Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Fijn dat je een reactie heb gehad, ik begrijp hieruit dat de wil er wel is.
Ik hoop dat het allemaal netjes opgelost kan worden.
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

even een vervolg op dit verhaal..

de buurman heeft me beloofd dat hij het geld zou over maken..

tot op heden nog niets gezien, maar goed, het gaat niet om het geld, wij vinden deze hond gewoon dood eng..
mijn vriendin ging wandelen met haar bullmastiff en ze kwamen elkaar tegen, gelukkig aan de overkant van de straat, maar hij sprong zo hoog als die kerel, dit keer was hij zonder muilkorf..

zou het reeel zijn om te vragen of hij aub dat beest wil muilkorven, want we zijn bang dat als hij los laat dat weer 1tje eraan gaat..

met pjotr gaat het goed, vandaag weer eens gekamt en dat ging prima, hij blaft alleen extreem veel en slaapt of hij jaren niet geslapen heeft? volgens de da had dat niets met de narcose te maken, wel met de shock waarschijnlijk??

maar gelukkig is de witte kop er nog en daar gaat het om..

mijn angst is gelukkig afgenomen, wel ga ik altijd eerste even kijken voor ik naar buiten met de honden ga en dan ga ik pas ECHT de deur uit , je weet maar nooit..
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Het lijkt me wel een goed teken dat hij nu veel slaapt. Kennelijk kan hij dan nu de rust vinden om z'n slaap na al die stressige weken in te halen. Fijn dat z'n wonden genezen zijn.

Nu nog die buurman lozen met z'n hond.....Ik heb in een flat gewoond waar een tijd lang één van de buren op mijn galerij een valse dogo argentino had. Moest ik ook altijd spitsroeden lopen met m'n tekkeltje -- heb ook tig keer rechtsomkeerd gemaakt in een drafje als hij er plotseling aankwam :eek: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Caramba schreef:even een vervolg op dit verhaal..

de buurman heeft me beloofd dat hij het geld zou over maken..

tot op heden nog niets gezien, maar goed, het gaat niet om het geld, wij vinden deze hond gewoon dood eng..
mijn vriendin ging wandelen met haar bullmastiff en ze kwamen elkaar tegen, gelukkig aan de overkant van de straat, maar hij sprong zo hoog als die kerel, dit keer was hij zonder muilkorf..

zou het reeel zijn om te vragen of hij aub dat beest wil muilkorven, want we zijn bang dat als hij los laat dat weer 1tje eraan gaat..

met pjotr gaat het goed, vandaag weer eens gekamt en dat ging prima, hij blaft alleen extreem veel en slaapt of hij jaren niet geslapen heeft? volgens de da had dat niets met de narcose te maken, wel met de shock waarschijnlijk??

maar gelukkig is de witte kop er nog en daar gaat het om..

mijn angst is gelukkig afgenomen, wel ga ik altijd eerste even kijken voor ik naar buiten met de honden ga en dan ga ik pas ECHT de deur uit , je weet maar nooit..
Heb je al contact gehad met de gemeente ?
Gr. Aniek

Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

er is naar het schijnt al 2x politie bij hem aan de deur geweest (volgens de bovenbuurvrouw), alleen doet hij niet open..

heb geen contact met de gemeente opgenomen
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dan zou ik zelf nog eens navraag proberen te doen bij de politie. Ik denk dat je met deze man, zoals jij de situatie beschrijft, geen bindende afspraken kunt maken. Dan zou ik persoonlijk proberen om toch nogmaals via politie/gemeente een aanlijn en muilkorfgebod opgelegd te krijgen.

Ik snap dat je die weg niet prettig vind, maar als het voor mijn eigen veiligheid was, dan probeerde ik dat wel.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

bennie schreef:
Devel schreef:Daar kies ik niet tussen, dat moet wel erg zwakzinnig zijn.
Hoevaak lees je wel niet dat de hond wordt ingeslapen? dat is toch de goedkoopste oplossing in dit soort gevallen en daarbij heeft het ras er weer een slechte naam bij...
Als we dan toch eenmaal bezig zijn, de eigenaar aanbieden om de hond te herplaatsen, aangezien hij de hond toch niet aan kan...
Als ik moet kiezen zie ik liever dat zo'n hond wordt ingeslapen, dan wanneer mijn hond moet worden ingeslapen omdat ie zo'n hond is tegengekomen. Om over kinderen maar te zwijgen.
Erg zeg voor je en je hondje.

Daar zat ik ook al aan te denken, wat als er een kind in die tuin loopt, die overleeft het misschien helemaal niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een vreselijke foto's...
Heel veel sterkte met heel de situatie.
Ik kan me goed voorstellen dat je ontzettend bang bent voor deze hond.
:zweep:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

gonnie schreef:
bennie schreef:
Devel schreef:Daar kies ik niet tussen, dat moet wel erg zwakzinnig zijn.
Hoevaak lees je wel niet dat de hond wordt ingeslapen? dat is toch de goedkoopste oplossing in dit soort gevallen en daarbij heeft het ras er weer een slechte naam bij...
Als we dan toch eenmaal bezig zijn, de eigenaar aanbieden om de hond te herplaatsen, aangezien hij de hond toch niet aan kan...
Als ik moet kiezen zie ik liever dat zo'n hond wordt ingeslapen, dan wanneer mijn hond moet worden ingeslapen omdat ie zo'n hond is tegengekomen. Om over kinderen maar te zwijgen.
Erg zeg voor je en je hondje.

Daar zat ik ook al aan te denken, wat als er een kind in die tuin loopt, die overleeft het misschien helemaal niet.

Het is al erg genoeg dat Pjotr gebeten is.... nergens voor nodig om het te dramatiseren tot een klotertjesverscheurverhaaltje :roll:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Afghan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Afghaanse windhonden

Ongelezen bericht door Afghan »

Hallo Caramba,

Dat veel slapen is inderdaad van de shock. Verwerking eigenlijk, dat zie je ook bij honden die bijvoorbeeld een ongeval hebben gehad.
Zoals je zegt blaft hij veel, en is dus hyper alert en angstig (innerlijk onrustig), en daar gaat naast zijn genezing alle energie naartoe.

Ik hoop echt dat het beter gaat intussen voor jullie beiden. Hopelijk vindt hij terug wat rust met de tijd. Hou jullie goed, en verder nog veel beterschap voor jullie wittekop. :lol1:
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Dank je, is toch wel een beetje een geruststelling..

gister komen we thuis, zien we 2 papieren op de deuren van het appartementen complex hangen..

in beslag name van mijn geliefde buurman zijn auto, door een deurwaarder op gehangen..

lijkt me best wel dat hij serieuze problemen heeft... als je al 2x toe de politie aan de deur hebt gehad, de deurwaarder op 2 gemeenschappelijke deuren papieren hangt...

best wel erg eigenlijk :klaar: ...
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik snap dat dit erg is, maar het is geen reden om anderen ook maar in de problemen te brengen.
Ook al zit hij diep in de geldsores, dan hoef jij (je hond) geen slachtoffer te worden.
De hond zou trouwens inmiddels beter herplaatst kunnen worden, want zo te lezen heeft hij helemaal geen geld om de hond te onderhouden.
:zweep:
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

nou ik weet niet wat zich daar allemaal afspeelt in dat appartement, heb ik ook niks mee te maken..

maar ik zag hem laatst lopen en de rottweiler sprong hem bijna boven het hoofd uit. gelukkig had hij hem goed vast :80:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ach, wat ziet hij er vreselijk uit. De stumper :jank:

Ik zou toch doortastend blijven naar de politie toe, dit is geen hond om zo nonchelant mee om te springen. Gewoon niet. De aannames hier in het topic dat hij ook nog weleens mens-agressief zou zijn, zijn natuurlijk belachelijk. Maar feit is wel dat een hond die een andere hond zo heeft toegetakeld, bij een andere, veel verantwoordelijkere eigenaar zou horen te zitten. En daar kan best proberen naar toe gewerkt te worden. De huidige eigenaar heeft wat dat betreft imo zijn kansen wel verspeeld, met zijn rare gedrag. Zielig of niet, zo'n hond hoort niet in handen van een of andere labiele meneer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”