Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wil het gewoon effe weten
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
wil het gewoon effe weten
Wat mij opvalt in alle fora's die er zijn is dat mensen vragen stellen die ze eigenlijk zelf had kunnen beantwoorden. Waarom kan dat dan niet? Omdat ik het idee heb dat mensen wel een hond aanschaffen maar geen idee hebben
hoe vaak het beest uitgelaten moet worden, hoe het beest in elkaar steekt, geen enkele indicatie hebben hoe een hond op te voeden, geen enkel idee hebben van ethologie, geen idee hebben hoe een reu in elkaar steekt of hoe een teef in elkaar steekt, geen idee hebben hoe de voortplanting in elkaar steekt en ga zo maar door en door en door.
maar ze hebben wel een hond aangeschaft. Waarom niet vooraf een lading info verzamelen enzovoorts VOOR men een hond aanschaft ongeacht wat voor hond het is.
vragen die gesteld worden
waarom steekt zijn piemeltje steeds buiten
wanneer gaat zijn oortje nu eens staan want bij zijn broertjes en zusjes staan ze al wel
zou het kunnen dat ie loops is
waarom sloopt ie mijn meubilair
hoelang mag een pup wandelen
hoeveel zou mijn hond mogen eten.
mag mijn hond op de bank
mijn pup wil continu rijden op mijn been waarom doet ie dat nu
en dit zijn maar een paar vragen uit alle topics. Voor iedereen over me heen dendert NEE het is niet persoonlijk bedoelt maar het valt me heel erg tegen van alle "hondenmensen" of zijn dit dan mensen met honden.
hoe vaak het beest uitgelaten moet worden, hoe het beest in elkaar steekt, geen enkele indicatie hebben hoe een hond op te voeden, geen enkel idee hebben van ethologie, geen idee hebben hoe een reu in elkaar steekt of hoe een teef in elkaar steekt, geen idee hebben hoe de voortplanting in elkaar steekt en ga zo maar door en door en door.
maar ze hebben wel een hond aangeschaft. Waarom niet vooraf een lading info verzamelen enzovoorts VOOR men een hond aanschaft ongeacht wat voor hond het is.
vragen die gesteld worden
waarom steekt zijn piemeltje steeds buiten
wanneer gaat zijn oortje nu eens staan want bij zijn broertjes en zusjes staan ze al wel
zou het kunnen dat ie loops is
waarom sloopt ie mijn meubilair
hoelang mag een pup wandelen
hoeveel zou mijn hond mogen eten.
mag mijn hond op de bank
mijn pup wil continu rijden op mijn been waarom doet ie dat nu
en dit zijn maar een paar vragen uit alle topics. Voor iedereen over me heen dendert NEE het is niet persoonlijk bedoelt maar het valt me heel erg tegen van alle "hondenmensen" of zijn dit dan mensen met honden.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: wil het gewoon effe weten
Ik vind het juist fijn dat mensen vragen durven te stellen. Beter dan zomaar wat aanrommelen. En je kunt wel 100 boeken lezen maar dan nog gebeuren er wel eens dingen waarvan je je afvraagt hoe het nou zit.
Daar is toch een hondenforum voor?
Daar is toch een hondenforum voor?

- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als je internet er op na slaat of de boeken, heb je vaak veel tegenstrijdige antwoorden. De één zegt zus en de andere zo.
Terwijl je niet eens weet of de persoon die dat heeft neergezet wel ervaring heeft met honden.
Op een hondenforum heeft iedereen ervaring met honden(veel of weinig), dus kun je veel verschillende antwoorden tegen elkaar afwegen en vaak je eigen conclusie daar uit trekken.
Ik stel naast dat ik ook op internet zoek ook altijd nog wel even een vraag op een forum.
Terwijl je niet eens weet of de persoon die dat heeft neergezet wel ervaring heeft met honden.
Op een hondenforum heeft iedereen ervaring met honden(veel of weinig), dus kun je veel verschillende antwoorden tegen elkaar afwegen en vaak je eigen conclusie daar uit trekken.
Ik stel naast dat ik ook op internet zoek ook altijd nog wel even een vraag op een forum.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik denk dat veel mensen die een 1e hondje nemen vol met vragen zitten. Beter dat ze die stellen op een forum waar aardig wat kennis zit dan dat men maar gaat aanrommelen. Als ik bijvoorbeeld een fret zou nemen, zou ik ook vol met (misschien stupide voor een kenner) vragen zitten 

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Sommige vragen zijn overbodig maar mensen kunnen ook ineens onzeker worden en bevestging zoeken.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik snap je wel hoor, ik heb ook wel eens dat ik denk jeetje mina dat had je toch van te voren wel kunnen weten, je leest je toch in voordat je een hond neemt 
Maar aan de andere kant ben ik dan wel weer heel blij dat mensen hier vragen durven en willen stellen, want als ze maar aan blijven modderen op de verkeerde weg is niemand daarbij gebaat, die mensen niet en hun hondje ook niet.
Ik denk niet dat je kunt voorkomen dat mensen honden aanschaffen terwijl ze er niet veel over weten, denk wel dat het heel erg prima is dat er een plek is zoals hier, waar mensen een hoop hondenkennis kunnen opdoen, zeker als zij dan op hun beurt na een tijdje andere mensen met hetzelfde soort opstartproblemen weer op weg kunnen helpen
edit: en eerlijk gezegd dacht ik dat ik toch wel behoorlijk wat hondenkennis had, maar ook ik leer hier dagelijks nog bij en daar ben ik eigenlijk alleen maar blij om!
Maar aan de andere kant ben ik dan wel weer heel blij dat mensen hier vragen durven en willen stellen, want als ze maar aan blijven modderen op de verkeerde weg is niemand daarbij gebaat, die mensen niet en hun hondje ook niet.
Ik denk niet dat je kunt voorkomen dat mensen honden aanschaffen terwijl ze er niet veel over weten, denk wel dat het heel erg prima is dat er een plek is zoals hier, waar mensen een hoop hondenkennis kunnen opdoen, zeker als zij dan op hun beurt na een tijdje andere mensen met hetzelfde soort opstartproblemen weer op weg kunnen helpen
edit: en eerlijk gezegd dacht ik dat ik toch wel behoorlijk wat hondenkennis had, maar ook ik leer hier dagelijks nog bij en daar ben ik eigenlijk alleen maar blij om!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
sommige vragen zijn in mijn ogen inderdaad wat onnozel en ondoordacht.
Maar soms met vers eten bijvoorbeeld vraag ik me ook wel weer af hoeveel je van dat lotgering kan geven, of dat ik ineens helemaal gek stond te kijken dat van de kippenbout ook het bot verdwenen was
(ik dacht oprecht dat hij alleen het vlees ervanaf zou kluiven
)
Zoiets dan neerzetten komt voor iemand die al lang vers voert misschien dom over
ik was weer blij van de antwoorden als "goed zo, hij weet hoe het moet"
En loopsheden van een teef, je kunt er nog zoveel over lezen, maar het blijft spannend als je nog nooit een teef hebt gehad. Naarmate je wat meer ervaringen uitwisselt en de verschillende reacties ook van de reuen in huis bij een loopse teef uitwisselt leer je ook weer meer. (de eerste keer liet ik ze absoluut niet bij elkaar bijvoorbeeld, stel je voor dat.. naarmate je erin groeit zie je wanneer de tijd daar is dat je moet scheiden etc.)
En af en toe loop je tegen dingen aan en wil je daar meerdere opties voor hebben. Zelf heb je al wel een idee, of manier waarop je denkt dat het gaat werken, en dan werkt het niet. Als ik dan eens andere visies of manieren van benaderen lees denk ik oh ja, dat kan ook wel eens werken
Maar soms met vers eten bijvoorbeeld vraag ik me ook wel weer af hoeveel je van dat lotgering kan geven, of dat ik ineens helemaal gek stond te kijken dat van de kippenbout ook het bot verdwenen was
Zoiets dan neerzetten komt voor iemand die al lang vers voert misschien dom over
En loopsheden van een teef, je kunt er nog zoveel over lezen, maar het blijft spannend als je nog nooit een teef hebt gehad. Naarmate je wat meer ervaringen uitwisselt en de verschillende reacties ook van de reuen in huis bij een loopse teef uitwisselt leer je ook weer meer. (de eerste keer liet ik ze absoluut niet bij elkaar bijvoorbeeld, stel je voor dat.. naarmate je erin groeit zie je wanneer de tijd daar is dat je moet scheiden etc.)
En af en toe loop je tegen dingen aan en wil je daar meerdere opties voor hebben. Zelf heb je al wel een idee, of manier waarop je denkt dat het gaat werken, en dan werkt het niet. Als ik dan eens andere visies of manieren van benaderen lees denk ik oh ja, dat kan ook wel eens werken
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Ik denk dat dit ook in de meeste gevallen gebeurd, ergens weten ze het wel maar worden inderdaad onzeker en gaan inderdaad bevestiging zoeken.Knoeppie schreef:Sommige vragen zijn overbodig maar mensen kunnen ook ineens onzeker worden en bevestging zoeken.
Ken het ook beetje aan mezelf zien, met veel dingen heb ik het idee dat ik het meestal wel weet maar toch twijfel omdat ik daar dat of zus lees .... dus ja dan ga ik twijfelen aan mezelf

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Als ik naar mezelf kijk, dan is het vooral onzekerheid!
Even een voorbeeld, maar dan met katten: ik heb 6 jaar lang in een dierenasiel gewerkt, coördineerde daar alles wat met katten te maken had. Heb ontelbaar veel katten bij mensen geplaatst en ontelbaar vaak verteld hoe ze het aan moesten pakken, in allerlei situaties. Hele verhalen kon ik daar over vertellen.
En toen kreeg ik zelf 2 katten en ik wist gewoon niet waar ik het zoeken moest! Ik begon aan alles te twijfelen!
Met ZaZa is het nu precies hetzelfde. Ik merk ook dat als ik vragen van andere lees, dat ik eigenlijk goed weet wat er fout gaat of wat ze moeten doen. Maar bij jezelf en je eigen hond is het toch anders. Bij mijn vriend zie ik het heel goed en bij mezelf twijfel ik constant.
Even een voorbeeld, maar dan met katten: ik heb 6 jaar lang in een dierenasiel gewerkt, coördineerde daar alles wat met katten te maken had. Heb ontelbaar veel katten bij mensen geplaatst en ontelbaar vaak verteld hoe ze het aan moesten pakken, in allerlei situaties. Hele verhalen kon ik daar over vertellen.
En toen kreeg ik zelf 2 katten en ik wist gewoon niet waar ik het zoeken moest! Ik begon aan alles te twijfelen!
Met ZaZa is het nu precies hetzelfde. Ik merk ook dat als ik vragen van andere lees, dat ik eigenlijk goed weet wat er fout gaat of wat ze moeten doen. Maar bij jezelf en je eigen hond is het toch anders. Bij mijn vriend zie ik het heel goed en bij mezelf twijfel ik constant.
- caira
- Zeer actief
Ieder mens moet leren en internet is HET medium daarvoor tegenwoordig.
Berre is ook mijn eerste hond en ik ben overal onzeker over, een beetje geruststelling van ervaren hondenmensen is dan fijn.
Mocht iemand daarentegen iets over paarden willen weten, daar ken ik dan weer alle ins en outs van.
Berre is ook mijn eerste hond en ik ben overal onzeker over, een beetje geruststelling van ervaren hondenmensen is dan fijn.
Mocht iemand daarentegen iets over paarden willen weten, daar ken ik dan weer alle ins en outs van.
-
Muk
Ik denk dat het ook onzekerheid is van mensen.
Maar......met een beetje Google of zoeken op dit forum heb je de antwoorden ook zo gevonden en dat doen (vind ik) te weinig mensen.
Maar......met een beetje Google of zoeken op dit forum heb je de antwoorden ook zo gevonden en dat doen (vind ik) te weinig mensen.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Ja maar dat is dan toch weer niet een iets andere situatie als die van jouw... en dan ga je toch twijfelen of het bij jouw ook zo moet.Muk schreef:Ik denk dat het ook onzekerheid is van mensen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Zullen we het forum dan maar sluiten? Want als je geen vragen mag stellen heeft dit hele gedoetje hier geen enkel nut.
Alsof boekenwijsheid de enige wijsheid is
Heel veel vragen komen juist pas in de praktijk aan de orde.
Alsof boekenwijsheid de enige wijsheid is
-
Ilse1979
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen zijn 
Daarbij ga ik mee met mijn voorgangers, beter vragen dan zomaar wat aanmodderen. Ik stel liever hier 1 domme vraag (ja, die laatste van mij had ook zomaar in je rijtje kunnen staan), dan dat ik weken met iets in mijn maag zit! Wij hebben nu ook mijn eerste hondje. Hoewel manlief ermee is opgegroeid, weet ook hij bepaalde dingen niet of is er niet zo mee bezig zoals ik. Ik vind het juist heel prettig om iemands persoonlijke ervaringen te lezen, dan de geijkte info uit het boekje. Want, with all due respect, daar vond ik het antwoord op mijn laatste vraag dus niet!
Daarbij ga ik mee met mijn voorgangers, beter vragen dan zomaar wat aanmodderen. Ik stel liever hier 1 domme vraag (ja, die laatste van mij had ook zomaar in je rijtje kunnen staan), dan dat ik weken met iets in mijn maag zit! Wij hebben nu ook mijn eerste hondje. Hoewel manlief ermee is opgegroeid, weet ook hij bepaalde dingen niet of is er niet zo mee bezig zoals ik. Ik vind het juist heel prettig om iemands persoonlijke ervaringen te lezen, dan de geijkte info uit het boekje. Want, with all due respect, daar vond ik het antwoord op mijn laatste vraag dus niet!
-
Muk
Dat is waar, al moet ik zeggen dat mijn vraag (jaren terug bij de da) er wel heel dichtbij kwam. Maar goed, hij wordt ervoor betaald, dat scheelt.Ilse1979 schreef:Ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen zijn![]()
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Je wil niet weten hoeveel domme vragen ik heb gesteld en hoe dom ik heb gedaan
En daar heb ik heel veel van geleerd
En daar heb ik heel veel van geleerd
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Doet me denken aan een mutserige actie van mijn kant met mijn eerste hond. Nou bestond er natuurlijk nog geen internet in 1985, maar tóch
. En was opgegroeid met honden, maar alleen reuen en verder had ik alleen maar ervaring met katten.
Robyn was een maand of 9 en begon ineens van achteren te bloeden. Ik helemaal in paniek naar de dierenarts. Ik had al hele visioenen van baarmoederkanker of andere enge dingen. De dierenarts luisterde ernstig naar mijn verhaal, onderzocht haar even, klopte eens hier en daar, porde eens van voren en achteren, hmmde een keer en gebaarde toen dat ik even moest gaan zitten. Ik was toen al helemaal over de zeik en wachtte vol angst af op zijn diagnose.
'Nou, het zal niet meevallen', begon hij. 'Dit is iets wat niet zomaar over gaat en ze zal er haar hele leven last van hebben, een paar keer per jaar.'
Tegen de tijd dat hij was uitgesproken had ik zowat een valium nodig. Tot hij nog eens hmmde en er aan toe voegde: 'Tja, ze is loops en dan bloeden teefjes nu eenmaal.'
Afijn, ik hoef niet te zeggen dat ik zowat kruipend van schaamte de praktijk verliet...
Dus de huidige nieuwe hondenbezitter mag dankbaar zijn dat het hondenforum bestaat, dan hoef je tenminste niet zo voor schut te staan als ik destijds.
Robyn was een maand of 9 en begon ineens van achteren te bloeden. Ik helemaal in paniek naar de dierenarts. Ik had al hele visioenen van baarmoederkanker of andere enge dingen. De dierenarts luisterde ernstig naar mijn verhaal, onderzocht haar even, klopte eens hier en daar, porde eens van voren en achteren, hmmde een keer en gebaarde toen dat ik even moest gaan zitten. Ik was toen al helemaal over de zeik en wachtte vol angst af op zijn diagnose.
'Nou, het zal niet meevallen', begon hij. 'Dit is iets wat niet zomaar over gaat en ze zal er haar hele leven last van hebben, een paar keer per jaar.'
Tegen de tijd dat hij was uitgesproken had ik zowat een valium nodig. Tot hij nog eens hmmde en er aan toe voegde: 'Tja, ze is loops en dan bloeden teefjes nu eenmaal.'
Afijn, ik hoef niet te zeggen dat ik zowat kruipend van schaamte de praktijk verliet...
Dus de huidige nieuwe hondenbezitter mag dankbaar zijn dat het hondenforum bestaat, dan hoef je tenminste niet zo voor schut te staan als ik destijds.

- renee-uk
- Zeer actief
:lol:
hahahaha, je kunt me bijna opvegen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Volgens mij is het ook vooral bevestiging zoeken hoor. Heel vaak als ik op internet zoek is de situatie tóch net weer wat anders, kun je sommige dingen niet, enzovoort. Ook ik heb hier al genoeg domme vragen gesteld die ik best had kunnen vinden op internet, maar ik twijfel dan toch.. Liever een domme vraag stellen dan een fouten maken met een levend wezen 

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik wist natuurlijk wel dat honden loops werden, maar dacht dat het zo ging als met katten: veel gekrijs en rollen over de grond. Wist ik veel?renee-uk schreef::lol:

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
dit dus!Irene schreef:Als je internet er op na slaat of de boeken, heb je vaak veel tegenstrijdige antwoorden. De één zegt zus en de andere zo.
Ik heb toen we Cena net hadden vast ook een heleboel vragen hier gesteld waarvan mensen dachten "weeweeweepuntgoegelpuntenel" maar ik was hartstikke blij met de verschillende ervaringen en antwoorden. Op die manier kun je toch je eigen wel-overwogen keuzes maken!
RIP Cena
- renee-uk
- Zeer actief
duidelijk niet nee, ik zit weer keihard te lachen trouwenslieke schreef:Ja, ik wist natuurlijk wel dat honden loops werden, maar dacht dat het zo ging als met katten: veel gekrijs en rollen over de grond. Wist ik veel?renee-uk schreef::lol:
muts

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wat een aktie :lol: had mij kunnen overkomen :N:renee-uk schreef:duidelijk niet nee, ik zit weer keihard te lachen trouwenslieke schreef:Ja, ik wist natuurlijk wel dat honden loops werden, maar dacht dat het zo ging als met katten: veel gekrijs en rollen over de grond. Wist ik veel?renee-uk schreef::lol:
muts

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het is natuurlijk heel goed dat mensen vragen stellen,maar ik vraag me weleens af of mensen nog zelf nadenken en hoe dat dan ook weer ging vóórdat er internet was.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
-
pepim
- Zeer actief
Mijn idee, maar ik zal niets gaan vragenMarie-Josée schreef:Zullen we het forum dan maar sluiten? Want als je geen vragen mag stellen heeft dit hele gedoetje hier geen enkel nut.
Alsof boekenwijsheid de enige wijsheid is![]()
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb ook mijn eerste hond. Ik denk dat ik me vooraf goed heb ingelezen voor hij hier kwam. Al inlezend ben ik onder meer op dit forum gekomen. En ik ben er maar wat blij mee. Hoeveel antwoorden ik hier met de zoekfunctie niet al heb gevonden voordat ik de vraag hoefde te stellen...

Groetjes,
Sandra
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Reny schreef:Lieke, je bent geweldig
Dit is dus duidelijk de laatste keer dat ik mijn zonden uit het verleden op het hondenforum opbiecht. Ik word nog genadeloos uitgelachen ook
Even voor de duidelijkheid: ik was 22 en het was in het pre-internettijdperk van de jaren tachtig. Ik ben nu véél wijzer en verstandiger geworden, hoor. Ik ben na thuiskomst direct in alle encyclopedieën gedoken die ik kon vinden: de Winkler Prins, de Baedecker voor de vrouw, de medische encyclopedie, hoe planten mens en dier zich voort, etc. En de hele inhoud in mijn geheugen gestampt.
Je kunt me nu álles vragen, ik heb nu op alles een wetenschappelijk onderbouwd antwoord.

- renee-uk
- Zeer actief
oh goden je bent toch geen boogschutter, als die iets uit gaan leggen maken ze het ook alleen maar ergerlieke schreef:Reny schreef:Lieke, je bent geweldig
Dit is dus duidelijk de laatste keer dat ik mijn zonden uit het verleden op het hondenforum opbiecht. Ik word nog genadeloos uitgelachen ook.
Even voor de duidelijkheid: ik was 22 en het was in het pre-internettijdperk van de jaren tachtig. Ik ben nu véél wijzer en verstandiger geworden, hoor. Ik ben na thuiskomst direct in alle encyclopedieën gedoken die ik kon vinden: de Winkler Prins, de Baedecker voor de vrouw, de medische encyclopedie, hoe planten mens en dier zich voort, etc. En de hele inhoud in mijn geheugen gestampt.
Je kunt me nu álles vragen, ik heb nu op alles een wetenschappelijk onderbouwd antwoord.
mijn avond kan niet meer stuk!!!!!!

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Hummmmm om Lieke te ondersteunen:
Bob was volgens ons mager, hijgde veel en kwijlde enorm
Ik naar de DA, Bob werd beklopt, bevoeld, temperatuur opgenomen.
Het oordeel:
een perfect gezonde, prima bespierde hond. Die kwijlt bij geurtjes in het bos en hijgde omdat de vloerverwarming wat hoger stond :N:
We mochten absoluut vaker langskomen om haar te laten genieten van zo'n mooie hond.
Deze complimenten mocht ik evenlater afrekenen bij de assistente
Bob was volgens ons mager, hijgde veel en kwijlde enorm
Ik naar de DA, Bob werd beklopt, bevoeld, temperatuur opgenomen.
Het oordeel:
een perfect gezonde, prima bespierde hond. Die kwijlt bij geurtjes in het bos en hijgde omdat de vloerverwarming wat hoger stond :N:
We mochten absoluut vaker langskomen om haar te laten genieten van zo'n mooie hond.
Deze complimenten mocht ik evenlater afrekenen bij de assistente
En de groeten van de mannen