Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zouden jullie honden reageren..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Re: Hoe zouden jullie honden reageren..

Ongelezen bericht door PattyB »

Senna gromt en blaft, zeker weten. Dat doet ze al, alleen al als er nu iemand aan de deur staat.
Geen idee of ze meer dan dat zou doen. :N:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Als Victor in huis zou liggen (maar dat is niet het geval, hij slaapt in de kennel) ben ik bang dat hij er bij binnenkomst een keer langs zou gaan ter waarschuwing, en bij niet terugtrekken, er zijn kaken serieus in vast zou zetten.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

schelsey dreigend er voor gaan blaffen
kenji beetje blaffen maar dan mee alles in laden most hij dat kunnen :mrgreen:
maja op afstand blaffen en als de inbreker te dicht komt zich terugtrekken al blaffend en grollend
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Sybil gaat denk ik helemaal uit haar dak, dat doet ze al bij bekende mensen die door ons binnen gelaten worden :mrgreen: Ze echt enorm waaks, vertouwd niks, hoort alles en slaat flink aan ( ze heeft ook een donkere zware blaf :wink: )
Buck en Dolly doen zeker ook mee, zullen blaffen en grommen. Snappen doen ze ook als de inbrekers te dicht bij komen.
Buck zal niet blaffen als hij in de bench ligt, Sybil en Dolly doen dat wel.
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

De inbreker wordt waarschijnlijk met veel geblaf en gespring, maar wel vriendelijk ontvangen.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

laura86 schreef:De inbreker wordt waarschijnlijk met veel geblaf en gespring, maar wel vriendelijk ontvangen.
Door Bo ook? :N:

Senna is écht waaks geworden en moet eerst weten of het echt goed is en dan pas stopt ze met blaffen/grommen.
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

geen idee wat ze doen :denken:
maar denk dat ze het wel voelen of iets goed is of fout
als er iemand bij het hek staat maken ze ook heel veel herrie, en mensen die nog nooit bij ons zijn geweest wachten dan ook netjes bij het hek, en kloppen even op het raam. komen ze binnen is er niks aan de hand, en worden ze op hun staffords begroet, dit is uiteraard altijd als wij thuis zijn.
denk dat inbrekers wel 3 keer nadenken voor ze hier naar binnen gaan, als is het alleen om het kabaal :ok:
1e kerstdag is er bij de buren ingebroken(gezamelijke oprit) en wij waren ook niet thuis, onze honden waren wel hysterisch aan het blaffen, dus misschien hebben ze het bij ons ook geprobeerd, en hoorden ze de honden en hebben zich bedacht
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ze blaffen eerst en als de inbreker dan binnenkomt is Arie blij want hij denkt dat iedereen die door de voordeur komt, op bezoek komt om hem te vermaken :piew: Kira negeert alles wat ze niet kent dus die gaat weer slapen op de bank denk ik. Nee, ik verwacht niet veel van mijn honden wat dat betreft
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

de inbreker komt binnen
met een welkom van een hoop tanden en gegrom
maar heel naar buiten kan ik niet garanderen

inbrekers komen altijd op tijden wanneer er niks hoort te komen of zijn .
als het zou zijn als ik thuis was dan is het alleen geblaf in eerste instantie en mocht het dan niet kloppen dan verschijnen een paar grote hoektanden
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Fritz blaft en probeert bezoek altijd staande te houden tot wij er zijn :mrgreen:

Nou is de gemiddelde bezoeker bij ons wel wat gewend dus die lopen volgens het "no tutch, no talk no eye contact" principe door. Fritz stuitert er woest omheen maar doet niks.

Als wij er niet zijn is Fritz wel een stuk feller. De ene medewerker werd per direct de bijkeuken weer uitgeblaft. De andere medewerker krijgt wel de riem om maar daarbij wil Fritz niet meelopen.

Als de RMO snachts melk komt halen en Fritz hoort de deur in de stal, blaft hij harder en feller dan normaal, maar blijft wel in zijn mand liggen :smile: :smile:

Als het echt een vreemde is die binnenkomt als wij er niet zijn weet ik echt niet wat hij zou doen.

Aan de ene kant durft hij denk ik niet te bijten, aan de andere kant zie ik hem wel aan voor angstbijter :denken:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Blaffen. En Izzie bijt. Bram misschien ook wel. Nee, ik zou het niet doen bij mij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Sally verscheurt ze, Isa begroet ze en Emie slaapt gewoon lekker verder (die heeft niets door, hoort en ziet niets)
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Anouk slaat aan bij het minste of geringste geluidje dat ze 's nachts hoort. Aangezien ze een blaf en een grom heeft alof er minstens een enorme Rotweiler achter de deur ligt loopt menig inbreker wel voorbij.
Mocht de lamlul toch een poging wagen laat ze eerst zien hoe mooi haar witte gebit is, trekt LL zich daar niks van aan dan zal ie waarschijnlijk naar de dichtsbijzijnde winkel moeten voor een nieuw inbrekerspakje.

Yoda slaapt boven en slaat waarschijnlijk meteen aan zodra hij Anouk hoort. Als er wat zou gebeuren als hij beneden is dan zou hij de inbreker zo vroijk en druk gedag zeggen dat hij zijn nek erover zou breken. Ook heel effectief :ok:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mekkie schreef:Fritz stuitert er woest omheen maar doet niks.
vooral dat idd :smile: .

ik weet ook echt niet of hij daadwerkelijk zou bijten trouwens.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple is nog een pup, maar ik denk dat ze hoe dan ook zal aanslaan, ze reageert nu al heel erg op geluid, weet precies wanneer er iemand thuiskomt, en wie dat dan is. Ook als er dus opeens iemand in de tuin staat zoals de glazenwasser, dan slaat ze aan. Ze zal vervolgens denk ik even verheugt zijn met zijn bezoek, maar goed daar is ze ook een pup voor :mrgreen:
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Kiran zit snachts nog netjes in zijn bench. Maar als er een inbreker komt zou hij de hele buurt bij elkaar schreeuwen en gillen zoals een echte toller dat betaamd :N: alleen maar omdat hij er niet bij kan om ze te begroeten
Afbeelding
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

mijn honden blaffen beide, de grote reu laat ze niet binnen en jolie (11 maand) blaf maar deinst nog iets terug. maar dan ben ik allang beneden om de boeven tot moes te slaan haha
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Kay is heel waaks dus die zou al beginnen met grommen gevolgd door heel hard blaffen... en ik denk maar dat weet ik niet uiteraard dat hij de inbreker ook zou pakken...behalve als de inbreker gekookte kip meeneemt...
Maar Kay zou al gelijk tegen de deur aan springen hoog en dan dus grommen en blaffen, dus denk niet dat die inbreker uberhaupt binnen durft te komen..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik hoop maar dat het nooit zal gebeuren, want van Boyke hoef ik niets te verwachten, die haalt ze kwispelend en blij om hen heen draaiend binnen :mann: Hij slaat een heel enkele keer wel eens aan, een soort binnensminds mini blafje, maar daar is het tot nu toe bij gebeleven. Hopelijk is zijn "Hier waak ik bordje" afschrikwekkender dan hij zelf :smile:
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Haddock slaat aan zodra er ook maar iets bij de deur is. Maar ik denk dat inbrekers hier vrolijk begroet worden.

Er is hier toen we hier net woonde ingebroken. Ben er nogsteeds bang voor maar sindsdien heel strikt in alles afsluiten hier haha.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als wij thuis komen komt Eva al woest grauwend de trap af stormen. :smile: Elke dag dus.... Ik kom binnen, hoor dan heel hard grauwen en dan gebonk waarbij ze de trap af stormt. Dan rent ze op me af, dan zeg ik dat ik het ben en dan is het goed....... :N: Als ik het niet zou zijn hangt ze er denk ik meteen in want dan is ze er en dan schrikt ze. Dat is voor haar een reden om onmiddellijk te bijten helaas. Had het liever anders gezien maar misschien had ik dan geen super waaks ras moeten nemen :oohja: :engel: :wink:

Want dat is wat het is hier. Eva stormt echt overal op af maar kan de confrontatie niet aan. Op het moment dat ze geconfronteerd wordt met iemand die ze niet kent en ze is er te dicht bij dan bijt ze. Ik had liever dat ze dan uit zichzelf wat afstand zou houden maar ze moet en zal op iedereen af stormen en dan dus in de problemen komen. Zodra ze iets denkt te horen in huis vliegt ze omhoog en rent er op af. Dus tja....dan is het elke keer maar hopen dat wij het zijn en dat we dat in het donker ook even snel laten weten :engel: :N: :smile: :smile: :smile: :smile:

Zelf zou ik bv nooit met een masker op binnen durven lopen. Of met een bivakmuts. Ik ben er vrijwel zeker van dat ik dan gepakt wordt door mijn eigen hond :Q:

Ik heb ooit een foto binnen gezet van Eva Longoria en toen zat ze in de bench en ging ze helemaal uit haar naad. Zelfs een foto van een vreemd gezicht is blijkbaar al een reden om waaks te worden. :lol:
Afbeelding
Nienke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever

Ongelezen bericht door Nienke »

Ik denk dat ze hier heel vrolijk binnengehaald worden :lol1:
Het is nog een pup natuurlijk, maar ik denk niet dat het nog heel veel gaat veranderen, het is een echte allemansvriend. En hebben de inbrekers iets lekkers bij zich, vindt ze het helemaal goed!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib laat ze niet binnen.

Paar jaar geleden gehad dat de deur 's nachts open was gewaaid (ja, ik weet 't :roll: ) en toen dacht men dus dat ze bij ons hadden ingebroken. Politie was een kijkje komen nemen en toen werd ik ineens wakker van Shibs geblaf. Staat 'ie daar in de deuropening keihard de politie weg te blaffen en te grommen om 4 uur 's nachts. :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Dan wens ik die inbreker veel plezier :mrgreen: . Die komt er misschien in, maar er in ieder geval niet meer (zonder kleerscheuren) uit...
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ziva begint al te ontdekken dat ze een waakhondje is, op het moment wordt hier echt alles aangeblaft wat in de buurt van het huis komt, dus nee, denk dat dat ik door zou kunnen slapen.

Afgelopen nachten stond ze zelfs naar mijn moeder te blaffen die over de gang liep, we logeerden daar. Ze heeft ook de hele nacht bij de slaapkamerdeur gelegen, die enge mamaboef zou er niet inkomen hihi.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

laeken schreef:Als wij thuis komen komt Eva al woest grauwend de trap af stormen. :smile: Elke dag dus.... Ik kom binnen, hoor dan heel hard grauwen en dan gebonk waarbij ze de trap af stormt. Dan rent ze op me af, dan zeg ik dat ik het ben en dan is het goed....... :N: Als ik het niet zou zijn hangt ze er denk ik meteen in want dan is ze er en dan schrikt ze. Dat is voor haar een reden om onmiddellijk te bijten helaas. Had het liever anders gezien maar misschien had ik dan geen super waaks ras moeten nemen :oohja: :engel: :wink:

Want dat is wat het is hier. Eva stormt echt overal op af maar kan de confrontatie niet aan. Op het moment dat ze geconfronteerd wordt met iemand die ze niet kent en ze is er te dicht bij dan bijt ze. Ik had liever dat ze dan uit zichzelf wat afstand zou houden maar ze moet en zal op iedereen af stormen en dan dus in de problemen komen. Zodra ze iets denkt te horen in huis vliegt ze omhoog en rent er op af. Dus tja....dan is het elke keer maar hopen dat wij het zijn en dat we dat in het donker ook even snel laten weten :engel: :N: :smile: :smile: :smile: :smile:

Zelf zou ik bv nooit met een masker op binnen durven lopen. Of met een bivakmuts. Ik ben er vrijwel zeker van dat ik dan gepakt wordt door mijn eigen hond :Q:

Ik heb ooit een foto binnen gezet van Eva Longoria en toen zat ze in de bench en ging ze helemaal uit haar naad. Zelfs een foto van een vreemd gezicht is blijkbaar al een reden om waaks te worden. :lol:
Is dat niet een beetje 'dom' eigenlijk? Dat ze het geluid niet herkend van jullie die thuiskomen?
Hier kent Ben de auto's, hij weet precies of dat de auto van mijn moeder, van mijn broers of mijn auto is, en reageert op ons allemaal verschillend.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie zal denk ik eens heel diep zuchten en zich af vragen welke idioot er na 22u en voor 10u bezig is met lawaai maken.

Denk dat mijn zwarte kater wel even grommend verhaal gaat halen. "wat moet dat in mijn huis?"
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”