Ik ken heel veel mensen die heel veel pech met hun bul en bullen hebben gehad, bullen met en bullen zonder stamboom. Hoe wil jij anders verklaring dat de premie voor de Franse Bulldog zo hoog is en dat de Hema ze heeft uitgesloten? Wat is daar dan de reden van?Bullekes schreef:Knap van je dat je vanaf een computerschermpje kan inschatten hoelang ik meeloop in de bullen!Neeltje schreef:Als je wat langer in de franse bulldog wereld rondloopt en je ogen goed de kost geeft, kom je er wel achter. Waarom zouden ze anders gewijgerd worden bij de Hema verzekering. Is de premie voor de Franse Bulldog bij de andere dierenverzekering gigantisch hoger dan voor andere honden? Dat is echt niet omdat de Franse bulldog zo goed als niet bij de dierenarts komt.Bullekes schreef:
Nee, beweren dat alle bullen iets mankeren. Dat is zeker niet kortzichtig.
Ik blijf bij mijn standpunt. De Shiba heeft ook erfelijke afwijkingen, net als geloof ik bijna elk ander ras.
Dat er wat moet gebeuren bij de franse bullen dat ben ik met iedereen eens alleen om dit ras zo de grond in te praten gaat ook wel wat ver.
Als het ras er zo slecht aan toe is waarom is het dan van de RSI lijst afgehaald? (risicorassen)
Jij weet net zo goed als ik dat de FB een mode ras geworden is, vroeger zag je er 10 op show, nu 40.
Daar spelen de broodfokkers op in en die oostblokkers ook. Dit is gewoon een feit. kofferbak vol laden en gaan!
"gewone" fokkers hebben hier ook hand in, die zien geld, maar die geld fokkers, die vermeerderaars ook al is dat met stamboom zie ik niet als serieuze fokker.
Ik weet dat het ras veel gezonder kan maar om nu vanaf te zijlijn te schreeuwen wat er allemaal mis is en er zelf niks aan doen?
Als pupkoper kun je zelf ook veel ellende voorkomen.
Vraag naar de testen, zoek dingen uit..
Bij andere rassen konden erfelijke afwijkingen ook vrijwel uit de lijn gefokt worden, dat zou dus bij de FB ook kunnen!
Maar eerst moet er wat gebeuren, gezondheidsonderzoeken ook al zijn die nu nog niet verplicht.
En alleen fokken met goed gezonde honden.
Je kunt gewoon niet beweren dat die er niet zijn. Dat is zo ontzettend kortzichtig..
Jij hebt pech gehad met jou Tirsa, van en ander die reageerde weet ik ook dat haar bull niet oud is geworden.
En zelf heb ik die ervaring ook. Dit betekend niet dat alle bullen zo zijn.
Het evenwicht tussen gezond en ongezond is een beetje uit balans en dáár moeten fokkers en pupkopers wat aan veranderen!!
Dat is iets wat we met zijn allen moeten doen, goede voorlichting aan pupkopers, verplichte gezondheidsonderzoeken en slechte honden uitsluiten van de fok. Maar ja, je hebt altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hema dierenverzekering sluit rassen uit:
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Hema dierenverzekering sluit rassen uit:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Bullekes schreef:
Met alle respect, het ras IS niet kapot, broodfokkers en import fokkers maken voornamelijk het ras kapot. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang maar dat kan gewoon niet. En juist die bullen zie je vaak in het straatbeeld. Dit geeft zo een vertekend beeld van de fokkers die wel goed hun bestdoen maar ja, mensen zijn nou eenmaal blind.
En ja omdat de gezondheidsonderzoeken niet verplicht zijn zijn er fokkers met stamboom die ook maar wat aankloten. Dat klopt.
Volgens mij ben je er zelf altijd nog bij als je een pup wilt kopen. Je kan dus zélf ook vragen naar de medische onderzoeken zodat je ZELF het minste risico loopt maar nee het ligt altijd aan de fokker he.![]()
En natuurlijk, een goed gefokte hond kan ook altijd iets hebben. Ik vind het alleen erg belangrijk om dat zo veel mogelijk uit te sluiten.
