Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie ook buikgriep bij de hond?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

daphneK
Actief
Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

wie ook buikgriep bij de hond?

Ongelezen bericht door daphneK »

Het begon bij ons op maandag middag,
Twiggle wilde niemand meer begroeten en lag als een dooie op zijn kussen.
Dinsdag begon zijn ontlasting geen prettige vormen aan te nemen, en liet hij erg vieze winden.
De kleur van zijn ontlasting was mosterd geel,
Ik heb de DA gebeld omdat ik dit nog nooit had gezien, en die vertelde me dat ik nummer zoveel was die al belde.

Nu is hij een al een paar daagjes thuis, gaat naar het gras om te plassen en te poepen, (eigenlijk darmen te legen) en gaat weer verder slapen op zijn kussen.
Hij krijgt gekookte rijst en gekookte kip, met een beetje brokken, en 3x per dag een norrit pil.
Ook 1x per dag een yakultje.
Verder hebben we geen hond aan hem, erg zielig :(
Afbeelding
Ineke

Re: wie ook buikgriep bij de hond?

Ongelezen bericht door Ineke »

Yep, hier ook.
Volgens de da buikgriep, ik had er nog nooit van gehoord bij honden. :scratch:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 09212.html" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Sterkte ermee! Beterschap voor Twiggle.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier ook. Sita begon zondag en knapt nu weer op. Vandaag werden we opgebeld dat Rowan zielig in een hoekje zat bij de dagopvang en ook aan het spugen was. Die hebben we dus maar opgehaald en vanavond wat gekookte rijst en kip naar binnen en hopen dat Taro bespaart blijft. Niet leuk hoor die zieke hondjes.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier ook wat jij omschrijft, buikgriep weet ik niet; ik sta niet zo stil bij ieder virusje :tongue:
was in 3 dagen over.
Pluis was inderdaad wat minder actief, z'n buikje borrelde nogal en met wandelen kwam er meerdere keren (ze poepen normaal 1 a 2x per daag) licht geel/groene derrie uit. Deels zachte stoelgang, deels spuitpoep.

Norrit doe ik niet zo snel aan hoor; diarree heeft als functie om wat niet in het maag darm stelsel hoort naar buiten te werken.

Verder heeft hij een paar dagen alleen smuldier kip gehad, hebben ze hier goede harde stoelgang op, met wat roeryoghurt.
Dalijk zou je na afloop eventueel één maaltijd pens van smuldier kunnen geven voor wat nieuwe, goede bacterien in zijn darmen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Okugest van Vsm helpt goed tegen diaree en misselijkheid.
Beterschap met je hondje! :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
daphneK
Actief
Contacteer:

Ik ben geen versvlees voeder, normaal krijgt twiggle rc dashund en daar doet hij het super op.
Hij krijgt straks van de groene os, pro-bioforte, maar doen het nu met yakult, heeft namelijk dezelfde werking.

Het grappige was, dat toen ik de DA belde, ik nummer 7 die ochtend was, dus er heerst duidelijk wat.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

daphneK schreef:Ik ben geen versvlees voeder, normaal krijgt twiggle rc dashund en daar doet hij het super op.
Hij krijgt straks van de groene os, pro-bioforte, maar doen het nu met yakult, heeft namelijk dezelfde werking.

Het grappige was, dat toen ik de DA belde, ik nummer 7 die ochtend was, dus er heerst duidelijk wat.
:wink: wat je normaal voert is niet relevant als het gaat om hem wat pens te geven. :wink: Dat kan gewoon altijd.
Zitten bacteriën in die heel waardevol zijn voor de darmflora van jouw hondje.
Die norrit zou ik wel echt laten...
daphneK
Actief
Contacteer:

Ik heb dit als advies gekregen van de DA, nadat hij zichzelf al meerdere keren had leeg gemaakt.
En merk dat het wel werkt, heb het gelukkig niet vaak mee gemaakt, hij heeft als pup zijnde een keer diaree gehad, maar verder nog niet, tot deze week

Ik begreep het smuldier verhaal verkeerd sorry, maar van pens gaat mijn hond spugen, dus dat ga ik hem niet aan doen. :ugh:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Beterschap!

