Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jagger aangevallen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Jagger aangevallen.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik laat de lijn wel eens vallen. Juist omdat ik ze zo losjes vast heb met een vinger of een pink ofzo. Maar zodra de lijn valt staan ze beiden direct stil, zo van "ehhh, je vergeet wat vrouwtje!" :mrgreen:

Maar ontzettend balen Ariane, ik hoop dat je mannetje er niets aan over houdt. Geef hem maar een knuffel van mij :roos:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Als je hond sterker is dan jij en je kunt hem niet dermate fatsoenlijk opvoeden dat ie gewoon meeloopt, moet je uitkijken naar iets handzamers. Maar dat ben ik hoor. :19:
Ben ik met je eens hoor, ik ga mezelf wel achter de oren krabben als ik met 1 hond me schrap moet gaan zetten of me aan een paal moet vasthouden omdat hij of zij een andere hond spotten die ze niet leuk vinden, of wel leuk om het even dat ze erop af moeten. Laat staan met twee. En ik zie er hier veel die met honden klein (die zijn makkelijk te houden) maar ook groten die het gewicht in de strijd zetten waarop ik altijd maar weer bid dat de hond gehouden word want ondanks dat ik op ruime afstand passeer en er niet terug gegrauwt wordt weet ik wel dat als de hond losbreekt en even zo langs komt mijn stel niet op de vlucht slaat. Maar ik blijf wel allert op de reacties van mijn honden en bij de ene die blaft en grauwt reageren ze nauwelijks bij een ander zijn ze wel weer wat allerter en moet ik toch even pas op de plaats maken om de rust te behouden. In de zit dan maar i.p.v. voorwaarts in de riem en staarten omhoog de andere hond in de gaten houden met zijn tweeën. Maar goed, hoe mensen op bepaald gedrag reageren is gewoon altijd weer afwachten.

En honden los laten schieten :19: fietsen deed mijn reu altijd ontspannen lekker naast de fiets en gaan, tot er een paar keer honden losschoten, een kleintje aan een flex en die hing in zijn achterpoot, kont, zij. Meneer de eigenaar maar lachen. Tot ik besloot maar wat meer lijn te geven want meneer maakte echt geen aanstalten zijn hondje te pakken. Een grauw naar achter kon mijn reu toen geven en toen was meneer verontwaardigd, of ik wel normaal was om mijn hond te laten bijten :denken: Daarna nog een paar keer wat grotere honden die losschoten, of los liepen op straat in de bebouwde kom die hem aanvielen.. nu bij het zien van andere honden tijdens fietsen is hij gespannen helaas..

Beterschap met Jagger, het is niet leuk om te ervaren dat een hond losschiet en op je hond duikt.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Het lijkt erop dat het met een sisser afloopt :ok:
Cor zegt dat het een wonder is want hij is zich rotgeschrokken en dat gebeurt hem niet zo gauw.
Het zag er blijkbaar erger uit dan het was.
Nou, dat hebben we ook weer gehad.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gelukkig dat het met een sisser afloopt :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Nanna schreef:Als je hond sterker is dan jij en je kunt hem niet dermate fatsoenlijk opvoeden dat ie gewoon meeloopt, moet je uitkijken naar iets handzamers. Maar dat ben ik hoor. :19:
Tja, en als je herplaatsers hebt die asociaal en niet opgevoed zijn?
Moet je die dan maar af laten spuiten? :U:

Ik heb ook weleens de riem laten schieten, maar alleen de flex bij Zarah. Bij Shendor gelukkig niet.

Sterkte met Jagger Ariane!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”