Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Budkes schreef:Als je vervolgens gaat googlen op :
LJN: AE4672
Krijg je nog wat interessant leesvoer (Marjoleine lezen ) Waarin ook nog weer verwezen wordt naar drie andere zaken.
Vroeguh was het dus gewoon strafbaar gesteld in het Wetboek van Strafrecht, maar dat hebben ze er uit geknikkerd.
Iris123 schreef:Zijn ze nog teruggekomen, of heeft hij al de politie gebeld om te checken of het echte agenten waren?
Toen ik mijn broertje gisteren sprak, waren ze nog niet geweest. Hij twijfelt nu of hij gewoon zelf zal bellen om te vragen of hij de papieren anders zal komen laten zien.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Iris123 schreef:Zijn ze nog teruggekomen, of heeft hij al de politie gebeld om te checken of het echte agenten waren?
Toen ik mijn broertje gisteren sprak, waren ze nog niet geweest. Hij twijfelt nu of hij gewoon zelf zal bellen om te vragen of hij de papieren anders zal komen laten zien.
Gewoon zo laten .
Zie je vanzelf wel als ze aan de deur staan voor het bewijs.
Gewoon zo laten .
Zie je vanzelf wel als ze aan de deur staan voor het bewijs.
Dat zei ik hem ook idd, maar hij wil er gewoon vanaf zijn denk ik.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Nou, ik zag bij "opsporing verzocht" een roofoverval bij iemand thuis en daar waren ook 4 nep-agenten.
Misschien was dit hier ook wel de bedoeling en schrokken ze van een "gevaarlijke gecoupeerde" dober.
Hebben ze zich met een smoes er uit gekletst.
Lothian schreef:Ik vind het eigenlijk totaal bizar dat er jachthondrassen zijn die op zo'n manier gefokt zijn dat er een stuk moet worden weggesneden om het lichaam functioneel te maken. Zou voor mij oprecht een reden zijn om niet zo'n pup te nemen. Ik hoef geen kortsnuit die eerst aan zijn gehemelte geopereerd moet worden om fatsoenlijk te kunnen ademen en ik hoef geen hond waar ik eerst een stuk staart van af moet snijden om hem zonder pijn te laten kwispelen.
Dit is natuurlijk complete onzin wat je hier schrijft. Het gaat om het werk wat ze doen, en dat de staart daarbij gewond raakt in de doornstruiken. Dat heeft niets met kwispelen zonder pijn te maken.
Ja? Gaat dat ook op voor de Viszla, of voor een Griffon Korthals of Duitse Staande die zijn hond kapotslaat tegen de muur?
Dat je per ongeluk een hond van willekeurig welk ras kan treffen die zijn staart kapot slaat is natuurlijk enorm vervelend. Maar om een ras te fokken wat al van tevoren gecoupeerd moet worden omdat de staart anders vrijwel zeker stuk gaat vind ik absurd.
Lothian schreef:Ik vind het eigenlijk totaal bizar dat er jachthondrassen zijn die op zo'n manier gefokt zijn dat er een stuk moet worden weggesneden om het lichaam functioneel te maken. Zou voor mij oprecht een reden zijn om niet zo'n pup te nemen. Ik hoef geen kortsnuit die eerst aan zijn gehemelte geopereerd moet worden om fatsoenlijk te kunnen ademen en ik hoef geen hond waar ik eerst een stuk staart van af moet snijden om hem zonder pijn te laten kwispelen.
Dit is natuurlijk complete onzin wat je hier schrijft. Het gaat om het werk wat ze doen, en dat de staart daarbij gewond raakt in de doornstruiken. Dat heeft niets met kwispelen zonder pijn te maken.
Ja? Gaat dat ook op voor de Viszla, of voor een Griffon Korthals of Duitse Staande die zijn hond kapotslaat tegen de muur?
Dat je per ongeluk een hond van willekeurig welk ras kan treffen die zijn staart kapot slaat is natuurlijk enorm vervelend. Maar om een ras te fokken wat al van tevoren gecoupeerd moet worden omdat de staart anders vrijwel zeker stuk gaat vind ik absurd.
Maar dat is niet zo, waar haal je dat nu toch vandaan ? Er wordt geen enkel ras gefokt wat van te voren gecoupeerd moet worden omdat de staart anders vrijwel zeker stuk gaat.
Men praat hier over de omstandigheden waarin een hond kan komen te verkeren waardoor zijn staart stuk gaat.
Door mensen met werkende jachthonden wordt vaak aangehaald dat couperen moet gebeuren omdat de staart van de hond anders kapot gaat tijdens het werken. Ja, schiet mij maar lek maar dat vind ik raar, die hond is toch gefokt voor de jacht? Ik vind het uitoefenen van een oorspronkelijke taak nou niet echt 'omstandigheden waarin de hond terecht kan komen'.
Maar ik denk wél dat door selectie staarten te fokken zijn die niet kapot geslagen worden. Er zijn immers zat werkende rassen, ook kortharige rassen die werken onder zware omstandigheden, die geen last hebben van kapotte starten. Dat de staarten van oudsher gecoupeerd worden en dat er daardoor geen selectie is geweest op sterke staarten snap ik. Ik denk dus niet dat er moedwillig gefokt wordt op slappe staarten - natuurlijk niet. Maar kapotslaan is bij ongecoupeerde honden kennelijk wel een probleem. En ik zie couperen niet als oplossing.
Lothian schreef:Door mensen met werkende jachthonden wordt vaak aangehaald dat couperen moet gebeuren omdat de staart van de hond anders kapot gaat tijdens het werken. Ja, schiet mij maar lek maar dat vind ik raar, die hond is toch gefokt voor de jacht? Ik vind het uitoefenen van een oorspronkelijke taak nou niet echt 'omstandigheden waarin de hond terecht kan komen'.
Je hebt niet altijd in de hand waar en hoe je hond ergens in terecht gaat komen Lothian, werkende jachthonden zijn temperamentvolle jachthonden, en die gaan door roeien en ruiten om hun werk te kunnen doen.
Aangeschoten wild zal zoveel mogelijk proberen weg te kruipen, en dus kan het wel eens gebeuren dat je hond in dichte dekking een fazant op moet halen.
Je kunt gewoon niet altijd voorkomen dat de hond zich daarbij verwondt.
Natuurlijk kun je proberen om staande honden robuuster te gaan fokken, wellicht zijn ze met een wat robuuste rottweiler of labrador-bouw beter bestand tegen beschadigingen in de dichte dekking.
Maar als je dat gaat doen, dan ga je wel inleveren aan functionaliteit van een staande hond.
Ok, dank je wel voor je uitleg. Ik weet niet genoeg van fokken op bepaalde staarten en de gevolgen voor de verdere bouw van een hond (maar zou andere beharing niet al wat kunnen schelen?) dus dat laat ik maar aan de experts over. Waarschijnlijk dacht ik er wat te simpel over. Ik blijf er wel bij dat ik geen hond zou kiezen waarvan ik al weet dat de staart gecoupeerd moet worden omdat er grote kans is op verwonding door het doel waarvoor ik hem ga gebruiken. Maar ik snap ook wel dat als je al helemaal in een ras zit, er verknocht aan bent en het de fijnste honden die er zijn vindt het voor mij makkelijk lullen is. En iedereen moet daarin zijn eigen keuze maken. Ik hoop wel dat er ooit een goed alternatief komt voor het couperen want ik vind de staande honden en korthalzen schitterend om aan het werk te zien.
Gewoon even laten zien hoe een spaniel werkt. Was nu een door mij bewust ingebracht tennisballetje in een bosje zonder stekels.
Zit er wild gaat dit nog veel harder ongeacht stekels ed. Niet voor niets; Spaniel no brain, no pain. Normaal zal ze onder de dekking werken, denk dat het balletje in de dekking is blijven hangen.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Kijk mijn eigen bericht nog even terug. Wordt het filmpje niet geopend, klik ik op de 4 pijltjes rechtsonder start het filmpje.
Wie het weet mag het zeggen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Veenmug schreef:Gewoon even laten zien hoe een spaniel werkt. Was nu een door mij bewust ingebracht tennisballetje in een bosje zonder stekels.
Zit er wild gaat dit nog veel harder ongeacht stekels ed. Niet voor niets; Spaniel no brain, no pain. Normaal zal ze onder de dekking werken, denk dat het balletje in de dekking is blijven hangen.
Filmpje deed het hier gewoon.
Mooi gezicht.
Er was alleen door al het struikgewas weinig van de staartactie te zien.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wat een vreemd verhaal. Voor zover ik weet is het inderdaad zoals al eerder aangegeven.
Een illegaal gecoupeerde hond is verboden en een niet-illegaal gecoupeerde hond niet.
Met rondom gecoupeerde honden kun je hier hoe dan ook geen officiele examens, wedstrijden en shows doen.
Daarom worden Dobermann pups uit landen als Hongarije geïmporteerd: daar is het (nog) legaal.
Dobermanns werden ooit gecoupeerd, omdat oren en staart kwetsbare delen waren bij hun beschermingstaak.
Allemaal leuk en aardig, maar tegenwoordig wordt het natuurlijk puur vanwege het schoonheidsideaal gedaan.
Veenmug schreef:Gewoon even laten zien hoe een spaniel werkt. Was nu een door mij bewust ingebracht tennisballetje in een bosje zonder stekels.