Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HD onderzoek - waar doen jullie dat?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: HD onderzoek - waar doen jullie dat?

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Ineke schreef:
Esther1963 schreef:Mijn Jelle stond ook strak en stijf, maar ze nemen de tijd voor je bij Hopmans en Egidius zei ook "hij wordt straks wel rustiger en dan merkt hij dat het niet zo eng is en dan ontspant hij wel". En dat is dus ook gebeurd, het is een onnatuurlijk houding voor een hond die wat dominant kan zijn.
Nou mijn meisje is een stresserd en zomaar op haar rug gedraaid worden vindt ze nou niet bepaald prettig. :oeps:
Maar inderdaad, als je daar goed mee omgaat kalmeert ze vanzelf wel.
En ze gingen er in Winsum dus echt niet goed mee om, ze werd met geweld in de houdgreep gehouden en ze liepen op haar te schelden. :piew:
Later met het scheren en prikken voor het roesje ook, ze wilde haar poot terugtrekken en ze bleven maar schelden op haar.
Moet je bij haar dus niet proberen, dan schiet ze in standje superstress en is ze nog minder te bereiken. :ugh:
Ik probeerde haar te kalmeren, maar was te lief voor haar. :piew:
Als er zo met mijn hond werd omgegaan had ik ´m opgepakt en weggelopen, niemand, maar dan ook niemand scheld op mijn hond behalve ik :smile: Maar even zonder dollen.... ik had mijn hond echt elders laten rontgenen en het niet door laten gaan. Heb je zelf je mond niet open gedaan tegen diegene die zo tekeer ging tegen je hond?
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Esther1963 schreef:Als er zo met mijn hond werd omgegaan had ik ´m opgepakt en weggelopen, niemand, maar dan ook niemand scheld op mijn hond behalve ik :smile: Maar even zonder dollen.... ik had mijn hond echt elders laten rontgenen en het niet door laten gaan. Heb je zelf je mond niet open gedaan tegen diegene die zo tekeer ging tegen je hond?
Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet meer. :oeps:
Stom hè?
Denk trouwens niet dat ik destijds de ballen had om het te zeggen, dat zou nu wel anders zijn.
Maar goed, het is in ieder geval wel een les geweest voor de volgende keer, nooit meer voor foto's naar Winsum. :roll:
COURTLY

Ongelezen bericht door COURTLY »

Tjonge jonge, wat een ellende. Nou voor jullie geruststelling ik ben net terug van die vreselijke dierenartsen in die vreselijke praktijk. We hebben net een bobtail op d'r rug gelegd. Dat vond ze niet super, maar gewoon wat praten en klaar was het, appeltje - eitje.
Niemand in de stress, hondje niet, DA'tjes niet. Oh ja, ze lebberde me ondertussen over m'n gezicht :smile:

Het is ook niet altijd wijs om het baasje bij de hond te laten als de hond niet zeker van zichzelf is. Mijn ervaring is dat het hondje zich bijna onmiddellijk schikt en over geeft.
Maar als het baasje verstijfd, ja dan vang je dat als hond op en moet er dus wel iets heel ergs gebeuren.

Val nou niet allemaal over me heen, maar denk even na dat dit ook het geval geweest kan zijn.

Het verhaal verteld niet hoe lang geleden dit gebeurt is. Nieuwe apparatuur, nieuwe DA's, nieuwe inzichten? Alleen naar het verleden kijken kan best kortzichtig zijn (bijt me niet! :N: )
Ineke

Het is nu 2,5 jaar geleden denk ik. :idea:
Als ik bij Sóley uit de buurt ga, is ze gelijk in paniek, dus dat is geen optie (eigen schuld, weet ik, ik ben er gewoon altijd :19: ).
Of ik verstijfde weet ik niet, was wel wat zenuwachtig natuurlijk.
Maar ook zonder dat is het een stresskipje, hoor. :wink:
Feit blijft dat er totaal niet goed met haar omgegaan werd en daarom zoek ik de volgende keer een andere kliniek op.
Ieder z'n eigen mening, toch? :ok:
COURTLY

Ongelezen bericht door COURTLY »

Dit verklaard al een heleboel Ineke.
Sóley zal zich nergens zonder roesje laten behandelen.

Dat je een andere praktijk opzoekt is je goed recht, maar het is niet fair om Sóley's probleem af te wentelen op de dierenartsen. Jammer dat ik er toen niet was :D had ik je geholpen :ok:
Ineke

COURTLY schreef:Dit verklaard al een heleboel Ineke.
Sóley zal zich nergens zonder roesje laten behandelen.

Dat je een andere praktijk opzoekt is je goed recht, maar het is niet fair om Sóley's probleem af te wentelen op de dierenartsen. Jammer dat ik er toen niet was :D had ik je geholpen :ok:
Zoals ik al zei, ze is gewoon niet netjes behandeld.
Ongeacht of het Sóley was of een andere hond, je gaat toch niet op een hond lopen schelden? :piew:
Ik zeg niet dat ze in eerste instantie in de stress raakte door de dierenartsen, maar ze maakten het er bepaald niet beter op (zacht uitgedrukt). :N:

Maar goed, gebeurd is gebeurd en het was inderdaad misschien beter geweest als je er bij was geweest. :F:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

gewoon bij eigen da geweest maar hoor goede berichten over putten en berghem.

Eigen DA heeft veel sporthonden onder zich. maakt van ong. 700 honden foto's per jaar.
Erg tevreden over en ook iets van 65 euro voor heupen, ellebogen en rug + dvd mee. Wel onofficieel (dus niet naar raad van beheer)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”