Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij wordt steeds dikker!
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Re: Hij wordt steeds dikker!
Toen wij Jaymz net hadden kreeg hij ook Prins ProCare (senior dan). Hij kreeg 1x per dag 3 mokken meen ik mij te herinneren. Totdat hij (zonder andere veranderingen) er ineens steviger van werd. Toen zijn wij terug gegaan op 2 mokken per dag en zelfs daar ging hij op een gegeven moment van groeien in de breedte.
Dat was voor ons het moment om over te gaan op kvv / barf (was zowiezo al de bedoeling). Ook van kvv / barf krijgt hij minder dan de aanbevolen hoeveelheid, maar zo ineens dik worden gebeurt nu tenminste niet.
Dat was voor ons het moment om over te gaan op kvv / barf (was zowiezo al de bedoeling). Ook van kvv / barf krijgt hij minder dan de aanbevolen hoeveelheid, maar zo ineens dik worden gebeurt nu tenminste niet.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
net als met 1 of 2 honden natuurlijk. Afbouwen in aantal keren en opbouwen in hoeveelheid per keer.
Mijn pup eet 3x per dag, mijn volwassen teef 1x, gaat best goed hoor.
Pup gaat dadelijk ook naar 2x per dag en uiteindelijk hopelijk ook naar 1x.
Mijn pup eet 3x per dag, mijn volwassen teef 1x, gaat best goed hoor.
Pup gaat dadelijk ook naar 2x per dag en uiteindelijk hopelijk ook naar 1x.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik denk dat ik dan het beste Bikkel voor het idee 3 brokkies kan geven ofzo.
Bij mij thuis (dan is die samen met pulchra) zou het misschien nog gaan al denk ik niet dat Pul makkelijk in 1x een grotere hoeveelheid eet...
Bij mijn ouders (okeey daar woon ik niet meer ben ben ik wel regelmatig zeker nu met mn zwangerschap en dit wordt daalijk tijdelijk nog wat meer) gaan max en shadow het niet trekken om 1x per dag te eten , shadow is al moeilijk en zowiezo willen mn ouders dit niet.
Dus misschien bikkel voor het idee 3 brokjes geven ofzo, hij staat het liefst altijd vooraan dus het is ook zo sneu om hem dan iedere keer in de gang te zetten ofzo, alsof hij iets verkeerds heeft gedaan...
Kvv krijgen ze af en toe is een dagje (soms 1x per week ligt er een beetje aan hoe mn week er uit ziet) maar ik heb de plek niet om dit op te slaan plus dat we nog wel eens mee gaan naar boord waar dit niet te doen is.
Nu moet ik wel zeggen dat sinds we aan de wal wonen Bikkel ook meer trappen loopt (in de portiek) en meer wordt uitgedaagd doordat we pulcha hebben, dus eerst dacht ik ook dat hij daar misschien breder door werdt...
Bij mij thuis (dan is die samen met pulchra) zou het misschien nog gaan al denk ik niet dat Pul makkelijk in 1x een grotere hoeveelheid eet...
Bij mijn ouders (okeey daar woon ik niet meer ben ben ik wel regelmatig zeker nu met mn zwangerschap en dit wordt daalijk tijdelijk nog wat meer) gaan max en shadow het niet trekken om 1x per dag te eten , shadow is al moeilijk en zowiezo willen mn ouders dit niet.
Dus misschien bikkel voor het idee 3 brokjes geven ofzo, hij staat het liefst altijd vooraan dus het is ook zo sneu om hem dan iedere keer in de gang te zetten ofzo, alsof hij iets verkeerds heeft gedaan...
Kvv krijgen ze af en toe is een dagje (soms 1x per week ligt er een beetje aan hoe mn week er uit ziet) maar ik heb de plek niet om dit op te slaan plus dat we nog wel eens mee gaan naar boord waar dit niet te doen is.
Nu moet ik wel zeggen dat sinds we aan de wal wonen Bikkel ook meer trappen loopt (in de portiek) en meer wordt uitgedaagd doordat we pulcha hebben, dus eerst dacht ik ook dat hij daar misschien breder door werdt...

