Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik heb geen inzicht in mijn hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

ik heb geen inzicht in mijn hond

Ongelezen bericht door Gollum »

Zei de man van de uitlaatservice :oeps:
Ik had een paar keer gezien dat hij nogal wild met haar stoeide en dat ze dat helemaal niet leuk vond. De vorige keer was ik ziek thuis toen de uitlaat kwam, ze wilde niet eens met hem mee.. Hij zei dat dat kwam omdat ik erbij was en stoeide even met haar waarop ze onder mijn benen kroop. Dus ik heb hem gevraagd niet meer met Gollum te stoeien omdat ze daaronzeker van word, hij snapte dat niet en zei dat ik dat ik het verkeerde inzicht had. Hij heeft wat 'hardere' honden waarbij dat wel kan maar ik heb gewoon een muts.
Bah, ik heb er helemaal geen lekker gevoel bij :(
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: ik heb geen inzicht in mijn hond

Ongelezen bericht door crutz »

andere uitlaatservice....dat zou in elkgeval mijn keuze zijn...
Gollum
Zeer actief

Ik ga zodra ik thuis ben in de buurt maar even rondvragen of er iemand voor m'n hondje kan zorgen voor ongeveer hetzelfde bedrag als deze uitlaat. Andere uitlaatservices zijn zeker twee keer zo duur en kan ik niet betalen..
Bluh, het janken staat me nader dan het lachen :(
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou mezelf ook niet happy voelen wanneer ik zou bemerken dat de honden bang zijn voor de uitlaatservice.
Helemaal raar dat hij jouw advies niet ter harte neemt, ik zou op zoek gaan naar een ander..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Maakt niet uit of jij inzicht hebt, het is jouw hond en daar wordt alleen mee gedaan wat jij wilt.

Je betaalt die man om dat te doen, dus dat heeft hij dan ook te doen. Simpel maar waar.
sjokoflip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sjokoflip »

Komt vast allemaal wel weer goed, maar als jij ziet dat dit niet goed is voor Gollum...
Gr Wilma & Shelly

Afbeelding

~thnx Nien~
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Oh, daar zou ik heel gauw klaar mee zijn. Het is mijn hond, mijn manier(en) van omgaan. Doet iemand anders het - in mijn ogen - niet goed, dan houdt het helemaal op.
Zijn er geen andere uitlaters in jouw buurt? Ik heb ook best een tijd naar mensen gezocht waar ik mijn honden mee 'vertrouw'. Gelukkig heb ik die gevonden.
Ik moet er niet aan denken om me zorgen te moeten maken, zoals jij nu doet.
Rot hoor. :ugh:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Natuurlijk komt het omdat jij erbij was.
Dan heeft ze haar broodnodige bescherming bij de hand.

Wat een sukkel, zeg.
Buiten dat: jouw hond. Als jij niet wilt dat hij met haar stoeit moet ie dat niet doen.
En zo nee: andere HUS
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gollum
Zeer actief

wendy71 schreef:Ik zou mezelf ook niet happy voelen wanneer ik zou bemerken dat de honden bang zijn voor de uitlaatservice.
Helemaal raar dat hij jouw advies niet ter harte neemt, ik zou op zoek gaan naar een ander..
Nou inderdaad, en ik dacht nog zo'n goede getroffen te hebben. In het begin ben ik ook wel eens thuisgebleven terwijl de uitlaat kwam, en toen keek Gollum niet eens meer om naar me. Ik snap niet waar die verandering vandaan komt, er moet wat gebeurd zijn maar de uitlaat zegt van niet..
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
wendy71 schreef:Ik zou mezelf ook niet happy voelen wanneer ik zou bemerken dat de honden bang zijn voor de uitlaatservice.
Nou inderdaad, en ik dacht nog zo'n goede getroffen te hebben. In het begin ben ik ook wel eens thuisgebleven terwijl de uitlaat kwam, en toen keek Gollum niet eens meer om naar me. Ik snap niet waar die verandering vandaan komt, er moet wat gebeurd zijn maar de uitlaat zegt van niet..

Dat denk ik ook, waar komt die angst anders vandaan?
Ik vind het rot voor je. :roos:
Kan je niet via een andere weg een uitlaat regelen?
Middels een oproepje in de plaatselijke krant, briefje bij de super ophangen?
Een leuke griet uit de buurt die met haar wil wandelen?
Sterkte iig..
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

was bij mij gelijk einde uitlaatservice hoor.
zeker als ze niet eerlijk zijn.
en niet met de hond omgaan naar wat ze aankunnen.
je kan niet alle honden gelijk aanpakken.
gewoon op zoek naar een ander.
desnoods iemand uit de buurt die wil wandelen.
succes.
Gollum
Zeer actief

wendy71 schreef:
Gollum schreef:

