dan ook nog voor de hond van alles uitzoeken is nu even te veel van het goede. En ik denk dat het niet goed voor hem is om in korte tijd veel over te stappen op ander voer....
Haha, hij staat echt lekker te smekken in de keuken...
Sorry, hij is een echt zorgen kindje geweest dus het is voor mij echt een geruststelling dat hij wat eet!!!
- meg1986
- Zeer actief
Ik vind het trouwens op gehakt lijken! :p haha... Had bijna de neiging gehaktballen te gaan draaien 
HIJ HEEFT HET BINNEN 5 MINUTEN OP!!!!
En staat nog zijn bed af te likken en op het aanrecht naar de rest te kijken. Niet dat hij die rest nog krijgt, straks is hij tonnetje rond :S
Ik ben echt heeeel blij
En staat nog zijn bed af te likken en op het aanrecht naar de rest te kijken. Niet dat hij die rest nog krijgt, straks is hij tonnetje rond :S
Ik ben echt heeeel blij
- Dondersteen
- Zeer actief
Dat heb ik nooit hahahaha maar ik geef ook geen smuldier.
Ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet
Leuk hoor dat hij zo lekker eet.
Ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet

- meg1986
- Zeer actief
Zeker weten!!!Dondersteen schreef:Dat heb ik nooit hahahaha maar ik geef ook geen smuldier.
Ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet![]()
- dagmar88
- Zeer actief
meg1986 schreef:Ik vind het trouwens op gehakt lijken! :p haha... Had bijna de neiging gehaktballen te gaan draaien
En staat nog zijn bed af te likken en op het aanrecht naar de rest te kijken. Niet dat hij die rest nog krijgt, straks is hij tonnetje rond :S![]()
Ik ben echt heeeel blij
Je mag zeker wat brokjes in zijn kong blijven doen hoor! Gewoon op het oog voeren, wordt hij naar je zin te mager dan voor je meer en wordt hij te vet dan voer je minder. Is voor iedere hond echt verschillend, dus maak je niet te veel druk over 'hoe het hoort' of wat op de verpakkingen staat qua hoeveelheid.
Jong geleerd is oud gedaan wat betreft vis eten en het is goed voor zijn vachtje en gewrichten.
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
Ok, blijf nu maar even bij smuldier als je dat bevalt. Dat is één van de goedkoopste (zo niet de goedkoopste), het gemakkelijkste te krijgen en veel mensen op dit forum geven het. Wat ik een groot voordeel vind is dat er geen granen of rijst in zit en dat zit in sommige van de duurdere merken wel. Als jouw ouders van het type Bonzo zijn dan gaan ze de prijzen van Haaks Barf (is wel heel goed) niet leuk vinden, en omdat je dat bij een dierenwinkel moet halen zullen ze het waarschijnlijk onzin vinden. Let er wel op dat je Smuldier COMPLEET koopt. Dat staat op de verpakking. Daar zit alles in wat je hondje nodig heeft. De anderen zijn om een keertje tussendoor te geven maar niet voor elke dag. Dat is dus geen volledige/complete voeding. Zelf samenstellen kan je ooit eens gaan doen maar ik heb ook een klein hondje en ik vind het de moeite niet waard, maar daar denken andere mensen misschien anders over. Ik vind het wel dapper van je dat je gelijk enthousiast bent over de pens en je niet af laat schrikken. Het stinkt als de &%#$*

- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de pens compleet zit er tarwe inWat ik een groot voordeel vind is dat er geen granen of rijst in zit en dat zit in sommige van de duurdere merken wel.
De merken die ik heb opgenoemd zit geen rijst of granen in. Ik vind ze ook nogal aan de prijzige kant en ik geef het hier meer als tussendoortje, 1 keertje per week ofzo. Voor de rest krijgen ze zelf samengesteld. Dat is best doenbaar met een kleine hond eens je weet waar je moet kopen. Sommige leveranciers vallen inderdaad af omdat je voor een bepaald bedrag moet kopen. Ik heb ook geen heel grote vriezer dus dat is ook al beperkter. Maar ik koop ook veel in de supermarkt in de snelverkoop.
