Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kamferspiritus

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Xella
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 7
Contacteer:

Kamferspiritus

Ongelezen bericht door Xella »

Even een vraag.....

van een ervaren fokker gehoord dat vroeger de fokkers de tepels van de moederhond, nadat de pups niet meer zoogden, insmeerden met kamferspiritus om de "tietjes" te laten krimpen.
Dat dit heel erg pijnlijk is voor een hond, en je dus nooit moet doen,
Nu las ik op intenet dat een fokker dit nu nog deed en heb haar hier een vraag over gesteld, de teef zou het heerlijk vinden en het zou goed zijn tegen ontstekingen.

Wat is jullie ervaring en mening?
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette
Afbeelding
www.ankafaxxes.be
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kamferspiritus

Ongelezen bericht door malinois »

Ik doe het wel als Xena schijnzwanger is... ze vind het alleen stinken (snuft/niest een keer) maar verder heeft ze er geen last van...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik doe het altijd in de laatste week voor de puppen de deur uitgaan. Dit om de laatste afspeen perikelen een extra prikkel te geven en de teef in goede conditie te krijgen. ( tesamen met veel sporten, rennen en vliegen)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik knip regelmatig de nageltjes van de pups, scheelt krassen. Kamferspiritus heb ik nooit gebruikt...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hier wel gebruikt, maar of het nu daadwerkelijk echt hielp? Ik doe het al jaren niet meer en de ene teef houd hangtieten over en de andere niet. Ze hadden er overigens nooit last van.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb het gebruikt bij een heftige schijnzwangerschap van Marouck maar ze bleef gewoon tepelzuigen....het haalde dus niets uit. Het stinkt wel :devil:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
COURTLY

Ongelezen bericht door COURTLY »

Ik heb het nog nooit gebruikt bij mijn teven. Het afspenen gebeurt op een natuurlijke manier. De pups meer voer geven en de teef afbouwen in eiwitten.
De teef krijgt hier heel veel eten, maar met de eiwitten (lees rood en gekookt vlees) regel ik de melkgift.
Aan het eind van de rit als de pups met acht weken naar hun nieuwe baasjes gaan staat de teef droog en is het melkpak minimaal. De conditie van de teef is dan zodanig dat ze zo weer naar de tentoonstelling kan, hihi. Ik heb het wel eens gedaan met een teef die 3 maanden er voor een nest van 7 pups gekregen had. Ze werd Bundessieger.
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

Gebruik het hier in de laatste week (of eerder als ik merk dat de moeder echt de pups niet meer bij zich wilt vanwege het zogen)... Werkt erg goed. Ik dep 3x per dag de tietjes. Ze hebben er bij mi geen last van, maar vinden het wel erg stinken. Als ik het flesje al open heb, weten ze hoe laat het is :d
Ik merk echt dat de tietjes hierdoor sneller tot rust komen en dus sneller optrekken. Verder wil geen pup hier aan zuigen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”