Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogfoodadvisor
Moderator: moderatorteam
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Dogfoodadvisor
http://www.dogfoodadvisor.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze link kan ik heel erg aanraden aan iedereen die op zoek is naar goede brokken voor zijn hond.
Lang niet alle merken vind je in Europa/Nederland, maar een aantal wel.
Ook vind je in de "article library" op deze site veel algemene info over hondenvoer, en waaraan je goed voer kan herkennen.
De site is neutraal en onafhankelijk.
Deze link kan ik heel erg aanraden aan iedereen die op zoek is naar goede brokken voor zijn hond.
Ook vind je in de "article library" op deze site veel algemene info over hondenvoer, en waaraan je goed voer kan herkennen.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Dogfoodadvisor
Weet je dat heel HEEL zeker?yuri36 schreef:http://www.dogfoodadvisor.com/
Five Star Dog Foods:
BARF Dog Food (Raw)
Bravo Balance Dog Food (Raw)
Darwin’s Natural Selections (Raw Frozen)
My Perfect Pet (Frozen)
Nature’s Variety Raw Frozen Diets (Raw)
Paw Naturaw Organic (Raw)
PeopleFud Dog Food (Frozen)
Primal Raw Frozen Formulas (Raw)

hihi, is de die andere discussie meteen klaar als je het toch met me eens bent
- yuri36
- Zeer actief
Haha Dagmar, ik heb graag met je te doen;-) Zo sluw;-)dagmar88 schreef:Weet je dat heel HEEL zeker?yuri36 schreef:http://www.dogfoodadvisor.com/
Five Star Dog Foods:
BARF Dog Food (Raw)
My Perfect Pet (Frozen)
hihi, is de die andere discussie meteen klaar als je het toch met me eens bent
Maar helaas: deze 5-stars rauwe voedingen bevatten allemaal toevoegingen van vitamines en mineralen. Daar was jij toch op tegen?
Verder: dogfoodadvisor gaat over de voedingswaarde, of de voeding evenwichtig is samengesteld, en niet over mogelijke gevaren. Verder denk ik ook niet dat er hele botten/karkassen en dergelijke in deze voeding zitten.
Helaas... we zijn het nog zeker niet eens
Beter nog: een aantal brokken hebben ook 5 sterren en daar weet je zeker van dat ze de risico's van barf niet hebben. Jij neemt nu zelf dogadvisor erbij, als bepaalde brokken even goed zijn, waarom zou je dan ook maar het geringste risico nemen?
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Je hebt kennelijk geen idee waar je over praat, BARF bevat geen toevoegingen anders dan je er zelf bij geeft.
- yuri36
- Zeer actief
Ik weet wel waarover ik praat.bennie schreef:Je hebt kennelijk geen idee waar je over praat, BARF bevat geen toevoegingen anders dan je er zelf bij geeft.
Ik reageerde op de rauwe voedingen die Dagmar aanhaalde, die hebben allemaal toevoegingen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Muk
Inderdaad, zelden iemand zulke onzin horen uitkramen.bennie schreef:Je hebt kennelijk geen idee waar je over praat, BARF bevat geen toevoegingen anders dan je er zelf bij geeft.
- dagmar88
- Zeer actief
Afgezien van de bovenste natuurlijk (BARF), maar daar heb je weer overheen gelezen.yuri36 schreef:Ik weet wel waarover ik praat.bennie schreef:Je hebt kennelijk geen idee waar je over praat, BARF bevat geen toevoegingen anders dan je er zelf bij geeft.
Ik reageerde op de rauwe voedingen die Dagmar aanhaalde, die hebben allemaal toevoegingen.
Mijn persoonlijke voorkeuren staan daar volledig buiten.
-
mum
Ik dacht dat het klaar was, of beginnen we nu weer opnieuw?
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Yep, gewoon in een nieuw topic.mum schreef:Ik dacht dat het klaar was, of beginnen we nu weer opnieuw?
Nu is deze speciaal geopend hiervoor (even invullen hoor
En de groeten van de mannen 

