Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2-3 kilo pens
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
2-3 kilo pens
ik had vanochtend een bestelling van Herby binnen en ik besloot deze gewoon in de schuur te zetten. pakken KVV, 2 hele pensen en nog wat vlees. ( kvv vind ik ideaal voor de late dinsdagnachten na de training).
schuur dicht en ik ben verder gegaan met de slaapkamers etc. opruimen.
kom ik beneden, staat de schuurdeur wagenwijd open en zie ik een tonnetje van een teef naar buiten komen. Volgens mij heeft ze een 3 kilo pens naar binnen gewerkt terwijl ze normaal max een 500 gram krijgt. Daarna de schuur natuurlijk afgesloten.
Ze heeft er duidelijk last van, is misselijk, boert en ga maar door. Kan ik ook maar iets doen om het haar gemakkelijker te maken.
schuur dicht en ik ben verder gegaan met de slaapkamers etc. opruimen.
kom ik beneden, staat de schuurdeur wagenwijd open en zie ik een tonnetje van een teef naar buiten komen. Volgens mij heeft ze een 3 kilo pens naar binnen gewerkt terwijl ze normaal max een 500 gram krijgt. Daarna de schuur natuurlijk afgesloten.
Ze heeft er duidelijk last van, is misselijk, boert en ga maar door. Kan ik ook maar iets doen om het haar gemakkelijker te maken.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: 2-3 kilo pens
Hopen dat ze overgeeft, en d'r dan snel weghalen. Verder moet ze maar op haar eigen blaren (=ongemakkelijke buik) zitten...
- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hoe gaat het nu Diana?
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ze is in ieder geval goed de nacht doorgekomen. Stinkend en boerend. We hadden haar express in de gang opgesloten zodat wij in ieder geval konden horen wat er eventueel zou gebeuren.
ze heeft net dikke keutels neergelegd maar ze is het nog lang niet kwijt. een tonnetje rond in haar taille terwijl ze normaal zo slank is als een dennetje. ze boert nog steeds en laat scheten, dat wil je niet weten. pffffffffff eigenlijk had ze zo moeten gaan speuren maar dat heeft geen enkele zin nu.
ach, ik ben blij dat er verder niets gebeurt is. Nu is het afwachten tot mevrouw de hele handel verteerd heeft hihihih
ze heeft net dikke keutels neergelegd maar ze is het nog lang niet kwijt. een tonnetje rond in haar taille terwijl ze normaal zo slank is als een dennetje. ze boert nog steeds en laat scheten, dat wil je niet weten. pffffffffff eigenlijk had ze zo moeten gaan speuren maar dat heeft geen enkele zin nu.
ach, ik ben blij dat er verder niets gebeurt is. Nu is het afwachten tot mevrouw de hele handel verteerd heeft hihihih
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik zou haar even geen eten geven en rustig aan laten doen vandaag, sterkte!
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ach, ze heeft in ieder geval genoten

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Goed adviesGollum schreef:Ik zou haar even geen eten

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
rustig aan laten doen, verder zou ik me geen zorgen maken...kan altijd wel een keer voorkomen, zeker omdat ze al vers gewend zijn...succes met de stank (als ze binnenligt) van de scheten en boeren...
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Ze zit zo vol als een ei maar het erge is dat ze direct weer vooraan staat als ze denkt dat er iets te eten is 
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jemig
(foto
)
Ik zou me wel rot schrikken, overmatig voer dan denk ik altijd weer aan risico op maagtorsie
of is dat ten onrechte?
Vers hebben ze hier (nog) niet kunnen jatten.. wel de hele voorraadblik kattenvoer
en een keer een zak frolic
(mijn fout moet ik het maar niet op de grond laten staan, maar toch
)
Ik kan me iets voorstellen dus van winderigheid en schijterij
Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen in ieder geval
Ik zou me wel rot schrikken, overmatig voer dan denk ik altijd weer aan risico op maagtorsie
Vers hebben ze hier (nog) niet kunnen jatten.. wel de hele voorraadblik kattenvoer
Ik kan me iets voorstellen dus van winderigheid en schijterij
Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen in ieder geval
- Rebble
- Zeer actief
Ik las gister je topic en dacht ach, dikke pech eigen schuld dikke bult. Maar zat net e-vets te kijken op animal planet en daar was een hond die een halve chocolade taart op had. Op foto's was te zien dat zijn hele maag vol zat en ze waren niet eens zo zeer bang voor de chocolade vergiftiging (daar had hij de symptomen niet van) maar wel dat zijn maag zou scheuren. Ik weet dus niet wat ik in jouw situatie zou doen, mss even de da vragen wat de kans daarop is? Sterkte iig.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd, als ik "restanten" vlees heb voer ik hier ook wel eens op een rustdag een kilo of 3 per hond...Inge O schreef:daar heb ik bij honden nog nooit van gehoord - toch niet in het geval van gewone voeding (ik bedoel dan in tegenstelling tot het eten van massa's brok die daarna ook nog heel erg gaan uitzetten als er gedronken, wordt).Rebble schreef:maar wel dat zijn maag zou scheuren.
hondenmagen zijn bedoeld om grote voorraden in te slaan maar ja, dat zijn onze honden niet meer gewend natuurlijk![]()
.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Het ruikt hier als 1 grote beerput. pffffffffffffffffffffff
Ze heeft al 3 keer gepoept vandaag wat maar goed is ook. Het verterings proces is nog in volle gang. Ik heb haar nog niet eerder zo ontzettend rustig gezien. hihihih. Ze gaat dadelijk ook lekker de buitenkennel weer in waardoor wij weer ramen en deuren kunnen sluiten.
Ze heeft al 3 keer gepoept vandaag wat maar goed is ook. Het verterings proces is nog in volle gang. Ik heb haar nog niet eerder zo ontzettend rustig gezien. hihihih. Ze gaat dadelijk ook lekker de buitenkennel weer in waardoor wij weer ramen en deuren kunnen sluiten.
- Erwina
- Zeer actief
Gelukkig dat het op de luchten na verder goed gaat 
Welkom Ollie!

- Rebble
- Zeer actief
Inge O schreef:daar heb ik bij honden nog nooit van gehoord - toch niet in het geval van gewone voeding (ik bedoel dan in tegenstelling tot het eten van massa's brok die daarna ook nog heel erg gaan uitzetten als er gedronken, wordt).Rebble schreef:maar wel dat zijn maag zou scheuren.
hondenmagen zijn bedoeld om grote voorraden in te slaan maar ja, dat zijn onze honden niet meer gewend natuurlijk![]()
.
Ik heb er (gelukkig) ook geen verstand van maar wilde het wel even melden. Iig fijn dat ze lekker aan het verteren is