Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ruiperiode voor veel honden, dus haar op straat en in bos

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Re: ruiperiode voor veel honden, dus haar op straat en in bos

Ongelezen bericht door roksefloks »

Ik borstel mijn honden in de keuken.
In de tuin waait alles naar de buren of in mijn eigen tuin. Dat vind ik dus al niet prettig. Laat staan die hopen haar die ik op mijn uitlaatrondje vind.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

nana schreef:In het voorjaar zijn de vogels er dol op. Ik hang het in netjes in de bomen.
Mijn honden worden gekamt in de tuin laat geen haar op straat slingeren.
Dat. Behalve dat ik geen tuin heb en het dus wél in het park doe. Wat ik kan pakken aan echt grote plukken, gooi ik meestal wel weg maar als Does echt in de rui is, is dat gewoon niet te doen. Dan vliegt het meteen alle kanten op. Daar zie ik dus ook echt het probleem niet van in want het raakt dus verspreid en blijft niet liggen. Als het dan ergens neerkomt, kunnen de vogeltjes er mooi mee aan de slag. Wat er daarna nog bij het bankje ligt, ruim ik dan op.

Ik zie het probleem verder niet zo.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Strega schreef:
nana schreef:In het voorjaar zijn de vogels er dol op. Ik hang het in netjes in de bomen.
Dat. Behalve dat ik geen tuin heb en het dus wél in het park doe. Wat ik kan pakken aan echt grote plukken, gooi ik meestal wel weg maar als Does echt in de rui is, is dat gewoon niet te doen. Dan vliegt het meteen alle kanten op. Daar zie ik dus ook echt het probleem niet van in want het raakt dus verspreid en blijft niet liggen. Als het dan ergens neerkomt, kunnen de vogeltjes er mooi mee aan de slag. Wat er daarna nog bij het bankje ligt, ruim ik dan op.

Los verwaaiend haar is ook het probleem niet, dat wordt hier ook niet bedoeld. Die halve honden die je soms ziet liggen, dát is een vies gezicht.Ik sta er regelmatig van te kijken hoeveel haar er in een keer van een hond af kan komen.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Marie-Josée schreef:
Strega schreef:

Los verwaaiend haar is ook het probleem niet, dat wordt hier ook niet bedoeld. Die halve honden die je soms ziet liggen, dát is een vies gezicht.Ik sta er regelmatig van te kijken hoeveel haar er in een keer van een hond af kan komen.
Does is er dus echt zo één. Vorig jaar helemaal, toen kan ik er 4 keer per dag een stuk of tien maltesers vanaf plukken. Ja, je krijgt niet al het haar weg en je ziet dat we er geweest zijn, maar je doet er niet zoveel aan verder.

Maar al ligt er een berg haar, ik kan me er niet zo druk om maken. Het is natuurlijk spul, fijn voor de vogels en of het nou op een hond zit of ernaast ligt... het een is denk ik niet viezer dan het ander ;).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

God ja, laten we een topic openen over hondenhaar buiten. Tis toch verschrikkelijk :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik erger me er wild aan, vooral in de woonwijk. Zit ik lekker achterthuis met het haar van de Husky van 6 huizen verderop in mijn drinken. En daar komt wat vanaf van dat beest. Ik heb hier een dierenweitje met een bankje met 2 prullenbakken. Daar borstel ik Cento en heb dan ieder keer de neiging om een bord op te hangen met : IK GOOI HET IN DE PRULLENBAK, ZIE JE WEL. Omdat ik me schaam voor al die gasten die die enorme plukken haar maar gewoon laten liggen op straat.
Mikey wordt op ons trainingsterrein geborsteld, midden in het bos. Als je die maandagmorgen borsteld dan is al het haar op dinsdagmorgen al in gebruik. :mrgreen:
En Perry borstel ik nooit, die laat zijn wintervacht gewoon achter in bed. :N:
Gr. Aniek

Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

echt borstelen doe ik binnen maar op de wandeling even pauzeren om losse plukken eruit te halen daar zie ik ook geen problemen in hoor. Maar is idd wat anders dan zo'n halve hond die voor een bankje ligt... Zou ik precies toch ook even een beetje in de vuilnisbak proberen te mikken
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Barca zijn wekelijkse kambeurt gebeurt altijd binnen.

Ik plaats de trimtafel, zet hem erop en begin met kammen. Alle haren gaan in de vuilnisbak en de rest in de stofzuiger.

Ik kan mij absoluut niet storen aan een paar plukken of bossen haar wat ik tijdens de wandeling tegen kom. Het interesseert me werkelijk geen biet.

Ben alleen maar blij dat het desbetreffende hondje weer fijn van zijn overtollige vacht af is.

Dat denk ik ook als ik schapen zie die buiten worden geschoren en de boer echt geen kliko op zijn weiland heeft geplaatst. Aan het eind van die scheerpartij van al zijn schapen, wordt het globaal opgeruimt. Maar je wilt niet weten wat er dan al is verwaaid. Wat maakt het allemaal uit? :19:
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua

Ongelezen bericht door Noeska »

Haha wat een topic...oké ook maar even mijn mening dan!

Ik gooi de grote plukken altijd even weg in een afvalbak of neem het mee naar binnen. Verder de kleinere plukjes enzo laat ik. Ik zou niet weten waarom het haar OP de hond oké is en van de hond af ineens goor zou wezen :oohja:
Vogeltjes denken daar idd heeeel anders over. ZOu me drukker maken over straatvuil dan een paar honden haren. Maar goed, de grote vlokken raap ik altijd wel ff op (wat niet weggewaaid is). Het hoeft nu ook weer niet bij buuf in de tuin te waaien die net in de zon zit te bakken of haar lunch geniet :D maar verders....ach....
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Noeska schreef:Haha wat een topic...oké ook maar even mijn mening dan!

Ik gooi de grote plukken altijd even weg in een afvalbak of neem het mee naar binnen. Verder de kleinere plukjes enzo laat ik. Ik zou niet weten waarom het haar OP de hond oké is en van de hond af ineens goor zou wezen :oohja:
Vogeltjes denken daar idd heeeel anders over. ZOu me drukker maken over straatvuil dan een paar honden haren. Maar goed, de grote vlokken raap ik altijd wel ff op (wat niet weggewaaid is). Het hoeft nu ook weer niet bij buuf in de tuin te waaien die net in de zon zit te bakken of haar lunch geniet :D maar verders....ach....
je geeft zelf antwoord op je vraag :F: waarom zou het goor zijn, omdat de buuf het anders tussen dr broodje krijgt ;)
Afbeelding
Noeska
Actief
Chihuahua

Kijk, ik ben toch slimmer dan ik zelf doorhad :mrgreen:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik liep laatst door het bos en vond gedurende het hele bospad dikke stukken Berner haar...En helemaal op het eind van het bospad de betreffende hond en mopperende eigenaar. En de hond er maar steeds snel vandoor hollen...Ik moest meteen aan dit topic denken. :mrgreen:
Noeska
Actief
Chihuahua

Nou ja het bos moet kunnen hoor! Maar dan moeten ze wel stilstaan ja...dat ken ik :tongue:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

denk dat ik mijn 9 honden waarvan er 8 in de rui zijn morgen is in het bos ga kammen :cheer:
beter als in mijn trimkamer waar ik half stik van al dat rondvliegende haar :oeps:

grapjeeeeeeeee, alhoewel ik echt wel is wat plukken eruit trek en achter laat, de volgende dag is er idd niets meer te vinden :klaar:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”