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is 2 keer eten het beste voor de spijsvertering van de hond. Dit is een kwestie van wennen.
Cena kreeg als pup de eerste weken ook 3 keer en toen Henk net uit Kreta kwam, kreeg hij ook 3 keer om op gewicht te komen. Dat hebben we op een gegeven moment afgebouwd door 2 keer te gaan voeren, maar dan een beetje meer geven, zodat ze geen honger hoeven te hebben. Die hoeveelheid nam af, en nu krijgen ze allebei 2 keer eten. Cena krijgt wat ze ongeveer mag hebben op een dag, Henk krijgt iets minder.
Cena kreeg als pup de eerste weken ook 3 keer en toen Henk net uit Kreta kwam, kreeg hij ook 3 keer om op gewicht te komen. Dat hebben we op een gegeven moment afgebouwd door 2 keer te gaan voeren, maar dan een beetje meer geven, zodat ze geen honger hoeven te hebben. Die hoeveelheid nam af, en nu krijgen ze allebei 2 keer eten. Cena krijgt wat ze ongeveer mag hebben op een dag, Henk krijgt iets minder.
RIP Cena
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
De honden hoeven toch niet allemaal minder keer per dag te krijgen? Gewoon Bikkel een x eten minder geven. En het niet zielig voor hem vinden. Gewoon doen. 

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Misschien moeten zowel jij als je ouders er honden van maken en geen mensen.
Ik zou de honden allemaal op maximaal 2x per dag zetten. Zelf zou ik pleiten voor 1x per dag maar dat zal wel helemaal niet haalbaar zijn. 3x per dag is gewoon vragen om dikke honden, ook al geef je ze nagenoeg niets.
Honden die 2x per dag eten niet trekken is natuurlijk dikke onzin, jullie trekken het niet omdat je dat op de 1 of andere rare manier zielig vind. Weet je wat echt zielig is, een dikke mopshond die van zichzelf al benauwd is, dat is zielig.
Zoals je zelf al zegt is het iets van de laatste maanden, dus de mops krijgt gewoon te veel eten in verhouding met zijn beweging. In 99% van de gevallen zit daar geen medische oorzaak onder. Begin maar eens met hem minder te voeren, of meer te laten bewegen.
Ik zou de honden allemaal op maximaal 2x per dag zetten. Zelf zou ik pleiten voor 1x per dag maar dat zal wel helemaal niet haalbaar zijn. 3x per dag is gewoon vragen om dikke honden, ook al geef je ze nagenoeg niets.
Honden die 2x per dag eten niet trekken is natuurlijk dikke onzin, jullie trekken het niet omdat je dat op de 1 of andere rare manier zielig vind. Weet je wat echt zielig is, een dikke mopshond die van zichzelf al benauwd is, dat is zielig.
Zoals je zelf al zegt is het iets van de laatste maanden, dus de mops krijgt gewoon te veel eten in verhouding met zijn beweging. In 99% van de gevallen zit daar geen medische oorzaak onder. Begin maar eens met hem minder te voeren, of meer te laten bewegen.
Gr. Aniek

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Idd gewoon 2x per dag en niets tussendoor. Knoeppie wordt dik 'van lucht', als er hier een pup zou zijn en ik zou haar elke maaltijd een brokje mee geven zou ze na een week al tonnetje rond zijn.
Ik weet niet hoeveel jij weinig vind maar als Knoep brokken krijgt, krijgt ze afgemeten 2x 50 gram per dag.
Knoeppie weegt 12,5 kilo en is mooi op gewicht.
Ik weet niet hoeveel jij weinig vind maar als Knoep brokken krijgt, krijgt ze afgemeten 2x 50 gram per dag.
Knoeppie weegt 12,5 kilo en is mooi op gewicht.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
Lillith
- Zeer actief
Lillith eet hoogstens 100gr.(50 px) droogvoer pd., vaak de helft tenzij de hormoontjes opspelen dan is het alles of niets.
Ze is niet mager, elke dag een grote wandeling en weegt 10kg.
Ik zou toch erg uitkijken met een Mopshond, even laten APK'en, meer beweging en minder eten.

Ze is niet mager, elke dag een grote wandeling en weegt 10kg.
Ik zou toch erg uitkijken met een Mopshond, even laten APK'en, meer beweging en minder eten.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Nou sorry maar dat 3x per dag voeren vragen is om dikke honden klopt dan ook niet helemaal aangezien zowel Max, shadow als Pulchra super mooi op gewicht zijn!
en ik vermenselijk mijn honden niet meteen door het ziellig te vinden dat ik alle hondjes eten ga geven behalve 1... en dat mijn ouders het niet willen is hun goed recht, de hondjes zijn super gezond en mooi op gewicht dus logisch dat ze daar niets aan willen veranderen toch!
minder eten geven ga ik zeker doen, en hem foppen door zo goed als niks te geven als die andere wel krijgen ga ik ook eerst maar is proberen. Meer beweging ga ik ook proberen maar aangezien ik zelf een tonnetje wordt ben ik al blij als ik de normale rondes kan wandelen
maar goed de ene dag gaat het beter als de andere 
en ik vermenselijk mijn honden niet meteen door het ziellig te vinden dat ik alle hondjes eten ga geven behalve 1... en dat mijn ouders het niet willen is hun goed recht, de hondjes zijn super gezond en mooi op gewicht dus logisch dat ze daar niets aan willen veranderen toch!
minder eten geven ga ik zeker doen, en hem foppen door zo goed als niks te geven als die andere wel krijgen ga ik ook eerst maar is proberen. Meer beweging ga ik ook proberen maar aangezien ik zelf een tonnetje wordt ben ik al blij als ik de normale rondes kan wandelen

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Je kan een mopsje toch niet gaan vergelijken met je andere honden. Ze hebben een heel andere lichaamsbouw en de ene hond wordt nu eenmaal sneller dikker dan de andere hond met dezelfde hoeveelheid voer en beweging. Ik vind 3x voeren ook veel te veel ook al zijn het kleine beetjes. Ik zou (langzamerhand) teruggaan naar 1x per dag. Het lijkt mij prima te regelen in het belang van zijn gezondheid.Ayurveda schreef:Nou sorry maar dat 3x per dag voeren vragen is om dikke honden klopt dan ook niet helemaal aangezien zowel Max, shadow als Pulchra super mooi op gewicht zijn!

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou, volgens mij heb je hier je antwoord al. Ze krijgen minder beweging als normaal, oplossing is dus ook minder eten dan normaal.....Ayurveda schreef:Meer beweging ga ik ook proberen maar aangezien ik zelf een tonnetje wordt ben ik al blij als ik de normale rondes kan wandelenmaar goed de ene dag gaat het beter als de andere
Een mops is nou niet direct een hond die zichzelf gaat vermaken door met baletjes in de rondte te gaan gooien als hij niet wordt uitgelaten.
Dat doet bv mijn JR wel, die houdt zichzelf wel in beweging. De mops van pa en ma is superslank, maar loopt op 9 jarige leeftijd minstens 2 uur per dag. Echter als ze thuis is dan ligt ze,of ze loopt een keer naar de voerbak om te kijken of er nog iets te halen valt, maar verder zit er geen beweging in. Zijn pa en ma een week of wat niet in staat om 2 uur per dag met haar te lopen, dan zullen ze haar echt minder moeten voeren, anders groeit ze dicht.
Gr. Aniek

