Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree puppybrok...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Pedigree puppybrok...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

yuri36 schreef:
dagmar88 schreef:Je vergeet de intro.

“Some people think it’s safe to give dogs large bones, like those from a ham or a roast,” says Carmela Stamper, D.V.M., a veterinarian in the Center for Veterinary Medicine at the Food and Drug Administration. “Bones are unsafe no matter what their size. Giving your dog a bone may make your pet a candidate for a trip to your veterinarian’s office later, possible emergency surgery, or even death.”

Make sure you throw out bones from your own meals in a way that your dog can’t get to them,” adds Stamper, who suggests taking the trash out right away or putting the bones up high and out of your dog’s reach until you have a chance to dispose of them. “And pay attention to where your dog’s nose is when you walk him around the neighborhood—steer him away from any objects lying in the grass."

Wij waren ook wel zo ver dat we geen verhitte botten geven :lekkerpuh:
Troep die op straat ligt valt ook echt te vergelijken met wat er in mijn diepvries ligt natuurlijk :roll:
Er staat nergens dat alleen gekookte botten gevaarlijk zijn. Integendeel, er wordt aangeraden om voor alternatieven voor botten te kiezen, voor je hond om op te kauwen.
:eek: Ik was al bang dat je het quoten echt onder de knie had.

:wink: Nee, botten uit een braadstuk of een hammetje zijn natuurlijk niet verhit :roll:
En andere botten die overblijven na de maaltijd ook niet...
Het gaat in dit artikel over grote, dragende (verhitte) botten als kauwproduct.
Wat is dat voor vergelijk?

De FDA heeft overigens wel een standpunt omtrent rauw diervoeding.

Is it safe for me to provide my pet with a raw food diet?

FDA does not believe raw meat foods for animals are consistent with the goal of protecting the public from significant health risks, particularly when such products are brought into the home and/or used to feed domestic pets; however, we understand that some people prefer to feed these types of diets to their pets. For the protection of both you and your pet, the FDA recommends the following when handling or using raw meat, poultry or seafood, for use in a pet’s diet:

* Keep raw meat and poultry products frozen until ready to use.
* Thaw in refrigerator or microwave.
* Keep raw food diets separate from other foods. Wash working surfaces, utensils (including cutting boards, preparation and feeding bowls), hands, and any other items that touch or contact raw meat, poultry or seafood with hot soapy water.
* Cover and refrigerate leftovers immediately or discard safely.

In addition:

* For added protection, kitchen sanitizers should be used on cutting boards and counter tops periodically. A sanitizing solution can be made by mixing one teaspoon of chlorine bleach to one quart of water.
* If you use plastic or other non-porous cutting boards, run them through the dishwasher after each use.

If you are interested in starting a raw food diet for your pet, please consult with your veterinarian.

:ok: Prima advies wat mij betreft. Op de site is trouwens terug te vinden dat de recalls niet hebben plaats gevonden vanwege salmonella (al staat wel vermeld dat in sommige merken na testen salmonella en of rijstgluten is terug gevonden) maar vanwege aanwezigheid van melamine. Je weet het vast nog wel, die stof die bij Chinese kindjes in de poedermelk zat met nogal nare gevolgen... :ugh:
En heel, heel toevallig krikt melamine het eiwitgehalte op een hele goedkope manier op :hmmm: :scratch:

Fijn ook, dat er vooraf zo goed wordt getest :N: En dat er snel en adequaat wordt gereageerd :N:

On March 15, 2007, pet food manufacturer Menu Foods alerted FDA to 14 animal deaths in the United States: 4 cats and 1 dog reported by consumers, and 9 cats that died during routine taste trials conducted by the company. In the following months, consumers and veterinarians reported many more illnesses and deaths potentially associated with a wide variety of pet foods made by Menu Foods and other manufacturers.

Why are so many kinds of pet foods recalled?

Many companies that sell pet food do not make the food. Instead, they give their formulation, or recipe, to manufacturing firms. The manufacturer mixes ingredients according to the recipes to make a wide variety of pet foods for companies to sell under many different brand names.

Volgens FDA is melamine terug gevonden in de nieren van de gestorven dieren en is vergiftiging door melamine door onafhankelijke dierenartsen vastgesteld als de doodsoorzaak.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zat net dit : http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 27525.html" onclick="window.open(this.href);return false; eens te lezen! Een kleine 8 jaar geleden..hahaha!
Salmonella kan inderdaad geen kwaad bij een hond die gewend is rauw vlees te eten.

Wat ik overigens wel een interessant puntje vond in de discussie is de resistentie voor antibiotica; bij mensen is dat inderdaad het geval ; in veel vlees zit ab wat via de voeding van dieren min of meer in het vlees zit verweven.
Ik zie eigenlijk geen enkele reden waarom dit bij honden niet het geval kan zijn.
Een hond krijgt ook antibiotica als hij ziek is en tijdens de vertering doet dat dus niets. Als hij de Ab dus middels vlees binnenkrijgt zal de hond evengoed resistent kunnen worden als de mens.

Oveigens ben ik al bijna 24 uur wakker ivm nachtdienst dus vergeef me eventuele kromme zinnen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Yuri, dat jij brok voert moet je lekker zelf weten, maar houd alsjeblieft op met dat gezeik over 'bacteriën' en al die andere onzin. Ik durf te zweren dat mijn hond sinds ze rauw krijgt een weerstand heeft waar je u tegen zegt.
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

De houding "mijn hond wordt er niet ziek van, so what" is of

1) asociaal, of
2) mensen zijn niet voldoende geïnformeerd

Ik hou het vooral op dat laatste.

Want, zelfs ALS de hond zelf niet ziek wordt van een ziekteverwekker overgedragen door rauw vlees, dan nog kan zo'n hond een gevaar voor zijn omgeving vormen:

"In a hospital in the United States, physicians do their best to contain an outbreak of methicillin-resistant Staphylococcus aureus. They test, they screen, they clean, and finally manage to get their wards MRSA-free, but weeks later, it comes back. Who's to blame? It turns out a nurse whose dog had an infected eye had unknowingly been tracking the pathogen into the hospital."

"Veterinarians can also warn owners about the potential dangers of feeding their pets pig ear treats, raw meat, and commercial raw food diets. Antimicrobial resistance to trimethoprim-sulfamethoxazole has been linked to consumption of pig ear treats. Consumption of raw beef products has been linked to antimicrobial resistance to ampicillin and cephalothin. And raw food diets pose a risk of causing a variety of foodborne illnesses."

(http://www.avma.org/onlnews/javma/sep05/050915n.asp" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bron: American Veterinary Medical Association
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ooooh, nu zijn we ook al asociaal :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hutsje schreef:ooooh, nu zijn we ook al asociaal :smile: :smile: :smile:
zielige hondjes van ons dan toch, ze krijgen niet fatsoenlijk te eten en nou hebben ze ook al asociale baasjes :ugh:
ik heb echt meelij met ze :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

yuri36 schreef:De houding "mijn hond wordt er niet ziek van, so what" is of

1) asociaal, of

Want, zelfs ALS de hond zelf niet ziek wordt van een ziekteverwekker overgedragen door rauw vlees, dan nog kan zo'n hond een gevaar voor zijn omgeving vormen:

"In a hospital in the United States, physicians do their best to contain an outbreak of methicillin-resistant Staphylococcus aureus. They test, they screen, they clean, and finally manage to get their wards MRSA-free, but weeks later, it comes back. Who's to blame? It turns out a nurse whose dog had an infected eye had unknowingly been tracking the pathogen into the hospital."

"Veterinarians can also warn owners about the potential dangers of feeding their pets pig ear treats, raw meat, and commercial raw food diets. Antimicrobial resistance to trimethoprim-sulfamethoxazole has been linked to consumption of pig ear treats. Consumption of raw beef products has been linked to antimicrobial resistance to ampicillin and cephalothin. And raw food diets pose a risk of causing a variety of foodborne illnesses."

(http://www.avma.org/onlnews/javma/sep05/050915n.asp" onclick="window.open(this.href);return false;)

:mrgreen: je begint steeds wanhopiger te worden he haha

Nergens wordt gezegd dat de hond met de oogontsteking rauw at. En wat een vieze zuster dat ze het ondanks alle protocollen voor elkaar krijgt bacteriën uit het oog van haar hond op patiënten over te dragen.
:wink: MRSA is een 'normaal' probleem in ziekenhuizen; erg veel gezonde mensen zijn enkel drager, alleen wanneer de weerstand erg laag is kan deze bacterie een gevaar vormen.
Des te meer omdat MRSA al resistent is tegen de meeste antibiotica. Bovengenoemde antibiotica zijn goedkoop, goed te verkrijgen, worden vrij vaak ingezet bij vee en huisdieren en hebben geen enkel effect op MRSA.

:wink: Ik vind het heel, heel knap dat mensen voedselvergiftiging zouden oplopen door rauw voeren. Uit onderzoek is gebleken dat honden die rauw eten geen salmonella dragen in en rond de bek en anus; dus lijkt het mij sterk dat je zo indirect 'besmet' zou raken.

Het is ook niet de bedoeling gezellig een hapje hert mee te eten...

Afbeelding

Al vind ik het werkelijk fascinerend om te zien :ok:

Verder:
Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving. Dergelijk gedrag wordt door andere mensen vaak gezien als hinderlijk.
Asociaal gedrag kan bewust optreden, zoals in geval van vandalisme, maar soms ook onbewust door bijvoorbeeld onwetendheid.
Behalve in het dagelijks leven kent men ook asociaal gedrag op bijvoorbeeld internet, zoals trollen.

is het je vergeven :W:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

1) asociaal, of

Heb je nou niks beters te doen dan amerikaanse artikelen te quoten... we leven hier in NL hoor... dus je mag het gewoon in het NL doen...
En nou zijn wij ook al aso, ach ja... als de hondjes het maar goed doen he Yuri... dan ben ik gelukkig hoor :E:
Ga jij nou maar weer dure brokjes verkopen... ik moet zeggen dat je weinig goed doet voor het merk hoor... kan me voorstellen dat de fabrikant niet zo blij is met jouw 'promotie' hier... je bereikt nl. het tegenovergestelde
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef: Heb je nou niks beters te doen dan amerikaanse artikelen te quoten... we leven hier in NL hoor... dus je mag het gewoon in het NL doen...
En nou zijn wij ook al aso, ach ja... als de hondjes het maar goed doen he Yuri... dan ben ik gelukkig hoor :E:
Ga jij nou maar weer dure brokjes verkopen... ik moet zeggen dat je weinig goed doet voor het merk hoor... kan me voorstellen dat de fabrikant niet zo blij is met jouw 'promotie' hier... je bereikt nl. het tegenovergestelde
Mal ik ben het zo verschrikkelijk met je eens, had in een ander topic ook al iets geschreven over die terugkerende amerikaanse quotes die me mijlenver mijn keel gaan uithangen, alleen heb ik het maar weer verwijderd omdat het toch praten tegen dovemansoren is.
Maar ik ben het wel 600% met je eens :ok:

idee voor yuri:
start eens een polletje over hoeveel honden van mensen hier die barfen of kvven die vreselijke besmettingen waar jij ons hier steeds mee om de oren slaat daarwerkelijk hebben gehad.
Dan krijg je inzicht in de nederlandse praktijk.
Zoiets lijkt me toch meer relevant dan alleen maar deze zeer eenzijdige amerikaanse theorieën te spuien!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hutsje
Zeer actief

hij kan beter emigreren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:hij kan beter emigreren.
Canada :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:hij kan beter emigreren.
Canada :idea:
ja, of naar amerika, daar weten ze het toch allemaal zo goed?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Arme Luca :jank:
Hij werd zo ziek van brokken dat hij vlees krijgt, blijk ik hem dood te maken op deze manier :jank:
Wat moet ik nu dan?
Niet meer voeren?

Wat een gejengel zeg. Ik voer mijn paard toch ook geen rijst terwijl het een graseter is? Nog slecter, hij krijgt 1 handje brokken in de winter voor devorm. Verder alleen gedroogd gras, das nl natuurlijker om te vreten voor hem.
Zo is het voor mijn hond natuurlijker om vlees te eten. En ja, in zekere zin vind ik een hond wel een alles eter, maar zet je een bak graan of een bak vlees voor zn neus, mag jij raden wat ie t eerste eet :F:
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Hier wordt je toch werkelijk doodmoe en niet goed van

Yuri is of iemand uit de brokken industrie of hij is een goedgelovige idioot die zich overal bang voor laat maken.
Als hij zo bezorgd is ivm allerlei besmettingen dan zal hij ook de deurklinken wel tig keer per dag schoonmaken want stel je voor dat daar bacterieen aan blijven zitten dan krijg jezelf en je hondje natuurlijk zomaar ineens een samonella besmetting.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Machie schreef:Arme Luca :jank:
Hij werd zo ziek van brokken dat hij vlees krijgt, blijk ik hem dood te maken op deze manier :jank:
Wat moet ik nu dan?
Niet meer voeren?
Nou, inderdaad. Mijn hond doet het ook niet goed op brokken en dan is rauw vlees ook nog eens gevaarlijk :jank: Maar oh nee, dan moet je het koken natuurlijk! En botten mag je niet koken, dus gooien we er maar ene handje supplementen bij zodat hondjelief toch nog wat calcium krijgt :ugh:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik vind het eigenlijk een erg vermakelijk topic worden :mrgreen: :smile: :smile:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

1) asociaal, of
Welja, nu zijn mensen die jouw brokken niet kopen nog asociaal ook!

De enige die hier niet goed geïnformeerd is ben jij, aangezien de links van jou helemaal niet aantonen wat jij beweert, namelijk dat barf slecht is in verband met de overdracht van bacteriën. Je leesvaardigheid is dus niet zo groot. Misschien komt dat omdat je het Engels niet zo goed machtig bent. In dat geval kun je het beter bij NL links houden, misschien dat dit meer effect heeft. Want je quotes én je gebrek aan kennis met betrekking tot het barfen / kvv voeren doen meer slecht dan goed voor je verkoop.

Wist je overigens dat voor het brokkentijdperk, jaja heel vroeger bestonden er geen brokken, men ook gewoon slachtafval gaf en etensresten? En dat daar geen hond slechter van is geworden?
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Ik denk toch eerder dat het aan jouw leesvaardigheid scheelt.

Ik heb niet gezegd dat mensen die geen brokken kopen asociaal zijn.

Ik heb gezegd dat mensen die rauw vlees voeren, of

a) onwetend/niet gëinformeerd zijn over de gevaren van rauw vlees voeren, of

b) asociaal zijn

En ja, ik vind het vrij asociaal als je willens en wetens jezelf en omgeving blootstelt aan ziektverwekkers door jouw hond rauw vlees te voeren, waar jouw hond misschien niet direct ziek van wordt, maar waar jezelf, je gezin of mensen in jouw omgeving wel ernstig ziek van kunnen worden.

Jouw leesvaardigheid, zowel in het Nederlands als Engels is blijkbaar maar zeer matig, want in het door mij aangehaalde citaat van de AVMA staat toch echt wel duidelijk dat ze afraden de hond rauw vlees te voeren om de overdracht van ziekten op de mens te voorkomen.

Dat kun je proberen te ontkennen door een rookgordijn op te trekken, daar kun je lacherig over doen, je kan je van de domme houden, maar eromheen kun je niet.
Anders beweren is simpelweg mensen voorliegen.

Muk schreef:

1) asociaal, of
Welja, nu zijn mensen die jouw brokken niet kopen nog asociaal ook!

De enige die hier niet goed geïnformeerd is ben jij, aangezien de links van jou helemaal niet aantonen wat jij beweert, namelijk dat barf slecht is in verband met de overdracht van bacteriën. Je leesvaardigheid is dus niet zo groot. Misschien komt dat omdat je het Engels niet zo goed machtig bent. In dat geval kun je het beter bij NL links houden, misschien dat dit meer effect heeft. Want je quotes én je gebrek aan kennis met betrekking tot het barfen / kvv voeren doen meer slecht dan goed voor je verkoop.

Wist je overigens dat voor het brokkentijdperk, jaja heel vroeger bestonden er geen brokken, men ook gewoon slachtafval gaf en etensresten? En dat daar geen hond slechter van is geworden?
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Mickie schreef:Krijg ineens zin in barbecue, lekker veel vlees en schroeien maar :cheer:
Weet niet hoe ik daar nu ineens bij kom :19: :mann:
Mag ik bij je komen eten :mann:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:Ik denk toch eerder dat het aan jouw leesvaardigheid scheelt.

b) asociaal zijn

En ja, ik vind het vrij asociaal als je willens en wetens jezelf en omgeving blootstelt aan ziektverwekkers door jouw hond rauw vlees te voeren, waar jouw hond misschien niet direct ziek van wordt, maar waar jezelf, je gezin of mensen in jouw omgeving wel ernstig ziek van kunnen worden.
dus omdat jij smetvrees hebt moet ik mijn honden maar brok geven? zoiets?
Dus ook geen filet american meer voor mensen :idea: aso's zeg die dat durven te geven en de winkels die dat durven te verkopen :boos: :cool2:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Yuri,, het is inmmiddels overduidelijk dat je een tik van de molen gehad hebt....
Sneu voor je, maar misschien moet je je eerst eens goed in een onderwerp verdiepen en voors en tegens bekijken,voordat je een gekleurd verhaal houdt en steeds dommer begint te lullen om maar niet toe te hoeven geven dat je er geen bal van snapt en je niet goed ingelezen hebt.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

yuri36 schreef:Ik denk toch eerder dat het aan jouw leesvaardigheid scheelt.

b) asociaal zijn

Jouw leesvaardigheid, zowel in het Nederlands als Engels is blijkbaar maar zeer matig, want in het door mij aangehaalde citaat van de AVMA staat toch echt wel duidelijk dat ze afraden de hond rauw vlees te voeren om de overdracht van ziekten op de mens te voorkomen.

Dat kun je proberen te ontkennen door een rookgordijn op te trekken, daar kun je lacherig over doen, je kan je van de domme houden, maar eromheen kun je niet.
Anders beweren is simpelweg mensen voorliegen.
Helaas, het ligt toch echt aan jouw leesvaardigheid, maar dat snap je niet. Jammer, misschien eerst wat Engelse lessen volgen.

In brokken zitten ook ziektekiemen waar mensen ziek van kunnen worden. Net zoals bij rauw vlees. Hetzelfde geldt ook voor vlees dat voor mensenconsumptie is. Tenzij jij vegetariër bent, stel jij je medemens dus ook bloot aan bacteriën die ziekten kunnen veroorzaken. En dat nog wel willens en wetens!

Ik begrijp dat je graag je brokken wilt verkopen, maar doe dat dan met goede argumenten en niet met dit soort onzin.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

1) asociaal, of
Liever dat mijn hond ziek wordt van rauw vlees dan van brokken.
Ik ben trouwens gek op half rauw vlees als tataar en biefstuk? Ben ik nu zelf ook ten dode opgeschreven?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:

1) asociaal, of
Ik ben trouwens gek op half rauw vlees als tataar en biefstuk? Ben ik nu zelf ook ten dode opgeschreven?
:lol1: en je besmet Yuri36 ook :lol1:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

malinois schreef: :lol1: en je besmet Yuri36 ook :lol1:
Volgensmij heeft die al genoeg gegeten! Voor je zo ziek wordt....
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Machie schreef:
malinois schreef: :lol1: en je besmet Yuri36 ook :lol1:
Volgensmij heeft die al genoeg gegeten! Voor je zo ziek wordt....
:lol:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Machie schreef:

1) asociaal, of

:wink: Ik proef zelfs, net als mijn omaatje en haar moeder deden, of mijn gehaktballetjes op smaak zijn :N: Oh help, rauw rundergehakt en rauw ei!
Mijn vlees bak ik als het even kan rosé, een wit bolletje met filet americain vind ik puur genieten, ik drink rauwe melk, eet carpaccio en rosbief, slurp een oester zo naar binnen en als ik ga bakken lik ik het beslag van de lepel...

:Q: Ben een gevaar voor de volksgezondheid, een rasechte aso :mann:

Oh, 1 x per jaar maak ik ook nog eens een Japanse maaltijd van 6 gangen, inclusief sushi. Oh horror, die Japanners komen hier natuurlijk speciaal om al hun ziekteverwekkers door het eten van rauwe vis over te dragen...
Of zouden ze daarom buigen in plaats van een hand geven :idea:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

LOL, hoe meer jullie schrijven, hoe meer jullie jezelf belachelijk maken :lol1:
Keep on writing! :lief:
Machie
Zeer actief

yuri36 schreef:LOL, hoe meer jullie schrijven, hoe meer jullie jezelf belachelijk maken :lol1:
Keep on writing! :lief:
Welk merk brokken voer jij eigenlijk?
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Machie schreef: Welk merk brokken voer jij eigenlijk?
Orijen Senior. en Orijen Puppy. 75% vlees/vis/ei, 25% groenten en fruit, 0% granen.
Maar er zijn meer goede merken natuurlijk.
En zelf koken is het beste.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”