Luna was 2 weken geleden aan de schijt en aan de kots. Het duurde maar een dag en toen was het weer over. Net stond ze te zeuren bij de achterdeur. Doet ze wel vaker, want mijn vriend komt rond dit tijdstip thuis. Dus ik laat haar in de tuin, rent ze naar het gras en hoppa, dunne poep :N: Ik hoop dat het eenmalig was..
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

daphneK schreef:Ik heb dit als advies gekregen van de DA, nadat hij zichzelf al meerdere keren had leeg gemaakt.
En merk dat het wel werkt, heb het gelukkig niet vaak mee gemaakt, hij heeft als pup zijnde een keer diaree gehad, maar verder nog niet, tot deze week

Ik begreep het smuldier verhaal verkeerd sorry, maar van pens gaat mijn hond spugen, dus dat ga ik hem niet aan doen. :ugh:
:scratch: Vreemd... bij de eerste dagen diarree zou ik dat dus nooit doen.
Nee, geen strak plan dan in jouw geval :tongue:
daphneK
Actief
Contacteer:

nee, geen strak plan haha :kotz:
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Hier ook. :ugh: Senna heeft vanaf donderdagnacht tot afgelopen maandag diarree gehad.
En er zijn er hier ook meer in de omgeving die het hebben.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Billy had het al toen wij hem ophaalde (mocht ook nog wel bij de fokster blijven hoor :wink: ) en kreeg ABkuur afgelopen vrijdag. (pupsel heeft geen vet op de botten).
Sinds zondagavond Bob dus ook. Aangezien Billy al aan de AB zat kreeg Bob dat ook.
Zonder pup had ik het een paar dagen aangezien met Bob (spuit/waterpoep en braken) maar nu toch maar even gebeld ivm kruisbesmetting.
Ondertussen gaat het met Billy goed en Bob varieert nog een beetje in zijn poep (ergens tussen vla en normaal in)

Ach ik weet nu dat ze allebei kipfilet met rijstewater lusten. De smuldier pens ging bij allebei ook heel goed :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier is Tama al een paar dagen aan de spuitpoep, mijn man is tabletjes gaan halen bij de dierenarts, als ik alleen was geweest had ik het wel afgewacht ik houd er niet zo van om al die chemische rotzooi te snel toe te dienen, maar ja, ik was vandaag oppassen dus niet thuis en mijn man vindt alles nogal gauw zielig.

Ben wel toen Bijou aan de spuitpoep was na een week tabletjes gaan halen, want niet alleen Bijou werd steeds slapper maar ik ook van het s`nachts elk uur naar buiten te moeten. Na Bijou kreeg Nikkie las van spuitpoep, maar die heeft er maar twee dagen last van gehad. Tama is nu al drie dagen aan de spuitpoep en de eerste dag spuugde ze er ook bij. Alleen Nikkie en Tama hebben dan wel zo erge buikpijn dat de achterhand tijdelijk verlamd is. Als ze dan toch naar buiten moeten gaat het lopen wel weer, maar dan lopen ze met hele stijve achterpoten.

Ben benieuwd wanneer Jarah er last van krijgt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hier gelukkig nog niks, in de omgeving wel al een aantal honden.
Ik zou ook zeker niet zo snel iets van Norit geven.
Het is een virusje, en dat moeten ze gewoon uitzieken. Je weet nooit wat voor verkeerde bacterieen er in zitten.Het lichaam geeft aan dat het eruit moet, dan moet dat ook.
Net als bij ons mensen. :mrgreen:
Pas als het langer dan 4-5 dagen aanhoud met echte spetterpoep zou ik een belletje richting de da doen.
Afbeelding
COURTLY

Ongelezen bericht door COURTLY »

Hier ook kotsen bij de Cardigans. Eerst de pup (4 maand) toen Britt en Vera en taarrrrrrraaaaa, vanavond spuwde Paulien ook.
Zucht en diepe kreun, ben benieuwd wat ik morgenochtend aantref in de kamers.
Vandaag ook alle kussenhoezen gewassen en de hele vloer gedweild. Wauw, wat is het nu schoon hier :engel:
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Harley heeft geen spuitpoep maar al een week of 4 vaak zachte drolletjes. Heb ik snel genoeg door want die blijven in z'n vacht hangen :kotz: .Ik had al verschillende dingen geprobeerd, waaronder pens, maar het wilde niet over gaan. Maandag naar de da en daar heeft hij iets tegen dunne poep gekregen en anti-bioticum (hij had ook al weken een pus-piemel) en woensdag had hij een bloederig kontje omdat z'n anaalklier door was gebroken omdat hij teveel zachte poep had gehad en de anaal klieren zich niet goed geleegd hadden. Dus weer terug naar de da om alles uit te laten knijpen. Nu zijn de medicijnen op maar het is eigenlijk nog niet echt veel beter. Hij heeft ook nog niet z'n normale eetlust terug. Ik baal er wel van. Bij mijn dierenarts zeiden ze ook dat het erg heerste.
dagmar88
Zeer actief