- meg1986
- Zeer actief
ik ben ook niet zo van de verpakkingshoeveelheden, en doe het op het oog, maar in het begin is alles even wennen... Hij moest net na het eten meteen naar buiten, dat is normaal niet :O dan duurt dat echt uren, en ook een flinke drol *sorry voor de details*. Is dat normaal of verandert dat nog?dagmar88 schreef:meg1986 schreef:Ik vind het trouwens op gehakt lijken! :p haha... Had bijna de neiging gehaktballen te gaan draaien
En staat nog zijn bed af te likken en op het aanrecht naar de rest te kijken. Niet dat hij die rest nog krijgt, straks is hij tonnetje rond :S![]()
Ik ben echt heeeel blijfijn hoor, dat je hondje zo lekker eet.
Je mag zeker wat brokjes in zijn kong blijven doen hoor! Gewoon op het oog voeren, wordt hij naar je zin te mager dan voor je meer en wordt hij te vet dan voer je minder. Is voor iedere hond echt verschillend, dus maak je niet te veel druk over 'hoe het hoort' of wat op de verpakkingen staat qua hoeveelheid.
en als barf je wat lijkt zou ik je echt aanbevelen hem nu al eens per week rauwe vette vis voor te zetten, zoals een sardines of makreel.
Jong geleerd is oud gedaan wat betreft vis eten en het is goed voor zijn vachtje en gewrichten.
Groetjes
- dagmar88
- Zeer actief
komt vanzelf goed binnen een week of wat
hij moet ook nog even wennen.
- meg1986
- Zeer actief
Mijn ouders hebben onze hondjes altijd gegeven wat zij het beste leek. Ik moet wel zeggen dat ik ook vind dat er een verschil in de bonzo van 10 jaar terug en van nu vind. Maar dat kan ook mijn gevoel zijn. Al onze hondjes zijn rond d e16 jaar geworden dus ik verwacht ook niet dat het toen heel slecht is geweest, maar het zat mij nu niet lekker. Mijn voordeel is wel dat ik nu op mijzelf woon en voor Boom kan kopen wat ik wil. Ik heb alleen wel maar 3 lades in mijn diepvries, maar daar moet wel een mouw aan te passen zijn, misschien dat ik met de tijd een kleine vriezer in de kelder kan zetten. Ik vind 1 brood op voorraad ook erg weinig, dus dat moet ik even testen.Sil schreef:Ok, blijf nu maar even bij smuldier als je dat bevalt. Dat is één van de goedkoopste (zo niet de goedkoopste), het gemakkelijkste te krijgen en veel mensen op dit forum geven het. Wat ik een groot voordeel vind is dat er geen granen of rijst in zit en dat zit in sommige van de duurdere merken wel. Als jouw ouders van het type Bonzo zijn dan gaan ze de prijzen van Haaks Barf (is wel heel goed) niet leuk vinden, en omdat je dat bij een dierenwinkel moet halen zullen ze het waarschijnlijk onzin vinden. Let er wel op dat je Smuldier COMPLEET koopt. Dat staat op de verpakking. Daar zit alles in wat je hondje nodig heeft. De anderen zijn om een keertje tussendoor te geven maar niet voor elke dag. Dat is dus geen volledige/complete voeding. Zelf samenstellen kan je ooit eens gaan doen maar ik heb ook een klein hondje en ik vind het de moeite niet waard, maar daar denken andere mensen misschien anders over. Ik vind het wel dapper van je dat je gelijk enthousiast bent over de pens en je niet af laat schrikken. Het stinkt als de &%#$*![]()
De pens heeft hij ooit in een botje gehad, en ons hele huis rook ernaar, maar ja, dat vond ik vies, maar bij deze vind ik het wel iets meevallen, ik had erger verwacht. Ik weet ook dat hij pens super lekker vind, dus wie ben ik dan om te zeggen nee dat krijg je niet, dat bot krijgt hij alleen nog in de zomer buiten, omdat dat echt heeeel erg was
Zelf samenstellen denk ik dat wel te doen moet zijn, maar dan wil ik dit eerst even aan zijn maag laten wennen (ehhh andersom dus, zijn maag aan dit). En hij eet wel al vlees wat ik soms eet maar dan gebakken, ik was altijd bang voor ziektes met rauw vlees.
