ik hoop dat ik duidelijk ben, het staat er wat warrig geloof ik.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tijdstip actief zijn belangrijk?
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
tijdstip actief zijn belangrijk?
zou het voor een hond uitmaken op welk gedeelte van de dag hij actief is? als je bijvoorbeeld per dag 1 lange wandeling maakt, zou het dan veel uitmaken of dat s'morgens of s'avonds is? natuurlijk zal een hond bij verandering hier een tijd op reageren door wellicht erg druk te zijn op het moment dat je normaal lang zou wandelen, maar over het algemeen; maakt het tijdstip uit?
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Re: tijdstip actief zijn belangrijk?
Om de meeste energie kwijt te raken is een wandeling in de vroege ochtend aan te bevelen.miekmiek schreef:zou het voor een hond uitmaken op welk gedeelte van de dag hij actief is? als je bijvoorbeeld per dag 1 lange wandeling maakt, zou het dan veel uitmaken of dat s'morgens of s'avonds is? natuurlijk zal een hond bij verandering hier een tijd op reageren door wellicht erg druk te zijn op het moment dat je normaal lang zou wandelen, maar over het algemeen; maakt het tijdstip uit?
Duur; ruim 2 uur
Zij hebben dan een lange nachtrust achter de rug, en best zin om de dag te beginnen.
Rennen, ravotten met andere honden, en spelen met de baas.
Daarna gaan de meeste honden gewoon slapen tot de middag. Af en toe een beetje drentelen, even in de tuin kijken, beetje drinken, en weer slapen.
Om 12.00 uur wordt bij ons het honden-eten geserveerd. Daarna gaan zij hun eten liggen verteren.
Om 15.00 uur de middag-ronde. deze is bedoeld om alle behoeften te doen, en nog wat lichaamsbeweging te nemen. Duur is minimaal één uur, maar dat kan wel eens uitlopen.
Om 19.00 een korte plasronde, maar dat is voor de meeste honden niet echt noodzakelijk.
Om 22.00 uur de laatste ronde; Duur ongeveer 45 minuten.
Zo'n vaste dagindeling werkt rustgevend op de meeste honden. Zij weten wel altijd hoe laat het is, en komen 5 minuten van tevoren even kijken of wij wel weten dat het tijd is ergens voor
Zo staan zij altijd om 17.00 uur in de keuken omdat ik dan het (mensen) eten ga klaarmaken.
Zij krijgen in principe niets, maar wat op de grond valt mogen zij hebben.
Honden houden net als mensen niet van onregelmatige diensten. Omdat zij niet kunnen voorspellen wat er gebeuren gaat en wanneer, kunnen zij zich nerveus gaan gedragen.
Want eigenlijk raakt dit hun gevoel van veiligheid.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik doe hier nu twee lange wandelingen op een dag. "s morgens wat langer, 's middags een half uurtje en 's avonds weer lang. En dan voor het slapen even snel plassen.
Mocht het een keer anders lopen is dat voor mijn honden geen probleem.
Mocht het een keer anders lopen is dat voor mijn honden geen probleem.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou bij mij is het elke dag anders....
Als ik in de ochtend werk, is de langste wandeling in de middag.
Werk ik in de middag, is de langste wandeling in de ochtend.
Tease heeft daar geen moeite mee, merk ook geen veranderingen aan hem eigenlijk.
Als hij thuis is, slaapt hij
Als ik in de ochtend werk, is de langste wandeling in de middag.
Werk ik in de middag, is de langste wandeling in de ochtend.
Tease heeft daar geen moeite mee, merk ook geen veranderingen aan hem eigenlijk.
Als hij thuis is, slaapt hij
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik loop meestal smiddags het langst... verder nooit zo bij stil gestaan eigenlijk maar dat kwam mij gewoon het beste uit
Als ik bij mn ouders ben of zowiezo als ik met 4 loop is het juist vaak de ochtendwandeling.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wij werken allebei onregelmatig, leven onregelmatig en de honden leven op die manier mee.
Of het goed is? Ze varen er wel bij. Trainen, fietsen en Mike werkt zelfs.
Eten krijgen ze als ik wakker ben, en dat wisselt ook wel eens.
s'Avonds krijgen ze meestal wel op hetzelfde tijdstip eten. Of we moeten allebei avonddienst hebben, dan eten ze weer laat.
Of het goed is? Ze varen er wel bij. Trainen, fietsen en Mike werkt zelfs.
Eten krijgen ze als ik wakker ben, en dat wisselt ook wel eens.
s'Avonds krijgen ze meestal wel op hetzelfde tijdstip eten. Of we moeten allebei avonddienst hebben, dan eten ze weer laat.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
s Morgens lange wandeling. Daarna slaapt hij weer en dan in de middag een wandeling met spel en training. En dan s avonds nog een plasrondje en lekker ff spelen in huis 
Als het langer licht is dan doen we s avonds nog een lange wandeling
Als het langer licht is dan doen we s avonds nog een lange wandeling
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Hier is het ook heel wisselend en Boyke heeft er geen enkele moeite mee
Natuurlijk na het opstaan in ieder geval een plasrondje. Dan afhankelijk van werk en andere activiteiten in de morgen of in de middag een langere wandeling van minimaal een uur. 's Avonds nog een plasrondje. Boyke is tevreden en rustig in huis, het lijkt hem allemaal niet uit te maken
Als het droog is en een beetje lekker weer, is hij overdag wel veel in de tuin, scharrelt wat rond en houdt de katten in de buurt in de gaten. Verder slaapt hij of ligt hij te kluiven.
- Moos
- Zeer actief
Hier wisselt het ook erg. Maar hoe bedoel je precies of dat uit zou maken, actief 's ochtends/'s middags/'s avonds, in welk opzicht?
Ik merk eigenlijk geen verschil aan de honden. Het gebeurt regelmatig dat de langste wandeling heel vroeg 's ochtends is, maar van de winter met verse sneeuw hebben we weleens om 22 uur nog een heel stuk gelopen. En we doen als ik vrij ben ook vaak 's ochtends een kort rondje los, en dan 's middags 2 uur wandelen. Of soms meteen als we opstaan al een uur lopen. Kan alle kanten op dus
Ik heb wel het idee dat ze na een echt extra lange wandeling eerst even een soort cooling down hebben als we thuis zijn ofzo. Ze blijven dan vaak eerst nog even wakker, om na een half uurtje/uurtje voor uren in slaap te storten. Terwijl als we na de nacht alleen een rondje van 15-20 min (los) doen, ze thuis meteen weer een uurtje of wat gaan slapen. Maar goed, daar hou ik verder eigenlijk geen rekening (meer) mee qua verdere plannen.
Ik merk eigenlijk geen verschil aan de honden. Het gebeurt regelmatig dat de langste wandeling heel vroeg 's ochtends is, maar van de winter met verse sneeuw hebben we weleens om 22 uur nog een heel stuk gelopen. En we doen als ik vrij ben ook vaak 's ochtends een kort rondje los, en dan 's middags 2 uur wandelen. Of soms meteen als we opstaan al een uur lopen. Kan alle kanten op dus
Ik heb wel het idee dat ze na een echt extra lange wandeling eerst even een soort cooling down hebben als we thuis zijn ofzo. Ze blijven dan vaak eerst nog even wakker, om na een half uurtje/uurtje voor uren in slaap te storten. Terwijl als we na de nacht alleen een rondje van 15-20 min (los) doen, ze thuis meteen weer een uurtje of wat gaan slapen. Maar goed, daar hou ik verder eigenlijk geen rekening (meer) mee qua verdere plannen.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik loop de langste ronde tussen 24.00 en 03.00.
Wanneer ik wakker wordt gaan ze uit puur om te poepen en plassen; een korte aangelijnde ronde naar het park, apart.
Thuis spelen en dan gaat Pluis verder tukken tot 15 uur.
Is tijdelijk tot hij en de katten samen gaan. Tegen 15.00 krijgen de katten boven eten en gaan ze op de slaapkamer slapen.
Dan wordt Pluis 'bevrijd' en gaan we lekker naar het strand. Eerst Charlie plasje doen op het balkon, anders gaat ze roepen dat ze ook mee uit wil en proberen door het kattenluik te komen
Bij terugkomst krijgt hij wat lekkers in de bench en ga ik met Charlie stevig lopen/fietsen en leuke oefeningetjes doen.
Weer thuis met Charlie gaan ze samen in de woonkamer lekker spelen.
De langste ronde gaan ze allebei mee naar het strand of bos.
Na afloop rent meneertje de bench in en gaat alvast liggen tot hij zijn bak met eten krijgt.
Dan krijgen de poezen eten op de slaapkamer, kijk ik met Char op de bank tv tot ze hun bordje leeg hebben, mogen de poezen 'vrij' en ga ik slapen...
Wat mij betreft maakt het tijdstip dus niet uit
Wanneer ik wakker wordt gaan ze uit puur om te poepen en plassen; een korte aangelijnde ronde naar het park, apart.
Thuis spelen en dan gaat Pluis verder tukken tot 15 uur.
Is tijdelijk tot hij en de katten samen gaan. Tegen 15.00 krijgen de katten boven eten en gaan ze op de slaapkamer slapen.
Dan wordt Pluis 'bevrijd' en gaan we lekker naar het strand. Eerst Charlie plasje doen op het balkon, anders gaat ze roepen dat ze ook mee uit wil en proberen door het kattenluik te komen
Bij terugkomst krijgt hij wat lekkers in de bench en ga ik met Charlie stevig lopen/fietsen en leuke oefeningetjes doen.
Weer thuis met Charlie gaan ze samen in de woonkamer lekker spelen.
De langste ronde gaan ze allebei mee naar het strand of bos.
Na afloop rent meneertje de bench in en gaat alvast liggen tot hij zijn bak met eten krijgt.
Dan krijgen de poezen eten op de slaapkamer, kijk ik met Char op de bank tv tot ze hun bordje leeg hebben, mogen de poezen 'vrij' en ga ik slapen...
Wat mij betreft maakt het tijdstip dus niet uit
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Hier wisselt het wanneer de langste ronde is. Lumi heeft periodes dat ze in de ochtend actief wil zijn, maar soms is ze ook juist rustig in de ochtend. Beetle moet altijd op gang komen. Ik heb met haar het idee dat wanneer ze overdag vrij veel rust heeft een lange wandeling aan het einde van de middag haar het beste afgaat.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, een hond went wel aan wat je hem bied. Wij gaan altijd smiddags een lange ronde lopen,lekker los op de dijk of in het bos. Hier stellen ze nu op in dus worden ze rond dat tijdstip wat onrustig als ik maar een kort rondje ga.
Smorgens stelt hier de wandeling niet zoveel voor maar ze zijn daarna toch tevreden en slapen zowat de hele dag...
Smorgens stelt hier de wandeling niet zoveel voor maar ze zijn daarna toch tevreden en slapen zowat de hele dag...

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Nou ik merk bijv. bij Cash wel dat wanneer ik met hem tussen 10:00 en 11:00 uur de lange wandeling doe hij daar de rest van de dag rustiger door is dan wanneer ik tussen 9:30 en 10:00 uur wandel. In het laatste geval is hij 's avonds toch drukker als bij de latere lange wandeling.

Cash v Heiligental en Flow.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb echt zulke makkelijke honden volgens mij
Ik loop 's morgens tussen een half uur en anderhalf uur.
Daarna krijgen ze eten.
's Middags loop ik ook tussen een half en anderhalf uur en 's avonds een klein stukje.
Soms draai ik dat om (afhankelijk van weer en bezigheden) en ze krijgen altijd 's avonds na de laatste ronde eten.
Soms ben ik een hele middag met ze weg, soms zijn we meerdere dagen met ze op pad en altijd zijn ze thuis rustig en spelen ze hooguit wat in de tuin of binnen.
Maar hoe ik het ook doe, ze zijn eigenlijk nooit vervelend of onrustig, ze passen zich perfect aan.
Dus volgens mij maakt de tijd niet ut.
Ik loop 's morgens tussen een half uur en anderhalf uur.
Daarna krijgen ze eten.
's Middags loop ik ook tussen een half en anderhalf uur en 's avonds een klein stukje.
Soms draai ik dat om (afhankelijk van weer en bezigheden) en ze krijgen altijd 's avonds na de laatste ronde eten.
Soms ben ik een hele middag met ze weg, soms zijn we meerdere dagen met ze op pad en altijd zijn ze thuis rustig en spelen ze hooguit wat in de tuin of binnen.
Maar hoe ik het ook doe, ze zijn eigenlijk nooit vervelend of onrustig, ze passen zich perfect aan.
Dus volgens mij maakt de tijd niet ut.
- Quibus05
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Tjonge, wat een actievelingen!
Hier is er een die met geen stok uit zijn mand te slaan is voor 12-en. De ander is altijd in voor alles wat maar actie betekent, zelfs op de meest onmogelijke tijden, waar bijvoorbeeld een goed opgevoede hond gewoon netjes ligt te slapen
.
Die ene heeft zich netjes aangepast aan zijn baas
(ik ben ook zo iemand die liever niet voor 12 uur actief wordt , maar ja.. soms heb je dat)
En die ander... tja, hopeloos geval, wat aanpassen betreft, beetje vreemd
, maar wel lekker 
Hier is er een die met geen stok uit zijn mand te slaan is voor 12-en. De ander is altijd in voor alles wat maar actie betekent, zelfs op de meest onmogelijke tijden, waar bijvoorbeeld een goed opgevoede hond gewoon netjes ligt te slapen
Die ene heeft zich netjes aangepast aan zijn baas
En die ander... tja, hopeloos geval, wat aanpassen betreft, beetje vreemd
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier heel onregelmatig. Ben niet zo autistisch dat alles op strakke tijden loopt en zo wil ik mijn honden dus ook niet opvoeden. En dat zou een hond onrustigmaken. Wil wel eens filmen hoe onrustig Kay is hoor
. Kay ervaart het niet als vervelend en zeurt ook niet de hele dag om te wandelen. Natuurlijk hebben we ongeveer wel een richtlijn van hoe, wat, waar en wanneer, maar als het anders gaat, kan de hond dat prima incasseren. Een eigenschap die ik belangrijk vind om te leren.
's ochtends hier meestal een lange wandeling. Hetzijn een uur tot 1,5 uur in het bos vaak met vriendjes. Maar ik het kan ook zijn dat ik vriend in ander dorp op de bus zet en met de hond ergens anders heen rij. In het weekend overigens geen lange wandelingen 's ochtends, maar even snelle uitraasrondes want er wordt getraind.
Daarna eten. Kay vind het wel lekker om 's ochtends uit te razen, maar doet niet moeilijk als het een kortere ronde is. Meestal is het rond een uur of 9, maar gemiddeld genomen tussen 6 en 10 uur 's ochtends.
Meestal meld Kay zich niet voor 19 uur 's avonds. Maar als ik zin heb om te wandelen pak ik hem overdag ongeacht de tijd mee voor een wandeling. Dus ergens tussen 12 en 17 uur zeg maar. Maar gaat ook vaak mee naar stal, om met paardje een buitenrit te maken van een uur, of we gaan fietsen of we gaan ergens anders wandelen. Soms alleen maar een korte ronde. Maar normaal ergens tussen half uur en driekwartier in.
Dan is het rond 20.00 uur etenstijd. En gaan we daarvoor nog even wandelen. 's winters een half uur, zomers vaak langer en gaan we nog het bos in en kan het zo weer drie kwartier zijn of met paard mee op buitenrit en soms nog mee naar een training.
En voor het slapen gaan een kleine ronde van 15 minuten. Plusminus 11 uur.
Bij vroegere honden deden we vooral 's middags de langere wandeling. Waren ook nogal luie honden in de ochtend, maar in het weekend deed ik het danook nog wel eens 's ochentends. En of het uitmaakt? Hangt van de hond af denk ik.... Elke hond is ook weer anders.....En elke baas voed de hond weer anders op. Heb met regelmaat logees hier, die ik er met de laatste rondje echt niet meer mee uit krijg hoor.....
's ochtends hier meestal een lange wandeling. Hetzijn een uur tot 1,5 uur in het bos vaak met vriendjes. Maar ik het kan ook zijn dat ik vriend in ander dorp op de bus zet en met de hond ergens anders heen rij. In het weekend overigens geen lange wandelingen 's ochtends, maar even snelle uitraasrondes want er wordt getraind.
Daarna eten. Kay vind het wel lekker om 's ochtends uit te razen, maar doet niet moeilijk als het een kortere ronde is. Meestal is het rond een uur of 9, maar gemiddeld genomen tussen 6 en 10 uur 's ochtends.
Meestal meld Kay zich niet voor 19 uur 's avonds. Maar als ik zin heb om te wandelen pak ik hem overdag ongeacht de tijd mee voor een wandeling. Dus ergens tussen 12 en 17 uur zeg maar. Maar gaat ook vaak mee naar stal, om met paardje een buitenrit te maken van een uur, of we gaan fietsen of we gaan ergens anders wandelen. Soms alleen maar een korte ronde. Maar normaal ergens tussen half uur en driekwartier in.
Dan is het rond 20.00 uur etenstijd. En gaan we daarvoor nog even wandelen. 's winters een half uur, zomers vaak langer en gaan we nog het bos in en kan het zo weer drie kwartier zijn of met paard mee op buitenrit en soms nog mee naar een training.
En voor het slapen gaan een kleine ronde van 15 minuten. Plusminus 11 uur.
Bij vroegere honden deden we vooral 's middags de langere wandeling. Waren ook nogal luie honden in de ochtend, maar in het weekend deed ik het danook nog wel eens 's ochentends. En of het uitmaakt? Hangt van de hond af denk ik.... Elke hond is ook weer anders.....En elke baas voed de hond weer anders op. Heb met regelmaat logees hier, die ik er met de laatste rondje echt niet meer mee uit krijg hoor.....

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het niet echt uitmaakt.
Hier krijgen ze 's ochtends eten, en gaan we daarna wandelen. Als ik werk is dat een half uurtje rond, als ik vrij ben een uur los in het bos.
Dan ga ik begin van de middag nog een ronde van ongeveer 3 kwartier. En afhankelijk van of ik zin heb, savonds nog een half uur. Als het langer licht is, 's avonds ook nog wel eens een langere ronde.
Het is eigenlijk net waar ik zin in heb, en ze zijn in huis hier áltijd rustig, geen gezeur om wandelen, etc. Ik zorg wel altijd voor 2 wandelingen van minimaal een half uur als ik werk (3x per week) en als ik niet werk voor minimaal anderhalf uur beweging, maar meestal meer.
Met Jolie train ik 1 avond behendigheid en 1x in de 2 weken speurles en dit oefenen we op de vrije dagen ook.
Milo slaapt net zo lief
Hier krijgen ze 's ochtends eten, en gaan we daarna wandelen. Als ik werk is dat een half uurtje rond, als ik vrij ben een uur los in het bos.
Dan ga ik begin van de middag nog een ronde van ongeveer 3 kwartier. En afhankelijk van of ik zin heb, savonds nog een half uur. Als het langer licht is, 's avonds ook nog wel eens een langere ronde.
Het is eigenlijk net waar ik zin in heb, en ze zijn in huis hier áltijd rustig, geen gezeur om wandelen, etc. Ik zorg wel altijd voor 2 wandelingen van minimaal een half uur als ik werk (3x per week) en als ik niet werk voor minimaal anderhalf uur beweging, maar meestal meer.
Met Jolie train ik 1 avond behendigheid en 1x in de 2 weken speurles en dit oefenen we op de vrije dagen ook.
Milo slaapt net zo lief
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Doordeweeks gaat N. over de ochtendwandelingen. 3 dagen in de week gaat ze hardlopen en dan gaan alle honden
mee. Dit is meestal een half uur tot 3 kwartier. Hierna krijgen ze eten waarna het 'rust' is. De andere 2 dagen gaat
ze gewoon met ze wandelen, dit varieert, maar is meestal rond de 3 kwartier. Ook hier krijgen ze na het wandelen
eten en is het erna tijd voor rust.
Om 15.50 komt N. thuis van haar werk, en dan laden we meestal direct alles in en gaan we naar het bos. Wandeling
hier varieert van 3 kwartier tot een uur of 2. Bij thuiskomst krijgen zij eten waarna ze weer een paar uurtjes uitgeteld
zijn.
's Avonds om 20.30 gaan we dan vaak nog voor een korte ronde (half uurtje) lopen, en om 22.00 voor degenen die willen
een laatste plas achter op het veld (meestal wordt hier niks gedaan, af en toe eens één die toch nog een plas moet doen).
In het weekend.. Zaterdags gaan we 2 keer naar het bos ('s morgens en 's middags) en dan 's avonds nog het kleine
rondje en de laatste plas mogelijkheid. Zondagmorgen is het kort even een plasje doen want dat is train ochtend.
's Middags rijden we eigenlijk altijd wel weer naar het bos voor de middagwandeling. Verder de avond gewoon hetzelfde
als altijd.
Er verandert ook wel eens wat, we kunnen een keer niet naar het bos (laatst bijv. toen we naar de dierenarts moesten)
of het laatste rondje 's avonds valt weg (de mogelijkheid tot plassen krijgen ze uiteraard dan nog steeds wel). Maar
eigenlijk merk ik dan niet veel geks aan ze. Toen het even een paar dagen heel raar liep toen ik ziek was en N. ook niet
lekker liep merkte ik wel dat ze wat drukker waren dan normaal, ze kregen dan ook een stuk minder uitdaging en beweging.
Oh tussendoor gaan we ook nog wel eens fietsen of skeeleren met ze, en uiteraard wordt er tussendoor ook wel getraind.
Hier staan geen vaste tijden voor, dat doen we gewoon op willekeurige momenten!
mee. Dit is meestal een half uur tot 3 kwartier. Hierna krijgen ze eten waarna het 'rust' is. De andere 2 dagen gaat
ze gewoon met ze wandelen, dit varieert, maar is meestal rond de 3 kwartier. Ook hier krijgen ze na het wandelen
eten en is het erna tijd voor rust.
Om 15.50 komt N. thuis van haar werk, en dan laden we meestal direct alles in en gaan we naar het bos. Wandeling
hier varieert van 3 kwartier tot een uur of 2. Bij thuiskomst krijgen zij eten waarna ze weer een paar uurtjes uitgeteld
zijn.
's Avonds om 20.30 gaan we dan vaak nog voor een korte ronde (half uurtje) lopen, en om 22.00 voor degenen die willen
een laatste plas achter op het veld (meestal wordt hier niks gedaan, af en toe eens één die toch nog een plas moet doen).
In het weekend.. Zaterdags gaan we 2 keer naar het bos ('s morgens en 's middags) en dan 's avonds nog het kleine
rondje en de laatste plas mogelijkheid. Zondagmorgen is het kort even een plasje doen want dat is train ochtend.
's Middags rijden we eigenlijk altijd wel weer naar het bos voor de middagwandeling. Verder de avond gewoon hetzelfde
als altijd.
Er verandert ook wel eens wat, we kunnen een keer niet naar het bos (laatst bijv. toen we naar de dierenarts moesten)
of het laatste rondje 's avonds valt weg (de mogelijkheid tot plassen krijgen ze uiteraard dan nog steeds wel). Maar
eigenlijk merk ik dan niet veel geks aan ze. Toen het even een paar dagen heel raar liep toen ik ziek was en N. ook niet
lekker liep merkte ik wel dat ze wat drukker waren dan normaal, ze kregen dan ook een stuk minder uitdaging en beweging.
Oh tussendoor gaan we ook nog wel eens fietsen of skeeleren met ze, en uiteraard wordt er tussendoor ook wel getraind.
Hier staan geen vaste tijden voor, dat doen we gewoon op willekeurige momenten!
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Eigenlijk is de langste wandeling hier altijd in de middag, ofwel vroeg, ofwel laat. Op hete dagen is de langere wandeling doorgaans 's ochtends en in de winter met sneeuw kan die ook maar zo 's avonds zijn, heerlijk. Ik heb niet de indruk dat het Hades maar iets interesseert op welk tijdstip van de dag hij lekker kan rennen. Hij is sowieso wel rustig in huis en komt alleen om uitlaten 'zeuren' als hij gewoon moet plassen ofzo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Als ik overdag thuis ben, komen ze4 voor 12u de bank niet af of uit de bench, maar ze kunnen dan ook evengoed al 2 uur gerend hebben. Het maakt hun niet uit, maar in huis moeten ze rustig zijn.
-
nance
- Erelid
De tijden zijn hier erg wisselend. Het hangt er 's ochtends vooral van af hoe laat de thuiszorg is geweest. Daarna gaan we voor de grote ronde en als het weer te doen is, krijgen ze rond een uur of 7 's avonds weer een grote ronde. Eten doen ze hier tussen 4 uur smiddags en 10 uur 's avonds, net hoe het uit komt. De honden zijn rustig in huis en zijn actief op het moment dat we gaan. Hier hebben ze geen enkel probleem met wisselende tijden, ook niet bij het eten.
-
Annechien
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jachthonden
ik heb ook geen regelmatige tijden om de hond uit te laten. Dit omdat ik ook onregelmatig werk. Als ik 's morgens moet werken dan is de lange ronde 's middags en als ik 's middags moet werken is dat 's morgens en 's avonds altijd een lekkere plasronde. Als ze tussendoor nog nodig moet komt ze wel vragen, maar verder:
en af en toe lekker spelen of kluiven aan een botje.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier ook geen regelmaat. mijn honden houden nogal van uitslapen en dat komt mij prima uit met mijn onregelmatige werktijden. soms ga ik 's de eerste uitlaatronde even kort (tussen 12 en 1 uur) en dan ga ik ergens in de middag naar het bos. vaak hoor ik ze dan niet meer tot laat in de avond. dan geef ik ze eten (meestal tussen 11 en 1 uur) en daarna nog een klein rondje.
als ik nachtdienst heb gaan ze om half 11 's avonds nog even en dan 's ochtends als ik terugkom nog even. daarna als ik wakker ben, tussen 1 en 3 uur ofzo. soms dan een kleine ronde maar ik ga soms ook wel meteen naar het bos. als ik een kleine ronde doe ga ik later nog naar het bos. soms loop ik 4 keer per dag en soms 2 keer. het ligt er maar net aan wat ze zelf aangeven. ze zeuren nooit op vaste tijden en zijn heerlijk relaxed.
als ik nachtdienst heb gaan ze om half 11 's avonds nog even en dan 's ochtends als ik terugkom nog even. daarna als ik wakker ben, tussen 1 en 3 uur ofzo. soms dan een kleine ronde maar ik ga soms ook wel meteen naar het bos. als ik een kleine ronde doe ga ik later nog naar het bos. soms loop ik 4 keer per dag en soms 2 keer. het ligt er maar net aan wat ze zelf aangeven. ze zeuren nooit op vaste tijden en zijn heerlijk relaxed.

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Volgens mij heb je net als mensen ochtend en avondhonden. Tenminste ik ken er een paar.
Mijn ventje heeft mijn ritme opgepakt, 's morgens kort stukkie dan wil ie ook weer terug, doet ie zelf, na enkele uren een lange wandeling, is meestal rond 11 uur (1,5 uur)
In de zomer vroeger.
En dan in de loop van de middag weer een endje (45 min)
's avonds weer kort.
In de zomer is dit anders, 's avonds meer, overdag soms hele dag mee. Honden gaan heel erg met de seizoenen mee!
Langer licht, meer energie! Net als alles in de natuur.
Wij mensen gaan daar heel vreemd mee om, hebben alles vast geregeld en houden geen rekening met onze behoeften/instincten.
Mijn hond is heel flexibel en stabiel> Er zullen er best zijn die veel behoefte hebben aan regelmaat.
Mijn ventje heeft mijn ritme opgepakt, 's morgens kort stukkie dan wil ie ook weer terug, doet ie zelf, na enkele uren een lange wandeling, is meestal rond 11 uur (1,5 uur)
In de zomer vroeger.
En dan in de loop van de middag weer een endje (45 min)
's avonds weer kort.
In de zomer is dit anders, 's avonds meer, overdag soms hele dag mee. Honden gaan heel erg met de seizoenen mee!
Langer licht, meer energie! Net als alles in de natuur.
Wij mensen gaan daar heel vreemd mee om, hebben alles vast geregeld en houden geen rekening met onze behoeften/instincten.
Mijn hond is heel flexibel en stabiel> Er zullen er best zijn die veel behoefte hebben aan regelmaat.
-
shanty
Hier maak ik de lange wandeling in de middag dat kan vroeg zijn of laat in de middag. S'morgens is het niet meer dan een half uurtje hier in het park.
Ik merk echt nul komma nul verschil aan de hondjes zelf hoor.
Ik merk echt nul komma nul verschil aan de hondjes zelf hoor.
- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
als ik naar vera kijk maakt t niet uit
die is de hele dag een luie hond .
pas als er een riem word gehoord zit er pas actie in.
opzichvoor mij makkelijk . als het 's ochtens veel regent kan ik even snel uit en het verplaatsen naar later op de dag voor een lange wandeling
lopen meestal 's ochtens een uur en 'smiddag een uur of 2
en met zeer slecht weer is het in 3 keer alleen dan max 3 x 30 tot 45 min .
die is de hele dag een luie hond .
pas als er een riem word gehoord zit er pas actie in.
opzichvoor mij makkelijk . als het 's ochtens veel regent kan ik even snel uit en het verplaatsen naar later op de dag voor een lange wandeling
lopen meestal 's ochtens een uur en 'smiddag een uur of 2
en met zeer slecht weer is het in 3 keer alleen dan max 3 x 30 tot 45 min .
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau

Frisian Outlaw ft Fardau

-
Marion.
Zelfde hier eigenlijk. Maar Saar geeft eigenlijk altijd het ritme aan. Ze lijkt te weten wanneer we beiden moeten werken, maar op één of andere manier wil ze dan altijd 's ochtends het korte rondje (misschien omdat ze dan weet dat ze 's middags de lange wandeling met haar baasje mag? Geen idee).Daisy@ schreef:Wij werken allebei onregelmatig, leven onregelmatig en de honden leven op die manier mee.
Hier bepaalt Saar in elk geval altijd hoe lang de ronde wordt. De tijd hebben we altijd wel hoor, al komt het mij wel fijn uit als ze een korte wandeling kiest als ik moet gaan werken. Dat zal ik ook wel uitstralen denk ik
Hoe dan ook, het is hier heel verschillend. Er zijn ook geen tijden waarop ze onrustig worden omdat ze normaal altijd om 3 uur gaan wandelen. Die regelmaat is hier gewoon niet. Ja, voor een jaartje ofzo en dan is de regelmaat weer heel anders.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ligt eraan wat ie gewend is, die van mij zijn niks gewend, qua tijdstip dan hè, en die zijn dus nooit onrustig.
Gr. Aniek

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ondanks dat ze hier wel op best regelmatige tijden naar buiten gaan, maakt het ze niks uit als dat eens niet zo is. Als ik bv ziek ben en Marc is aan boord moet ik het toch echt allemaal zelf doen. Dan passen ze zich moeiteloos aan. Heerlijk.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl