Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zuchten jullie honden ook weleens?
Moderator: moderatorteam
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Zuchten jullie honden ook weleens?
En dan bedoel ik niet gewoon zuchten.
Soms lijkt het net alsof Noa zucht alsof ze echt moe van mij wordt. Als ik bijvoorbeeld teveel van haar vraag *diepe zucht*
Of ze moet even mooi zitten alvorens ze een koekje krijgt. Of als ze wil speuren maar ik haar bij me roep om kort bij me te lopen.
Nou kan het gewoon een diepe zucht zijn na enige inspanning, maar het lijkt haast menselijk...
Dus als Noa iets wil, en ik vraag iets anders, dan zucht ze.
Waarschijnlijk is het een soort van spanningsafbouw maar ben beniwuwd of jullie dit herkennen?
Soms lijkt het net alsof Noa zucht alsof ze echt moe van mij wordt. Als ik bijvoorbeeld teveel van haar vraag *diepe zucht*
Of ze moet even mooi zitten alvorens ze een koekje krijgt. Of als ze wil speuren maar ik haar bij me roep om kort bij me te lopen.
Nou kan het gewoon een diepe zucht zijn na enige inspanning, maar het lijkt haast menselijk...
Dus als Noa iets wil, en ik vraag iets anders, dan zucht ze.
Waarschijnlijk is het een soort van spanningsafbouw maar ben beniwuwd of jullie dit herkennen?

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Zuchten jullie honden ook weleens?
Charlie ken ik als mijn broekzak en heeft heel veel verschillende geluiden en zuchten.
Een tevreden zucht, een volgevreten zucht, een gaan we nou nog niet zucht, een wat moet je nou eigenlijk zucht
en zo kan ik nog wel even door gaan.
Een tevreden zucht, een volgevreten zucht, een gaan we nou nog niet zucht, een wat moet je nou eigenlijk zucht
- Lin&Noa
- Zeer actief
Idd, ik ken ondertussen veel verschillende zuchtjes. Maar dit zuchtje lijkt gewoon te menselijk.dagmar88 schreef:Charlie ken ik als mijn broekzak en heeft heel veel verschillende geluiden en zuchten.
Een tevreden zucht, een volgevreten zucht, een gaan we nou nog niet zucht, een wat moet je nou eigenlijk zuchten zo kan ik nog wel even door gaan.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Hier doen ze vooral de 'settle'zucht. Als ze echt rustig worden en lekker liggen en ook gepland hebben om te blijven liggen. Japerd moet van het denken ook wel eens zuchten.
- Lin&Noa
- Zeer actief
Dus in mensentaal vertaald:DebbieZ schreef:Hier doen ze vooral de 'settle'zucht. Als ze echt rustig worden en lekker liggen en ook gepland hebben om te blijven liggen. Japerd moet van het denken ook wel eens zuchten.
*plof* (in de stoel) EINDELIJK RUST!

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Die doet Bob als hij na 10 minuten vervelen op bed eindelijk lekker gaat liggen op de grondLin&Noa schreef:Dus in mensentaal vertaald:DebbieZ schreef:Hier doen ze vooral de 'settle'zucht. Als ze echt rustig worden en lekker liggen en ook gepland hebben om te blijven liggen. Japerd moet van het denken ook wel eens zuchten.
En de groeten van de mannen 

- Lin&Noa
- Zeer actief
Iets heel anders is het kreunen...Als ik Noa in d'r nekje aaj als ze moe is dan gaat ze kreunen

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie doet dan een knufje, een soort kruising tussen een kreun en een zucht inLin&Noa schreef:Iets heel anders is het kreunen...Als ik Noa in d'r nekje aaj als ze moe is dan gaat ze kreunen
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Oja. Staan we bij de deur, liggen de sleutels nog ergens in huis.
Zucht.
Heeft hij eindelijk zijn draai gevonden op de bank of op bed.
Zucht.
Moet ie alwéér het knuffelbeest uit de keuken opvissen.
Zucht.
Ik vind het altijd zo leuk klinken
Zucht.
Heeft hij eindelijk zijn draai gevonden op de bank of op bed.
Zucht.
Moet ie alwéér het knuffelbeest uit de keuken opvissen.
Zucht.
Ik vind het altijd zo leuk klinken

