Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carlos gaat goed! upd. pag 5

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Carlos gaat goed! upd. pag 5

Ongelezen bericht door bekooij »

6 weken terug heb ik bij Carlos een senioren onderzoek laten doen op aan raden van de DA, daar kwam uit dat zijn leverwaardes te hoog waren. Nu heb ik een kaart gekregen om weer opnieuw bloedonderzoek wil laten doen gericht op de leverwaardes.
Ik heb de DA gebeld en gevraagt of dat nu verstanig is omdat ie al weer 7 dagen op pijnstillers staat ivm met een gekneusde teen. Daar wordt ik nog over terug gebeld.
Maar nu twijfel ik of ik het zoiezo wel moet laten doen. Ik vraag mij af wat ik er mee bereik als ik het weet. Hij is nog steeds levendig en plast ook niet meer of een andere kleur dan een jaar terug. De DA vertelde dat als de leverwaardes nog verhoogt waren een echo wilde laten doen dus moest ze mij doorverwijzen. Maar als er een tumor zit laat ik hem daar niet aan helpen, ander voer is ook geen optie omdat hij slecht eet en deze brok eindelijk goed eet en niet op iets anders wil overstappen. Het enige wat dus eventueel zou kunnen is medicijnen. Maar ik rol zo van het 1 in het ander met hem.
Als het aan mijn DA had gelegen was hij 5 weken terug al geopereerd aan zijn poot door een second opinion toch niet laten doen. Als het aan haar ligt doe ik er alles aan om alles weer naar beneden te krijgen. De DA accepteert het niet echt als ik het laat voor wat het nu is.
Hebben jullie tips of ervaring? Of ik er wel wat aan moet laten doen of niet?
Laatst gewijzigd door bekooij op 11 mei 2011 20:53, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Wel of niet opnieuw bloedonderzoek

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik persoonlijk zou het zo laten, of die DA het accepteert of niet. Maar ja mijn DA zou het ook gewoon accepteren. Die is, net als ik,ook niet zo sleutelig aangelegd. Als je hond zich goed voelt dan vond ik het verder prima.
Gr. Aniek

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Jouw mening telt, niet die van de da.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Pemba schreef:Jouw mening telt, niet die van de da.
Daar heb je gelijk ik ik vind het alleen zo ontzettend moeilijk om nee te zeggen
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Budkes schreef:Ik persoonlijk zou het zo laten, of die DA het accepteert of niet. Maar ja mijn DA zou het ook gewoon accepteren. Die is, net als ik,ook niet zo sleutelig aangelegd. Als je hond zich goed voelt dan vond ik het verder prima.
Thnx dat gevoel heb ik ook een beetje, hij geeft verder niks aan en hij toont gezond dus waarom zou ik hem verder laten onderzoeken.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gewoon onderzoeken puur om te weten waar je staat zou ik niet doen.
Het gaat erom wat je met die info wilt, zo te lezen ga je niet iets doen met de mogelijke uitkomsten dus dan zou ik de hond een nieuw onderzoek ook niet aandoen. Dat heeft dan toch geen nut.

Het is jou hond, jij kent de hond en leeft ermee. Jij beslist wat het beste voor hem is.
Bovendien is het ook altijd nog jou geld, want de DA mag dat onderzoek dan nog zo graag willen ze doen het vast niet gratis.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
bekooij
Zeer actief

Toch een afspraak gemaakt voor bloedonderzoek, dat moet om de 3 maanden als de leverwaardes gelijk zijn als de vorige keer. Als de waardes verhoogt zijn wil ze toch verder onderzoeken en een echo laten maken enz. En dan kijken wat er uit komt.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Sja, en zo melkt een dierenarts langzamerhand zn zonvakantie bij elkaar ;)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bekooij
Zeer actief

fes/lou schreef:Sja, en zo melkt een dierenarts langzamerhand zn zonvakantie bij elkaar ;)
Ik weet het maar kan gewoon geen nee zeggen erg he, ben zo bang dat ik mijn hondje dan dingen aan doe
Afbeelding
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

bekooij schreef:
fes/lou schreef:Sja, en zo melkt een dierenarts langzamerhand zn zonvakantie bij elkaar ;)
Ik weet het maar kan gewoon geen nee zeggen erg he, ben zo bang dat ik mijn hondje dan dingen aan doe
Als jij ziet dat je hond zich goed voelt, dan doe je hem echt geen erge dingen aan hoor :wink:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Je hebt een heldere blik en gezond verstand...ik zou de dierenarts gewoon afbellen, is hij betoeterd.
Je laat je zelf toch ook niet elke paar maanden bloed prikken om te kijken of er wat mis is?
bekooij
Zeer actief

fes/lou schreef:Je hebt een heldere blik en gezond verstand...ik zou de dierenarts gewoon afbellen, is hij betoeterd.
Je laat je zelf toch ook niet elke paar maanden bloed prikken om te kijken of er wat mis is?
:smile: wat jij zegt dacht ik toen ik ja zei! Ik ben ook zo een muts afentoe! Is al de zoveelste keer dat ze mij dingen aan smeert. Worden ze daar op getraint?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

bekooij schreef:
fes/lou schreef:Je hebt een heldere blik en gezond verstand...ik zou de dierenarts gewoon afbellen, is hij betoeterd.
:smile: wat jij zegt dacht ik toen ik ja zei! Ik ben ook zo een muts afentoe! Is al de zoveelste keer dat ze mij dingen aan smeert. Worden ze daar op getraint?
Ik zou dan echt een andere dierenarts nemen, houdt helemaal niet van dat soort gasten. Heb zelf een hele goede dierenarts, maar ook erg nuchtere dierenarts en hij kent mij van haver tot gort. Zal je echt nooit iets aansmeren.
Want of zo'n Da is gewoon gek op geld, of ze weet zelf niet waar ze mee bezig is. Dus ik ging mooi naar een ander.
Gr. Aniek

Afbeelding
kayaenwodka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door kayaenwodka »

Mee eens/

Je kan toch gewoon NEE zeggen. Nu als nog

Mo
ik hou van alle dieren zoals ze zijn
sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

Als bij mensen de leverwaarden niet goed zijn word er ook een vervolg bloedonderzoek en desnoods echo gedaan hoor.
Maar we gaan natuurlijk niet elke maand voor de lol bloed prikken om te kijken of er afwijkende waardes zijn.
Ja ik zou alleen maar blij zijn met zo'n da die tenminste met je mee denkt en dingen wil onderzoeken.
Heb er tot op heden nog niet echt een kunnen vinden helaas. Tuurlijk blijft het je eigen beslissing, je kan altijd nee zeggen als je het niet wil. Dat is je goed recht.
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Je schrijft niet hoe oud je hond is, daar hangt ook veel vanaf, vind ik.
Als hij 14 is, vind ik het een ander verhaal dan als hij bijvoorbeeld 11 is.
En heeft jouw hond verder geen ernstige kwalen en is hij redelijk gezond voor zijn leeftijd, dan zou ik, als je het kan betalen, zeker verder onderzoek laten doen. Leverkwalen komen in "alle soorten en maten". Er kan vanalles aan de hand zijn, hoge leverwaarden alleen kan alle kanten op. Hoeft zeker geen tumor te zijn.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Na even zoeken gaat het over een hond van 8 jaar oud? Ik zou het eerlijk gezegd zelf puur op basis van zijn leeftijd wat vroeg vinden om de handdoek al in de ring te gooien, behalve als de hond zich werkelijk als een bejaarde gedraagt en op begint te raken. Maar 8 jaar oud vind ik eerlijk gezegd nog veel te vroeg om de hond te behandelen als een hond die je min of meer opgeeft ondat het motto "ik laat er toch niets meer aan doen".
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Budkes schreef:
bekooij schreef:
Ik zou dan echt een andere dierenarts nemen, houdt helemaal niet van dat soort gasten. Heb zelf een hele goede dierenarts, maar ook erg nuchtere dierenarts en hij kent mij van haver tot gort. Zal je echt nooit iets aansmeren.
Want of zo'n Da is gewoon gek op geld, of ze weet zelf niet waar ze mee bezig is. Dus ik ging mooi naar een ander.
Sorry, maar ik vind je ERG SIMPEL. Het is normaal dat een dierenarts verhoogde leverwaarden in de gaten wil houden.
Als jouw dierenarts dat niet doet, dan is hij al even simpel.
Dat je van bepaalde dingen geen kennis hebt, kan niemand je kwalijk nemen, maar wel dat je onzin uitkraamt over iets waar je niks van weet.
Heeft niks te maken met "gek zijn op geld", of "niet weten waar ze mee bezig is", wat de dierenarts betreft.