En dat jou boomloze bull niets tot weinig mankeert is meer geluk hebben, die fokker heeft gewoon 2 honden die op elkaar leken op elkaar gezet. Dat noem ik geen serieuze fokker..
Een serieuze fokker die het beste voor heeft met het ras laat zijn honden helemaal nakijken.
zolang `franse bullen fokkers echt idiote prijzen voor hun pups vragen waarbij velen ook nog onderscheid maken tussen kleurtjes vind ik het logisch dat je kijkt of je niet voor een normale prijs een fb kunt krijgen. (de échte dubbeltje op de eerste rij mensen niet meegerekend)
ik ben het volledig eens met deze regel van uitsluiting. laat mensen zich maar eens afvragen voordat ze een pup kopen waarom dat toch is.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dat vraag ik me ook af inderdaadBullekes schreef: Als het ras er zo slecht aan toe is waarom is het dan van de RSI lijst afgehaald? (risicorassen)[/i]
De King Charles staat er ook niet op trouwens, alleen de Cavalier.
- Penny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Doordat de Hema bepaalde rassen uitsluit kan de premie voor de overige rassen en kruisingen omlaag. Ik heb zodoende gisteren bij de Hema een verzekering afgesloten voor 11,25 per maand tegenover rond de 20 bij de grote verzekeraars.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Bullekes, misschien moet je eens gaan praten met mensen die uitsluitend stamboombullen hebben. Met goede bloedlijn, met alle testen bij de voorouders gedaan. De hele rimram. En dan eens kijken hoeveel van die hondjes wat mankeert... want dat is schokkend. En dan praat ik niet over een klein foutje of probleempje, dan praat ik over honden met ademhalingsproblemen, hernia's, patella luxatie, de hele rimram. Honden die nog geen vijf minuutjes kunnen wandelen. Honden die niet oud mogen worden of zelfs al voor hun tweede jaar ingeslapen moeten worden.
Als je bekend bent met dit ras, weet jij dat net zo goed als ik. Dan kán je dat niet gemist hebben.
En wat betreft de pupprijs van de franse bulldog; SCHANDALIG. Een ander woord heb ik er niet voor. En dat weten de fokkers dondersgoed. Maar hun bulletjes zijn toch zó bijzonder en exclusief, zo beweren ze. Toppertjes. En ach, het is een populair ras, dus ze kunnen het maken.
Als je bekend bent met dit ras, weet jij dat net zo goed als ik. Dan kán je dat niet gemist hebben.
En wat betreft de pupprijs van de franse bulldog; SCHANDALIG. Een ander woord heb ik er niet voor. En dat weten de fokkers dondersgoed. Maar hun bulletjes zijn toch zó bijzonder en exclusief, zo beweren ze. Toppertjes. En ach, het is een populair ras, dus ze kunnen het maken.

-
Anna*
Hier vier stamboom Franse bullen van 'goede' fokkers in ongeveer tien jaar. Stuk voor stuk mankeerden ze van alles (zeer ernstige hartaandoening, ernstige allergie, hernia, patella luxatie). Tests zijn overigens niet uitgevoerd (de enkele fokker die dat wel doet, vraagt dan ook meteen totaal doorgedraaide prijzen).
Sinds 1,5 jaar woont hier een Franse bull uit het asiel (in beslag genomen van broodfokker), óók met stamboom overigens. Die heeft inmiddels 'slechts' een zware baarmoederonsteking gehad maar lijkt verder gezond, een bijzondere ervaring.
Voor ons in elk geval nóóit meer een Franse bullenpup, hooguit nog een herplaatser (of, beter nog, een willekeurige herplaatser). Het is een enge wereld waarin echt alles om het geld draait (al kan het jaren duren voordat je daar achter komt).
