Ik moest ook twee keer kijken of ik goed zag dat Ariane wel schaaldieren eettekkel schreef:Heerlijk, kippelevertjesAriane schreef: Ik ook bijna alles.
Kippenlevertjes, zo rood mogelijk, hartjes en maagjes in de soep.
Zwezerik, kalfslever (ook zo rood mogelijk), rauwe schelpdieren, merg, en ik ben vast nog veel vergeten
Testikels eet ik dan weer niet![]()
En vroeger thuis zaten in de kibbezoeb ook maagjes en hartjes en strotjes. Ik zie me nog zó de strotjes afkluiven![]()
Geen schaal- en schelpdieren natuurlijk![]()
Maar kalfstong, zwezerik, merg, jammie!
Merg eet ik nog geregeld: soep trekken van schenkel met been, of een mergpijpje, en dan het gare merg op een boterhammetje met zout&peper![]()
Ik vind het raar dat mensen zo'n heel rund slachten, en dan alleen het ossehaasje eten. Het getuigt van respect voor dieren, als je dan toch vlees eet, om ze dan ook helemaal op te eten
en ik zit nu te kwijlen bij het idee van een broodje halfom
Ik ben qua vlees best een zeikerd eigenlijk maar ik eet wel graag lever en ook kippelevertjes, heerlijk met gebakken uien en spekjes ....
Hier eten ze trouwens ook pens, maar dat hoef ik niet hoor, heb in Italië ook wel eens mijn minestrone laten staan toen ik daar allemaal witte kwabbeltjes in zag drijven :N: