Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen en poepen pups in de werpkist of....., tips graag!!!
Moderator: moderatorteam
-
jeanette4207
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): welsh springer spaniel
Plassen en poepen pups in de werpkist of....., tips graag!!!
Momenteel zijn onze pups ruim 2 weken oud en heb al wat kranten naast het vetbed in de werpkist gelegd. Ze plassen al regelmatig op de krant. Mijn vorige nest, plastte en poepte in de puppyren op kranten en sliepen in de werpkist. Ik heb weleens gehoord dat sommige nesten de werpkist als ontlastplaats gaan gebruiken en dan in de ren gaan slapen. Het lijkt me wel handig, hoe doen jullie dit?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Plassen en poepen pups in de werpkist of....., tips graag!!!
Ik heb eerst een vetbed in de hele kist. Na pakweg twee weken maak ik dat half vetbed, half kranten. Dan zie je al dat ze daarheen gaan, al zitten ze dan vaak half op het vetbed
Na een week maak ik de kist zo dat ze er zelf makkelijk in en uit kunnen en leg ik erbuiten ook kranten. Meestal gaat het dan vanzelf.
En als ze een week of vier zijn (afhankelijk van hoe vlot ze zijn, scheelt per nest) gaat de kist eruit en zet ik er een enorme mand in en wat ander spul om te liggen. Dan gaan ze vanzelf op de krant.
Na een week maak ik de kist zo dat ze er zelf makkelijk in en uit kunnen en leg ik erbuiten ook kranten. Meestal gaat het dan vanzelf.
En als ze een week of vier zijn (afhankelijk van hoe vlot ze zijn, scheelt per nest) gaat de kist eruit en zet ik er een enorme mand in en wat ander spul om te liggen. Dan gaan ze vanzelf op de krant.
- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Ja zo gaat dat hier ongeveer ook. Met 3 weken kunnen ze de werpkist uit (loopplankje). Als ze een week of vier zijn slapen ze 's nachts in de garage. Dan staat de werpkist daar en verder het hok bezaaid met kranten... Geen pup die het dan nog in de werpkist doet.Marjoleine schreef:Ik heb eerst een vetbed in de hele kist. Na pakweg twee weken maak ik dat half vetbed, half kranten. Dan zie je al dat ze daarheen gaan, al zitten ze dan vaak half op het vetbed![]()
Binnen zitten ze de rest van de dag en hebben ze een mand en een bench. Daar buiten ligt krant en dus wordt alles op de krant gedaan.

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
-
COURTLY
Ik sluit me bij de bovenstaande fokkers aan. Hier gaat het net zo.
Na 5 weken lopen de pups de hele dag door het huis, doen hun behoefte op een paar plekken in huis met kranten en gaan 's nachts 'op bed' , nou ja in hun eigen gedeelte.
Met 6 weken zijn ze overdag zindelijk, doen bijna alles buiten en voor de 'ongelukjes' liggen er nog een paar kranten.
Na 5 weken lopen de pups de hele dag door het huis, doen hun behoefte op een paar plekken in huis met kranten en gaan 's nachts 'op bed' , nou ja in hun eigen gedeelte.
Met 6 weken zijn ze overdag zindelijk, doen bijna alles buiten en voor de 'ongelukjes' liggen er nog een paar kranten.