Sinds 1,5 jaar woont hier een Franse bull uit het asiel (in beslag genomen van broodfokker), óók met stamboom overigens. Die heeft inmiddels 'slechts' een zware baarmoederonsteking gehad maar lijkt verder gezond, een bijzondere ervaring.
Voor ons in elk geval nóóit meer een Franse bullenpup, hooguit nog een herplaatser (of, beter nog, een willekeurige herplaatser). Het is een enge wereld waarin echt alles om het geld draait (al kan het jaren duren voordat je daar achter komt).
-
Neeltje
Dat heeft er helemaal niets mee te maken, want ik heb vorig jaar al voor mijn hond een verzekering bij de Hema voor € 10,50 kunnen afsluiten t.o.v. € 17 bij Proteq. Het heeft gewoon puur met het vele declareren te maken.Penny schreef:Doordat de Hema bepaalde rassen uitsluit kan de premie voor de overige rassen en kruisingen omlaag. Ik heb zodoende gisteren bij de Hema een verzekering afgesloten voor 11,25 per maand tegenover rond de 20 bij de grote verzekeraars.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wacht even, hoor.Bullekes schreef: Ik weet dat het ras veel gezonder kan maar om nu vanaf te zijlijn te schreeuwen wat er allemaal mis is en er zelf niks aan doen?
Wat je zegt is: je kunt voorkomen dat je als koper een hond hebt met problemen door te vragen naar de testen en door dingen uit te zoeken. Toch?
Maar dan zeg je toch in feite dat je zo een goede pup kunt vinden?
Je zegt toch eigenlijk dat je dan die minder goede en zieke pups lekker moet laten zitten waar ze zitten?
En daarmee zeg je dan toch gewoon dat ze er wel degelijk zijn, die ongezonde bulletjes??
Je kunt als koper misschien voorkomen dat je er een treft, maar de rest is dus gewoon niet gezond.
Zo lees ik dit.
-
Bullekes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Dat Klopt Marjoleine. Ik weet dat er veel mis is. En ik weet ook dat er goede fokkers zijn die wel testen en die geen nog hogere prijs vragen. Die net als ik LIEFDE voor het ras hebben. Die niet zoveel geven om een nummer 1 achter de bordjes.Marjoleine schreef:Wacht even, hoor.Bullekes schreef: Ik weet dat het ras veel gezonder kan maar om nu vanaf te zijlijn te schreeuwen wat er allemaal mis is en er zelf niks aan doen?
Wat je zegt is: je kunt voorkomen dat je als koper een hond hebt met problemen door te vragen naar de testen en door dingen uit te zoeken. Toch?
Maar dan zeg je toch in feite dat je zo een goede pup kunt vinden?
Je zegt toch eigenlijk dat je dan die minder goede en zieke pups lekker moet laten zitten waar ze zitten?
En daarmee zeg je dan toch gewoon dat ze er wel degelijk zijn, die ongezonde bulletjes??
Je kunt als koper misschien voorkomen dat je er een treft, maar de rest is dus gewoon niet gezond.
Zo lees ik dit.
Je kan gewoon niet alles over 1 kam scheren en dat staat mij zo tegen in deze discussie.
Ik vind ook dat een stamboomloze bull kopen en deze opgeven als FB dat je dan gewoon niet goed bij je hoofd wilt, als je een rashond wil, koop dan ook een echte rashond. Wie weet zit er engelse bulldog door of mopshond of boston terrier?!!?!!
Ik heb ook een bull die, vind ik, qua ademhaling een stuk beter zou kunnen. De DA zegt dat ze voor een bull helemaal niet slecht is.
Ik heb toen niks gevraagd, geen gezondheidsuitslagen en niks. Dat is pas blind zijn. En maar fokkers blijven verwijten.
Nee dat vind ik niet eerlijk. Ik verwijt het vooral mijzelf dat ik daaraan heb meegewerkt.
Als pupkoper kun je ook opzoek gaan naar een goede fokker, om zo het risico zo klein mogelijk te maken.