Dat denk ik ook, waar komt die angst anders vandaan?
Ik vind het rot voor je. :roos:
Kan je niet via een andere weg een uitlaat regelen?
Middels een oproepje in de plaatselijke krant, briefje bij de super ophangen?
Een leuke griet uit de buurt die met haar wil wandelen?
Sterkte iig..
Ik heb contact met een paar buurvrouwtjes met honden, en een buurman die zijn hond moest wegdoen.. Daar ga ik iig even naar informeren. Op dit moment voelt het bijna beter om haar alleen thuis te laten zitten dan om haar mee te geven aan de hus..
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Pff, wat een onmogelijke situatie :ugh: , als jij het echt niet vertrouwd dan gaf ik haar niet meer mee aan hem.
Het zou fantastisch zijn als je iemand bij je in de buurt vind die Gol uit wil laten, ik hoop voor je dat het lukt! :ok:
Gol is best een makkelijke hond toch, dat kan het probleem niet zijn.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ohw bah wat een ellende :roos: ik zou het ook niet meer vertrouwen en al helemaal niet als hij jou niet serieus neemt en niet luistert hallo is jouw hond jij bepaald wat er gebeurd!
is niet leuk, maar goed dat je nu thuis was en het zo heb kunnen aantreffen. jouw hond hoort hem spontaan te begroeten dat ze weer mee mag wandelen..

ik zou mijn hond never nooit meer meegeven aan die HUS

succes ermee :roos:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Mijn honden gaan kompleet uit hun plaat van enthousiasme als Jeroen(onze HUS) aan huis komt.
Dan is het feest. :cheer: , en zo hoort het natuurlijk ook :19: , het moet voor de hondjes gewoon fijn zijn.
Als mijn honden angstig gedrag gaan vertonen als hij komt, dan moet er iets gebeurt zijn, dat gedrag komt niet zomaar, daar is een reden voor.
Ik hoor het wel, ik heb het altijd getroffen met mijn uitlaatservice, wat ben ik daar blij om.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

wendy71 schreef:Pff, wat een onmogelijke situatie :ugh: , als jij het echt niet vertrouwd dan gaf ik haar niet meer mee aan hem.
Het zou fantastisch zijn als je iemand bij je in de buurt vind die Gol uit wil laten, ik hoop voor je dat het lukt! :ok:
Gol is best een makkelijke hond toch, dat kan het probleem niet zijn.
Ja joh, die is zo vreselijk makkelijk, ze loopt zo met je mee en blijft bij de roedel. Vecht niet, blaft niet, ze is alleen ontzettend zachtaardig dus. En de hus heeft zelf een getraumatiseerde hond die af en toe om zich heen bijt, vooral als ze net uit de bus is gelaten. Ik zit me te bedenken dat Gol daar ook nog wel eens bang voor kan zijn. En die man heeft zelf nogal een dominante energie met bijbehorende stem, misschien als hij zijn eigen hond op z'n flikker geeft dat Gol daar ook van schrikt..?
Maar goed, ik kan wel van alles verzinnen, feit blijft dat ik er geen goed gevoel over heb en meestal zit ik daar wel goed in.
Word vervolgd dus..
Gollum
Zeer actief

Browny schreef:ohw bah wat een ellende :roos: ik zou het ook niet meer vertrouwen en al helemaal niet als hij jou niet serieus neemt en niet luistert hallo is jouw hond jij bepaald wat er gebeurd!
is niet leuk, maar goed dat je nu thuis was en het zo heb kunnen aantreffen. jouw hond hoort hem spontaan te begroeten dat ze weer mee mag wandelen..

ik zou mijn hond never nooit meer meegeven aan die HUS

succes ermee :roos:
Ja in het begin was Gol ook zo! Die racete zo naar hem toe en keurde mij geen blik meer waardig. Maar de laatste keer had ze er echt geen zin in toen ik er bij was en de hus zegt dat ze soms ook niet meer mee terug wil in de bus en dat hij haar dan moet halen. Ze komt soms ook niet de bank af als hij haar ophaalt, en dat is niet omdat ze nou nog zo vreselijk moe is van de ochtendwandeling denk ik. Bij mij wil ze ook altijd mee, al heb ik net een uur met haar gewandeld..
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Er zit duidelijk iets fout, dat zegt jouw gevoel ook Nienke, ik gaf haar niet meer mee, hoe rot ook.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daar was ik ook héél snel klaar mee, die kreeg m'n hond niet meer mee! Kan me je gevoel helemaal voorstellen.
Deze man is gewoon niet geschikt voor jouw hond. Zijn probleem, hij heeft zich aan te passen aan Gol, andersom kan dat niet.

