Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omega 3
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Omega 3
Ik heb een aantal proefpakketjes gekregen met omega 3. Nou vroeg ik mij af wat dat ook alweer doet. Op internet lees ik veel verschillende verhalen, ik word er niet echt wijs uit. Is dit bv goed voor Cujo haar gewrichten? Ik kreeg ook een aantal pakketjes multivitaminen. Is dit ook iets om aan de honden te geven? Ik slik zelf nooit dit soort dingen nl en vind het zonde om zomaar weg te gooien
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Omega 3
Inderdaad voor de gewrichten en vacht. Volgens mij is 3 & 6 samen beter, zit in visolie.
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/thema/d ... 95%29.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/thema/d ... 95%29.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Omega 3 is goed voor de gewrichten, er zit EPA in. EPA zorgt ervoor dat het enzym wordt afgebroken die weer zorgt voor de afbraak van de gewrichten. Gisteren er een hele uitleg over gehad. Wat ik wel mee kreeg is dat Omega 6 slecht kan zijn als je daar te veel van geeft. Hoe en wat precies heb in niet onthouden. Dus was aan mij de tip glucosamine tabl. met Omega 3 capsules.
Zie deze site:
http://www.nmlhealth.com/p,50,1223/NML-Omega-3.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie deze site:
http://www.nmlhealth.com/p,50,1223/NML-Omega-3.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
De omega 3 is zeker visolie of zoiets?Demi schreef:Ik heb een aantal proefpakketjes gekregen met omega 3. Nou vroeg ik mij af wat dat ook alweer doet. Op internet lees ik veel verschillende verhalen, ik word er niet echt wijs uit. Is dit bv goed voor Cujo haar gewrichten? Ik kreeg ook een aantal pakketjes multivitaminen. Is dit ook iets om aan de honden te geven? Ik slik zelf nooit dit soort dingen nl en vind het zonde om zomaar weg te gooien
Lang niet alle mensen en honden kunnen dat goed verdragen. Nu, een paar dagen zoiets geven zal niet meteen kwaad kunnen, maar visolie ed zou ik alleen langdurig geven als er een heel duidelijke indicatie is.
De multivitaminen....als je honden een compleet voer krijgen, dan hebben ze die multivitaminen normaal gesproken niet nodig, en als je dan langdurig multivitaminen bij gaat geven, kan het zelfs schadelijk worden.
Is het een klein proefpakketje voor een paar dagen, dan kun je het rustig geven. Als je hond niet al te klein is, een halve tablet per dag.
Je moet wel zeker ervan zijn dat er in die multivitamines dan geen stoffen zitten die kwaad kunnen voor je hond, zoals bijvoorbeeld xylitol (zoetstof). Ben je er niet zeker van, dan geef je ze beter niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Voor gewrichten geven heel, heel veel mensen dagelijks visoliecapsules.
- bekooij
- Zeer actief
Idd ik ook, en hij doet het er goed op. Gewoon elke dag 3 capsules. Gaat prima. Behoorlijke verbetering geweest bij mijn hond.dagmar88 schreef:Voor gewrichten geven heel, heel veel mensen dagelijks visoliecapsules.

- dagmar88
- Zeer actief
- bekooij
- Zeer actief
Oh wat goed! Die van mij heeft nu last van zijn ellenboog en ik hoop van harte dat het ooit nog goed komt maar dat weten we niet zeker. Goed om dit te horen!dagmar88 schreef:Charlie heeft ze ook gehad in combinatie met glucosamine toen haar schoudergewricht zo slecht was en maakte inderdaad een enorm verschil.
Inmiddels kan ze gelukkig weer alles na lang kwakkelen.

- dagmar88
- Zeer actief
bekooij schreef:Oh wat goed! Die van mij heeft nu last van zijn ellenboog en ik hoop van harte dat het ooit nog goed komt maar dat weten we niet zeker. Goed om dit te horen!dagmar88 schreef:Charlie heeft ze ook gehad in combinatie met glucosamine toen haar schoudergewricht zo slecht was en maakte inderdaad een enorm verschil.
Inmiddels kan ze gelukkig weer alles na lang kwakkelen.
We dachten dat ze het eerste jaar misschien niet eens zou halen, zo'n jong hondje en dan altijd pijn zagen we echt niet zitten; maar door veel rust (erg fijn met een hyperactieve pup
Alleen ballen gooien doe ik niet meer, daarmee maakt ze te rare bewegingen en abrupte stoppen.
Ze loopt nu alweer 8 maanden als een kieviet