Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1, 2, 3 maaltijden? hoeveelheid? Wat is nou waar???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

1, 2, 3 maaltijden? hoeveelheid? Wat is nou waar???

Ongelezen bericht door sambongo »

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen over hoevaak per dag te voeren en de tijden waarop jullie dit doen.
Ook de hoeveelheid die je dan per voerbeurt geeft. Ik lees zulk verschillende meningen, de een zegt nee je moet 1 x per dag voeren, de andere zegt niet teveel in 1 x voeren. Ja hoe ga ik dat dan doen als mijn hond 2 kg kvv nodig heeft en ik maar 1 x mag voeren. :denken:
Sommige zeggen weer nee meerdere keren per dag voeren is het beste, kortom ik word er gek van.

Ik ben net overgestapt naar kvv, mijn hond heeft hiervan 2 kg p/d nodig.
Als ik nou dit over 3 maaltijden verdeel doe ik het dan goed?Of is zijn maag dan altijd vol? En is het nou het best om je hond vaste tijden aan te wennen vanwege het maagzuur of is dit weer een fabeltje?

Mijn vragen aan jullie:

Hoeveel keer voeren jullie per dag, graag ook met tijden.
Hoeveel krijgt jullie hond per keer te eten?

Ben heel benieuwd!
dagmar88
Zeer actief

Re: 1, 2, 3 maaltijden? hoeveelheid? Wat is nou waar???

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ze krijgen hier sinds dat lukt met de jongste alleen nog 's avonds, dus 1 x per dag.
Maar dat is wel vers en kvv.
Drie keer vind ik zelf te veel; als ik jou was zou ik terug gaan naar 2 x en kijken hoe goed hij eet.
Wanneer hij dan nog steeds maar matig eet zou ik toch proberen naar 1 keer te gaan (met eventueel aan het begin van de dag een klein beetje tegen het gal) zodat hij dan ook echt gezonde trek heeft...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik stel zelf samen en voer 1 keer per dag, meestal 6 dagen in de week. 1 dag krijgen ze alleen vloeibaar en de dag ervoor een dubbele maatijd, dat betekent voor kiefer 3 kilo. ik zou als ik brok of kvv zou voeren 2 keer daags voeren omdat dat erg snel de maag uit is.
ik voer meestal ergens in de avond, op wisselende tijden trouwens.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 05 mar 2011 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik voer 1 keer per dag, 's middags rond 5 uur
ze krijgen wel een droge boterham 's morgens omdat een van mijn honden een galspuger is en ik dat op deze manier kan voorkomen.
ik stel zelf samen, geef geen kvv dus kan hoeveelheden ook niet vergelijken

2 kg kvv lijkt me behoorlijk veel trouwens, maar ik weet zo gauw niet wat voor hond je hebt en hoe oud die is.
Maar zo'n hoeveelheid zou ik inderdaad verdelen over twee keer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

hier krijgen ze zelf samengesteld en ik voer 2 keer per dag. Het was de planning om over te gaan op 1 keer per dag nu Dieber oud genoeg is maar Daan doet het nu heel goed op 2 keer per dag eten. Ze krijgen regelmatig 's morgens alleen maar wat yoghurt of een kleine maaltijd en dan 's avonds een grotere maaltijd. De voertijden wisselen heel erg.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Afhankelijk van de hond:
Kai eet 5 dagen per week. Lotje eet 7 dagen per week. Dino eet 5,6 of 7 dagen per week, verschilt.
Allemaal 1 maal per dag (indien ze die dag eten) en ergens tussen 20-23u.
Kai eet volledig zelf samengesteld plus soms mixen van kiezebrink. Lotje eet grotendeels hetzelfde maar 1 maal per week blikvoer. Dino eet ook grotendeels zelf samengesteld, soms met brok erbij.
Kai en Dino eten tussen de 200-300g per dag (pens altijd 300g), tenzij de dag erna een vastendag is dan eten ze tussen de 500-600g. Lotje eet 100g per dag. Op een brokdag eet Dino 150g zoiets (weeg het niet af).
Laatst gewijzigd door Linsey op 05 mar 2011 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Voorheen kregen ze allebei 1 x keer per dag eten (zelf samengesteld op basis van vleesbot, orgaan van diverse diersoorten en vis, soms wat groente, eitje etc..).
Maar nu Bill niet meer zo goed tegen bot kan (ik denk door verminderde spierkracht van zijn kaken) krijgt hij twee keer per dag een maaltijd met gemalen bot. Silka nog steeds 1 x per dag een 'gewone' zelf samengestelde maaltijd.
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Ik heb zelf ook een duitse dog en deze krijgt ook ongv 2 kg op een dag.
Ik zelf persoonlijk vind het ook geen prettig idee dat hij 2 kg in 1 keer naar binnen krijgt.
Ik voer hem dus 2 x per dag, er zit ongv 12 uur tussen de voerbeurten in, 's ochtends krijgt hij rond 6 uur en dan tegen de avond ook weer rond die tijd.

Wat nou waar is ... ja geen idee, zolang er zoveel mensen zijn met zoveel meningen zal je altijd andere dingen horen, mijn hond doet het hier heel goed op en daarom blijf ik bij 2 keer per dag
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Ook hier lopen twee doggen,en ik voer ze twee maal per dag nu ze volwassen zijn
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

dogluna schreef:Ook hier lopen twee doggen,en ik voer ze twee maal per dag nu ze volwassen zijn
Ook op vaste tijden?
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik voer mijn hond 2x daags, maar mijn hond heeft ook echt last van maagzuur ofzoiets denk ik... als ik het niet doe boert ie namelijk meer (ja echt boeren, ik kan er niks anders van maken)... en dan gaat 'ie overgeven.. ik geef het ook op vaste tijdstippen... als ik me per ongeluk verslaap en dus later voer merk ik dit ook echt aan Kay...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

In de groei geef ik twee maal per dag. Als ze een maand of 9 à 10 zijn stap ik over naar een maal per dag.

Honden zijn van nature bulketers, die hoeven echt niet drie maal per dag te eten. Twee kilo lijkt heel veel, maar een Duitse dog is ook gewoon een heel grote hond. Als die volwassen is kun je dat volgens mij best in één keer geven. Probeer het anders eens uit, zou ik zeggen, kun je zien wat het best bevalt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik voer 2x per dag.. en dat is brok of kvv...
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Miranda schreef:In de groei geef ik twee maal per dag. Als ze een maand of 9 à 10 zijn stap ik over naar een maal per dag.

Honden zijn van nature bulketers, die hoeven echt niet drie maal per dag te eten. Twee kilo lijkt heel veel, maar een Duitse dog is ook gewoon een heel grote hond. Als die volwassen is kun je dat volgens mij best in één keer geven. Probeer het anders eens uit, zou ik zeggen, kun je zien wat het best bevalt.
Bedan woog 24 kilo en kreeg bijna 2 kilo per dag in 1 maaltijd. Hij werkte het zo weg en had nergens last van
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

MariskaB schreef:Ik voer mijn hond 2x daags, maar mijn hond heeft ook echt last van maagzuur ofzoiets denk ik... als ik het niet doe boert ie namelijk meer (ja echt boeren, ik kan er niks anders van maken)... en dan gaat 'ie overgeven.. ik geef het ook op vaste tijdstippen... als ik me per ongeluk verslaap en dus later voer merk ik dit ook echt aan Kay...
dan kan het beter voor hem zijn als je juist op onregelmatige tijden gaat voeren. nu anticipeert de maag op eten op een bepaalde tijd.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna krijgt 1x per dag eten en dan ongeveer 500 gram. Ik stel zelf samen, vind het makkelijker om het in 1 keer te geven en bovendien heeft ze geen last van spugen oid. Ik voer eigenlijk altijd 's avonds ivm werk en in het weekend voor het gemak ook 's avonds. Dan kan ze 's middags lekker haar beweging krijgen en dan 's avonds doen we rustig aan.
Soms krijgt ze 's ochtends wat geitenyoghurt, maar dat is meer voor de lekker.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Hutsje schreef:
MariskaB schreef:Ik voer mijn hond 2x daags, maar mijn hond heeft ook echt last van maagzuur ofzoiets denk ik... als ik het niet doe boert ie namelijk meer (ja echt boeren, ik kan er niks anders van maken)... en dan gaat 'ie overgeven.. ik geef het ook op vaste tijdstippen... als ik me per ongeluk verslaap en dus later voer merk ik dit ook echt aan Kay...
dan kan het beter voor hem zijn als je juist op onregelmatige tijden gaat voeren. nu anticipeert de maag op eten op een bepaalde tijd.
heb ik wel geprobeerd maar dan staat ie direct te braken... met hoe ik nu voer braakt hij bijna niet meer... heel af en toe nog, maar dan ben ik dus te laat met voeren per ongeluk..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Hutsje
Zeer actief

MariskaB schreef:
Hutsje schreef:
heb ik wel geprobeerd maar dan staat ie direct te braken... met hoe ik nu voer braakt hij bijna niet meer... heel af en toe nog, maar dan ben ik dus te laat met voeren per ongeluk..
je moet het ook wel heel geleidelijk opvoeren ;)
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn honden krijgen zelf samengesteld rauw, 1 keer per dag op wisselende tijden.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”