Lol, je zal de premies wel goed berekend hebben, alleen vergelijk je appels met peren;-) De basisverzekering van Proteq dekt veel meer dan die van Petplan.Silmariën schreef:Nou, ik weet echt wel hoe ik een premie moet berekenen, dus ik kan me niet voorstellen dat ik een fout heb gemaakt.Ik ben overigens uitgegaan van de basisverzekering bij Petplan, en de standaard dekking bij Proteq.
Maar ach, beide verzekeringen hebben zo hun voordelen. De belangrijkste reden dat ik voor Petplan gekozen had, is de eigen bijdrage van 35 euro tegenover de 19% bij Proteq. De verzekering heb ik voornamelijk voor de eventuele hogere dierenartskosten, en dan klinkt die 35 euro toch aantrekkelijker.
Vergelijk je Proteq inclusief chemo en bestraling met Petplan inclusief chemo en bestraling, dan is Proteq veel goedkoper qua premie. Meer dan 10 euro goedkoper per maand, als ik me goed herinner.
De 35 euro van petplan tegenover 19% van Proteq lijkt aantrekkelijk, zeker als je hond nog jong is, maar bij bijvoorbeeld een behandeling tegen kanker is Proteq weer veel gunstiger. Petplan vergoedt dan maar de helft, en dan kunnen de kosten heel snel hoog oplopen.