Barca is vanaf pup zijnde een echte thuis eter. Zet zijn bak neer en die is binnen no-time leeg. Je moet helaas wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.
-Altijd op dezelfde plek
-Altijd Duck Pens Compleet
-Graag op hetzelfde tijdstip
-Verse waterbak ernaast.
-Het liefst nog het keukenlicht uit.
Als dit in orde is dan eet hij met veel smaak en de boel is zo op.
Vandaag niet.
Ik prakizeer mij suf wat het kan zijn dat hij niet eet want eerlijk gezegd, het is wel zijn moment van de dag! Na de laatste avondronde trekt hij mij nog net niet naar huis want hij weet het al, zijn etensbak komt eraan!
Dit is dus niet mijn Bassie, ik heb hem even getempt en dat was 38.5 en dus goed. Hij maakt een duffe, ietwat afwezige indruk. Ligt een beetje ineen gedoken (achterpoten tegen zijn buik aan, het ziet er raar uit want zo ligt hij nooit?) en slaapt veel. Zucht veelvuldig.
Ik heb vandaag ruim 3 1/2 uur met hem gewandeld (is voor ons normaal) en ik heb hem niets vreemds zien eten. Daar ben ik heel alert op! Barca is beslist geen snaaier, kan mij dus niet voorstellen dat hij iets verkeerd zou hebben gegeten, maar ik sluit dit natuurlijk niet uit.
Tijdens het laatste avondrondje heeft hij normaal ontlasting gehad.
Wat hij wel de laatste weken doet is heel veel plassen maar ik zie geen ontsteking, zijn geslachtsopening is schoon en voelt ook niet overdreven warm aan. Anders had hij toch wel koorts gehad? Hij likt daar niet overdreven veelvuldig en er komt geen pus uit.
Dat een hond een maaltijd overslaat lijkt mij best wel normaal, maar zijn aparte lighouding, veel slapen, diep zuchten en beslist niet willen drinken (laatste vochtopname was om 16.00 uur ongeveer drie kleine slokjes) kan ik niet plaatsen?
Heeft Barca gewoon een baaldag mbt eten en drinken of moet ik het in het medische zoeken? Omdat ik nog niet zeker ben of het echt medisch is heb ik mijn topic onder voeding geplaatst. Want dat is juist het probleem, hij eet en drinkt ineens niet meer?
Herkent iemand dit?