Zal even proberen een foto van haar mee te sturen toen ze nog lang haar had, ik heb haar nu getrimd.
Heeft iemand ervaring met echo`s maken bij drachtige honden?

Moderator: moderatorteam

Zo ik zie dat jij ook veel honden hebt.Ineke schreef:Leuke naam.
Leuk!swiffer schreef:Zo ik zie dat jij ook veel honden hebt.Ineke schreef:Leuke naam.
Wij hebben er tot nu toe vier, van golden retriever tot vlinderhond en shih tzu en als er een leuk teefje uit swiffer haar nestje mag komen dan houden we die ook aan
Ja ik ben ook gek op mijn beestjes ik heb ook nog een kat en een tamme valkparkiet, zal er even een foto van doen.Ineke schreef:Leuk!swiffer schreef:Zo ik zie dat jij ook veel honden hebt.Ineke schreef:Leuke naam.
Wij hebben er tot nu toe vier, van golden retriever tot vlinderhond en shih tzu en als er een leuk teefje uit swiffer haar nestje mag komen dan houden we die ook aan
Ik vind het reuze gezellig met de roedel hier en heb hetzelfde verhaal, zodra Fien oud genoeg is en gezond blijkt te zijn, fokken we een nest met haar waar ik een teefje uit aan wil houden.

Ja die heb ik wel maar niet in mijn album staanen weet ook niet of die fokster haar hond op de site wil.Ineke schreef:Ik heb heel lang vissen gehad, maar ben blij dat de laatste een paar weken geleden het hoekje om ging.![]()
We hebben nog wel een kat (kijk maar), maar als die het niet meer doet willen we ook geen nieuwe meer.
Ik richt me nu alleen op de honden, dat is al werk zat.![]()
En inderdaad, ik verheug me nu al op het nest en hopelijk nog vele nesten die zullen volgen!![]()
Heb je een foto van de vaderhond?
Je mag gewoon de link plaatsen, hoor en anders pb je me maar even.swiffer schreef:Ja die heb ik wel maar niet in mijn album staanen weet ook niet of die fokster haar hond op de site wil.Ineke schreef:Ik heb heel lang vissen gehad, maar ben blij dat de laatste een paar weken geleden het hoekje om ging.![]()
We hebben nog wel een kat (kijk maar), maar als die het niet meer doet willen we ook geen nieuwe meer.
Ik richt me nu alleen op de honden, dat is al werk zat.![]()
En inderdaad, ik verheug me nu al op het nest en hopelijk nog vele nesten die zullen volgen!![]()
Heb je een foto van de vaderhond?
Ik heb wel een eigen hondensite waar hij op staat maar weet niet of ik die mag vermelden op dit form.
Weet jij hoe dat zit?
Want je mag best mijn hondensite hebben hoor, maar ja...
Nou de ene fokker zegt dat ze echt dan zeker weten hoeveel pups de moeder bij zich heeft en de ander zegt weer van niet.Heb jij goede bevindingen ermee?hercujess schreef:Wat wil je weten over het maken van een echo bij honden? Dit is mogelijk tussen de 28e en 32e dag van de dracht. Daarvoor en daarna is het moeilijker om te zien.
Ja en het is ook een lieverd, we kwamen hem tegen op de tentoonstelling en waren gelijk verkocht en swiffer ook...ha..haIneke schreef:Ik heb de site inmiddels ook bekeken, mooie pappa!
Ik zit zelf niet bepaald in de buurt. Ik doe het altijd bij mijn eigen dierenarts of in Hellendoorn en Sleeuwijk of Eersel is ook te ver weg voor jou denk ik.swiffer schreef:Nou de ene fokker zegt dat ze echt dan zeker weten hoeveel pups de moeder bij zich heeft en de ander zegt weer van niet.Heb jij goede bevindingen ermee?hercujess schreef:Wat wil je weten over het maken van een echo bij honden? Dit is mogelijk tussen de 28e en 32e dag van de dracht. Daarvoor en daarna is het moeilijker om te zien.
En weet jij in de buurt van amersfoort iemand die dit goed kan?
Nou jaq ik ga op jouw advies af , maar wilde even horen van de andere.Nanna schreef:Kom op Trui, voor de goede zaak kun je best wat meters maken hoorMarjoleine schreef:.
Ze zit in Drenthe trouwens, dat is wat ver voor jou, denk ik

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik heb het niet goed geformuleerd. Er kan nog heel veel resorberen voor die tijd.Marjoleine schreef:Nou, Jess... dat klopt niet helemaal hoor
Een echo kan vanaf pakweg de 3e week en tot zo laat als je wilt, maar vanaf de 4e week ongeveer is het redelijk tot goed betrouwbaar. Voor die tijd verdwijnt er vaak nog wel een en ander.
In Finland vinden ze 3 weken echt het beste, de dierenartsen dus.
Mijn vaste echomevrouw vindt dat dus niet, zij fokt zelf ook en heeft meermalen elke week ge-echoot bij een teefje. Vanaf twee weken zie je van alles (slecht voor je hart dan zie je vaak héél veel namelijk) en daarna wordt het tot de derde week minder, vaak tot de vierde week ook nog wel.
Gewoon omdat ze het niet allemaal blijven doen in die buik, dat is normaal.
Ze heeft eens in de derde week 21 pups geteld![]()
Uiteindelijk kreeg ze er tien (de hond dan).
Mijn echo-mevrouw telt erg goed maar zij doet ook mensen en heeft daarom heel geavanceerde apparatuur. En ze kan erg goed tellen inderdaad. En ze scheert niet, dat vind ik ook een pré.
Echo-lezen is een kunst die niet iedereen beheerst.
Nou Trui, als je meters gaat maken, ga dan maar naar Drenthe: http://www.echostudiokiekeboe.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;Nanna schreef:Kom op Trui, voor de goede zaak kun je best wat meters maken hoorMarjoleine schreef: