Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spoed vraagje ;allegies,vergiftigt of..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Spoed vraagje ;allegies,vergiftigt of..

Ongelezen bericht door Cato »

Heb cato einde van de middag preventief behandelt met vlooi/teek middel van promised due als ik het goed schrijf.

Toen straks had hij 1 moment braak neiging ( maar zijn brokken bleven binnen)
Net lag hij vreemd achter me en ik had zoiets haalt hij nog wel adem, hem wakker geroepen.
Reageerde meteen maar loopt nu wat raar rond , is onrustig en zit vreemd voor zich uit te staren als hij stil staat/zit en dit doet hij nu op vreemde plekken in de kamer voor zijn doen. Reageert allert als ik hem roep en kan ook een kwisspel van af als ik het uitlok.

Vetrouw het niet echt en denk eraan om de DA te bellen , maar weet ook dat ik erg over bezorgt ben, zeker op dit moment en als ik niet lekker in mijn vel zit dan reageert cato er erg op maar niet op deze manier. Hij vind het trouwens altijd een verschrikking als hij wat dan ook op krijgt.Ohja de licht optocht is hier in beek gaande, niet in de straat maar is wel te horen. Ander jaren reageerde hij hier niet op ( is nooit angstig voor geluid )

Wat zeggen jullie nog aankijken of de DA bellen? Hij is trouwens MDR1 vrij. En heb het aangebracht op plekken waar hij er niet aan kan likken.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Re: Spoed vraagje allegies of vergiftigt

Ongelezen bericht door DesireeK »

Bij twijfel gewoon altijd even je da bellen...
Hij of zij kan je adviezen geven...

Ik hoop dat ie snel weer opknapt...
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Moos
Zeer actief

Re: Spoed vraagje ;allegies,vergiftigt of..

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat je deze bedoelt:

http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/in ... pic=6560.0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=113789" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet om je ongerust te maken hoor, maar meerdere honden reageren er schijnbaar niet heel goed op.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb Milo hier een aantal jaar geleden mee behandeld en die leek er bijna tussenuit te knijpen. Blijkbaar echt af te raden voor collie-achtigen, maar ik had het juist vanwege zijn gevoeligheid bij de DA gekocht :roll:.

Ik ben de volgende dag naar de DA geweest met hem, maar het enige wat ik kon doen was het wat uitwassen en het 'uitzitten'.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Heb eigenlijk direct na het plaatsen van het berichtje de DA gebelt , voor ik zelf ziek van de stress zou worden :ugh:
Advies gekregen om hem te wassen ; normaal krijg ik hem de badkamer nog niet op, nu wel gelukkig ( de douchbak lukte wel niet ) maar in iedergeval de plekken waar ik het had gedaan goed kunnen wassen. Als zijn neurologisch klachten erger worden moet ik meteen bellen en met hem gaan. Dus hem vannacht goed in de gate houden, sluit hem zo maar op bij in me in de slaapkamer als ik ga ( proberen ) te slapen.

Cato ligt er nu weer gewoon bij , de muziek is nog te horen dus weet nu zeker dat het dat niet was. Mijn gevoel zegt nu dat het meevalt ( na de eerste paniek).

Moos is inderdaad het zelfde , maar gelukkig zijn zijn klachten veel en veel minder erg ( anders was ik al lang bij de DA geweest), wel fijn om nu te lezen mocht het toch erger worden dat er een tegenmiddel is.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Goed dat je meteen gebeld hebt. Beter een keer twijfelen en voor niets bellen dan een keer te laat. :E:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”