Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anders ruikende urine

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

muppie en co
Actief
Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix

anders ruikende urine

Ongelezen bericht door muppie en co »

sinds enkele dagen valt me op dat de urine van een van mijn honden anders ruikt, doordringender. Ik kan de geur niet plaatsen. Het stinkt echt.

Weet iemand wat dit kan betekenen? Ik wil morgen naar de da, maar ik wilde van te voren al eens kijken wat jullie ervan vinden. Ik hoop niet dat het iets ernstigs is.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: anders ruikende urine

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

muppie en co schreef:sinds enkele dagen valt me op dat de urine van een van mijn honden anders ruikt, doordringender. Ik kan de geur niet plaatsen. Het stinkt echt.

Weet iemand wat dit kan betekenen? Ik wil morgen naar de da, maar ik wilde van te voren al eens kijken wat jullie ervan vinden. Ik hoop niet dat het iets ernstigs is.
niet om heel vreemd over te komen of je hebt een hond die het regelmatig in huis doet.. maar ik ga eigenlijk nooit aan de urine van mijn hond ruiken.. Wel knap dat je het opmerkt.
Morgen ook een ochtendplasje meenemen naar de DA zodat ze het kunnen onderzoeken
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Soms kan de urine van iemand die suiker heeft ook een bepaalde geur afgeven. Ik weet dat omdat een tante van mij suiker had en daar wel over vertelde. Maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Heeft je hond nog bepaalde klachten of is het alleen de urine die sterk ruikt? Ik zou de ochtendurine opvangen en deze laten testen bij jullie da. Dan ben je in ieder geval gerustgesteld als alles goed blijkt te zijn. Het kan ook zijn dat hij iets anders heeft gegeten dan anders?Dat zou ook nog mee kunnen spelen. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Waarschijnlijk wel, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
muppie en co
Actief

het is een klein hondje (teefje) met een grote lange harige staart. Telkens als ze plast dan komt haar staartje ook onder de urine te zitten. Die moet ik dus na elk plasje afspoelen en dan kan ik dat ruiken :D
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

muppie en co schreef:het is een klein hondje (teefje) met een grote lange harige staart. Telkens als ze plast dan komt haar staartje ook onder de urine te zitten. Die moet ik dus na elk plasje afspoelen en dan kan ik dat ruiken :D
een geluk bij een ongeluk dus!
Maar heeft ze geen andere klachten? Drinkt ze meer? Drinkt ze minder? Plast ze meer?
Afbeelding
muppie en co
Actief

ze drinkt ook meer, maar ja ze krijgt moderin en marbocyl ivm haar bronchitis. Ik hoop maar dat het niet haar niertjes zijn.
Eetlust is redelijk, temperatuur normaal...
muppie en co
Actief

nou ben vanmorgen bij de da geweest en ze heeft dus waarschijnlijk blaasontsteking. Nu heb ik tramadol meegekregen, maar ik lees overal op internet dat dit troep is. Iemand ervaring hiermee?
muppie en co
Actief

ik vergeet nog erbij te vermelden dat ze ook epilepsie heeft, waardoor ik erg huiverig ben om haar 'zomaar' medicijnen te geven
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

idd. blaasontsteking, daar dacht ik ook aan nu ik het lees (sorry beetje laat)... je ruikt dan ammoniak als het goed is :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

muppie en co schreef:nou ben vanmorgen bij de da geweest en ze heeft dus waarschijnlijk blaasontsteking. Nu heb ik tramadol meegekregen, maar ik lees overal op internet dat dit troep is. Iemand ervaring hiermee?
Maar waarom de tramadol? Dat is een pijnstiller. Mijn ervaringen ermee zijn prima, zowel bij mijzelf als mijn hond (die ook op moderin staat en daarom geen gewone pijnstilling kan krijgen).
Of krijgt ze daarnaast ook nog antibiotica?
Ik zou alleen pijnstilling geven als ze niet wil plassen, maar dat doet ze kennelijk gewoon.
Laatst gewijzigd door Madelief op 05 mar 2011 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb laatst een hond met blaasontsteking gehad, metacam als pijnstiller gegeven (wilde niet meer plassen) en een AB kuur... (geen idee welke, roze tabletten voor 10 dgn)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

mijn hond had ook sterk ruikende urine maar ze plaste gewoon normaal.
uit de test kwam ook niet duidelijk blaasontsteking naarvoren.

urine op kweek gezet en ze zat toch vol met bacterien toch blaasontsteking. hiervoor heeft ze antibiotica gehad een lange kuur van 5 weken. daarna weer op kweek en ze was schoon.

ik heb nog nooit pijnstillers gehad voor een blaasontsteking.
hou in de gaten of ze goed kan plassen, ze kan ook blaassteentjes hebben meestal hebben ze dan ook kristallen in de urine.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”