Vanmiddag hebben we afscheid moeten nemen van Percy, de sheltie van mijn ouders. Begin november heb ik hier al eens een topic geopend dat het niet zo goed ging met hem :
http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 99959.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft een mooie leeftijd mogen bereiken, 14 jaar. Maar oh, wat doet het zeer.....

De laatste weken ging het steeds slechter met hem. Hij ging steeds meer drinken en was erg onrustig. Vorige week kreeg hij een lichte epileptische aanval. Daar kreeg hij al medicijnen voor. Hij knapte weer wat op en was nog steeds vrolijk en kwam mij ook nog steeds blij gedag zeggen als ik bij mijn ouders langs kwam. Maar vandaag kon hij niet meer opstaan en was steeds aan het jammeren. Het kon niet meer.......Ik ben samen met mijn vader naar de dierenarts gegaan om op een waardige manier afscheid te nemen. Het ging allemaal heel rustig. Hij was echt op....
Lieve Percy, rust zacht mannetje.....

Ik weet nog als de dag van gisteren dat je geboren werd. Je zusje was als eerste geboren. Jij liet even op je wachten. Net toen we met je moeder naar de dierenarts wilden gaan om na te laten kijken waarom het zo lang duurde dat je geboren werd, kwam je ter wereld. Ik ving je op in mijn handen......wat was je warm en nat.......Een prachtige ervaring! Je groeide voorspoedig op en had prachtige jaren samen met je moeder en tante.Wat een super karakter had je. Nooit heb je ooit maar naar iemand of andere honden gegromd of lelijk gedaan. Je was de goedheid zelve. Ook was je erg gezond. Nooit was je ziek. Je hebt een prachtig leven gehad bij mijn ouders. Nooit was je alleen. Ze namen je overal mee naartoe en je werd in de watten gelegd Je genoot van iedere minuut.Toen ruim 5 jaar geleden je tante en je moeder binnen 2 maanden na elkaar overleden was je opeens alleen. Mijn ouders hebben toen Quincy, een herplaatsertje, ook een sheltie van 7 jaar oud geadopteerd. Jullie waren direct onfscheidelijk. Samen met hem heb je nog 5 mooie jaren gehad. Tja, en nu is het stil. Quincy mist je nu al en wij natuurlijk ook allemaal. We zijn dankbaar en trots je gekend te hebben en zullen je nooit vergeten.....
Het ga je goed Percy. Geef de anderen die je voor zijn gegaan een dikke lebber van ons. Rust zacht lieverd......