Groetjes,
Sandra
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Hier is dat weer precies andersom, van verveelt op de grond naar heerlijk op het bedReny schreef:Die doet Bob als hij na 10 minuten vervelen op bed eindelijk lekker gaat liggen op de grondLin&Noa schreef:Dus in mensentaal vertaald:DebbieZ schreef:Hier doen ze vooral de 'settle'zucht. Als ze echt rustig worden en lekker liggen en ook gepland hebben om te blijven liggen. Japerd moet van het denken ook wel eens zuchten.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
ja hoor en dan de vooral 'dan niet!-zucht' :lol:

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat is een oversprongzucht
Hier wordt ook op verschillende manieren gezucht, niet als oversprong maar bv uit tevredenheid ( klinkt ook erg menselijk) of uit ingehouden spanning, bij Tomas. Dan is dat een nadrukkelijke zucht waarbij hij de lucht eruit stoot.
Hier wordt ook op verschillende manieren gezucht, niet als oversprong maar bv uit tevredenheid ( klinkt ook erg menselijk) of uit ingehouden spanning, bij Tomas. Dan is dat een nadrukkelijke zucht waarbij hij de lucht eruit stoot.
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Ja hoor zeker. Inderdaad als die gaat liggen, kan ie echt zo zuchten. Even rust lijkt het dan wel.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ja hoor, Luka doet dat vooral als ie op de zetel ligt.
Kan zo lekker liggen zuchten, van ziemaar wat een zwaar hondeleven ik heb op mijn superwarme deken.
Kan zo lekker liggen zuchten, van ziemaar wat een zwaar hondeleven ik heb op mijn superwarme deken.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hier zuchten ze ook als ze hun zin niet krijgen 
- Roompie
- Zeer actief
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier ook heel herkenbaar en ook verschillende zuchten.
Ze heeft een tevreden zucht, een zucht van yes eindelijk lig ik en de allerleukste zucht vind ik haar beledigde zucht
Ze gaat dan heel demonstratief met de rug naar me toe liggen en als je die kop van haar dan ziet, die spreekt echt boekdelen. Als we haar dan uitlachen wordt dat nog veel erger haha.
Ze heeft een tevreden zucht, een zucht van yes eindelijk lig ik en de allerleukste zucht vind ik haar beledigde zucht
Ze gaat dan heel demonstratief met de rug naar me toe liggen en als je die kop van haar dan ziet, die spreekt echt boekdelen. Als we haar dan uitlachen wordt dat nog veel erger haha.
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
O ja hoor en dan ook nog het liefst met zo'n blik erbij. Zo'n herderblik van *zucht* die mensen snappen er niets van...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
hera heeft daar een handje van.
Als ze bijv. naar buiten wil en ik nog geen zin heb. Dan kan ze heel demonstratief al zuchtend zich op de bank laten neer ploffen. Ze kijkt mij dan ook echt aan met zo'n blik van "zie je dan niet dat ik me gruwelijk verveel?".
Als ze bijv. naar buiten wil en ik nog geen zin heb. Dan kan ze heel demonstratief al zuchtend zich op de bank laten neer ploffen. Ze kijkt mij dan ook echt aan met zo'n blik van "zie je dan niet dat ik me gruwelijk verveel?".

Cash v Heiligental en Flow.
-
Lillith
- Zeer actief
Alleen bij het echte slapen gaan, aai over d'r bol, hoofdje op het kussen, zucht.
Voor de rest brabbelt ze met zachte piepjes als ze iets wil of als ik niet snel genoeg ben.
Net een oud wijfie
en zo 
Voor de rest brabbelt ze met zachte piepjes als ze iets wil of als ik niet snel genoeg ben.
Net een oud wijfie
-
Ayurveda
- Zeer actief
Als Pulchra bij me gaat slapen gaat hij vaak met zn koppie in mn nek liggen, zucht dan diep, smakt een paar keer en dan is meneer in dromenland 

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Als ik hier shanai waarschuw
dan krijg ik ook zo een diepe zucht toegeworpen haha

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Yep hier ook bij Taiga. Eerst zeuren, dan een correctie van mij en dan een diepe zucht. Alsof ze het laatste woord nog even wilt hebbenwenmart20 schreef:Als ik hier shanai waarschuw
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi is de onbetwiste koningin van de zucht, steun, kreun en knor.
De geluiden die er uit dat beest komen zijn echt ongelovelijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Jurek is ook een echte zuchter. De 'mot dat nou echt' zucht, de 'eindelijk ik ga slapen' zucht, de 'jeetje wat ben jij dom' zucht. Er zijn er nog wel een paar. Naast het zuchten heeft hij ook veel grommetjes en brommetjes. Nogal vocaal aanwezig dus. 

