Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een aantal vragen over het aanschaffen van een hond en hoop dat jullie mij kunnen helpen die vragen te beantwoorden.
Ik ben de laatste maanden al aan het overwegen om een Franse Bulldog aan te schaffen. Het lijken me echt geweldig leuke hondjes. Maar ik heb zo mijn twijfels over bepaalde dingen. Ik heb zelf al wel uitgezocht wat het zo ongeveer gaat kosten allemaal en waar het beste een hondje kunt kopen en wat je er allemaal voor over moet hebben.
Ik ben 23 jaar en woon nog bij mijn ouders. Ik ben zelf partime werkzaam (zo’n 24 tot 30 uur in de week en ben de middagen thuis. In september wil ik beginnen met een twee-jarige thuisstudie waarbij ik zo’n 2 dagen stage ga lopen. Ik wil graag weten hoe jullie het doen of hebben gedaan toen jullie een pup aanschaften. Waren jullie toen altijd thuis of zorgden jullie dat er altijd iemand aanwezig was bij de pup bijvoorbeeld? Is dat nodig? Ik wil graag eerst goed nadenken over of het wel mogelijk is voor mij om een puppy aan te schaffen, zodat ik er niet 1 neem om hem daarna in het asiel te dumpen ofzo!
Na mijn studie wil ik meer gaan werken natuurlijk en zal er misschien niet altijd iemand thuis zijn bij de hond. Ik snap wel dat een hond wel even alleen kan zijn, maar ook een hele dag? Ik heb zowat het idee dat ik nooit een hond kan aanschaffen, omdat je natuurlijk niet altijd elke dag thuis kunt zijn.
Ik ben enorm aan het twijfelen. Ik heb zelf niet een goed overzicht aan welke “eisen” jezelf moet voldoen als je een puppy of volwassen hond in huis neemt. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes,
Linda