Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat vinden jullie nou hiervan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: wat vinden jullie nou hiervan?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

lieke schreef:Tja, ik vind er ook niets aan. Het beest zal het wel leuk vinden hoor, maar ik vind het persoonlijk een naar gezicht en een beetje debiel ook. Zo'n doelloos hangende hond met slappe pootjes en dan zo nu en dan ineens even zo'n woeste beweging.

Maar ja, ik heb dan ook een voorkeur voor een ander ras met andere 'liefhebberijen'.
Dat ja. Ik zag hier in het losloopgebied ook vaak een jong stel wat zijn hond, zoëen van het vasthoudende type, regelmatig in een boom hing :roll: Ik ga liever wandelen met mijn hond dan hem aan te leren niet los te laten. Ieder zijn ding.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Marie-Josée schreef:
lieke schreef:Tja, ik vind er ook niets aan. Het beest zal het wel leuk vinden hoor, maar ik vind het persoonlijk een naar gezicht en een beetje debiel ook. Zo'n doelloos hangende hond met slappe pootjes en dan zo nu en dan ineens even zo'n woeste beweging.

Maar ja, ik heb dan ook een voorkeur voor een ander ras met andere 'liefhebberijen'.
Dat ja. Ik zag hier in het losloopgebied ook vaak een jong stel wat zijn hond, zoëen van het vasthoudende type, regelmatig in een boom hing :roll: Ik ga liever wandelen met mijn hond dan hem aan te leren niet los te laten. Ieder zijn ding.
Je kunt ze ook aanleren te lossen :F:

Ook ik zie er geen kwaad in.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Hayley84 schreef:Je kunt ze ook aanleren te lossen :F:
Dan dondert het beest van twee meter hoog naar beneden dus dat wordt dan niet gedaan.Bovendien schijnt lossen moeilijker aan te leren te zijn en het ziet er niet zo spectaculair uit natuurlijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marie-Josée schreef:
Dan dondert het beest van twee meter hoog naar beneden dus dat wordt dan niet gedaan.Bovendien schijnt lossen moeilijker aan te leren te zijn en het ziet er niet zo spectaculair uit natuurlijk.
:roll: en of dat moeilijker is...
Maar doet jullie hond dan nooit eens iets op zichzelf? Met een balletje spelen, putten graven etc?
Want het lijkt hier een beetje gezien te worden als een soort van vervanging terwijl ik het zie als een voor de hond leuke manier om van zijn energie af te komen; naast het wandelen/hardlopen/fietsen/zwemmen/spelen/trainen.
Bandog
Actief
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Bandog »

Mag inderdaad wat lager, maar als jij de hond optijd laat losst kan je er een spelletje van maken.
Volgens mij is het in amerika ook een sport.
Een hond is zijn baas.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Die hangt echt geen 2 meter van de grond af. (vanaf achterpoten bekeken)

Ik snap niet waar jullie je druk om maken.
KNPV vind ik ook niet leuk om naar te kijken maar wordt veelvuldig gedaan en is de normaalste zaak van de wereld.
Een Stafford of Pitbull die aan een flostouw hangt te trekken moet weer een topic voor worden geopend.

Stelletje huilies :jank:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

Bandog schreef:Mag inderdaad wat lager, maar als jij de hond optijd laat losst kan je er een spelletje van maken.
Volgens mij is het in amerika ook een sport.
In NL ook.

"hang time"
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind dat het er debiel uitziet. :19:
Hond hangt aan touw en dat was dan dat. Ga lekker met dat beest fietsen of wandelen.
Vraag me trouwens af of dit allemaal wel zo gezond is voor de nekspieren.

Ik zag het eerder in het bos ook weleens. Ëén of ander pitbullerig type had zich dan vastgebeten in een tak terwijl de blinblingbaasjes ernaast sjekkies stonden te roken. En dat beest ondertussen maar als een overrijpe niet geheel frisse eikel in die boom hangen, natuurlijk zó dat iedereen er ruim zicht op had :piew: :Q:
:mann: Wat breng je dat weer sappig Nanna... Heb je er nooit aan gedacht jouw kwaliteiten aan te wenden door voor de telegraaf te gaan schrijven :F:
Over een paar maanden wordt m'n balkonnetje opgeknapt en komt er ook zo'n ding in de muur.
Mijn balkon is vrij beschut (dan helemaal) dus de kans dat het iemand opvalt dat Charlie daar lekker aan het sjorren is lijkt me nihil.

Dit is iets wat dit type hond nou eenmaal geweldig vind en ik denk dat Charlie er een hoop plezier in zal hebben.
Levende bomen mag ze niet kapot maken, dus ze krijgt vrijwel nooit de kans om ergens in te hangen.
Nu ze langzaam aan uitgegroeid begint te raken en ze geen last meer heeft van haar gewricht is ze beter belastbaar en doe ik vanalles met haar, van fietsen tot htk agility en speuren.
Zoals ik al zei hoeft het één het ander niet uit te sluiten :19:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vraag me af of dit goed is voor het gebit en de rest van het lichaam, voor de rest vind ik er niks van.
Persoonlijk zou ik de voorkeur geven om samen wat te doen ipv je hond in z'n uppie dit te laten doen.
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ja ach...voor dit type honden is dit gewoon een sport...dat niet iedereen het een leuke sport vind oke...maar dat is de KNPV en IPO ook niet voor iedereen.

de 1 vind het geweldig en de ander niet...ik zie een hond die niet kan wachten tot hij de flos mag pakken.....net zoals Remy niet kan wachten de baan van de Flyball te lopen....

wel moet je het gecontrolleerd doen en natuurlijk niet aan levende bomen en dergelijke
groetjes Tamara
dagmar88
Zeer actief

Hilde schreef:Ik vraag me af of dit goed is voor het gebit en de rest van het lichaam, voor de rest vind ik er niks van.
Persoonlijk zou ik de voorkeur geven om samen wat te doen ipv je hond in z'n uppie dit te laten doen.
:mrgreen: En Beau doet noooooit iets alleen wat hij leuk vindt?
Charlie trekt even hard aan haar flos wanneer Pluis hem vast houdt en alle tanden zitten er nog in.
Pootjes van de grond vind ik niks, maar als ze op de grond staan denk ik zelf niet dat het slecht is...
dagmar88
Zeer actief

tkuijernl schreef:ja ach...voor dit type honden is dit gewoon een sport...dat niet iedereen het een leuke sport vind oke...maar dat is de KNPV en IPO ook niet voor iedereen.

de 1 vind het geweldig en de ander niet...ik zie een hond die niet kan wachten tot hij de flos mag pakken.....net zoals Remy niet kan wachten de baan van de Flyball te lopen....

wel moet je het gecontrolleerd doen en natuurlijk niet aan levende bomen en dergelijke
:wink: Eerlijk gezegd zie ik de sport niet echt. T is gewoon iets wat er in zit. Bij IPO vind ik het mooi dat er zo veel werk en training in zit, dat is hierbij toch echt niet.
Voor mij is het gewoon spelen.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik zie het verschil niet tussen zelf dat touw vasthouden of het aan een muur ofzo vastbinden.
Ik doe flirtpole met Diesel, en dat ziet er ook debiel uit. Ik heb een borstelsteel met een touw eraan en aan het uiteinde een oude sok, en maar hengelen en Diesel maar rennen om die sok te pakken. :piew: Zolang hond en baas lol hebben en niemand lastig vallen maakt het toch niet uit of het er stom uitziet :19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

sTefaniA schreef:Ik zie het verschil niet tussen zelf dat touw vasthouden of het aan een muur ofzo vastbinden.
Ik doe flirtpole met Diesel, en dat ziet er ook debiel uit. Ik heb een borstelsteel met een touw eraan en aan het uiteinde een oude sok, en maar hengelen en Diesel maar rennen om die sok te pakken. :piew: Zolang hond en baas lol hebben en niemand lastig vallen maakt het toch niet uit of het er stom uitziet :19:
:F: filmpje?!
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

dagmar88 schreef:
sTefaniA schreef:Ik zie het verschil niet tussen zelf dat touw vasthouden of het aan een muur ofzo vastbinden.
:F: filmpje?!
Ik heb geen videocamera :pffff: gelukkig maar :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Hayley84 schreef:Een Stafford of Pitbull die aan een flostouw hangt te trekken moet weer een topic voor worden geopend.

Sneu hoor.
dagmar88
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Hayley84 schreef:Een Stafford of Pitbull die aan een flostouw hangt te trekken moet weer een topic voor worden geopend.

Sneu hoor.
:cool2: he, iedereen was net zo lekker bezig te doen alsof er geen hele stomme dingen stonden :pffff:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef: :cool2: he, iedereen was net zo lekker bezig te doen alsof er geen hele stomme dingen stonden :pffff:
:S:
ik heb alleen gezegd dat ik het niet my cup of tea is, liever zelf met mijn honden bezig ben en daarom ook een ander ras heb.
Zodra ze me hun poten aan de grond kunnen vind ik het een stuk minder naar en zelfs wel leuk om te zien.
wat is daar voor stoms aan?????????
;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef: :cool2: he, iedereen was net zo lekker bezig te doen alsof er geen hele stomme dingen stonden :pffff:
:S:
ik heb alleen gezegd dat ik het niet my cup of tea is, liever zelf met mijn honden bezig ben en daarom ook een ander ras heb.
Zodra ze me hun poten aan de grond kunnen vind ik het een stuk minder naar en zelfs wel leuk om te zien.
wat is daar voor stoms aan?????????
;)
:mrgreen: neeheee, het ging om het 'stelletje huilies'.

Dat zijn dan altijd weer van die bevestigende uitspraken dus gewoon doen of het er niet staat :pffff:

Nanna schreef:Het is gewoon ieder zijn meug :19:
De één zal stom rondjes rennen op een windhondenrenbaan, achter een plastic zak van de Appie aan, volstrekt debiel vinden ;-)
De ander vindt weer over wat hekjes springen om een balletje op te halen en weer terug over die hekkies volkomen hilarisch vinden.
Ik vind dan weer doods aan een end touw hangen belachelijk. :19:

Zo vindt iedereen zijn eigen dingen leuk en andere dingen stom. Dat houd je toch. :ok:
Ik vind er geen reet aan, mijn hond wel :19:
:wink: Plastic zakjes en over hekjes vind ze ook super hoor, maar in bomen hangen is nog veel mooier volgens haar.
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

mijn gevoel zegt dat deze hond geen plezier heeft, maar eerder op een of andere manier niet los kan laten. Nee, dit geeft mij een rotgevoel. :denken:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: in bomen hangen is nog veel mooier volgens haar.
Nou, dan hang je hem toch in een boom. Moet je zelf weten. :19: Met als commando "je kunt de boom in" :mrgreen:
:klaar: zeg, je aso brevet krijg je niet standaard bij de staff pup he :neenee:

Ze mag geen dingen slopen die daar niet voor bedoeld zijn :wink:

We hebben daar al een heel mooi commando voor bij dode bomen... 'pak het stoute boompje'. :lekkerpuh:
koentje schreef:mijn gevoel zegt dat deze hond geen plezier heeft, maar eerder op een of andere manier niet los kan laten. Nee, dit geeft mij een rotgevoel. :denken:
Zolang dat ie kramp heeft hangt ie daar toch nog niet?
Marie-Josée
Erelid

dagmar88 schreef:
Marie-Josée schreef:

Sneu hoor.
:cool2: he, iedereen was net zo lekker bezig te doen alsof er geen hele stomme dingen stonden :pffff:
Sorry, kon het niet laten op een melige zaterdagmiddag :F:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Mijn balkon is vrij beschut (dan helemaal) dus de kans dat het iemand opvalt dat Charlie daar lekker aan het sjorren is lijkt me nihil
Misschien kun je je vent meteen meesturen. Kunnen ze samen op het balkon sjorren. :ok: Toch niemand die het ziet. :engel:
:lol1: Ja Nanna, mijn brave nerdje sjort op t balkon :smile:
1 t is zo'n uk dat ie niet boven het gemetselde gedeelte uit komt, dus ziet nog niemand wat.
2 dan doe ik liever mee :mann:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ilex vond het als pupje ook erg leuk:
Afbeelding

Hij hangt er dan wel niet in, maar vond zichzelf wel superstoer :mrgreen:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:1 t is zo'n uk dat ie niet boven het gemetselde gedeelte uit komt, dus ziet nog niemand wat.
Heb jij een relatie met kabouter Plop? :tongue:

niet doorvertellen, mams & ik proberen er de nieuwe CM van te maken :smile:

Afbeelding

(met normale tanden :F: )
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

Ik heb hier ook zo'n halve malloot rondlopen :Q: die na 30 minuten als een of andere race eend over het veld te hebben gevlogen, 300 takken heeft gebracht denkt dat ze een boom ook vast kan apporteren :lol1: .

Die hangt erin, schut ermee en loopt vervolgens achter mij aan als ik naar huis wil :19: . Ik corrigeer haar als ze ruim 1,5 mtr hoog moet springen om überhaupt bij de tak te kunnen komen gewoon omdat ik bang ben dat ze dan ik weet niet wat breekt of verrekt, maar verder vind Chica het helemaal geweldig, net zoals haar flos trouwens hoor daar kan ze ook uren mee spelen en aan trekken alleen mijn armen trekken het wat minder lang als haar spieren. Ik geef er niet zoveel om en heb het haar al helemaal niet aangeleerd. Het is voor haar wel een ultime manier om haar (vaak laatste beetje) overtollige energie eruit te gooien dus van mij mag ze.

Ik ga niet bewust 30 minuten bij een boom staan en een tak bewegen zodat ze er in gaat hangen :ugh:
Hilde
Zeer actief

dagmar88 schreef: :mrgreen: En Beau doet noooooit iets alleen wat hij leuk vindt?
Charlie trekt even hard aan haar flos wanneer Pluis hem vast houdt en alle tanden zitten er nog in.
Pootjes van de grond vind ik niks, maar als ze op de grond staan denk ik zelf niet dat het slecht is...
Beau mág nooit wat alleen doen, omdat hij alles sloopt of opeet. Over opeten gesproken, dat mag 'ie wel alleen doen: eten. Vindt 'ie ook best leuk. Flostouw mag dus alleen met mij, want anders maakt 'ie het kapot. Hij maakt alles kapot.
Charlie hangt niet aan haar gebit neem ik aan, als Pluis hem vasthoudt, of hij is wel heel veel groter dan ik hem inschat :F: Daar maak ik me meer 'zorgen' om, die hond van het filmpje hangt met z'n hele gewicht aan zijn gebit.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Hilde schreef:
dagmar88 schreef: :mrgreen: En Beau doet noooooit iets alleen wat hij leuk vindt?
Beau mág nooit wat alleen doen, omdat hij alles sloopt of opeet. Over opeten gesproken, dat mag 'ie wel alleen doen: eten. Vindt 'ie ook best leuk. Flostouw mag dus alleen met mij, want anders maakt 'ie het kapot. Hij maakt alles kapot.
Charlie hangt niet aan haar gebit neem ik aan, als Pluis hem vasthoudt, of hij is wel heel veel groter dan ik hem inschat :F: Daar maak ik me meer 'zorgen' om, die hond van het filmpje hangt met z'n hele gewicht aan zijn gebit.

Hij kluift toch wel... Of vreet een kong leeg? Of ga je dan ook naast hem liggen? :mann:

Charlie speelt vaak en graag, en als ik en Pluis geen zin hebben net zo lief alleen.
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Als je goed kijkt zie je op het eind dat hij met zijn achterpoten bij de grond kan hoor.
Alleen hij neemt zo'n gigantishe spurt dat hij dus van de grond komt .
ik vind het geweldig om te zien, de hond heeft heeel veel plezier.
Hilde
Zeer actief

dagmar88 schreef:Hij kluift toch wel... Of vreet een kong leeg? Of ga je dan ook naast hem liggen? :mann:

Charlie speelt vaak en graag, en als ik en Pluis geen zin hebben net zo lief alleen.
De kong heeft één keer alleen gehad.. Die middag kon ik een nieuwe kong halen :roll: :F:
En kluiven (de kong btw ook) lijkt mij eten, waarvan ik al aangaf dat dat het enige is wat 'ie alleen doet :19:
Beau vind er trouwens ook geen flikker aan, alleen spelen. Alleen dingen kapot maken dus wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”