Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

argh Barry > likgranuloom ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

argh Barry > likgranuloom ?

Ongelezen bericht door Podenji »

vorige week zaterdag kwam barry terug in het bos, hele poot onder het bloed, dikke scheur in zijn poot, hop naar de dierenarts, 5 hechtingen erin, pols zwaar gekneusd :-(((
maar hoe nu verder? meneer kan geen kap om, heeft ie zo af door die smalle lenige kop en nek, dus verband er maar om laten zitten , netjes elke keer verschonen, maar meneer begon er aan te likken, op een dag had hij er 1 hechting uit gefriemeld door het verband heen :ugh: dus DA gebeld, niets aan doen, gewoon zo laten, maar meneer bleef likken en likken, truitje aan dat werkte...2 dagen...er doorheen likken, verband helemaal contsant sompig , gaat irriteren....hij heeft dus nu een paar cm boven zijn gehechte wond een nieuwe likwond, waar het verband ook nog eens lekker is gaan snijden omdat die huid schraal en zacht werd door het likken, en die plek precies zit waar hij zijn poot buigt dus dat werkt ook niet echt mee en het ziet er vreselijk uit :jank: het verband is er nu af, vanavond naar de DA.
maar wat kan ik nu in hemelsnaam doen om het likken te voorkomen??? kap werkt niet, verband werkt dus ook niet , hij zit nu kort aan de lijn met een kap omgekeerd op zijn kop zodat hij zijn nek niet meer goed kan buigen, maar alsnog krijgt hij het voorelkaar om er aan te komen :jank: muilkorf werkt ook niet en barry vind mij ondertussen ook niet zo lief meer :jank:

iemand tips ??
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
miekmiek

Re: argh Barry > likgranuloom ?

Ongelezen bericht door miekmiek »

geen idee. nog dikker verband eromheen? en dan geen seconde uit het zicht? :ugh: lastig zeg...

zo'n mooncollarding, krijgt hij zijn kop daar ook uit?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb er geen ervaring mee maar je zou dit kunnen proberen:

http://www.medpets.nl/antilick+strip+prevent/
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Muilkorf omdoen. :wink: En echt doorzetten ermee.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

allemaal al geprobeerd, behalve die likpleisters, maar ik weet niet of dat zo succevol is , aangezien hij het liefste kruidig menseneten eet.... :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

dan neig ik ook naar de muilkorf.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:dan neig ik ook naar de muilkorf.
mja ik heb diverse coursingskorven, likt ie allemaal doorheen, behalve die van Cy die is massief en een maat groter dan die van Barry of Smitthy, maar die krijgt hij weer van zijn kop af :boos:
ik zoek thuis een tuig op en dan probeer ik die korf aan zijn halsband en tuig te maken, eens kijken of hij hem dan nog afkrijgt, ben bang van wel :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

bij de DA geweest, zit nu speciaal verband omheen zodat het even rustig kan worden, mag er over 2-3 dagen af, hij blijft er nu ook af, hopelijk blijft dat zo, we zien dan over 3 dagen wel weer verder....
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik heb een Shih Tzu met chronisch ontstoken pootjes. Op een gegeven moment continu antibiotica, totdat ze resistent werd voor een aantal soorten. Ik had ergens op een forum een soortgelijk verhaal gelezen van iemand en die hield het onder controle met verdunde molkosan en tea tree oil. Dit ben ik ook gaan doen en inmiddels al 7 maanden zonder antibiotica. Ik heb gemerkt dat ze het niet aantrekkelijk vindt om eraan te likken als de tea tree oil erop zit :D
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

mag je tea tree olie ook op open wonden smeren dan of er omheen zodat hij er dan ook vanaf blijft ( hopelijk ) ?
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Helaas geen tips, sorry! Maar je bent er maar mooi klaar mee zo . . . Beterschap voor het koosje!

Als het goed is mag morgen bij Mika het verband er af! Hij blijft er gelukkig wel vanaf, maar ik vind wel iedere ochtend plukken watten, maar als dat het ergste is valt het nog mee.

Sterkte met Barry! :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

thanks, fijn dat het bij Mika zo goed is gegaan :ok:

Barry heeft nu een hele constructie om zijn nek, het verband laat ik er maar af, kan de wond ook in de lucht genezen, is ook beter, maar ja snachts is het probleem dan ben ik er niet bij en gaat hij klieren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”