Sil schreef:Harley heeft geen spuitpoep maar al een week of 4 vaak zachte drolletjes. Heb ik snel genoeg door want die blijven in z'n vacht hangen :kotz: .Ik had al verschillende dingen geprobeerd, waaronder pens, maar het wilde niet over gaan. Maandag naar de da en daar heeft hij iets tegen dunne poep gekregen en anti-bioticum (hij had ook al weken een pus-piemel) en woensdag had hij een bloederig kontje omdat z'n anaalklier door was gebroken omdat hij teveel zachte poep had gehad en de anaal klieren zich niet goed geleegd hadden. Dus weer terug naar de da om alles uit te laten knijpen. Nu zijn de medicijnen op maar het is eigenlijk nog niet echt veel beter. Hij heeft ook nog niet z'n normale eetlust terug. Ik baal er wel van. Bij mijn dierenarts zeiden ze ook dat het erg heerste.
Dat lijkt me toch echt meer dan een virusje wanneer het zo lang aanhoud! Ook is het een beetje stom nu AB voor te gaan schrijven; je had het net zo goed 2 x per dag met lauwe kamillethee uit kunnen spoelen. Antibiotica verstoord alleen nog meer de darmen en een pus piemel is niet echt dringend.
Pens is hartstikke goed voor de darmflora, maar wanneer er iets structureel mis is schiet je er niet zo veel mee op :(
Wat eet hij normaal?
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Wij hebben het ergste nu gehad ( afkloppen)
We zijn nog wel aan de rijst met kip, en het buikje is nog niet helemaal rustig, maar ik heb vandaag nog niet op hoeven springen om naar de tuin te rennen.. en ze ligt nu heerlijk rustig te slapen naast me.. hopen op een betere nachtrust dan de afgelopen 2 nachten..

Hier begon het vrijdag, met diarree.. Zat en zon ook erge diarree, maandag lusteloos en dood moe ( na een nacht op en neer lopen van tuin naar kussen) dinsdag DA, en kotsen bij de diarree.. nu vandaag papperige drolletjes :N: en niet meer spugen...
Rijst met kip gaat nog even door, hopelijk de verbetering ook!

Beterschap voor alle ziekige hondjes !
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
daphneK
Actief
Contacteer:

Twiggle is weer aardig opgeknapt,
Rennen als een gek, zoals hij normaal ook is :D
Zijn drollen zijn wel zwart van de norrit, dus dat heeft zijn werk gedaan.
Hij slaapt nog wel veel, maar je merkt dat hij zich echt een heel stuk beter voelt :lol1:

Hij heeft nog 1 bakje met rijst en kip, en dan gaan we weer rustig over naar zijn gewone brokken,
Hij krijgt er nog wel een flesje yakult bij,
Afbeelding
Sil
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Sil schreef:Harley heeft geen spuitpoep maar al een week of 4 vaak zachte drolletjes. Heb ik snel genoeg door want die blijven in z'n vacht hangen :kotz: .Ik had al verschillende dingen geprobeerd, waaronder pens, maar het wilde niet over gaan. Maandag naar de da en daar heeft hij iets tegen dunne poep gekregen en anti-bioticum (hij had ook al weken een pus-piemel) en woensdag had hij een bloederig kontje omdat z'n anaalklier door was gebroken omdat hij teveel zachte poep had gehad en de anaal klieren zich niet goed geleegd hadden. Dus weer terug naar de da om alles uit te laten knijpen. Nu zijn de medicijnen op maar het is eigenlijk nog niet echt veel beter. Hij heeft ook nog niet z'n normale eetlust terug. Ik baal er wel van. Bij mijn dierenarts zeiden ze ook dat het erg heerste.
Dat lijkt me toch echt meer dan een virusje wanneer het zo lang aanhoud! Ook is het een beetje stom nu AB voor te gaan schrijven; je had het net zo goed 2 x per dag met lauwe kamillethee uit kunnen spoelen. Antibiotica verstoord alleen nog meer de darmen en een pus piemel is niet echt dringend.
Pens is hartstikke goed voor de darmflora, maar wanneer er iets structureel mis is schiet je er niet zo veel mee op :(
Wat eet hij normaal?

Hij eet normaal Darf, bevroren vers voer. De laatste tijd wisselde ik het wat vaker af met stukjes kipfilet of sudderlappen omdat hij z'n eigen voer regelmatig liet staan. Op die manier ging er tenminste nog iets makkelijk in. Hij is geen moeilijke eter, maar eten interesseert hem sowieso al niet zo. Als hij zich goed voelt dan gaat de Darf er nog steeds, op het gemak, lekker relaxed, in, maar als hij zich niet zo lekker voelt dan moet ik met iets komen wat speciaal is, want anders laat hij het echt staan. Ik weet dat een hond wel wat maaltijden over kan slaan maar met 5.2 kilo schoon aan de haak kan er niet te veel af.
Ik begrijp trouwens de gekookte kip en rijst niet. Is dat ook beter als je rauw voert en je hond voelt zich niet zo lekker? Ik kan me voorstellen dat het beter is dan brokken. Mijn da kon me daar ook niet bij helpen, die wilde gelijk dat ik brokken kocht voor een gevoelige maag :kotz: . Had zelfs nog nooit van "barf" gehoord.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Mijn DA adviseerde het , ongeacht wat voor voer je gaf, hond met diarree voordat je aan medicijnen begint eerst gekookte kipfilet met rijst en rijstewater. Is lichtverteerbaar voor de hondenmaag.

Met Barf wordt op dit forum vlees bedoeld. Rauw vlees in de vorm van carnibest, smuldier, lotegering en vele andere merken.
En de groeten van de mannen :zwaai
Sil
Zeer actief

Reny schreef:Mijn DA adviseerde het , ongeacht wat voor voer je gaf, hond met diarree voordat je aan medicijnen begint eerst gekookte kipfilet met rijst en rijstewater. Is lichtverteerbaar voor de hondenmaag.

Met Barf wordt op dit forum vlees bedoeld. Rauw vlees in de vorm van carnibest, smuldier, lotegering en vele andere merken.
IK weet wel wat Barf en barfen is maar mijn DA had geen idee wat het betekende. Dus toen ik uitlegde wat ik mijn hond te eten gaf snapte ze er niets van en kon me dus ook niet uitleggen waarom gekookte kip en rijst beter zou zijn. En ze kwam ook niet verder dan me te adviseren om daarna aan de brokken voor een gevoelige maag te gaan. Jammer is dat dat ze er echt niets vanaf weten (nou ja, de mijne dan).
dagmar88
Zeer actief

Als ze echt langer zachte poep hebben dan krijgen ze gekookte (nog warme) rijst en het water daarvan door de smuldier kip heen.
Dat werkt hier eigenlijk altijd...
Misschien eens kijken of hij het beter doet op de kip/lam variant of een ander merk?
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Ik heb er hier net twee weken opzitten met twee doodzieken honden, diaree, spugen, heel vreselijk, eten weigeren dagenlang, niks hielp, we zijn nog voor een echo geweest daar kwam een zwaar maag/darminfectie uit, waarschijnlijk ook een virus.

yvonne
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Hier alleen diarree.bij suki. Al sinds maandag, en vieze scheten en mosterd gele diarree, bah. Verder nog geen symptomen
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Mijn collega heeft vanavond hun hondje in moeten laten slapen...buikgriep werd het beessie teveel... Ruim 18 jaar oud, echt triest..

Hier heeft onze simba het een paar weken geleden gehad...de 1 na de andere hond werd ziek in de buurt dus kon er op wachten. Na 4 dagen was hij zo goed als beter...gelukkig is het onze bella bespraard gebleven....
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
daphneK
Actief
Contacteer:

ach, wat sneu :roos:

Hier gaat twiggle goed, hij heeft nog wel een beetje gele ontlasting, maar is niet meer dun,
We gaan hem langzaam-aan weer op zijn brokken zetten :)
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier alles weer opgeknapt en gelukkig heeft Taro het niet gehad.

Sterkte en beterschap voor de hondjes die nog ziek zijn :roos:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”