Nu snap ik ook waarom je in een ander topic schrijft dat je een verzekering niet nodig vindt, en eerlijk gezegd vermoedde ik het al: zo op je uitlatingen in dit topic afgaande, laat je je honden gewoon helemaal niet fatsoenlijk onderzoeken en behandelen. Als mijn hond verhoogde leverwaardes heeft en ik ga dan roepen dat de dierenarts op geld uit is en ik laat verder geen onderzoek doen....tja....dan ben ik ook niet veel kwijt aan dierenartskosten en heb ik ook geen evrzekering nodig! je laat je hond gewoon doorzieken, lekkere ben jij!!!!!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Voor je gaat oordelen moet je eerst weten hoe hoog de leverwaarden zijn....
Als ze marginaal verhoogd zijn, is er geen probleem, maar doen dierenartsen al moeilijk terwijl er eigenlijk niks aan de hand is...
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

fes/lou schreef:Voor je gaat oordelen moet je eerst weten hoe hoog de leverwaarden zijn....
Als ze marginaal verhoogd zijn, is er geen probleem, maar doen dierenartsen al moeilijk terwijl er eigenlijk niks aan de hand is...
Juist ja, maar de hoogte van de leverwaarden kennen we niet en ook niet de verdere ziektegeschiedenis van de hond en dan gaat een aantal mensen hier maar wat uitkramen en advies geven waar ze niks van weten en dan ook nog een dierenarts beschuldigen van geldklopperij.

Dat er dierenartsen zijn die wel heel erg op het geld uit zijn, ok, dat weet ik ook, maar laten we wel een beetje genuanceerd blijven, anders zakt het IQ hier wel heel erg.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Je toon mag wel ietsje minder hoor, ik vind je wel erg hoog van de toren blazen.
Iedereen die dieren heeft weet dat dierenartsen het geld erg goed in hun zak kunnen kletsen....
Daarbij vind ik trouwens een Berner Sennen van 8 jaar oud niet te vergelijken met bijv een Jack Russell van 8 jaar oud...
bekooij
Zeer actief

Carlos is een berner van 8 jaar oud, hij oogt relatief gezond. Alleen heeft hij een overstrekte kruisband, een gekneusde teen op dit moment en wil nog wel eens door zijn achterhand zakken inmiddels. Als hij heel enthousiast is wil zijn achterhand hem niet altijd houden een jaar terug nog wel. Hij wordt dus ouder en heeft inmiddels wat krachtverlies.
En echt ik ben zeker niet iemand die zomaar de handdoek in de ring gooit en geld speelt al helemaal geen rol. Dan had ik een jaar geleden geen oudere hond in huis moeten nemen, ik wist dat ik daar kosten aan ging krijgen. Verder lijkt het echt nog een jonge hond en als je hem ziet gaat ie nog wel even mee.
Ik huiver alleen een beetje voor alle medische dingen. Mijn DA is makkelijk van medicijnen voor schrijven. Vorig jaar een hotspot gehad, kreeg hij prednison, hydrocortyderm en AB kuur. Oogje een beetje rood dus na 2 dagen naar de DA oog niet beschadigd maar een beetje geirriteerd ook een zalfje mee gekregen. Ik vind haar dus wel redelijk makkelijk.
Wat ik al eerder schreef dit is ontdekt bij een senioren check niet omdat hij levenloos is of meer drinkt of plast. Er is vanaf die tijd ook verder niks meer veranderd.
Als de leverwaardes gelijk zijn aan de vorige keer wordt er elke 3 maanden onderzoek gedaan.
Ik wil kiezen voor kwaliteit van leven voor Carlos en niet voor kwantiteit. Dus als hij geopereerd moet worden en daardoor 3 maanden langer leeft maar wel 6 weken herstel nodig heeft dan pas ik daarvoor.
DA's vindt ie echt verschrikkelijk, ik wil ook niet met hem blijven zeulen.
Maandag is het onderzoek en dan hoor ik wel weer verder hoe en wat, ik wacht het af.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

bekooij schreef:Carlos is een berner van 8 jaar oud, hij oogt relatief gezond. Alleen heeft hij een overstrekte kruisband, een gekneusde teen op dit moment en wil nog wel eens door zijn achterhand zakken inmiddels. Als hij heel enthousiast is wil zijn achterhand hem niet altijd houden een jaar terug nog wel. Hij wordt dus ouder en heeft inmiddels wat krachtverlies.
En echt ik ben zeker niet iemand die zomaar de handdoek in de ring gooit en geld speelt al helemaal geen rol. Dan had ik een jaar geleden geen oudere hond in huis moeten nemen, ik wist dat ik daar kosten aan ging krijgen. Verder lijkt het echt nog een jonge hond en als je hem ziet gaat ie nog wel even mee.
Ik huiver alleen een beetje voor alle medische dingen. Mijn DA is makkelijk van medicijnen voor schrijven. Vorig jaar een hotspot gehad, kreeg hij prednison, hydrocortyderm en AB kuur. Oogje een beetje rood dus na 2 dagen naar de DA oog niet beschadigd maar een beetje geirriteerd ook een zalfje mee gekregen. Ik vind haar dus wel redelijk makkelijk.
Wat ik al eerder schreef dit is ontdekt bij een senioren check niet omdat hij levenloos is of meer drinkt of plast. Er is vanaf die tijd ook verder niks meer veranderd.
Als de leverwaardes gelijk zijn aan de vorige keer wordt er elke 3 maanden onderzoek gedaan.
Ik wil kiezen voor kwaliteit van leven voor Carlos en niet voor kwantiteit. Dus als hij geopereerd moet worden en daardoor 3 maanden langer leeft maar wel 6 weken herstel nodig heeft dan pas ik daarvoor.
Maandag is het onderzoek en dan hoor ik wel weer verder hoe en wat, ik wacht het af.
:ok: :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:ok: Overigens zou ik toch overwegen een andere dierenarts te zoeken die past bij je eigen visie. Ik loop tegen hetzelfde aan met mijn inmiddels ongeveer ex-dierenarts. Het gevoel hebben dat er onnodig dingen gebeuren en je dier wordt gebruikt om aan te verdienen.
Ik bemerkte dat ik daardoor minder snel naar de dierenarts ging en van te voren eigenlijk de diagnostiek al rond wilde hebben, om te voorkomen dat ..
Ik ben dus op zoek naar een adere dierenarts. Ik wil iemand die mijn visie deelt en mee denkt, niet één die me het gevoel geeft dit jaar graag 3 weken naar Aruba te willen, in het vliegtuig dromend van al onze hondjes. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Prachtige instelling heb jij, ik kan je helemaal volgen.
Ik denk dat het ook goed is om 1x per 3 maanden de leverwaarden in het oog te houden. Onze hond heeft ook verhoogde leverwaarden en de universiteitskliniek diergeneeskunde in Luik heeft ons hetzelfde aangeraden.
Leverproblemen kunnen door vanalles veroorzaakt worden. Het hoeft lang niet altijd kanker te zijn. Mochten de leverwaarden verhoogd blijven of zelfs hoger worden, dan is het misschien geen gek idee om een keer een leverbiopt te laten nemen.
We weten niet wat er met de lever van jouw hond mis is, maar wat je zou kunnen proberen (en dan is het echt proberen, omdat we de oorzaak niet kennen, kan er geen gerichte therapie ingezet worden):

*Zelf geef ik zgn. Milk Thistle (Mariadistel in het Nederlands). Het is een kruid dat zeer veilig is om te geven en een goede uitwerking heeft op een aantal leverproblemen.

Wel van belang is dat je een betrouwbaar preparaat hebt en de juiste dosering

*Mijn dierenarts heeft succes gehad bij een hond met leverproblemen, met een ander middel, maar met een gelijkaardige werking: SAMYLIN (van Vetplus). Mijn dierenarts is ABSOLUUT NIET om je dingen aan te smeren, en hij heeft me zelf de resultaten laten zien die hij had geboekt bij een hond met ernstig verhoogde leverwaarden.

Wil je er iets meer over weten, mag je me een pbtje sturen.

bekooij schreef:Carlos is een berner van 8 jaar oud, hij oogt relatief gezond. Alleen heeft hij een overstrekte kruisband, een gekneusde teen op dit moment en wil nog wel eens door zijn achterhand zakken inmiddels. Als hij heel enthousiast is wil
zijn achterhand hem niet altijd houden een jaar terug nog wel. Hij wordt dus ouder en heeft inmiddels wat krachtverlies.
Budkes
Zeer actief

yuri36 schreef:
Budkes schreef:
bekooij schreef:
Sorry, maar ik vind je ERG SIMPEL. Het is normaal dat een dierenarts verhoogde leverwaarden in de gaten wil houden.
Als jouw dierenarts dat niet doet, dan is hij al even simpel.
Dat je van bepaalde dingen geen kennis hebt, kan niemand je kwalijk nemen, maar wel dat je onzin uitkraamt over iets waar je niks van weet.
Heeft niks te maken met "gek zijn op geld", of "niet weten waar ze mee bezig is", wat de dierenarts betreft.

Nu snap ik ook waarom je in een ander topic schrijft dat je een verzekering niet nodig vindt, en eerlijk gezegd vermoedde ik het al: zo op je uitlatingen in dit topic afgaande, laat je je honden gewoon helemaal niet fatsoenlijk onderzoeken en behandelen. Als mijn hond verhoogde leverwaardes heeft en ik ga dan roepen dat de dierenarts op geld uit is en ik laat verder geen onderzoek doen....tja....dan ben ik ook niet veel kwijt aan dierenartskosten en heb ik ook geen evrzekering nodig! je laat je hond gewoon doorzieken, lekkere ben jij!!!!!
Pardon, kennen wij elkaar ?
Enige terughoudendheid qua "ver"oordelen zou je sieren als je hier net komt kijken en de mensen absoluut nog niet kent, dan zou ik zeggen neem de tijd en probeer iets langer je adem in te houden dan te reageren op 2 antwoorden, die je dan ook nog eens niet goed hebt gelezen en interpreteerd.

Maar desalniettemin zal ik zelf het fatsoen nemen om je netjes te antwoorden.

In dit antwoord reageer ik op de opmerking van TS waarin ze zegt: "Is al de zoveelste keer dat ze mij dingen aan smeert. Worden ze daar op getraint?"
En als een DA dat doet dan vind ik inderdaad dat dat iemand is die belust is op geld.
Mijn antwoord heeft dus niet te maken met verhoogde leverwaarden. Maar met de simpele uitspraak van TS dat haar DA haar dingen aan smeert.

Dan zal ik ook nog even de moeite nemen om te reageren op een aan de haren erbij gesleept topic over verzekeringen.
Ik heb mijn dieren niet verzekerd omdat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat ik alle onderzoeken kan betalen. Dus, en misschien heb je ook in dat topic niet helemaal goed gelezen, was mijn openingsantwoord in dat topic ook: "Wat je kunt betalen moet je niet verzekeren."
Waarom niet, omdat je er in de regel altijd duurder mee uit bent. Hoe ik dat weet, omdat ik al 30 jaar lang honden houdt, meestal 3 tegelijk, dus in totaal heb ik er nu 9 versleten. En dan is een rekensommetje betaalde premies gedeeld door dierenartskosten vrij eenvoudig.

Dat jij het voor elkaar krijgt om in 1 antwoord zowel mij als mijn dierenarts, die je overigens beide niet kent, te beledigen vind ik een hele prestatie.
Mijn DA is één van de beste in het Oosten van het land, waar mensen uit heel Nederland naar toe gaan, en gelukkig is 1 van zijn vele goede eigenschappen, naast heel veel kennis, kunde en voorzieningen, nuchterheid. Dus om die goede man te beledigen is in het geheel niet nodig.
Dat ik mijn dieren niet fatsoenlijk laat behandelen danwel onderzoeken raakt helemaal kant nog wal. Mijn Mastiff van 9 en een half heeft in de Wagenrenk een nieuwe knieband gekregen a 1700 gulden in 2001, waarna hij nog 2 jaar gelukkig heeft geleefd. Mijn Boxer heeft onderzoeken en operaties in de Universiteitskliniek in Utrecht ondergaan nadat hij al was opgegeven door een onkundige dierenarts waarbij wij, tegen zijn zin, stonden op doorverwijzing naar Utrecht, waarna hij nog 4 jaar gelukkig heeft geleefd, hoeveel me dat gekost heeft weet ik echt niet meer.
Mijn Jack Russell die ik helaas anderhalf jaar geleden op 13 en half jarige leeftijd in heb moeten laten slapen heeft in de laatste maand van zijn leven allerlei dure onderzoeken ondergaan, oa omdat zijn leverwaarden duizelingwekkend hoog waren. Naar de kosten heb ik nooit gevraagd, wat nodig is is nodig en wat moet dat moet, alleen heb ik hem wel liefdevol laten gaan op de eerste minuut dat ik zag dat het een uitzichtloos lijden werd.
Mijn oude Duitse herder van nu 11 en een half, heeft al voor honderden euro's accupunctuur ondergaan, omdat hem dat helpt bij zijn LSI, en als dat hem helpt dan gebeurd dat gewoon.
Het is niet mijn gewoonte om vooraf bij een DA of Specialist naar de kosten te vragen, waarom niet? Als ik vind dat iets nodig is voor het welzijn van mijn dieren dan moet het toch gebeuren. Waarom nog meer niet? Ik ben een zuinig mens die alleen te veel geld uit geeft aan haar dieren en die zorgt dat er altijd genoeg op haar spaarrekening staat om welke noodzakelijke behandeling voor mijn paard, katten of honden dan ook direct te kunnen betalen. Desondanks zijn mijn dierenartskosten toch nog nooit de premies voor al die dieren in al die jaren overstegen.
Het enige wat ik mij niet, als in nooit, aan laat smeren zijn onderzoeken die zinloos zijn, omdat ik vind dat een dier een leven moet hebben wat past bij dat betreffende dier, en als dat een slap afgietsel van leven moet worden, dan laat ik hem gaan.
En ik ben degene die dat bepaalt, verder niemand, ook mijn Dierenarts niet. En die van mij kent mij, weet hoe ik met mijn dieren omga en wat ik allemaal voor ze over heb en respecteert mij daarin.

Het enige wat mij nu nog rest is jou te verzoeken je excuses aan te bieden voor je beledigingen aan het adres van mijn DA en mij, dan staat niets ons een normale kennismaking en verdere communicatie op dit forum in de weg.
Gr. Aniek

Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

@Budkes:

"In een eerdere bijdrage in dit topic schreef je: "Ik persoonlijk zou het zo laten, of die DA het accepteert of niet."

Als je zegt dat je in jouw latere bijdrage alleen reageert op "Is al de zoveelste keer dat ze mij dingen aan smeert. Worden ze daar op getraint?", dan wil ik je geloven, maar hoe moet ik bovenstaande uitspraak dan interpreteren? Die gaat toch duidelijk wel over de leverwaarden niet?
Ik kan dat niet anders interpreteren dan dat je geen verder onderzoek zou laten doen indien je je in de situatie van ts zou bevinden.
Heb ik je alsnog verkeerd begrepen, dan hoor ik het graag en krijg je al bij voorbaat mijn excuses.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuri36 schreef:@Budkes:

"In een eerdere bijdrage in dit topic schreef je: "Ik persoonlijk zou het zo laten, of die DA het accepteert of niet."

Als je zegt dat je in jouw latere bijdrage alleen reageert op "Is al de zoveelste keer dat ze mij dingen aan smeert. Worden ze daar op getraint?", dan wil ik je geloven, maar hoe moet ik bovenstaande uitspraak dan interpreteren? Die gaat toch duidelijk wel over de leverwaarden niet?
Ik kan dat niet anders interpreteren dan dat je geen verder onderzoek zou laten doen indien je je in de situatie van ts zou bevinden.
Heb ik je alsnog verkeerd begrepen, dan hoor ik het graag en krijg je al bij voorbaat mijn excuses.
yuri36 schreef:Nu snap ik ook waarom je in een ander topic schrijft dat je een verzekering niet nodig vindt, en eerlijk gezegd vermoedde ik het al: zo op je uitlatingen in dit topic afgaande, laat je je honden gewoon helemaal niet fatsoenlijk onderzoeken en behandelen.
deze stelling van je lijkt me door budkes al behoorlijk weerlegd eigenlijk.
Vette excuses voor een ongefundeerde conclusies zijn hier wel degelijk op zijn plaats!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Waarom heb je toch altijd mensen die met hun klep er tussen moeten komen?
Ik denk dat Budkes mondig genoeg is, ook zonder jou.
renee-uk schreef:
yuri36 schreef:@Budkes:

yuri36 schreef:Nu snap ik ook waarom je in een ander topic schrijft dat je een verzekering niet nodig vindt, en eerlijk gezegd vermoedde ik het al: zo op je uitlatingen in dit topic afgaande, laat je je honden gewoon helemaal niet fatsoenlijk onderzoeken en behandelen.
deze stelling van je lijkt me door budkes al behoorlijk weerlegd eigenlijk.
Vette excuses voor een ongefundeerde conclusies zijn hier wel degelijk op zijn plaats!
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

yuri36 schreef:Waarom heb je toch altijd mensen die met hun klep er tussen moeten komen?
Ik denk dat Budkes mondig genoeg is, ook zonder jou.
Jeetje ... Heb jij ergens last van ofzo ? :U:
Je maakt jezelf niet erg geliefd op deze manier van comminuceren ... niet dat dat moet hoor maar kom op he je toon kan echt wel iets vriendelijker
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”