Nee, helaas heb je het mis.
Ik ken van mijn tijd in Belgie 3 gevallen.
Een oudere man, met ernstige hartklachten, oud en toch al ten dode opgeschreven, ok tot daartoe.
MAAR, een vrij jonge man, net genezen van leukemie, maar met nog een zwak immuunsysteem, loopt in het ziekenhuis een resistente bacterie op, en dood.........lekker, ben je net van zo'n ernstige ziekte genezen en dan dat.
En een derde geval, een mevrouw van in de 50, die al jaren in het ziekenhuis ligt omdat ze ernstige open wonden heeft die niet dicht te krijgen zijn, ook een resistente bacterie.
En dat is NIET zo met brok.
Rauw vlees, daar zitten die resistente bacteriën in, omdat het niet verhit is.
In brok kan hoogstens salmonella zitten als er iets mis is, maar die is er dan later weer in gekomen. Maar in brok zitten geen superresistente bacteriën.
De wolf kun je niet vergelijken met de hond. Zoals ik al schreef, de dieren in het wild die wolven eten, dragen geen resistente bacteriën bij zich. Maar de veestapel, waar ook kvv ed van gemaakt wordt, krijgt antibiotica en juist dat creeert resistente bacteriën.
malinois schreef:
ja en mensen die al heel ziek zijn en geen weerstand meer hebben gaan ook dood van het minste of geringste waar wij amper een hoestbuitje van krijgen... zo is dat nu eenmaal en dat is ook zo met brok, daar heeft vlees niks mee te maken. Zeker niet als je hond gewend is om vlees te eten. Zijn voorouders (wolf) deden niet anders. Een hond zonder weerstand is vatbaar voor alles, net als wij. Die weerstand moet je opbouwen en dat doe je niet door hyperclean voedsel te eten. Wie worden bij de mensen het meest ziek? Juist diegenen die smetvrees hebben. Ik ben bijna nooit ziek, maar was ook niet tig keer per dag mijn handen. Als ik met mn honden train dan kan ik niet eens mn handen wassen (wordt lastig in het open veld met speuren bijv.) dan zit ik ook met mn vingers in de pens om vervolgens een bak thee te drinken met een appelkoek erbij... Ik poets het af zo goed en zo kwaad dat het gaat en zo doet iedereen dat.