Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Transport puppys naar Zuid Frankrijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marja_be
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): jack russell

Transport puppys naar Zuid Frankrijk

Ongelezen bericht door marja_be »

Ik moet 2 Jack Russell pups laten transporteren naar hun nieuwe eigenaresse (vriendin) in Zuid Frankrijk.
Wie heeft tips?

Of wie gaat er toevallig binnenkort die kant op ? :D
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Transport puppys naar Zuid Frankrijk

Ongelezen bericht door crutz »

marja_be schreef:Ik moet 2 Jack Russell pups laten transporteren naar hun nieuwe eigenaresse (vriendin) in Zuid Frankrijk.
Wie heeft tips?

Gewoon ophalen. Ben hier niet lastig met shipping, maar binnen de EU is het beleid gewoon ophalen.

Evt http://www.gkair.de" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.zoologistics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

crutz schreef:
marja_be schreef:Ik moet 2 Jack Russell pups laten transporteren naar hun nieuwe eigenaresse (vriendin) in Zuid Frankrijk.
Wie heeft tips?

Gewoon ophalen. Ben hier niet lastig met shipping, maar binnen de EU is het beleid gewoon ophalen.

Evt http://www.gkair.de" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.zoologistics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je bedoelt dat de nieuwe bazin ze op moet komen halen?
Dat zou natuurlijk het meest ideaal zijn, maar het is wel een heel eind gaan vanuit Zuid Frankrijk.

Ik weet dat de honden vanuit Kreta meestal probleemloos naar Nederland gevlogen worden. In een goede reisbench, paspoortjes erbij en dan middels een vluchtbegeleider naar NL. Dus niet als transportgoederen, maar via een vluchtbegeleider. Die is dan tijdens de vlucht verantwoordelijk. Als ze nog heel klein zijn, mogen ze bij sommige maatschappijen in de kabine (totaal lichter dan 5 kilo meen ik, weet niet of ze dat halen?).
Misschien ken je iemand die binnenkort die kant op gaat?
RIP Cena :roos:
    Badu
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Halverwege afspreken en er een paar dagen aan vast plakken :U:
    Afbeelding
    'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
    marja_be
    geregistreerd lid

Het is bij mij (Belgische Ardennen) vandaan 1100 km, ik zou ze graag brengen maar kan met geen mogelijkheid momenteel een paar dagen weg. En 1 dag heen volgende dag terug zie ik echt niet zitten.
    Ophalen is ook een probleem, dus ik dacht ik gooi een balletje op op dit forum.
    Twee (of een heel forum) weten meer dan één tenslotte :D
    crutz
    Zeer actief
    Contacteer:

Idd gewoon ophalen. Heb ze hier vanuit Roemenië, Finland, Polen, Letland/Croatie (is een Let, maar zit veel in Croatie en kwam de laatste keer dan ook vanuit Letland, moest eerst in Zwitserland zijn en dan van ons uit door naar Croatie. etc. Dus toch ook hele afstanden die ofwel door de nwe eigenaren per auto of per vliegtuig afgelegd worden. T komende nest heb ik weer iemand uit Finland die haar pupje komt halen.
    SannePP schreef:
    crutz schreef:
    Wie heeft tips?

Je bedoelt dat de nieuwe bazin ze op moet komen halen?
    Dat zou natuurlijk het meest ideaal zijn, maar het is wel een heel eind gaan vanuit Zuid Frankrijk.

Ik weet dat de honden vanuit Kreta meestal probleemloos naar Nederland gevlogen worden. In een goede reisbench, paspoortjes erbij en dan middels een vluchtbegeleider naar NL. Dus niet als transportgoederen, maar via een vluchtbegeleider. Die is dan tijdens de vlucht verantwoordelijk. Als ze nog heel klein zijn, mogen ze bij sommige maatschappijen in de kabine (totaal lichter dan 5 kilo meen ik, weet niet of ze dat halen?).
    Misschien ken je iemand die binnenkort die kant op gaat?
    empyree
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Als een nieuwe baas nu al geen tijd heeft op pupjes te komen halen (al is het pas over een paar weken) dan vind ik dat wel vreemd.

Ik had ook een pupkoper in België die zelf geen mogelijkheid zag om hier heen te komen vanwege werk volgens zeggen, toen ik enkele weken later aanbood de pup te komen brengen vanwege omdat ik toch onverwacht naar Nederland moest heb ik totaal geen reactie meer gekregen op mijn emails (ik weet dat ze gelezen zijn omdat ik leesbevestiging heb gevraagd). Ze hadden op zijn mint kunnen zeggen dat ze zich bedacht hebben of zo maar dat kon er blijkbaar niet af.

Gisteren de pup alsnog verkocht en deze baasjes komen komende dinsdag de pup halen ondanks dat ze er net een fikse rit naar Oostenrijk op hebben zitten, dus wat mij betreft echte liefhebbers ! Hier naar toe is voor hen ook 1000 km dus best vergelijkbaar met de rit voor de jR's.
    Sandra
    Afbeelding
    marja_be
    geregistreerd lid

empyree schreef: Gisteren de pup alsnog verkocht en deze baasjes komen komende dinsdag de pup halen ondanks dat ze er net een fikse rit naar Oostenrijk op hebben zitten, dus wat mij betreft echte liefhebbers ! Hier naar toe is voor hen ook 1000 km dus best vergelijkbaar met de rit voor de jR's.
    Komen die niet toevallig uit Belgie? Dan kunnen ze die van mij meenemen :D

Zoiets zoek ik namelijk, iemand die binnenkort naar Z Frankrijk gaat.

Pups kunnen vanaf morgen weg, dan is de controleur voor het stamboek geweest. En het is geen kwestie van niet willen, het betreft een vriendin van mij die net als wij een paardenfokkerij heeft, en daar kun je niet zomaar een paar dagen bij weglopen...
    Marjoleine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wie niet haalt krijgt hier niks.

Wat ben ik toch een simpel mens ;)
    En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
    crutz
    Zeer actief
    Contacteer:

Een vd 2 kan toch wel weg. Wij kunnen thuis ook niet zomaar weg, maar als er ergens naartoe gegaan moet worden met een hond of bv een hond ophalen/dekken ver weg dan gaat 1 van ons 2....de ander houdt thuis alles draaiend...
    empyree
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

crutz schreef:Een vd 2 kan toch wel weg. Wij kunnen thuis ook niet zomaar weg, maar als er ergens naartoe gegaan moet worden met een hond of bv een hond ophalen/dekken ver weg dan gaat 1 van ons 2....de ander houdt thuis alles draaiend...
    Precies zo doen wij het ook want ik kan nooit alle honden meenemen en dan moet er toch nog iemand voor de paarden zijn.
    Sandra
    Afbeelding
    Es
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Wel 2 pups willen hebben maar niet komen halen? Ik zou ze niet eens er meer heen doen.
    Op elke wandeling is
    Er eentje die ik mis.....
    Es
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Van wie was het juli nestje, van zelfde teefje?

http://www.hondenforum.nl/plaza/post409 ... l#p4096719" onclick="window.open(this.href);return false;
    Op elke wandeling is
    Er eentje die ik mis.....
    RachelleAmericanBulldog
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
    www.woofatwork.nl
    Aantal honden: 2
    Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:engel: ik ga pas in september weer naar de provence :) normaal gezien al eind mei...maar we hebben ook een pup zelf opgehaald trouwens...de hele 10 km :pffff:
    Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
    RachelleAmericanBulldog
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
    www.woofatwork.nl
    Aantal honden: 2
    Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nanna schreef:
    Wie heeft tips?

Als het een vriendin is komt ze maar een paar dagen gezellig op visite en neemt daarna de hondjes meteen mee :ok:
    Ik heb ook weleens een pup verkocht naar Tsjechië en die mensen kwamen dat hondje gewoon halen. Vind ik binnen de EU ook volstrekt normaal. :19:
    Als je daar geen "tijd" voor hebt, heb je ook geen tijd om maar liefst twee pups tegelijk op te voeden.
    ik heb nu twee pups en het is maar voor 5 dagen...maar dat doe ik echt nooit meer!! haha wat een drukte!
    Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”