- dagmar88
- Zeer actief
-
mum
Oh ik zie het, sorry hoor maar mijn hoofd doet zeer en mn stem is weg door het carnaval
- dagmar88
- Zeer actief
mum schreef:Oh ik zie het, sorry hoor maar mijn hoofd doet zeer en mn stem is weg door het carnaval
-
mum
Ach nog maar twee dagen, en dan kunnen we weer gaan detoxen en zullen de antwoorden helderer zijn
- dagmar88
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
In BARF?yuri36 schreef:Verder denk ik ook niet dat er hele botten/karkassen en dergelijke in deze voeding zitten.dagmar88 schreef: Weet je dat heel HEEL zeker?
Five Star Dog Foods:
BARF Dog Food (Raw)
My Perfect Pet (Frozen)
Nee, dat denk ik ook niet.
Nou, we gaan gewoon weer verder dus.
- yuri36
- Zeer actief
Of jij kijkt niet goed of ik, maar ik zie toch echt toegevoegd: vitamin E supplement, zinc oxide, manganous oxidedagmar88 schreef:Afgezien van de bovenste natuurlijk (BARF), maar daar heb je weer overheen gelezen.yuri36 schreef:Ik weet wel waarover ik praat.bennie schreef:Je hebt kennelijk geen idee waar je over praat, BARF bevat geen toevoegingen anders dan je er zelf bij geeft.
Ik citeer jouw prachtige neutrale en onafhankelijke aanbeveling en kom dan op dit 5 sterren voer uit.
Mijn persoonlijke voorkeuren staan daar volledig buiten.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik heb verkeerd gekeken; dacht dat het BARF was, maar BARF is kennelijk ook een merk kvv daar.
Wat jij daar zegt zijn normale toevoegingen om KVV compleet te maken; aangezien daarin niet zoals bij barf meerdere diersoorten worden verwerkt.
Dan nog zegt dat niets over wat ik vind van toevoegingen; ook met deze toevoegingen is het nog steeds 'gevaarlijke rauw voeding' of niet?
Wat jij daar zegt zijn normale toevoegingen om KVV compleet te maken; aangezien daarin niet zoals bij barf meerdere diersoorten worden verwerkt.
Dan nog zegt dat niets over wat ik vind van toevoegingen; ook met deze toevoegingen is het nog steeds 'gevaarlijke rauw voeding' of niet?
- yuri36
- Zeer actief
In het andere topic heb ik al laten weten dat ik KVV al een stuk beter vind. Normaal gesproken, bij een goed merk toch, kun je er dan tenminste van uitgaan dat je hond alles binnenkrijgt. Daarom ook die toevoegingen van vitamines en mineralen, waar ik niks op tegen heb, mits in goed opneembare vorm, evt. gecheleerd.dagmar88 schreef:Ik heb verkeerd gekeken; dacht dat het BARF was, maar BARF is kennelijk ook een merk kvv daar.
Het risico van ziekteverwekkers via rauwe voeding blijft ook met kvv.
Daarom dat ik ook liever voor brokken kies.
Beter nog vind ik zelf koken voor je hond (mits je een uitgekiende samenstelling hebt, aangevuld met vitamines en mineralen) , maar daar heeft bijna niemand meer tijd voor/zin in.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
yuri36 schreef:
Zoals?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Muk
Kan hij niet opsommen, want dat weet hij niet.marian* schreef:yuri36 schreef:
Zoals?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
meitoxine, hoewel, alleen goldens daar gevoelig voor zijn, dus wat dat betreft..Muk schreef:Kan hij niet opsommen, want dat weet hij niet.marian* schreef:yuri36 schreef:
Zoals?
- yuri36
- Zeer actief
Salmonella bijvoorbeeld, zie: http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;marian* schreef:yuri36 schreef:
Zoals?
Niet elke hond wordt er doodziek van maar sommige wel.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
yamie schreef:meitoxine, hoewel, alleen goldens daar gevoelig voor zijn, dus wat dat betreft..Muk schreef:Kan hij niet opsommen, want dat weet hij niet.marian* schreef:
Zoals?

- dagmar88
- Zeer actief
En nu even een antwoord van jou, zonder weer een vage link van een producent. Nogal wiedes dat een producent van salmonella testen naar zijn eigen belang kijkt.yuri36 schreef:Salmonella bijvoorbeeld, zie: http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;marian* schreef:yuri36 schreef:
Zoals?
-
Muk
Is dat alles???? Schokkend hoor.yuri36 schreef:Salmonella bijvoorbeeld, zie: http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;marian* schreef:yuri36 schreef:
Zoals?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is dat de enige?yuri36 schreef:Salmonella bijvoorbeeld, zie: http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;marian* schreef:yuri36 schreef:
Zoals?
Honden kunnen inderdaad ook salmonella krijgen maar zijn er volgens mij veel minder gevoelig voor dan wij.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Marion.
yamie schreef:meitoxine, hoewel, alleen goldens daar gevoelig voor zijn, dus wat dat betreft..
Annemiekeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, jij hebt die link vast nog wel! Die moet ook weer even omhoog gehaald worden. Die is nog veel hilarischer dan het plakplastic
-
Marion.
Nogmaals, wélllllllllllllke Salmonella?yuri36 schreef:Salmonella bijvoorbeeld, zie: http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;marian* schreef:yuri36 schreef:
Zoals?
-
Marion.
Ik heb hem
De gevaren van Meitoxine.
http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... 62439.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De gevaren van Meitoxine.
http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... 62439.html" onclick="window.open(this.href);return false;