Er zijn veel ongezonde bullen, dat ontken ik ook niet maar ik ben het niet eens met de stelling dat het ras kapot is.
En als mensen mij dan niet in mijn waarde laten en gaan roepen dat ik blind ben voor mijn ras en dat ik langer moet meelopen in de bullenwereld denk ik ook , ja makkelijk oordelen vanaf een schermpje.
Wellicht hebben zijn niet lang genoeg meegelopen en hebben zij ook geholpen om die vermeerderaars en broodfokkers (want dat zijn in mijn ogen ook de fokkers die niettesten, wel stambomen aanvragen en wel die 1500 euro vragen, pure broodfok als je het mij vraagt.) in stand te houden..
** Groetjes Nadieh, pootje van Loïz & Yara **

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Bullekes, ik zou graag van je horen welke fokkers dan wél betrouwbaar zijn. Ik ben eerlijk genoeg om mensen gelijk te geven als ze het hébben. Daarnaast vind ik dat uberhaupt heel interessant, omdat zulke fokkers misschien nog iets kunnen redden...
Zoals jij vind dat wij nu het gehele ras te gemakkelijk uitvlakken, vind ik juist dat je te 'mild' bent in je oordeel. Alsof de vele bullen met ellende eerder uitzondering dan regel zijn. Helaas is het andersom.
Ik zou dolgraag willen dat ik je gelijk kon geven... want ik houd van dit ras. Ik zou zo graag willen dat ik ongelijk had, dat het echt uitzonderingen waren. En dan praat ik nu dus even uitsluitend over bullen mét stamboom.
Zoals jij vind dat wij nu het gehele ras te gemakkelijk uitvlakken, vind ik juist dat je te 'mild' bent in je oordeel. Alsof de vele bullen met ellende eerder uitzondering dan regel zijn. Helaas is het andersom.
Ik zou dolgraag willen dat ik je gelijk kon geven... want ik houd van dit ras. Ik zou zo graag willen dat ik ongelijk had, dat het echt uitzonderingen waren. En dan praat ik nu dus even uitsluitend over bullen mét stamboom.

- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door shibashira op 21 mar 2011 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
@Bullekes, ik denk dat ik heel wat jaren langer dan jij in het Bullenwereldje zit/zat. Inmiddels 24 jaar namelijk en eigenlijk al vanaf mijn geboorte, nu dus 36 jaar. Ik weet dus denk ik heel wat meer dan jij van de Franse Bulldog af. En ik kan je verzekeren dat ik het in en in triest vind hoe het het ras vergaat. Ja er zijn een handvol fokkers die hun honden laten onderzoeken en ja die doen hun best. Er zijn er helaas veel en veel meer die niet testen. Ze worden groter en groter gefokt, de koppen worden platter en vooral steeds meer rimpels, de neusgaten zitten praktisch dicht geplakt. (en ja ook bij jouw hondje links op je banner, stamboomhondje toch?) Ze worden steeds stijler in de achterhand. Dat zijn slechts een paar van de problemen die ze op uiterlijk erin gefokt hebben. De lichamelijke gebreken worden ook steeds groter. Benauwdheid, patella, hernia, allergie, oogproblemen enz enz.
Ik heb altijd geroepen: ik heb tot aan mijn dood een bulletje. We hebben er nu nog 1 en als die er niet meer is, dan hoef ik geen bulletje meer. Ik zou niet eens weten waar er nog redelijk gezonde lijnen zijn. En ik vind het echt triest dat er weinig tot niets voor wordt ondernomen.
Ik heb altijd geroepen: ik heb tot aan mijn dood een bulletje. We hebben er nu nog 1 en als die er niet meer is, dan hoef ik geen bulletje meer. Ik zou niet eens weten waar er nog redelijk gezonde lijnen zijn. En ik vind het echt triest dat er weinig tot niets voor wordt ondernomen.

- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Mijn vorige post met betrekking tot Nadieh's bulletjes en hun gezondheid weggehaald ivm persoonlijke mailwisseling
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya