Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge schreef:Ik had in eerste instantie interesse in een nest wat dit najaar ergens geboren wordt. Toen ik daar vorig jaar contact over op nam most ik direct een aanbetaling doen om op de lijst te komen. Zonder aanbetaling kon ik wel als reserve op de interesse-lijst. Nou ja...laat dan maar.
Dat doe ik dus gewoon niet, ik weiger een jaar vantevoren aan te betalen.
Nu sta ik elders op de lijst (1e keus reu) en ik hoef pas aan te betalen zodra het nest geboren is en het zeker is dat er een pup voor me bij zit.
Dat zou voor mij ook de enige manier zijn :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Ik had in eerste instantie interesse in een nest wat dit najaar ergens geboren wordt. Toen ik daar vorig jaar contact over op nam most ik direct een aanbetaling doen om op de lijst te komen. Zonder aanbetaling kon ik wel als reserve op de interesse-lijst. Nou ja...laat dan maar.
Dat doe ik dus gewoon niet, ik weiger een jaar vantevoren aan te betalen.
Nu sta ik elders op de lijst (1e keus reu) en ik hoef pas aan te betalen zodra het nest geboren is en het zeker is dat er een pup voor me bij zit.
kan het nu niet vinden op de website, maar meen dat je daar in het verleden ook aan moest betalen, jij mss niet, maar goed, jij zou bv bij mij ook niet aan hoeven betalen...
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

renee-uk schreef:
TeamWork schreef:Tuurlijk heb je als fokker een bepaald risico. Maar als mensen zeggen serieuze belangstelling te hebben mag je van mij best een aanbetaling vragen. Helaas is het zo dat je vaak teleurgesteld wordt in mensen. Ze willen van alles en het liefste wel nu. Je zit er mee aan de telefoon, je mailt, geeft advies, kortom je steekt er tijd in. Zij zeggen iets toe en even later vinden ze wat anders of je hoort niets meer. Bij Crutz zijn de dan 100 euro kwijt, ik snap t wel.
Ik zie het hier bij de hondentraining nl. ook.
dan komt bij mij toch de vraag op of je aan zulke onbetrouwbare mensen wel een pup wil meegeven, ook niet geheel en al onbelangrijk dacht ik :?
Dat weet je toch pas achteraf?

Ik herken wel wat Teamwork schrijft. En dan heb je ook nog die mensen die ergens anders kopen en bij jou aan blijven kloppen voor advies :oohja:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tulp schreef:Tsja en geen geduld hebben kost dus altijd geld :oohja: . Ik zou me als ik jou was er niet zo druk over maken. Of ze kopen daar een pup of bij jou en dan is die 250 euro pech. Hadden ze maar vantevoren na moeten denken. Ik als fokker ga me in elk geval niet moeien in een "conflict" met een andere fokker.
Hier zou ik ook voorzichtig mee zijn, voor je het weet wordt jij ook betrokken bij het "conflict" en dat zou ik toch proberen te voorkomen. Die pupkopers zijn niet verstandig geweest en daar komen ze nu helaas achter.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:
renee-uk schreef:
TeamWork schreef:Tuurlijk heb je als fokker een bepaald risico. Maar als mensen zeggen serieuze belangstelling te hebben mag je van mij best een aanbetaling vragen. Helaas is het zo dat je vaak teleurgesteld wordt in mensen. Ze willen van alles en het liefste wel nu. Je zit er mee aan de telefoon, je mailt, geeft advies, kortom je steekt er tijd in. Zij zeggen iets toe en even later vinden ze wat anders of je hoort niets meer. Bij Crutz zijn de dan 100 euro kwijt, ik snap t wel.
Ik zie het hier bij de hondentraining nl. ook.
dan komt bij mij toch de vraag op of je aan zulke onbetrouwbare mensen wel een pup wil meegeven, ook niet geheel en al onbelangrijk dacht ik :?
Dat weet je toch pas achteraf?

Ik herken wel wat Teamwork schrijft. En dan heb je ook nog die mensen die ergens anders kopen en bij jou aan blijven kloppen voor advies :oohja:
idd Tulp,
eerst veel info vragen (maakt niet uit, vraag dan echt nog geen aanbetaling :wink: ) dan ineens niets meer laten horen en ergens bij een "makkelijke" fokker (die vaak achteraf niet meer thuis geeft) een pup halen (heb ze hier gehad hoor, had toen al puppen, ze kwamen kijken, wilden een pup, ik twijfelde (zat al veel voorbereidingstijd in), dus ze gezegd dat ik na wilde denken, na 2 dagen een mail gestuurd dat ik het niet deed, kreeg ik een mail terug dat ze op de terug weg bij mij vandaan al ergens een pup op hadden gehaald die gelijk mee kon :denken: :evil: wel natuurlijk enkele weken later mij contacten omdat het niet ging....) en dan na afloop van mij advies en hulp verwachten....

het is eerst info, eerst praten, eerst kijken of we "zaken" met elkaar willen doen, kennis maken indien mogelijk, dan pas praten we over geld...
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

heel herkenbaar :ugh:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

TeamWork schreef:
Als fokker zijnde snap ik het wel, je kunt helaas niet meer van mensen op aan. Ze zeggen dit maar doen dat. Ik denk dat je daar door schade en schande wel achterkomt.
Als puppykoper zou ik het overigens zelf niet doen.
't Lijkt me als fokker zijnde anders mooi niet fijn als ik de mensen slechts aan mij kan binden door middel van geld. Als ze van mij en mijn fokkerij afwillen dan moet dat ten alle tijden kunnen. Straks kopen ze een pup omdat ze 'moeten'................ Neuh, niemand betaalt bij mij tevoren. Als we elkaar op die manier niet kunnen vertrouwen dan moeten we geen zaken doen.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 04 mar 2011 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

chrico schreef:
crutz schreef:
werk wel met mensen van over de hele wereld, misschien dat dat anders is,
verder veel contact met de mensen voordat er uberhaupt over geld gesproken wordt...

mensen krijgen altijd (als ze hier thuis aanbetalen) een factuur, of een bevestiging over de mail waar alles in staat...
Daarom zeg ik, misschien dat het in de sport normaal is maar ik vraag mij dus echt af waarom dat is. Er zijn nog niet eens pups, je weet niet wat eruit gaat komen enz enz.
Als je zoveel contact heb met de mensen vooraf vind ik dat je dat als fokker moet inschatten of het serieus is of niet. Dat is het risico van fokken lijkt mij. Je inkopen op een plek op de lijst heb ik zoiets van hm, wat word de volgende stap.
Want stel, ik koop mij in, heb 100 euro betaald voor een reu en sta op nr 3 op de lijst. Er worden 5 reuen geboren maar geen van alleen voldoet aan de "eis "die ik heb van een pup. Dan zou het inhouden dat ik mijn 100 euro kwijt ben want tja, er waren 5 reuen geboren dus jij als fokker voldoet aan de eisen.

Nee, blijf het een vreemd verschijnsel vinden en ik hoop ook dat dit niet doorslaat naar fokkers die niet sporten. Gaat namelijk een zooitje geven als je het moet doen met een hond die je eigenlijk niet wil maar wel voor betaald heb.
TeamWork schreef:
Als fokker zijnde snap ik het wel, je kunt helaas niet meer van mensen op aan. Ze zeggen dit maar doen dat. Ik denk dat je daar door schade en schande wel achterkomt.
Ik snap dat dus niet. Je neemt als fokker een bepaald risico en daar hoort dit bij. Dat er een aanbetaling gedaan word na het bezichtigen van een pup dan zeg ik okee maar niet na een echo of zelfs voor een dekking. Als je als fokker bang bent met pups te blijven zitten dan moet je niet fokken, heel simpel

In "onze" sport niet...heb nog nooit aanbetaald pas met 6 weken als de definitieve keuze is gemaakt word de helft betaald.
renee-uk
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
TeamWork schreef:
't Lijkt me als fokker zijnde anders mooi niet bfijn als ik de mensen slechts aan mij kan binden door middel van geld. Als ze van mij en mijn fokkerij afwillen dan moet dat ten alle tijden kunnen. Straks kopen ze een pup omdat ze 'moeten'................ Neuh, niemand betaalt bij mij tevoren. Als we elkaar op die manier niet kunnen vertrouwen dan moeten we geen zaken doen.
ik vind bovendien dat het mes aan twee kanten snijdt: een fokker moet een goed gevoel hebben bij een pupkoper, maar een pupkoper ook bij een fokker en daar horen nou eenmaal kennismakings/informatie gesprekken ook bij.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
TeamWork schreef:
't Lijkt me als fokker zijnde anders mooi niet bfijn als ik de mensen slechts aan mij kan binden door middel van geld. Als ze van mij en mijn fokkerij afwillen dan moet dat ten alle tijden kunnen. Straks kopen ze een pup omdat ze 'moeten'................ Neuh, niemand betaalt bij mij tevoren. Als we elkaar op die manier niet kunnen vertrouwen dan moeten we geen zaken doen.
ik vind bovendien dat het mes aan twee kanten snijdt: een fokker moet een goed gevoel hebben bij een pupkoper, maar een pupkoper ook bij een fokker en daar horen nou eenmaal kennismakings/informatie gesprekken ook bij.
wie zegt dat dat niet gebeurd (kennismakings/informatie gesprekken), hier duurt t tenminste altijd wel ff enkele mailtjes voor er over geld gesproken wordt, of er moet direct naar gevraagd worden, maar dan nog is het een cijfertje en gaat het daar echt verder niet over....

pas iemand met interesse die echt enkel naar de prijs vroeg, die kan prima antwoord krijgen, maar geen pup, was zijn antwoord ook nog dat hij af wilde dingen.......... :denken: :19: :neenee: dus niet he, hem dat ook duidelijk gemaakt in een mail en daarna bleef het rustig/stil....

net als die idioten die mailen met "I'm interested in a pup, please call me at ....." natuurlijk zijn dat meestal Amerikanen, die horen dus niets meer of een kort mailtje dat ze als ze een pup willen wel wat meer mogen investeren (maar hier gaan ze op de nono lijst...)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan... maar goed, nu ken ik mijn fokker ook heel erg goed...
Ik snap Carmen overigens ook heel goed, ken het ook wel uit de werkhondenfokkerij, mensen bestellen bij 5 verschillende fokkers pups, nemen er vervolgens bij 1 fokker 1 en de rest hoort er nooit meer iets van...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

crutz schreef:
renee-uk schreef:
Rosita Compagner schreef: 't Lijkt me als fokker zijnde anders mooi niet bfijn als ik de mensen slechts aan mij kan binden door middel van geld. Als ze van mij en mijn fokkerij afwillen dan moet dat ten alle tijden kunnen. Straks kopen ze een pup omdat ze 'moeten'................ Neuh, niemand betaalt bij mij tevoren. Als we elkaar op die manier niet kunnen vertrouwen dan moeten we geen zaken doen.
wie zegt dat dat niet gebeurd (kennismakings/informatie gesprekken), hier duurt t tenminste altijd wel ff enkele mailtjes voor er over geld gesproken wordt, of er moet direct naar gevraagd worden, maar dan nog is het een cijfertje en gaat het daar echt verder niet over....

pas iemand met interesse die echt enkel naar de prijs vroeg, die kan prima antwoord krijgen, maar geen pup, was zijn antwoord ook nog dat hij af wilde dingen.......... :denken: :19: :neenee: dus niet he, hem dat ook duidelijk gemaakt in een mail en daarna bleef het rustig/stil....

net als die idioten die mailen met "I'm interested in a pup, please call me at ....." natuurlijk zijn dat meestal Amerikanen, die horen dus niets meer of een kort mailtje dat ze als ze een pup willen wel wat meer mogen investeren (maar hier gaan ze op de nono lijst...)
ja maar dat heeft met het hele verhaal toch niks meer te maken?
Daar zullen alle fokkers wel last van hebben, idioten blijf je nou eenmaal houden.
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
crutz schreef:
renee-uk schreef:ik vind bovendien dat het mes aan twee kanten snijdt: een fokker moet een goed gevoel hebben bij een pupkoper, maar een pupkoper ook bij een fokker en daar horen nou eenmaal kennismakings/informatie gesprekken ook bij.

ja maar dat heeft met het hele verhaal toch niks meer te maken?
Daar zullen alle fokkers wel last van hebben, idioten blijf je nou eenmaal houden.
idd, maar ook op een serieuze manier een aanbetaling vragen heeft niets te maken met het verhaal hierboven, aangezien de pupkoper zelf dus al ongeduldig was en snel ging shoppen....& daar nu van op de blaren moet zitten als ik het goed begrijp...

@Malinois, dat snap ik dat jij niet aan hoeft te betalen bij "jouw" fokkers, dat heet een vertrouwensband, jij zou bv hier ook niet aan hoeven betalen....eerdere pupkopers (ja, die bestaan ook) hoeven ook niet aan te betalen....
sterker nog, er zitten er "in het bestand" die nooit meer voor een pup hoeven te betalen :wink:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Mijn ervaringen zijn gebaseerd op de contacten die ik heb met mensen die info vragen over cursussen ed. Niet echt te vergelijken met pupkopers. Wat ik herkende en even kwijt wilde is dat mensen zich vaak anders voor doen dat ze zijn, of in ieder geval ineens toch iets anders willen of beslissen. Vandaar dat ik zo reageerde. De relatie pupkoper/fokker zal uit meer moeten bestaan dan uit dat stomme geld maar als je maar vaak genoeg de kous op de kop hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je dan iets van een voorschot vraagt.
Dat geeft dan net iets meer genoegdoening na een "nee, dank u" van de andere kant te hebben ontvangen. Als je dat al krijgt. En verder hou ik erover op, zoveel frustraties waren het nu ook weer niet, al lucht het wel even lekker op :mann:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

TeamWork schreef:Mijn ervaringen zijn gebaseerd op de contacten die ik heb met mensen die info vragen over cursussen ed. Niet echt te vergelijken met pupkopers. Wat ik herkende en even kwijt wilde is dat mensen zich vaak anders voor doen dat ze zijn, of in ieder geval ineens toch iets anders willen of beslissen. Vandaar dat ik zo reageerde. De relatie pupkoper/fokker zal uit meer moeten bestaan dan uit dat stomme geld maar als je maar vaak genoeg de kous op de kop hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je dan iets van een voorschot vraagt.
Dat geeft dan net iets meer genoegdoening na een "nee, dank u" van de andere kant te hebben ontvangen. Als je dat al krijgt. En verder hou ik erover op, zoveel frustraties waren het nu ook weer niet, al lucht het wel even lekker op :mann:
idd, ben er ook mee gestart nadat ik met een 9 wk oud pupje bleef zitten, zou naar Mexico gaan, hij zou hem op komen halen,
na een mailtje dat hij naar het vliegtuig ging en zou bellen als hij in Dld geland was nooit meer wat gehoord & dat na bijna 2 jaar mailcontact....
overigens niet erg, afgelopen jaar zeer verdienstelijk met die laatste keus reu 2x naar de keuring geweest...maar toch :wink:

Heb er nu ook al 1x voordeel mee gehad, pup voor de VS, was volledig betaald (de pup, dus aanbetaald bij de echo & de rest voor de puppen 4 wk waren, buitenland beleid), alleen de vlucht betaalde ze niet, maar het transportbedrijf schotelde ze voor dat ze dat overgemaakt had en dat het er op de ochtend van de vlucht zou zijn, alleen ja, de pup werd om 0600 bij ons thuis opgehaald om naar Frankfurt te gaan en de banken gaan pas om 0800 open, toen dus bleek dat het er nog niet was kostte het mij meer dan pupgeld om de pup terug getransporteerd te krijgen (& laat juist de pupkopers zelf het transport betalen zodat ze eerlijk & open zien wat er betaald moet worden) toen kwam het verhaal natuurlijk dat ze het wel kon betalen als hij eerst maar opgestuurd werd, ja ben gekke henkie....

dat er daar dus aanbetaald/pup betaald is was dus voor mij wel zo fijn....
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Bij mij hetzelfde als Carmen, om precies te zijn heeft Car mijn voorwaarden overgenomen.

@ Inge: zit wel een verschil in..jij zou bij mij -net als bij Sandra- niet hoeven aan te betalen, net als andere mensen die ik beter ken of al vaker een pup bij me gekocht hebben.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Bij mij hetzelfde als Carmen, om precies te zijn heeft Car mijn voorwaarden overgenomen.

@ Inge: zit wel een verschil in..jij zou bij mij -net als bij Sandra- niet hoeven aan te betalen, net als andere mensen die ik beter ken of al vaker een pup bij me gekocht hebben.
idd....volgens mij zelf ongeveer tegelijkertijd, Baudi is van april 2006 :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

crutz schreef:
TeamWork schreef: De relatie pupkoper/fokker zal uit meer moeten bestaan dan uit dat stomme geld maar als je maar vaak genoeg de kous op de kop hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je dan iets van een voorschot vraagt.
idd, ben er ook mee gestart nadat ik met een 9 wk oud pupje bleef zitten, zou naar Mexico gaan, hij zou hem op komen halen,
na een mailtje dat hij naar het vliegtuig ging en zou bellen als hij in Dld geland was nooit meer wat gehoord & dat na bijna 2 jaar mailcontact....
overigens niet erg, afgelopen jaar zeer verdienstelijk met die laatste keus reu 2x naar de keuring geweest...maar toch :wink:
Dus daarom ben je begonnen met een bedrag te vragen om uberhaupt op de wachtlijst te komen voor er ook maar een pup het daglicht heeft gezien?
Ik blijf dat een vreemde manier vinden en vooral als het dan bij pupkopers neergelegd word dat het om die rede is.
Elke fokker loopt hier tegenaan, of je nu werkhonden fokt of showhonden, het is een risico van het fokken die bij de fokker ligt en niet bij de pupkopers in mijn ogen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

malinois schreef:Ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan... maar goed, nu ken ik mijn fokker ook heel erg goed...
Ik snap Carmen overigens ook heel goed, ken het ook wel uit de werkhondenfokkerij, mensen bestellen bij 5 verschillende fokkers pups, nemen er vervolgens bij 1 fokker 1 en de rest hoort er nooit meer iets van...
Maar dat weet je toch al vanaf het moment dat de pups geboren zijn en jij de pupkopers verwittigt. Dat er dan een aanbetaling gedaan word heb ik nog vrede mee. Je weet in elk geval wi eer serieus een pup van je wil en wie hem maar neemt omdat er al betaald is met alle gevolgen van dien
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
crutz
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
malinois schreef:Ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan... maar goed, nu ken ik mijn fokker ook heel erg goed...
Maar dat weet je toch al vanaf het moment dat de pups geboren zijn en jij de pupkopers verwittigt. Dat er dan een aanbetaling gedaan word heb ik nog vrede mee. Je weet in elk geval wi eer serieus een pup van je wil en wie hem maar neemt omdat er al betaald is met alle gevolgen van dien
Jazeker, alleen heb je tegen die tijd andere serieuze kopers al geweigerd/door verwezen naar een geschikte collega fokker.
Want geloof me, zou ik geen aanbetaling vragen zouden er zo 15 - 20 op de lijst staan. In de basis serieus geintereseerd, maar de meeste te ongeduldig om te wachten. Die schift je door aanbetaling. Nu blijven er tussen de 5 & 8 reserveringen per nest (vooraf) over, meer dan genoeg.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier betalen mensen echt pas als ze de pup ophalen.
Ze moeten die pup willen maar ook het vertrouwen in mij moet er zijn.
En andersom natuurlijk.

On topic: contract even checken, want die betaling was contant natuurlijk?
Nou ja. Het is een leermoment en die kosten meestal geld.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
junkie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelaar,dobermann,hollandse herder en een duitse herder
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door junkie »

Ik heb bij mijn 1ste dobermann niet hoeven betalen tot dat wij hem konden ophalen en dat ging toen om 2000 gulden(was in belgie),bij de 2de ook pas met ophalen.
Bij de mechelaar junkie-faelan hadden wij 1ste keus en kregen een contraktje waar om een aanbetaling voor de helft van de prijs gevraagd werdt....heb ik niet gedaan omdat ik zeker wist dat wij hem zouden nemen :D Wij hebben ook nooit naar de prijs gevraagd omdat ik dat niet belangrijk vond en mijn dochter precies wist wat ze wilde kwa lijnen en daar was hij ook op uitgezocht door haar
Hebben toen zelfs nog getwijfeld om er nog 1 mee te nemen zo geweldig vonden wij ze :I:
Maar snap best wel dat fokkers een aanbetaling vragen ,kijk als mensen echt een hondje van je willen hebben ze daar ook geen moeite mee....
Vando 21-9-2001 * 2-11-2012 Zorcan 19-12-2000 * 23-4-2009 Shita 18-5-2003 * 20-12-2008
kijk eens op mijn site http://www.hondensportfan.jouwweb.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
chrico schreef:
Jazeker, alleen heb je tegen die tijd andere serieuze kopers al geweigerd/door verwezen naar een geschikte collega fokker.
Want geloof me, zou ik geen aanbetaling vragen zouden er zo 15 - 20 op de lijst staan. In de basis serieus geintereseerd, maar de meeste te ongeduldig om te wachten. Die schift je door aanbetaling. Nu blijven er tussen de 5 & 8 reserveringen per nest (vooraf) over, meer dan genoeg.
dat bedoel ik idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb tot nu toe ook nog nooit een aanbetaling gevraagd, maar voor het komende nest heb ik tot nu toe al 3 gegadigden uit het (verre) buitenland: 2 uit de USA en 1 uit Finland. Bij deze mensen vraag ik wel een aanbetaling, maar pas na de geboorte van de pups en als duidelijk is dat het geslacht van hun voorkeur voor hen beschikbaar is.

Maar om een aanbetaling te vragen al vóórdat de pups er zijn, dat zal ik niet snel doen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Hier betalen mensen echt pas als ze de pup ophalen.
Ze moeten die pup willen maar ook het vertrouwen in mij moet er zijn.
En andersom natuurlijk.

On topic: contract even checken, want die betaling was contant natuurlijk?
Nou ja. Het is een leermoment en die kosten meestal geld.
Wat zou het uitmaken dat het contant is? Hier krijg je gewoon een factuur mee...
chrico
Zeer actief

crutz schreef: Jazeker, alleen heb je tegen die tijd andere serieuze kopers al geweigerd/door verwezen naar een geschikte collega fokker.
Die echt geinteresseerde pupkopers hadden je ook zonder aanbetaling trouw gebleven tot de pups geboren zijn, anders zijn ze niet serieus of twijfelen zij aan jouw capaciteit als fokker.
Daarbij zou ik weigeren een aanbetaling te doen en daardoor bij jou als niet geinteresseerd gekwalificeerd worden voor de pups er daadwerkelijk zijn. Vind dat erg krom en in mijn ogen hangt het niet af of je de juiste pupkoper bent maar of je bereid bent te betalen voor een echopup.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
crutz
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
crutz schreef: Jazeker, alleen heb je tegen die tijd andere serieuze kopers al geweigerd/door verwezen naar een geschikte collega fokker.
Die echt geinteresseerde pupkopers hadden je ook zonder aanbetaling trouw gebleven tot de pups geboren zijn, anders zijn ze niet serieus of twijfelen zij aan jouw capaciteit als fokker.
Daarbij zou ik weigeren een aanbetaling te doen en daardoor bij jou als niet geinteresseerd gekwalificeerd worden voor de pups er daadwerkelijk zijn. Vind dat erg krom en in mijn ogen hangt het niet af of je de juiste pupkoper bent maar of je bereid bent te betalen voor een echopup.
Jazeker, die waren trouw gebleven ja, of al doorverwezen naar andere fokkers omdat ik minder serieus geïnteresseerden op de lijst had staan die goed toneel konden spelen....
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

TeamWork schreef:
't Lijkt me als fokker zijnde anders mooi niet fijn als ik de mensen slechts aan mij kan binden door middel van geld. Als ze van mij en mijn fokkerij afwillen dan moet dat ten alle tijden kunnen. Straks kopen ze een pup omdat ze 'moeten'................ Neuh, niemand betaalt bij mij tevoren. Als we elkaar op die manier niet kunnen vertrouwen dan moeten we geen zaken doen.
Blauw gekleurd had ik dus ook wel last van bij Swift. Bij haar moest ik ook een aanbetaling doen van 100 gulden. Toen had ik inderdaad ook al het gevoel van "Nu moet ik wel een pup nemen uit dit nest, want anders ben ik mijn geld kwijt" Dit werd trouwens ook gezegd, geen pup nemen was ook goed, maar je kreeg je geld niet terug. Als ik geen aanbetaling had gedaan, dan weet ik nog niet of ik wel een pup uit dat nest en bij die fokker had genomen.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Maar waarom deed je die aanbetaling dan wel?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

als ik ergens een pup bestel dan neem ik die ook, ik heb nog nooit gehad dat ik een pup uit een bepaalde combi heb besteld en dat het nest me totaal niet beviel, echt niet nog nooit... ik weet wat ik uit welke lijnen kan verwachten... het zijn altijd vrije pups etc.
Nogmaals ik heb nog nooit een aanbetaling hoeven doen (ook omdat ik de fokker goed ken) maar ik zou toch de pup nemen... dus het probleem van 'dan moet het' heb ik niet... ik weet wat ik kan verwachten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”