Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen vermaken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog
Aantal honden: 2

Alleen vermaken

Ongelezen bericht door asja »

Wij hebben een grote omheinde tuin waar menig hondbezitter jaloers op zou zijn :pffff:

Alleen denkt sil er anders over.. :denken:
Hij vind er nix aan om daar alleen te zijn, en zit alleen maar voor het draadje te wachten totdat ik er weer ben.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert, zijn favoriete snack cage, kong, kauwbotten etc etc..
Maar op het moment dat ik naar binnen ga laat ie het vallen en gaat ie voor het draadje staan.

Ik snap wel dat ie het liefst bij ons is maar zou ook graag zien dat hij zich zelf even in de tuin een uurtje kan vermaken.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Alleen vermaken

Ongelezen bericht door Frederiek »

Maar, als jullie gewoon thuis zijn, waarom mag hij dan niet gewoon lekker bij jullie zijn?

*edit*
Ik zou niet weten hoe ik dit zou aanpakken trouwens, ik kan me heel goed voorstellen dat een hond zonder maatje liever gezelschap heeft dan dat hij fysiek buitengesloten wordt van z'n roedel terwijl ze er gewoon zijn, op een paar meter afstand. Als jullie weg zijn doet hij dat vast anders, dan kan hij tenminste nog ruiken, zien en horen dat jullie echt niet in de buurt zijn en hoeft hij ook geen moeite te doen om jullie op te zoeken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
asja
Zeer actief

Het is gewoon zo zonde als het prachtig mooi weer is en ik moet nog dingen in huis doen (stofzuigen, dweilen e.d.) dat hij dan zich niet even alleen in de tuin kan vermaken..

Ik snap ook wel dat hij dan niet bij de roedel is, maar er zijn heel veel honden volgens mij die daar geen moeite mee hebben en zich best even alleen kunnen vermaken in de tuin.

Of heb ik dat fout?
Afbeelding
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

onze tuin is ook redelijk en boris vermaakt zich er ook wel, maar ik heb altijd de deur los zodat hij naar binnen kan. hij komt dan om de min of 10 even kijken wat ik aan het doen ben of waar ik ben.
nou moeten jullie dit niet aan sjoerd doorvertellen, want in de zomer zet ik dus ook de hordeur een stukje open... hahaha tja en dan komen de muggen vast daar wel door... hihi
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Dat heb je denk ik niet fout, maar zou dat niet aan het karakter van de honden liggen?

Ziva kan ik rustig een half uur buiten laten terwijl ik binnen aan het huishouden ben, die heeft een bal en een sok met knopen en konijnen om naar te kijken, vermaakt zich kostelijk. Hoef ik dus niets aan te doen, dat ding heeft zoveel energie, die rent gewoon rondjes en is blij. Na een half uur is het ook wel genoeg geweest voor haar hoor, dan gaat ze blaffen en piepen als ze zelf niet naar binnen kan.

Is het anders geen idee voor Sil om hem op zijn plek te laten liggen, of op de bank ofzo, tot je klaar bent met de dingen waar hij anders in de weg zou lopen?
asja
Zeer actief

xAmberx schreef:Dat heb je denk ik niet fout, maar zou dat niet aan het karakter van de honden liggen?

Ziva kan ik rustig een half uur buiten laten terwijl ik binnen aan het huishouden ben, die heeft een bal en een sok met knopen en konijnen om naar te kijken, vermaakt zich kostelijk. Hoef ik dus niets aan te doen, dat ding heeft zoveel energie, die rent gewoon rondjes en is blij. Na een half uur is het ook wel genoeg geweest voor haar hoor, dan gaat ze blaffen en piepen als ze zelf niet naar binnen kan.

Is het anders geen idee voor Sil om hem op zijn plek te laten liggen, of op de bank ofzo, tot je klaar bent met de dingen waar hij anders in de weg zou lopen?
Het probleem is niet echt dat hij in de weg loopt, gewoon dat ik graag zou zien dat hij zich ook zelfstandig kan vermaken.
Ik kan de deur niet open laten want de tuin is volledig omheind en hij kan niet los lopen om huis jammer genoeg, ivm katten enzo.

Wij zullen in de zomer ook voornamelijk buiten zitten, maar als we dan allemaal even wat moeten doen zou het ook fijn zijn voor sil als hij zich gewoon even alleen kan vermaken in de tuin.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Bij mij gaan ze ook even naar buiten als ik ga stofzuigen en dweilen, tenminste, als het lekker weer is. Cena gaat dan ofwel voor de deur zitten wachten, of ze gaat uiteindelijk in de zon tegen de schutting aan zitten suffen.
Henkie vermaakt zich wat beter, als hij maar iets te spelen heeft. Een balletje of zo'n doggypyramid, een voerbal of gewoon een flosje.
Misschien dat een voerbal uitkomst biedt?
RIP Cena :roos:
    asja
    Zeer actief