Bedankt all!!! Zodra ik ontdekt heb hoe ik hier foto's op gooi zal ik ze plaatsen
Groetjes
-
Ayurveda
- Zeer actief
Wat super dat hij zo goed eet!
en kwa kruising zou ik ook zo mn twijfels hebben ja... niet echt een betrouwbare ''fokker'' dus denk ik zo? Maja jij hebt het beste met het beestje voor en daar gaat het om! Super!
en kwa kruising zou ik ook zo mn twijfels hebben ja... niet echt een betrouwbare ''fokker'' dus denk ik zo? Maja jij hebt het beste met het beestje voor en daar gaat het om! Super!

- meg1986
- Zeer actief
Nee de fokker heb ik niet meer hoog... Helaas wist ik dat niet van te voren.. Ik had goed onderzoek gedaan dacht ik, maar blijkbaar niet goed genoeg...Ayurveda schreef:Wat super dat hij zo goed eet!![]()
Er zijn wel meer dingen die mij opvallen aan Boomie, en het is een schat van een beestje, en op het eten en kleine dingen na niets mis mee, maar die kleine dingen zijn wel dingen waar ik nu een beetje tegen aan loop en mijn vraagtekens bij heb...
En het fokker verhaal is nu niets meer aan te doen, ja er niet heen gaan voor een volgend hondje.. Maar goed...
- meg1986
- Zeer actief
ik heb net trouwens een foto topic geopend met foto's van de kleine man erin 
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik ben benieuwd, ik ga is kijken!meg1986 schreef:ik heb net trouwens een foto topic geopend met foto's van de kleine man erin

- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Voor je hond koken kan perfect, alleen moet je dan de juiste samenstelling gebruiken, plus wat vitaminen en calcium toevoegen. Koken hoeft ook niet elke dag, je kan het invriezen.meg1986 schreef: Hij krijgt nu regelmatig gebakken kip, en vlees wat ik eet. In combinatie met aardappels en groente of zoiets, maar dit lijkt mij ook niet de bedoeling. Ik heb wel van alles gelezen over KVV en BARF, maar ik weet niet goed wat ik nu moet doen, hoe ik die overschakeling kan maken. Het is echt een zatvreter namelijk...
Alvast bedankt...
Liefs, meg
Als je meer erover wil weten, mag je me een prive-berichtje sturen.
- meg1986
- Zeer actief
Bedankt voor je berichtje maar nee dankje. Ik heb je berichten over alle brokken in de andere topics gezien. Ik heb liever advies van mensen die niet tegen het voeren van vers zijn.yuri36 schreef:Voor je hond koken kan perfect, alleen moet je dan de juiste samenstelling gebruiken, plus wat vitaminen en calcium toevoegen. Koken hoeft ook niet elke dag, je kan het invriezen.meg1986 schreef: Hij krijgt nu regelmatig gebakken kip, en vlees wat ik eet. In combinatie met aardappels en groente of zoiets, maar dit lijkt mij ook niet de bedoeling. Ik heb wel van alles gelezen over KVV en BARF, maar ik weet niet goed wat ik nu moet doen, hoe ik die overschakeling kan maken. Het is echt een zatvreter namelijk...
Alvast bedankt...
Liefs, meg
Als je meer erover wil weten, mag je me een prive-berichtje sturen.
Toch bedankt voor je berichtje.