-
Ayurveda
- Zeer actief
O nee maar dan begrijp je me verkeerd... Ik loop net als hoe ik voorheen liep. Alleen om dus meer als normaal te gaan lopen zal niet elke keer lukken ivm mn zwangerschap en daarbij behorende rug/bekken klachten. Maar nu lopen ze nog evenveel als voorheen hoor dat wel.Budkes schreef:Nou, volgens mij heb je hier je antwoord al. Ze krijgen minder beweging als normaal, oplossing is dus ook minder eten dan normaal.....Ayurveda schreef:Meer beweging ga ik ook proberen maar aangezien ik zelf een tonnetje wordt ben ik al blij als ik de normale rondes kan wandelenmaar goed de ene dag gaat het beter als de andere
Een mops is nou niet direct een hond die zichzelf gaat vermaken door met baletjes in de rondte te gaan gooien als hij niet wordt uitgelaten.
Dat doet bv mijn JR wel, die houdt zichzelf wel in beweging. De mops van pa en ma is superslank, maar loopt op 9 jarige leeftijd minstens 2 uur per dag. Echter als ze thuis is dan ligt ze,of ze loopt een keer naar de voerbak om te kijken of er nog iets te halen valt, maar verder zit er geen beweging in. Zijn pa en ma een week of wat niet in staat om 2 uur per dag met haar te lopen, dan zullen ze haar echt minder moeten voeren, anders groeit ze dicht.
Ik ga iig proberen minder te voeren en zal het dan aankijken en het toch ffies aankaarten bij de DA als we voor de enting gaan.

-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Mijn moeder had een shi-tzu die ook steeds maar dikker werd, terwijl hij niet meer eten kreeg dan voorheen. Wel viel hij op zijn eten aan alsof hij was uitgehongerd, terwijl het daarvoor juist een slechte eter was. Ook dronk hij meer dan voorheen. De dierenarts wist niet anders te vertellen, dan dat mijn moeder hem minder eten moest geven. Desnoods zijn voeding moest aanvullen met sperciebonen, want daar werd hij niet dik van. Maar wat ze ook deed, hij bleef aankomen. Tot we bij een andere dierenarts terechtkwamen, die wel bloedonderzoek deed en toen bleek hij cushing te hebben. Als ik bovenstaand verhaal zo lees, zou ik zeker de dierenarts vragen om ook hierop te testen.

-
Ayurveda
- Zeer actief
Dank je! Dit ga ik zeker op mn ''aan de dierenarts vragen'' lijstje zetten!
Ben overgens begonnen met sochtends de meeste hoeveelheid en de andere keren een piep klein (echt pieperdepiep klein) beetje voeren. Meer voor het idee.
Vriendlief vind namelijk ineens minder keren voeren niet zon strak plan.
Ben overgens begonnen met sochtends de meeste hoeveelheid en de andere keren een piep klein (echt pieperdepiep klein) beetje voeren. Meer voor het idee.
Vriendlief vind namelijk ineens minder keren voeren niet zon strak plan.

- alm@
- moderator
Dat snap ik dus niet
ik heb er hier nu ook een die iets te dik is. Die gaat even op streng dieet. Een ons minder kvv en geen extraatjes. Vriendlief vindt het zielig maar hij kan van mij de pot op. De gezondheid van mijn hond gaat toch écht voor.

-
Ayurveda
- Zeer actief
Ja ik geef hem nu zowiezo wel minder, dat wel hoor!
alleen nog steeds 3x per dag ookal kan je die andere 2x bijna niet eens meetellen zo weinig haha 4 brokjes ofzo
en ja heel officieel gezien is het de hond van mn vriend, niet dat we normaal echt zijn van jou hond dus ik heb er niks over te zeggen ofzo. Maja ik moet wel met hem rekening houden.
alleen nog steeds 3x per dag ookal kan je die andere 2x bijna niet eens meetellen zo weinig haha 4 brokjes ofzo
en ja heel officieel gezien is het de hond van mn vriend, niet dat we normaal echt zijn van jou hond dus ik heb er niks over te zeggen ofzo. Maja ik moet wel met hem rekening houden.

- alm@
- moderator
-
Ayurveda
- Zeer actief
Haha, ja ik ook hooralm@ schreef:Ohh okéik word altijd wat opstandig van eigenwijze vriendjes
En als het echt de spuigaten uit zou lopen zou ik ook gewoon mijn ding doen voor de hond en hem aan de kant schuiven! Maar eerst wil ik het proberen op een gezamelijke mannier op te lossen