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
nomo
- Zeer actief
Hier ook zo'n zuchter in huis
. Verbaas me er soms over dat een pup van 11 weken zo luid kan zuchten haha. En er komt ook al een heel scala aan zuchten voorbij. Van de tevreden zucht als hij lekker gaat liggen slapen. De zucht met bijbehorende plof als hij heerlijk heeft gespeeld enz enz.
Nu ligt hij lekker naast de bank te slapen. Maar ja, als ik naar de keuken loop om een bakje koffie in te schenken krijgen we dus de 'waarom moet het baasje nu alweer gaan staan, nu moet ik er weer achteraan, blijf nou gewoon eens zitten'-zucht. En de allerleukste vind ik wel de 'ik mag ook nooit wat'-zucht. Morris mag graag de kat klieren en die sullige kater laat het maar gebeuren. Wacht nog steeds tot de kat een keer uithaalt (wat van mij ook best mag, maar nee, die dikke kater laat zich mishandelen door de pup). Als het me te gek wordt zeg ik dat het genoeg is en moet Morris de kat met rust laten. En dan zucht hij echt zo verontwaardigd! Werpt me dan nog een 'wat ben jij soms stom!' blik toe en draait zich dan demonstratief om om met alweer een diepe zucht weg te lopen. Geweldig!
Nu ligt hij lekker naast de bank te slapen. Maar ja, als ik naar de keuken loop om een bakje koffie in te schenken krijgen we dus de 'waarom moet het baasje nu alweer gaan staan, nu moet ik er weer achteraan, blijf nou gewoon eens zitten'-zucht. En de allerleukste vind ik wel de 'ik mag ook nooit wat'-zucht. Morris mag graag de kat klieren en die sullige kater laat het maar gebeuren. Wacht nog steeds tot de kat een keer uithaalt (wat van mij ook best mag, maar nee, die dikke kater laat zich mishandelen door de pup). Als het me te gek wordt zeg ik dat het genoeg is en moet Morris de kat met rust laten. En dan zucht hij echt zo verontwaardigd! Werpt me dan nog een 'wat ben jij soms stom!' blik toe en draait zich dan demonstratief om om met alweer een diepe zucht weg te lopen. Geweldig!
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Chica heeft wel allemaal verschillende piepjes, snuifjes, blaf/jankjes om te laten weten dat ze er is, iets wil hebben of het ergens totaal niet mee eens is. Maar haar zucht, diep vanuit d'r binnenste is echt alleen als ze op de stoel gaat liggen en niet meer van plan is op te staan. Zelfs na het spelen is het niet zo'n diepe tevreden ik lig en kom echt niet meer overeind zucht.
Skyler die zucht om alles. Moet ik alweer mee naar buiten ZUCHT, mag ik echt niet in de keuken bedelen ZUCHT, eindelijk ik lig ZUCHT maar ook gewoon uit verveling. Daarnaast heeft ie een hele cd aan kreunen, brommen en geluiden die hij dagelijks maakt.
Elvis was hier altijd de onbegrensde koning der zuchten. Alles wat hem niet interesseerde, wat hij niet wilde, wat hij nutteloos vond maar ook bij leuke, spannende en ontspannende dingen kwam er een zucht vanuit z'n tenen inclusief het bijbehorende oortjes op zielig, oogjes hangen en lief kijken bekkie wat erbij hoorde.
Skyler die zucht om alles. Moet ik alweer mee naar buiten ZUCHT, mag ik echt niet in de keuken bedelen ZUCHT, eindelijk ik lig ZUCHT maar ook gewoon uit verveling. Daarnaast heeft ie een hele cd aan kreunen, brommen en geluiden die hij dagelijks maakt.
Elvis was hier altijd de onbegrensde koning der zuchten. Alles wat hem niet interesseerde, wat hij niet wilde, wat hij nutteloos vond maar ook bij leuke, spannende en ontspannende dingen kwam er een zucht vanuit z'n tenen inclusief het bijbehorende oortjes op zielig, oogjes hangen en lief kijken bekkie wat erbij hoorde.
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Zou het witte herder eigen zijn?Skadi is de onbetwiste koningin van de zucht, steun, kreun en knor.
Jessie kan er ook wat van, de vreemdste geluiden komen eruit!
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.