SannePP schreef:Bij mij gaan ze ook even naar buiten als ik ga stofzuigen en dweilen, tenminste, als het lekker weer is. Cena gaat dan ofwel voor de deur zitten wachten, of ze gaat uiteindelijk in de zon tegen de schutting aan zitten suffen.
    Henkie vermaakt zich wat beter, als hij maar iets te spelen heeft. Een balletje of zo'n doggypyramid, een voerbal of gewoon een flosje.
    Misschien dat een voerbal uitkomst biedt?
    Heb ik dus al geprobeert.. maar dat laat ie allemaal links liggen op het moment dat ik weg ben en gaat voor het draadje staan wachten :roll:
    Afbeelding
    Flevo Bordertje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik denk echt dat het in de aard van het beestje zit. Boyke kan met lekker weer uren in de tuin doorbrengen (ik ben hem in de zomer zelfs wel eens vergeten 's avonds, zat hij lekker onder een struik op katten te loeren :smile: ), maar dat is dan ook een redelijk zelfstandige jager. Hij kan altijd naar binnen, en soms doet hij dat ook wel om de zoveel tijd, maar kan ook tijden zoet zijn buiten. Ik denk dat je je er gewoon bij neer moet leggen en hem op momenten dat het zo uit komt (natte vloeren oid) gewoon even naar de tuin moet "verbannen" met bot, dan heeft hij gewoon even pech :wink: Dat haal je later lekker weer in doro samen in de tuin te zijn :ok:
    Joenino
    Actief
    Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Helaas geen tuin maar wel een balkon, tijdens een schoonmaak zet ik de deur naar het balkon van de knip en Rex doet hem dan zelf open. En gaat lekker om zich heen lopen turen:P Hij kan zich werkelijk uren vermaken op het balkon met gewoon van de omgeving te genieten. Soms doet ie ook een teleurgestelde zucht als ik hem naar binnen roep omdat ie al een half uur in de regen zit haha. Maar baasje ik zit zo fijn hier :D En het balkon is klein kan ik je vertellen :P 4 bij 1 denk ik en dan staat er nog een tafeltje en stoelen, maar ach als hij daar graag zit waarom niet. Heb er ook zachtkunstgras speciaal voor hem neer gelegd zodat ie niet op het beton hoeft te liggen :D
    Proud owner of Chow Chow Herder Rex
    Afbeelding
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

yep ik heb hier ook zo`n potte kijker, zonder het vrouwtje ga ik niet op het gras liggen :hmmm: , zij in huis, ik ook - punt :lekkerpuh:
    EschaenStefanie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
    Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Ik denk dat het heel erg ligt aan de hond, je hebt zelfstandige type's en minder zelfstandige honden.
    Ik ken een hond die zou je prima de hele dag op het erf kunnen laten lopen en die kan zichzelf prima vermaken. Mijn hond daar in tegen kan zichzelf prima vermaken buiten totdat de deur dichtgaat :O: dan wil ze naar binnen. Staat de deur open dan hobbelt ze vrolijk van binnen naar buiten maar ze moet niet het idee krijgen dat ze van ons word 'gescheiden'
    Afbeelding
    mum

Ongelezen bericht door mum »

Hij wil gewoon bij jou zijn, is toch scattig, Ik weet zo ook geen pasklare oplossing voor je, de mijne gaat als ie alleen in de tuin moet wachten dingen kapot maken, of zeer storend aan de deur zitten krabben en bijten, hij heeft nu een stuk uit het kozijn gebeten terwijl ik de badkamer aan het doen was dus daarom stop ik m maar weer even in zijn bench met een gevulde kong als ik weer eens moet poetsen
    dagmar88
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Broertje lief vermaakt zich ook voor geen meter alleen hoor.
    Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Misschien bij Yentle in de leer laten gaan? Mijn vorige hond was alleen buiten als ik buiten was en Yentle, die is het liefst dag en nacht buiten of het nu regent of sneeuwt of droog weer is, maakt haar allemaal niks uit. Mijn tuin is dus ook al vroegtijdig gesnoeid, alhoewel niet allemaal zoals het eigenlijk zou moeten....... :O:
    asja
    Zeer actief

Hm dan lijkt het erop dat ik het voor nu maar gewoon moet accepteren.. en als er over een jaar ofzo een teefje bij komt vind ie het vást geen probleem meer :tongue:
    Afbeelding
    MJ
    Zeer actief
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hier willen dat ook niet hoor.
    Misschien 5 minuutjes ravotten met elkaar maar dat is de max.
    Dan zitten ze alweer allerzieligst achter de deur of ze alsjeblieft weer naar binnen mogen want er is buiten niks aan zo alleen. :smile:
    Wanneer wij buiten zijn zijn zij ook buiten maar wij binnen en zij buiten ? Neh. :mrgreen:
    dagmar88
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

asja schreef:Hm dan lijkt het erop dat ik het voor nu maar gewoon moet accepteren.. en als er over een jaar ofzo een teefje bij komt vind ie het vást geen probleem meer :tongue:
    :cheer: dat wordt vast helemaal feest!

Charlie kan heel erg leuk alleen spelen en zodra t kereltje ziet dat zij iets ook wel zou willen hebben is speelgoed opeens wél heel leuk en interessant :mrgreen:
    Hutsje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

asja schreef:Hm dan lijkt het erop dat ik het voor nu maar gewoon moet accepteren.. en als er over een jaar ofzo een teefje bij komt vind ie het vást geen probleem meer :tongue:
    daar zou ik niet te veel op rekenen ;). het blijft een molosser, die zijn het liefst bij de baas. hier waren ze met z'n vieren met een halve hectare grond waarvan er genoeg te doen was (andere dieren, fietsers langs de weg, bosjes, gras, etc. maar waar ik was waren zij.
    Afbeelding
    Tamara.
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Hovawart
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hier 3 honden en alledrie zijn ze wat dat betreft anders. Bowie wil het liefst alleen maar binnen blijven, zelfs als wij buiten zijn wil zij nog het liefst op de bank liggen.
    Fien kan zich prima buiten vermaken maar wil op een gegeven moment ook weer lekker naar binnen als wij niet buiten zijn.
    Suus is niet naar binnen te slaan. Die loopt het liefst 24 uur per dag, 7 dagen in de week in de tuin rond te scharrelen en ze is heel druk met eigenlijk niks :U:
    Inge O schreef:je zegt dat hij 'voor het draadje' gaat staan wachten - begrijp ik het dan goed dat hij niet uit zichzelf bij de deur kan en ergens meer achteraan in de tuin zit?
    Als de tuin waar de honden zijn niet aan het huis zit waar ze kunnen verblijven zou de lol er ook snel af zijn en heb ik waarschijnlijk 3 starende honden achter het draadje.
    Jeannettebo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bo kan zich prima vermaken buiten met slapen...
    totdat hij niet meer de mogelijkheid heeft om bij me te komen. Als ik in mn vorige huis de tuindeur dichtdeed stond Bo met zn neus tegen het raam, als de deur open was lag hij ergens te pitten
    Afbeelding
    Roompie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Hier vinden ze het ook niks aan. Ze lopen beide wel eerst wat te snuffelen maar dan gaan ze voor de deur zitten wachten.
    Afbeelding
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Nadat ik s'morgens de vogeltjes heb gevoerd ligt Lillith zomaar een paar uur buiten (valt er brood?).
    Af en toe hoor ik het hondenluikje dan komt ze even kijken of ik al opschiet. :wink:
    Afgelopen zomer sliep ze buiten en had ze holletjes gemaakt.
    Ze moet ook altijd als ze thuiskomt even achter kijken volgens mij is ze heel blij met d'r tuintje.
    Mijn Schnaus was alleen buiten als ik er was, die moest ook meer bezig gehouden worden.
    Neemt niet weg dat Lil donders goed weet wat er gebeurd, 1 belletje of raar geluid en ze is er :engel: :ok:
    Cash
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Hera vind er ook niks aan hoor om alleen in de tuin te moeten zitten. Die wil gewoon daar zijn waar wij ook zijn.
    Cash mag graag in de tuin liggen. En als Woopy er bij is dan gaan ze vaak samen spelen.
    Maar als Cash alleen is ligt hij gewoon lekker op zijn matras wat in de rondte te kijken. Wij hebben een 'open' tuin. Wel een schutting maar aan 1 kant kun je iedereen voorbij zien komen e.d. En er komen nogal wat honden voorbij. Dus dan staat hij door het hekje te kijken naar de andere honden. En te piepen als zn vriendjes voorbij komne. :mrgreen:
    AfbeeldingAfbeelding
    Cash v Heiligental en Flow.
    RachelleAmericanBulldog
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
    www.woofatwork.nl
    Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ik denk niet dat je dat kan veranderen...ligt aan het aard van het beestje...onze bulldog vroeger kon dat ook niet die liep een rondje over onze postzegel(tuin haha) en ging dan voor de deur zitten....zelfs toen Nina erbij kwam niet ...terwijl Nina zich uren kan vermaken ind e tuin..vroeger met ons konijn (besluipen kijken konijn vond niet erg hoor). Maar nu ligt ze naar de vogeltjes te kijken..en in de zomer gaat ze snachts ook vaak buiten liggen..vind ze heerlijk :)
    Ik heb voor pfaff nu een kleine ren in de tuin gemaakt en die amuseert zich daar ook al alleen in denk dus niet dat je er veel aan kan doen..je hebt de kongs e.d. Al geprobeert.
    Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
    Pemba
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden zijn graag buiten maar dan wel samen. Dan wordt er gestoeid, gegraven en zand gegeten :wink:
    Afbeelding
    M@scha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het grootste probleem is denk ik dat hij niet bij je kan komen.

sam is het liefst dag en nacht buiten en ligt dan een beetje te kluiven, slapen of hij loopt een rondje, maar zo eens in de ?? (de ene keer elk kwartier, dan weer elk half uur) komt ie even checken of ik er nog ben. dan kletsen we even "is het lekker buiten kerel?" en dan ziet hij dat alles nog ok is en gaat ie weer.

zonder dat check momentje zou sam ook liever binnen blijven denk ik.
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”