Succes, hoop dat je snel iemand vind.
Gollum
Zeer actief

wendy71 schreef:Er zit duidelijk iets fout, dat zegt jouw gevoel ook Nienke, ik gaf haar niet meer mee, hoe rot ook.
Wel he.. Ik denk ook maar dat ik haar thuislaat totdat ik wat anders heb, dan zet ik mijn wekker gewoon maar een uur eerder en ga een mega-wandeling maken voor en na het werk. Heb ik 1 keer eerder gedaan en ik had niet het idee dat ze dat heel erg vond..
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Arme Gol, er zit weinig stoers in haar en dan als stoere hond behandeld worden is niet fijn. Kan mij voorstellen dat zij dit niet waardeert want zoals ik haar gezien heb is zij eerder wantrouwend dan stoer.
Hopelijk vind je snel iemand die het overneemt. Ik kan evt mijn nichtje vragen of zij iemand weet bij jou in de buurt om Gol onder de hoede te nemen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gollum
Zeer actief

chrico schreef:Arme Gol, er zit weinig stoers in haar en dan als stoere hond behandeld worden is niet fijn. Kan mij voorstellen dat zij dit niet waardeert want zoals ik haar gezien heb is zij eerder wantrouwend dan stoer.
Hopelijk vind je snel iemand die het overneemt. Ik kan evt mijn nichtje vragen of zij iemand weet bij jou in de buurt om Gol onder de hoede te nemen?
Als je wilt graag! Ze is alles behalve stoer inderdaad, het is gewoon een schoothondje in labradorvel :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
wendy71 schreef:Er zit duidelijk iets fout, dat zegt jouw gevoel ook Nienke, ik gaf haar niet meer mee, hoe rot ook.
Wel he.. Ik denk ook maar dat ik haar thuislaat totdat ik wat anders heb, dan zet ik mijn wekker gewoon maar een uur eerder en ga een mega-wandeling maken voor en na het werk. Heb ik 1 keer eerder gedaan en ik had niet het idee dat ze dat heel erg vond..

Nou, dan doe je dat toch lekker.
En ondertussen op zoek gaan naar iemand die het leuk vind om met haar te wandelen tegen een kleine vergoeding.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik haar een aantal dagen mee kunnen nemen, een teef had makkelijk gekund.
Succes meid!
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Inderdaad, niet meer meegeven. Hoe jammer het ook is. En snel opzoek naar een andere HUS of uitlaatmogelijkheid.
Gollum
Zeer actief

Ik stoei trouwens ook wel eens met haar hoor, alleen gaat dat zo anders. Ik kan gewoon heel dicht met mijn gezicht bij haar kop komen en hapbewegingen maken en gekke geluidjes en zij hapt/ likt dan heel zachtjes terug of draait een rondje van gekkigheid. Maar alles héél zachtjes.
Ze houdt ook niet van wilde honden-spelletjes, eerder van knuffen en samen op de grond liggend spelen..
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat zonde... honden moeten inderdaad blij zijn om mee te gaan.. het lijkt alsof hij over haar karakter heen gewalst is... en zich niet aanpast aan wat zij nodig heeft..
misschien kun je een keer meegaan.. om te kijken hoe ze zich dan gedraagt of zo ?
lastig hoor..z eker door de ommezwaai... eerst enthousiast mee en nu niet mee willen..
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Wild stoeien met een grote man is iets dat mijn dames absoluut ook NIET zouden waarderen...ik zou je hond hier niet meer naar toe brengen; als je een verschillende mening hebt over wat je hond als prettig ervaart dan zou ik er toch wel een vervelend gevoel aan een dergelijke uitlaat overhouden...En via MP, daar bieden ze soms particuliere oppas aan?
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Als ik een naar gevoel bij een uitlaatservice zou hebben was het direct einde verhaal en op zoek naar een andere oplossing.

Haar taal is duidelijk genoeg en als hij dat dan zelfs niet ziet, zegt dat iets over hem en dan is het de vraag of je gollum in zijn handen wilt achterlaten.
Gollum
Zeer actief

mariabel schreef:oh wat zonde... honden moeten inderdaad blij zijn om mee te gaan.. het lijkt alsof hij over haar karakter heen gewalst is... en zich niet aanpast aan wat zij nodig heeft..
misschien kun je een keer meegaan.. om te kijken hoe ze zich dan gedraagt of zo ?
lastig hoor..z eker door de ommezwaai... eerst enthousiast mee en nu niet mee willen..

Heb ik meerdere malen gedaan, in het begin vond ze het geweldig maar de laatste keer dat ik meeliep hield ze zich wat afzijdig van de groep en bleef vooral bij mij in de buurt. Ze wilde ook niet in de bus en bleef op zo'n 20 meter afstand staan. Als de hus haar riep kwam ze niet, bij mij wel.. En normaal luistert ze echt naar bijna iedereen, zelfs naar kinderen.
ik had dus al geen lekker gevoel na de laatste keer dat ik meeliep, en na een telefoontje met de hus met mijn bevindingen en zijn antwoord heb ik het helemaal gehad. Ik ga denk vanavond de laatste keer betalen en m'n sleutels terugvragen!
Gollum
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Wild stoeien met een grote man is iets dat mijn dames absoluut ook NIET zouden waarderen...ik zou je hond hier niet meer naar toe brengen; als je een verschillende mening hebt over wat je hond als prettig ervaart dan zou ik er toch wel een vervelend gevoel aan een dergelijke uitlaat overhouden...En via MP, daar bieden ze soms particuliere oppas aan?
Dat durf ik niet zo goed aan, ik heb het liefst iemand die ik een beetje ken voordat ik mijn huissleutels afgeef.. Ik ga even bij de buurtjes vragen wat zij ervan vinden. Die hebben een heel leuk roedeltje met swiffers een aanverwanten ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”