Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit een idee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

is dit een idee?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zou het een idee zijn als iemand, of meerdere mensen samen, in heel rustige, maar duidelijke bewoordingen kunnen /willen omschrijven waar mensen op moeten letten die op zoek zijn naar een pup? En dan met name over hoe ze een broodfokker kunnen herkennen, WAAROM ze daar weg moeten blijven en de andere mogelijkheden (ras-fokker, asiel) met tevens een waarschuwing tegen martkplaats omdat daar ook heel veel mis is?

We hebben de afgelopen periode diverse pupkopers op het forum als nieuw lid begroet die er (ondanks alles? ondanks onderzoek vooraf?) toch weer zijn ingetrapt?

Misschien kun je in het stukje of in ieder geval in de topictitel zoveel mogelijk woorden gebruiken die door google worden opgepikt als iemand in google ingeeft "pup kopen" ..?
En dat we dat onderwep dan "sticky" maken zodat het altijd bovenaan staat?

Ik ben bang dat ik dat niet kan omdat ik dat niet "rustig" kan uitleggen ;-(

Er is recent ook een website actief geworden tegen broodfokkers, met veel informatie over hoe die te (onder)herkennen? Misschien in dat stukje ook een verwijzing daarnaar?
En/of erin dat mensen eerst hier een poosje mee moeten lezen om wat meer te leren over hoe en waar een pup kopen?

Verder wellicht een soort V&A van de recent meest gestelde vragen en een verzamelde antwoord-ideen? "wat en hoeveel voer ik mijn pup" .. "uitlaten? Hoe /wat/waarr dan?" "mijn pup bijt"... dat soort algemeenheden.
Natuurlijk zijn er op zo'n vraag (zeker met voer :pffff: ) diverse antwoorden mogelijk. Die dus gewoon maar geven en mensen verder op zoek laten gaan, desnoods met verwijzing naar een ander deel-forum?

Het is maar een idee....

Om beginnende eigenaren of mensen die nog moeten beginnen (!) wat op weg te helpen?

Suzanne
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: is dit een idee?

Ongelezen bericht door *Esther »

Suzanne123 schreef: Verder wellicht een soort V&A van de recent meest gestelde vragen en een verzamelde antwoord-ideen? "wat en hoeveel voer ik mijn pup" .. "uitlaten? Hoe /wat/waarr dan?" "mijn pup bijt"... dat soort algemeenheden.
Natuurlijk zijn er op zo'n vraag (zeker met voer :pffff: ) diverse antwoorden mogelijk. Die dus gewoon maar geven en mensen verder op zoek laten gaan, desnoods met verwijzing naar een ander deel-forum?

Het is maar een idee....

Om beginnende eigenaren of mensen die nog moeten beginnen (!) wat op weg te helpen?
Ik wist dat dit er zou staan, ging gister ook door mijn hoofd nl. Grappig!
Mischien wel een goed idee ja, scheelt uiteindelijk veel werk!
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

hoe goed ik het idee ook vind.. meeste mensen die zich aanmelden hebben al een pup.. ik weet dat het een openbaar forum is maar hoe groot is de kans dat het de pupkopers tegenhoud. De meeste kijken toch op MP... of googlen alleen een ras/kruising en pakken daar de goedkoopste van,
Er zijn al zoveel waarschuwingsberichten overal op internet... maar ik zeg wel eerlijk... beter nog 1 te veel dan te weinig

als er iemand een topic maakt heb ik wel een goede tip; let op dat de 'fokker' van een gelegenheidsnestje geen chipreader heeft!!
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

EschaenStefanie schreef:hoe goed ik het idee ook vind.. meeste mensen die zich aanmelden hebben al een pup.. ik weet dat het een openbaar forum is maar hoe groot is de kans dat het de pupkopers tegenhoud. De meeste kijken toch op MP... of googlen alleen een ras/kruising en pakken daar de goedkoopste van,
Er zijn al zoveel waarschuwingsberichten overal op internet... maar ik zeg wel eerlijk... beter nog 1 te veel dan te weinig

als er iemand een topic maakt heb ik wel een goede tip; let op dat de 'fokker' van een gelegenheidsnestje geen chipreader heeft!!
:ok:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik vind het goed een idee, maar mensen komen toch niet eerst hier lezen waarom ze niet naar een broodfokker moeten gaan.

Een algemeen puppietopic lijkt me wel een goed idee. Gewoon over algemeenheden.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
~Suzanne~
Zeer actief

Ja, en toch... al bereik je maar 10 mensen; als het door google gevonden wordt is er best kans dat mensen weliswaar niet op zoek waren naar dit forum, maar er toch terecht komen, lezen en wat bijleren.

dingen als;
- heeft de fokker meer dan 3 rassen kijk dan uit, heeft hij er 50 op de plank klaarliggen zit je met zekerheid bij een broodfokker / handelaar
- als aan jou geen vragen worden gesteld behalve 'hoe wilt u betalen' zit je fout
- als er geen stambomen bijzitten, stel jezelf dan extra vragen
- het leek zo goed in orde bij die mevrouw thuis, maar ik mocht de moederhond niet zien..

:engel:

Dat soort dingen. Al helpt het maar IETS!

Suzanne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne123 schreef:Ja, en toch... al bereik je maar 10 mensen; als het door google gevonden wordt is er best kans dat mensen weliswaar niet op zoek waren naar dit forum, maar er toch terecht komen, lezen en wat bijleren.

dingen als;
- heeft de fokker meer dan 3 rassen kijk dan uit, heeft hij er 50 op de plank klaarliggen zit je met zekerheid bij een broodfokker / handelaar
- als aan jou geen vragen worden gesteld behalve 'hoe wilt u betalen' zit je fout
- als er geen stambomen bijzitten, stel jezelf dan extra vragen
- het leek zo goed in orde bij die mevrouw thuis, maar ik mocht de moederhond niet zien..

:engel:

Dat soort dingen. Al helpt het maar IETS!

Suzanne
Dat helpt niks. Er blijven altijd mensen die NÚ een hond willen en daar helpt geen grootmoeder aan. En ook geen Suzanne 6,7,8.

En wees eens eerlijk? Komen al jouw honden (nu en in het verleden) van goede fokkers vandaan?
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Er is al meer dan genoeg informatie te vinden over broodfokkers en ik denk dat de meeste mensen het ook wel weten, maar die zeggen gewoon dat ze het niet weten, zodat ze dat als "excuus" kunnen gebruiken.
Dit forum helpt daar echt niet tegen.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Marion. schreef: Dat helpt niks. Er blijven altijd mensen die NÚ een hond willen en daar helpt geen grootmoeder aan. En ook geen Suzanne 6,7,8.

En wees eens eerlijk? Komen al jouw honden (nu en in het verleden) van goede fokkers vandaan?
Toen ik nog als kind thuiswoonde waren er in het gezin 2 honden (na elkaar) die "met zekerheid" NIET van goede fokkers kwamen. Wist ik veel? Ik was gewoon blij met Fikkie ;-)

Toen er honden in mijn volwassen leven kwamen ben ik beslist doelbewust op zoek gegaan naar een fokker aangesloten bij de rasvereniging en de 2 heren komen daarvandaan.

Onze herplaatstante ;-) kwam als 12,5-jarige uit het asiel maar oorspronkelijk (wat ik destijds niet wist) komt ook ZIJ van een fokker (ze heeft dus een stamboom). Dat het asiel in kwestie later onbetrouwbaar bleek is jammer; ik heb dat destijds niet onderzocht; ging jammer genoeg geheel uit van de stelling "hond uit asiel is altijd goed"... da's duidelijk een foute stelling ;-(

Als je me dat nu wilt gaan verwijten.... dat mag.. gefeliciteerd; je hebt iets gevonden om me op te vangen.

Suzanne
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

of- wil je er een stamboom bij? deze kost wel 200 euro extra.
of- goedkope pups, een ras hond kost aardig wat centen.
Afbeelding

groetjes van ons.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:
Wat heeft dat er mee te maken? :wink: Mijn honden komen alle drie van een bijzonder slechte fokker/broodfokker; maakt dat dat ik achter de gang van zaken daar sta?
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 07 mar 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

oh mijn honden kome ook uit het asie en heb geen idee of ze ooit bij een broodfokker vandaan komen, weet wel dat er in het asiel ook honden zijn met een stamboom alleen deze krijg je nooit mee (vind ik ergens wel logisch).
Afbeelding

groetjes van ons.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

dagmar88 schreef:Wat heeft dat er mee te maken? :wink: Mijn honden komen alle drie van een bijzonder slechte fokker/broodfokker; maakt dat dat ik achter de gang van zaken daar sta?
Nee, misschien leren lezen? Waarom heb jij tot 3x toe die "fout" gemaakt en ben je nu pas tot inzicht gekomen?
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

nathalie schreef:Er is al meer dan genoeg informatie te vinden over broodfokkers en ik denk dat de meeste mensen het ook wel weten, maar die zeggen gewoon dat ze het niet weten, zodat ze dat als "excuus" kunnen gebruiken.
Hier ben ik het wel mee eens, bij ons in de buurt loopt nu ook een pupje rond ze vroeg eerst aan mij wat ik voor hond had en hoe het in het of het een geschikte gezinshond was maar haakte af toen ze de prijs hoorde.

Hele gesprekken gehad over een geschikte pup vinden hoe broodfokkers te herkennen etc..
Nu loopt ze met een jack russel van 6 weken op de arm, heb haar nog gevraagd waarom ze nu juist daar voor heeft gekozen en uiteindelijk was toch de prijs doorslag gevend. Dus de mensen willen vaak zelf ook niet beter :U:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:
dagmar88 schreef:
Marion. schreef:
Wat heeft dat er mee te maken? :wink: Mijn honden komen alle drie van een bijzonder slechte fokker/broodfokker; maakt dat dat ik achter de gang van zaken daar sta?
Nee, misschien leren lezen? Waarom heb jij tot 3x toe die "fout" gemaakt en ben je nu pas tot inzicht gekomen?
Ik heb andermans 'fout' opgelost. Herplaatsers. Daarom vind ik het ook een totaal irrelevante vraag.
En zelfs al had ik ze bij een broodfokker vandaan; juist dan kun je duidelijk maken waarom dat niet verstandig is.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Kiran schreef:
nathalie schreef:Er is al meer dan genoeg informatie te vinden over broodfokkers en ik denk dat de meeste mensen het ook wel weten, maar die zeggen gewoon dat ze het niet weten, zodat ze dat als "excuus" kunnen gebruiken.
Hier ben ik het wel mee eens, bij ons in de buurt loopt nu ook een pupje rond ze vroeg eerst aan mij wat ik voor hond had en hoe het in het of het een geschikte gezinshond was maar haakte af toen ze de prijs hoorde.

Hele gesprekken gehad over een geschikte pup vinden hoe broodfokkers te herkennen etc..
Nu loopt ze met een jack russel van 6 weken op de arm, heb haar nog gevraagd waarom ze nu juist daar voor heeft gekozen en uiteindelijk was toch de prijs doorslag gevend. Dus de mensen willen vaak zelf ook niet beter :U:
Inderdaad! Je wilt niet weten hoeveel mensen bij ons in de dierenwinkel komen vragen hoe ze aan een goede, gezonde (ras)pup kunnen komen. Dan ben je een half uur of langer aan het uitleggen en vervolgens komen ze drie dagen later trots de pup laten zien. En vertellen ook gerust dat ze dachten hem bij een goede fokker gekocht te hebben.
Of, een nog "mooier" verhaal! Een mevrouw die een franse bull bij een broodfokker heeft gekocht en daar een hoop ellende van heeft gehad. Toen niet afwist van broodfokkers, maar door uitleg van mij en adviezen op internet zeker wist dat ze nooit meer een pup van een broodfokker wilde hebben. Haar hondje gaat dood... Twee dagen later heeft ze een nieuwe fb, en geeft ook gewoon toe dat die weer van een broodfucker komt. Ze konden niet zo lang wachten... Hondje is doodgegaan aan Parvo en weer een week later heeft ze een fb, juist van een broodfokker.. :kotz:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

zolang er soms nog drie nieuwe topics met dezelfde titels onder elkaar staan heb ik er een hard hoofd in dat er verder gekeken gaat worden dan neuzen lang zijn.
Volgens mij kun je stickies en onderafdelingen maken zoveel je wil, maar helpen doet het toch niet.

Als mensen willen zoeken doen ze dat wel, maar helaas zijn dat dan weer niet de mensen die gisteren een hond willen hebben en die zich hier pas aanmelden als ze hun broodfokpup al lang en breed in huis hebben.

Er is zat te vinden op het i-net over aanschaf van een pup en over broodfokkers, als mensen daar niet naar op zoek gaan heeft een aparte sectie hier net zo veel zin als mosterd na de maaltijd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
~Suzanne~
Zeer actief

Het was ook 'maar een idee'..... ingegeven op grond van de laatste nieuwe aanwinsten op het forum...

Suzanne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Suzanne123 schreef:Het was ook 'maar een idee'..... ingegeven op grond van de laatste nieuwe aanwinsten op het forum...

Suzanne
oh maar ik snap je ook best hoor, het is alleen in mijn ogen zonde van het werk, de tijd en de energie ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Mijn vriendinnetje woonde op een boerderij. Hun hondje had pups en zo kwam MJ als klein meissie aan haar hondje.
Oh, we hadden in het verleden ook wel stamboom Dobermann's en schnauzers maar dat hondje van de boerderie was ook niks raars. Zo ging dat en gaat dat nog vaak op het platteland denk ik.
Ik ben tegen broodfok maar zet me niet zoals vroeger bestond op de vogeltjesmarkt neer of in zo'n stal waar Gijsje geboren is want ik ben bang dat ik een hondje meeneem. Ik kan dat niet...zo'n zielig , ondervoed smoeltje laten zitten. :N: Heeft er tenminste 1 een goed , liefdevol huis en med zorg . Ik zou klote slapen als ik de deur achter me dicht trok en liet zitten. En ook klote slapen bij de wetenschap dat ik het voortzet door het meenemen van zo'n pup. :(
Ja erg, ik weet 't. hartstikke fout. of de hele handel mams en pups opkopen en een goed huis zoeken. :oeps:
Daarom kom ik er dus ook niet.

Mensen komen denk ik ook vaak op een forum wanneer puplief er al is....als ze al op een forum komen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”