Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dr. woof? (enting)
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Re: dr. woof? (enting)
ja 1 x gedaan, als je makkelijke honden hebt prima te doen maar je staat lang te wachten en dan word er een enting in je hond gedaan en kan je gelijk weg er word niks gevraagdof extra gedaan. Met moeilijke of gestresde honden niet aan te raden al ging het met iza waarvan ik dacht dat ze het niet zou trekken toch goed. Maar nee zou het niet weer doen maar goed zo denk ik ook over enten 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
miekmiek
dat vind ik dus ook een beetje. als ik een enting wil, dan wil ik gewoon dat iemand die spuit erin zet en niet het gedoe er omheen. hierbij rekenen ze ook geen consultkosten. maar goed; ik wil wel graag dat het op een goede manier gebeurd natuurlijk.
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Wat is het voordeel dan van dit BOVEN het laten doen door de eigen DA
-
mwillow
De prijs......?caira schreef:Wat is het voordeel dan van dit BOVEN het laten doen door de eigen DA
-
miekmiek
ja, de prijs vooral dus. dit is 25 euro per enting en verder niets. geen consultkosten.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
ze waren wel aardig hoor en bij mij was er toen een Da + assistente die hielp en 1 assistente die de boekjes deed. Maar er waren dus ook mensen die wel dingen wilde weten en daar is absoluut geen tijd voor. Dus als je het zo wil, dus geen poespas dan is het zeker goed te doen. Ik wil ook geen polonaise als dat niet nodig is, dus heb ik er toen ook voor gekozen. maar in r.dam stonden ze km in de rij dus ik was blij dat ik vroeg was gegaan en 10de was 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
mwillow
Ik zie het verschil niet tussen dit lobbyen en de regelmatige vaccinatieavonden op een gemiddelde hondenclub. Niet dat ik er gebruik van zou maken, maar de opzet blijft hetzelfde.
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Voor alleen een enting betaal ik die zowiezo al niet, niet voor mijn paarden en niet voor mijn hond als ik daar op de kliniek kom.miekmiek schreef:ja, de prijs vooral dus. dit is 25 euro per enting en verder niets. geen consultkosten.
- Belle
- Zeer actief
Het lijkt wel heel goedkoop als je het lijstje ziet, maar als je zowel de enting als de kennelhoest doet, kom je op 50 euro. Volgens mij betaal ik bij mijn DA net zoiets en als ik met beide honden tegelijk kom, betaal ik ook maar een keer consult. Zoveel scheelt het dus niet.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
miekmiek
ik betaal hier toch aardig veel meer eigenlijk. en voor een tweede hond wordt half consult gerekend.
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Misschien is dat wel de reden waarom veel dierenartsen tegen beter weten in blijven vasthouden aan jaarlijkse vaccinaties. Ik ben niet voor jaarlijkse vaccinaties, maar juist de check-up die dan gebeurt (als die goed gebeurt) is zo belangrijk.Nanna schreef:Ik ken het principe wel. Kun je voor 25 euro een enting in je hond laten duwen.
Als ik mijn honden zou laten enten zou ik het misschien wel doen; ik zit niet te wachten op het hele circus van een check-up eromheen bij de DA. Als er iets met mijn honden is verschijn ik wel.
Als mensen niet meer jaarlijks laten vaccienren (en terecht!) maar dan ook geen check-ups meer laten doen, dan kun je ziektes te laat ontdekken. Een dierenarts luistert bijvoorbeeld ook naar het hart van een hond. Ben je er vroeg bij, doordat je er toevallig bij een check-up achterkwam, dan kan dat veel uitmaken voor de gezondheid van je hond. Ga je pas als er al duidelijk klachten zijn die je zelf ziet, dan kan het al (te) laat zijn.
Ik ben alleen van mening dat een check-up uitgebreider (maar daardoor ook duurder) zou moeten zijn. Elk jaar een uitgebreide bloedtest (lever, nieren, algemeen bloedbeeld) kan ervoor zorgen dat je bepaalde ziektes veel vroeger ontdekt.
Kost geld natuurlijk, maar de moeite waard als je het kan betalen.
-
Muk
Hier in de buurt kun je 1x per jaar (april meen ik) op een duitse herdervereniging je hond voor 15 euro laten enten. Er komt dan een da langs en die ent dan de honden.
Heb ik wel eens laten doen en dat bevalt mij toch beter dan bij onze eigen da. Zeker ook vanwege de prijs.
Heb ik wel eens laten doen en dat bevalt mij toch beter dan bij onze eigen da. Zeker ook vanwege de prijs.
-
PattyB
Ik ben 75 euro kwijt voor alle entingen.
De katten kosten maar 45 voor alles. Dat is dus inclusief consult bij beide.
De katten kosten maar 45 voor alles. Dat is dus inclusief consult bij beide.
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Mijn beide honden moeten nog rabies hebben...dan is dit niet zo heel erg raar.
Wat kost rabies normaal gesproken?
Wat kost rabies normaal gesproken?
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

-
Muk
Mee eens, waarom al deze onnodige testen. Zodra mijn hond wat mankeert ga ik naar de da. Net zoals ik zelf ook pas naar de ha ga als ik wat mankeer.Nanna schreef:Ik pieker er nog niet overyuri36 schreef: Ik ben alleen van mening dat een check-up uitgebreider (maar daardoor ook duurder) zou moeten zijn. Elk jaar een uitgebreide bloedtest (lever, nieren, algemeen bloedbeeld) kan ervoor zorgen dat je bepaalde ziektes veel vroeger ontdekt.
Kost geld natuurlijk, maar de moeite waard als je het kan betalen.. Ik ga écht pas naar de DA als er wat is.
Zoals ik ook pas naar de HA ga als er wat me loos is.
Of laten jullie ieder jaar bij jezelf de hele sjeleile controleren per uitgebreide bloedtest? Ik in ieder geval niet...
En ja, dat heeft niets met geld te maken, want dat is het probleem niet. Als ik zonodig weinig geld voor een hond overhad, had ik wel voor een ander ras gekozen en zeker geen oudere herplaatser genomen.
-
Marion.
Nope, niet nodig ook. Jaarlijkse entingen doe ik niet aan, maar jaarlijkse check-ups ook niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Eens, hier ook...Nanna schreef:Ik pieker er nog niet overyuri36 schreef: Ik ben alleen van mening dat een check-up uitgebreider (maar daardoor ook duurder) zou moeten zijn. Elk jaar een uitgebreide bloedtest (lever, nieren, algemeen bloedbeeld) kan ervoor zorgen dat je bepaalde ziektes veel vroeger ontdekt.
Kost geld natuurlijk, maar de moeite waard als je het kan betalen.. Ik ga écht pas naar de DA als er wat is.
Of laten jullie ieder jaar bij jezelf de hele sjeleile controleren per uitgebreide bloedtest? Ik in ieder geval niet...
Ik wil helemaal geen gemorrel aan mn honden daar heb ik de honden niet voor... dat moet hup enten en weer weg.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Belle schreef:Het lijkt wel heel goedkoop als je het lijstje ziet, maar als je zowel de enting als de kennelhoest doet, kom je op 50 euro. Volgens mij betaal ik bij mijn DA net zoiets en als ik met beide honden tegelijk kom, betaal ik ook maar een keer consult. Zoveel scheelt het dus niet.
Ik lees op de site dat de kennelhoest er ook in zit, persoonlijk vind ik de kennelhoest onzin
Honden
1 jaar leeftijd Grote cocktail (Weill, Parvo, hondenziekte, hepatitis en kennelhoest
Oudere honden krijgen of de grote cocktail of de kleine cocktail (Weill en kennelhoest). Welke vaccinatie de oudere honden nodig hebben hangt af van hoe ze de voorgaande jaren zijn gevaccineerd. De dierenarts bepaalt ter plekke aan de hand van het vaccinatieboekje welke vaccinaties nodig zijn.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben niet kapot van het concept
.
Voor mensen die zich ingelezen hebben op het entgebeuren, zie ik geen probleem (als je dit dan nog wilt). Maar er zijn zoveel hondeneigenaren die alleen maar zien dat het goedkoop is en er niet stil bij staan dat aan enten risico's kunnen zitten of weten dat het zinloos is om Weil in oktober te laten enten
. Die DA'en lijkt het (volgens mij) erg weinig uit te maken iig.
Voor mensen die zich ingelezen hebben op het entgebeuren, zie ik geen probleem (als je dit dan nog wilt). Maar er zijn zoveel hondeneigenaren die alleen maar zien dat het goedkoop is en er niet stil bij staan dat aan enten risico's kunnen zitten of weten dat het zinloos is om Weil in oktober te laten enten
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn ook genoeg reguliere DA'en die het niks uitmaakt en er ieder jaar de hele cocktail weer inzetten ongeacht het jaargetijde of de geldigheidLiesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.
Voor mensen die zich ingelezen hebben op het entgebeuren, zie ik geen probleem (als je dit dan nog wilt). Maar er zijn zoveel hondeneigenaren die alleen maar zien dat het goedkoop is en er niet stil bij staan dat aan enten risico's kunnen zitten of weten dat het zinloos is om Weil in oktober te laten enten![]()

-
Marion.
Het is wel hun broodwinning. En hun studie was duur genoeg.shibashira schreef:Zijn ook genoeg reguliere DA'en die het niks uitmaakt en er ieder jaar de hele cocktail weer inzetten ongeacht het jaargetijde of de geldigheidLiesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.
Voor mensen die zich ingelezen hebben op het entgebeuren, zie ik geen probleem (als je dit dan nog wilt). Maar er zijn zoveel hondeneigenaren die alleen maar zien dat het goedkoop is en er niet stil bij staan dat aan enten risico's kunnen zitten of weten dat het zinloos is om Weil in oktober te laten enten![]()
- Liesbeth
- Zeer actief
Klopt! Maar daar ben ik ook niet kapot vanshibashira schreef:Zijn ook genoeg reguliere DA'en die het niks uitmaakt en er ieder jaar de hele cocktail weer inzetten ongeacht het jaargetijde of de geldigheidLiesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.
Het probleem van dit concept is dat het voor heel veel mensen de drempel een heel stuk lager maakt, goedkoper dan bij een eigen DA en verder geen gezeur.
Van de andere kant is dat soms ook weer een voordeel omdat op die manier sommige honden nog eens bij een DA komen, wat is wijsheid
Maar goed, IK laat het liefst beperkt enten en dat kan daar niet, dus voor mij is het sowieso geen optie.
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn studie was ook duur genoeg, maar krijg er ook niet veel voor weerMarion. schreef:Het is wel hun broodwinning. En hun studie was duur genoeg.shibashira schreef:Zijn ook genoeg reguliere DA'en die het niks uitmaakt en er ieder jaar de hele cocktail weer inzetten ongeacht het jaargetijde of de geldigheidLiesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
HoezoLiesbeth schreef:shibashira schreef:Liesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.
Maar goed, IK laat het liefst beperkt enten en dat kan daar niet, dus voor mij is het sowieso geen optie.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Wij enten vaak op de club.malinois schreef:Eens, hier ook...Nanna schreef:Ik pieker er nog niet overyuri36 schreef: Ik ben alleen van mening dat een check-up uitgebreider (maar daardoor ook duurder) zou moeten zijn. Elk jaar een uitgebreide bloedtest (lever, nieren, algemeen bloedbeeld) kan ervoor zorgen dat je bepaalde ziektes veel vroeger ontdekt.
Of laten jullie ieder jaar bij jezelf de hele sjeleile controleren per uitgebreide bloedtest? Ik in ieder geval niet...en als ik ergens goedkoop kan laten enten en dan puur alleen enten.. dan doe ik dat zeker.
Ik wil helemaal geen gemorrel aan mn honden daar heb ik de honden niet voor... dat moet hup enten en weer weg.
Komt er ook 1x in het jaar een DA die alle honden van clubleden/vrienden/kennissen ent.
Dat is eigenlijk gewoon lopende band werk. Spuit erin en volgende patient.
Ik vind het persoonlijk ideaal.
Woopy bijv. is doodsbang bij de praktijk van de DA, plast van angst alles onder. Op de club krijgt ie gewoon in de auto die spuit en klaar is kees. Geen moeilijk gedoe.
Plus dat de enting dan iets van 12 euro kost. Bij de praktijk ben ik alleen al 25 euro kwijt voor het consult.

Cash v Heiligental en Flow.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik wil geen Pi laten enten en dat zit wel in hun cocktailAnneMarie schreef:HoezoLiesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.
Maar goed, IK laat het liefst beperkt enten en dat kan daar niet, dus voor mij is het sowieso geen optie.niet, je kunt gewoon alleen weil enten hoor!
Overigens heb ik afgelopen jaar zelfs niet tegen Weil laten enten.
Dr Woof kan mij (iig dit jaar) dus niet 'helpen'
-
swiffer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden retriever, shih tzu, vlinderhond
Wij laten het elk jaar doen bij dr woof, we krijgen via de mail een oproep.Liesbeth schreef:Ik wil geen Pi laten enten en dat zit wel in hun cocktailAnneMarie schreef:HoezoLiesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.
Maar goed, IK laat het liefst beperkt enten en dat kan daar niet, dus voor mij is het sowieso geen optie.niet, je kunt gewoon alleen weil enten hoor!
![]()
. Volgens het 3-jaarlijkse schema zouden mijn honden nu de cocktail horen te krijgen en ik heb iets tegen kennelhoestvaccinaties. Ik vind dat een overbodige enting.
Overigens heb ik afgelopen jaar zelfs niet tegen Weil laten enten.
Dr Woof kan mij (iig dit jaar) dus niet 'helpen'.
Neem dan mijn vier honden en de kat mee dat scheeld me een hoop geld.
Ik ga altijd een kwartier van te voren daar al staan dan ben ik altijd als eerste aan de beurt.
Ze zijn heel aardig en in amersfoort zijn de kosten van een dierenarts vrij hoog, daar doe ik liever andere leuke dingen van.
Als mijn honden iets mankeren dan ga ik naar de dierenarts, dus zo`n extra controle voor het enten vind ik niet nodig.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Dus ga je iets doen wat voor de honden/dieren NIET GOED EN ONNODIG is?Marion. schreef:Het is wel hun broodwinning. En hun studie was duur genoeg.shibashira schreef:Zijn ook genoeg reguliere DA'en die het niks uitmaakt en er ieder jaar de hele cocktail weer inzetten ongeacht het jaargetijde of de geldigheidLiesbeth schreef:Ik ben niet kapot van het concept.
lekker dan
lijkt wel op woekerpolisverkopers, tja wij willen ook graag riant leven nietwaar