bouvierpoedel schreef:Dat bedoel ik maar.Nanna schreef:Jouw rotkop verleent de mijne juist extra schoonheidbouvierpoedel schreef:Jawel want dat is juist de meting van .
Daarom ga ik liever naast iemand anders lopen zodat ikzelf beter afsteek.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe bewijs je dit (coupeervraag)?
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Hoe bewijs je dit (coupeervraag)?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ach, zo heb ik ooit een gesprek gehad met iemand die het zielig vond dat onze DJTs nog gecoupeerd waren (mag nog bij jachtakte houders in Dld, omdat t bij een aardhond weldegelijk functioneel is een stevig handvat te hebben & aan t puntje trek je (indien nodig om onder de grond weg te halen) de hele staart uit z'n verband, terwijl je ze aan t gecoupeerde deel zo optiltrubyred schreef:Hoop dat mensen ooit verstandig worden en helemaal geen gecoupeerde honden meer kopen.
Enkel 5 minuten later zat diezelfde dame aan iemand anders te vertellen dat ze als ze reutjes in een nest had, ze deze direct na de geboorte kapot sloeg, want dat verkocht niet & de context waarin ze t vertelde was dat iemand een reu gereserveerd had en die op 7 wk af zei. Daar was ze kwaad over, want nu had ze een onverkoopbare pup omdat t een reu was.
Heb me omgedraaid (zat in een ander gesprek) & enkel de opmerking "dus doodslaan is nier zielig & couperen wel" gemaakt. Zoals jullie niet zal verbazen heeft ze niets meer tegen me gezegd....
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Met VIER man aan je deur? Volgens mij willen ze gewoon heel goedkoop aan een hond komen..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Helemaal mee eens!rubyred schreef:Hoop dat mensen ooit verstandig worden en helemaal geen gecoupeerde honden meer kopen.

- dagmar88
- Zeer actief
crutz schreef:Ach, zo heb ik ooit een gesprek gehad met iemand die het zielig vond dat onze DJTs nog gecoupeerd waren (mag nog bij jachtakte houders in Dld, omdat t bij een aardhond weldegelijk functioneel is een stevig handvat te hebben & aan t puntje trek je (indien nodig om onder de grond weg te halen) de hele staart uit z'n verband, terwijl je ze aan t gecoupeerde deel zo optiltrubyred schreef:Hoop dat mensen ooit verstandig worden en helemaal geen gecoupeerde honden meer kopen.)
Enkel 5 minuten later zat diezelfde dame aan iemand anders te vertellen dat ze als ze reutjes in een nest had, ze deze direct na de geboorte kapot sloeg, want dat verkocht niet & de context waarin ze t vertelde was dat iemand een reu gereserveerd had en die op 7 wk af zei. Daar was ze kwaad over, want nu had ze een onverkoopbare pup omdat t een reu was.
Heb me omgedraaid (zat in een ander gesprek) & enkel de opmerking "dus doodslaan is nier zielig & couperen wel" gemaakt. Zoals jullie niet zal verbazen heeft ze niets meer tegen me gezegd....
Heb een volledig gecoupeerde schnauzer uit het asiel gehad en daarna een pup waarbij de fokker wel staart maar de oren niet liet couperen.
Ik zal nooit specifiek op die afgeknipte oren en staart vallen, maar heb liever een gecoupeerde hond die op z'n sloffen een respectabele leeftijd haalt en een leuk karakter heeft dan een rotfoksel met oren...
-
29996D
Soms moet het wel, als Beuk niet gecoupeerd was sloeg hij toch steeds zijn staart kapotAyurveda schreef:Helemaal mee eens!rubyred schreef:Hoop dat mensen ooit verstandig worden en helemaal geen gecoupeerde honden meer kopen.
Maar gewoon voor de mooi niet, nee.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Blijf het bij sommige rassen gewoon echt het mooiste vinden (gecoupeerde oren/staarten) :N:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Nee maar dat snap ik dan weer wel! dan is het voor de gezondheid.MissDorien schreef:Soms moet het wel, als Beuk niet gecoupeerd was sloeg hij toch steeds zijn staart kapotAyurveda schreef:Helemaal mee eens!rubyred schreef:Hoop dat mensen ooit verstandig worden en helemaal geen gecoupeerde honden meer kopen.![]()
Maar ik walg een beetje van de mensen die aan iets meewerken enkel voor het uiterlijk, dat vind ik ook van het verkeerd doorfokken! Dus geen haar op mijn hoofd dat ik ooit met mn volle verstand dan maar naar het buitenland wijk omdat ik zo graag en hond wil die voor het uiterlijk eerst even mismaakt is!

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Voor mij hoeft dat ook niet, maar als enkel om die reden je hond, die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, in beslaggenomen zou kunnen worden, vind ik dan weer het andere uiterste.Ayurveda schreef:Nee maar dat snap ik dan weer wel! dan is het voor de gezondheid.MissDorien schreef:Soms moet het wel, als Beuk niet gecoupeerd was sloeg hij toch steeds zijn staart kapotAyurveda schreef:Helemaal mee eens!![]()
Maar ik walg een beetje van de mensen die aan iets meewerken enkel voor het uiterlijk, dat vind ik ook van het verkeerd doorfokken! Dus geen haar op mijn hoofd dat ik ooit met mn volle verstand dan maar naar het buitenland wijk omdat ik zo graag en hond wil die voor het uiterlijk eerst even mismaakt is!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Ayurveda
- Zeer actief
Nee dat is, daar heb je de hond alleen maar mee, dat zou ik heel ziellig voor de hond vinden.
Ik hoop dat het allemaal met een sisser af loopt! Miss wel een goede les voor je broer om geen gecoupeerde hond meer aan te schaffen
Het is hier niet voor niets veboden 
Ik hoop dat het allemaal met een sisser af loopt! Miss wel een goede les voor je broer om geen gecoupeerde hond meer aan te schaffen

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik denk niet dat dit hem zou tegenhouden hoor, hoogstens zou hij beter voorbereid zijn wat betreft de papieren.Ayurveda schreef:Nee dat is, daar heb je de hond alleen maar mee, dat zou ik heel ziellig voor de hond vinden.
Ik hoop dat het allemaal met een sisser af loopt! Miss wel een goede les voor je broer om geen gecoupeerde hond meer aan te schaffenHet is hier niet voor niets veboden
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Ayurveda
- Zeer actief
tsja sommige mensen...Expecting schreef:Ik denk niet dat dit hem zou tegenhouden hoor, hoogstens zou hij beter voorbereid zijn wat betreft de papieren.Ayurveda schreef:Nee dat is, daar heb je de hond alleen maar mee, dat zou ik heel ziellig voor de hond vinden.
Ik hoop dat het allemaal met een sisser af loopt! Miss wel een goede les voor je broer om geen gecoupeerde hond meer aan te schaffenHet is hier niet voor niets veboden

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Jammer.....Expecting schreef:Ik denk niet dat dit hem zou tegenhouden hoor, hoogstens zou hij beter voorbereid zijn wat betreft de papieren.Ayurveda schreef:Nee dat is, daar heb je de hond alleen maar mee, dat zou ik heel ziellig voor de hond vinden.
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Ik ook hoor. En volgens mij is mijn hond er niet slechter op gewordensmoekie schreef:Blijf het bij sommige rassen gewoon echt het mooiste vinden (gecoupeerde oren/staarten) :N:
Voor de rest... Vaag verhaal hoor. Ik zal het bewijsmateriaal inderdaad in hún handen leggen. In het bezit zijn van een gecoupeerde hond is namelijk niet verboden. Mooi verhaal zeg, onze hond komt uit België, maar ik ga me daar dus niet voor verantwoorden...

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dit verhaal klopt van geen kanten.
Je komt niet met twee politieaito's en 4 man controleren of een hond gecoupeerd is.
Hadden ze toevallig een Dobermann nodig bij de politie?
Je komt niet met twee politieaito's en 4 man controleren of een hond gecoupeerd is.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Nou, soms denken ze dat een overmacht nodig is. Toen de RAD in ging stonden wij met een staffordpupje van 9 weken ergens te wachten in Amsterdam. Er kwam een motoragent voorbij die vlak daarna met nog een motoragent en een wagen met 2 politieagenten voor onze neus stopte. En vervolgens vroegen ze of wij wisten dat de Pitbull verboden was. Wij hebben ze vervolgens daarin bevestigt en gelijk een kopie stamboom laten zien en de tattoo in de oren (was toen nog). En de mededeling dat we het jammer vonden dat het met zo'n uiterlijk vertoon ging. En dat allemaal voor een klein pupje. Dus het kan wel. Alleen erg jammer dat het zo moetranetje schreef:Dit verhaal klopt van geen kanten.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik lees dat van meer mensen. Ik heb dat dus helemaal niet. Ik vind bijvoorbeeld een doberman echt een vele lievere uitstraling hebben met die flapperssmoekie schreef:Blijf het bij sommige rassen gewoon echt het mooiste vinden (gecoupeerde oren/staarten) :N:
Ik snap overigens wel dat het bij sommige rassen functioneler is, mits ze gebruikt worden waar ze voor zijn gefokt dan.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik vind een mops met ademhalingsproblemen eigenlijk erger dan een hond met gecoupeerde oren of staart. To be honest.Ayurveda schreef:Maar ik walg een beetje van de mensen die aan iets meewerken enkel voor het uiterlijk, dat vind ik ook van het verkeerd doorfokken! Dus geen haar op mijn hoofd dat ik ooit met mn volle verstand dan maar naar het buitenland wijk omdat ik zo graag en hond wil die voor het uiterlijk eerst even mismaakt is!
Om het maar even over 'honden die voor het uiterlijk mismaakt zijn' te hebben....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik dus niet, heb zelf dobers gehad met flappers en 1 met volledige staart... maar ik vind gecoupeerd nog steeds mooier...flamme schreef:Ik lees dat van meer mensen. Ik heb dat dus helemaal niet. Ik vind bijvoorbeeld een doberman echt een vele lievere uitstraling hebben met die flapperssmoekie schreef:Blijf het bij sommige rassen gewoon echt het mooiste vinden (gecoupeerde oren/staarten) :N:en die lange staart.
Ik snap overigens wel dat het bij sommige rassen functioneler is, mits ze gebruikt worden waar ze voor zijn gefokt dan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind Ivo Niehe erger, maar dat heeft er ook niks mee te maken.Miranda schreef:Ik vind een mops met ademhalingsproblemen eigenlijk erger dan een hond met gecoupeerde oren of staart. To be honest.Ayurveda schreef:Maar ik walg een beetje van de mensen die aan iets meewerken enkel voor het uiterlijk, dat vind ik ook van het verkeerd doorfokken! Dus geen haar op mijn hoofd dat ik ooit met mn volle verstand dan maar naar het buitenland wijk omdat ik zo graag en hond wil die voor het uiterlijk eerst even mismaakt is!
Om het maar even over 'honden die voor het uiterlijk mismaakt zijn' te hebben....
Ik vind het een beetje primitief om een hond naar eigen inzicht maar wat bij te snijden omdat je hem dan 'mooier' vind.
Ik hou daar niet van.
En met functie heeft het over het algemeen ook weinig te maken. Ja, voor vechthonden misschien. Maar dat is sowieso de bedoeling al een hele tijd niet meer.
Honden die hun staart bij voortduring stukslaan zitten niet lekker in hun vel, dat is mijn mening.
Jachthonden werden vroeger overigens met name gecoupeerd omdat ze dan herkenbaar waren als werkhond, en dus waren vrijgesteld van belastingen en tolgelden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
29996D
Als jij een Vizsla in een bench stopt en je komt weer thuis, dan is hij zo blij dat hij zijn staart stukslaat.Jaap* schreef: Honden die hun staart bij voortduring stukslaan zitten niet lekker in hun vel, dat is mijn mening.
Heeft niets te maken met niet lekker in hun vel zitten.
Ook in te smalle ruimtes kunnen ze hun staart stukslaan, is zo gebeurd en het geneest heel moeizaam.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik vind het beide even erg!Miranda schreef:Ik vind een mops met ademhalingsproblemen eigenlijk erger dan een hond met gecoupeerde oren of staart. To be honest.Ayurveda schreef:Maar ik walg een beetje van de mensen die aan iets meewerken enkel voor het uiterlijk, dat vind ik ook van het verkeerd doorfokken! Dus geen haar op mijn hoofd dat ik ooit met mn volle verstand dan maar naar het buitenland wijk omdat ik zo graag en hond wil die voor het uiterlijk eerst even mismaakt is!
Bij de mops wordt de mismaaktheid gefokt en bij bijv een dober die wordt na de geboorte mismaakt... hoe dan ook het is beide mismaakt en ik vind het beide verschrikkelijk!
Zou zelf ook nooit met mn volle verstand een doorgefokte platneus of en gecoupeerde hond kopen!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de rottweilerstaart valt nog wel mee, die is dik maar die doberstaarten zijn zo lelijk dun... :N:Nanna schreef:Ik ook. Veel pittiger en geblokter.malinois schreef: heb zelf dobers gehad met flappers en 1 met volledige staart... maar ik vind gecoupeerd nog steeds mooier...
Zag gisteren aan de overkant een aan de staart gecoupeerde Rottweiler lopen en dacht meteen: ja, dat vind ik veel mooier. Ik weet ook wel dat het met gewenning te maken heeft, maar ik ken niet wennen aan die lelijke kromme staarten.
idd. daar staat een hond, straalt iets uit...kan er niks aan doen, ik blijf het mooier vinden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Dat kan, maar waarom dan? Omdat ze er dan toch stoerder uitzien ofzo?malinois schreef:Ik dus niet, heb zelf dobers gehad met flappers en 1 met volledige staart... maar ik vind gecoupeerd nog steeds mooier...flamme schreef:Ik lees dat van meer mensen. Ik heb dat dus helemaal niet. Ik vind bijvoorbeeld een doberman echt een vele lievere uitstraling hebben met die flapperssmoekie schreef:Blijf het bij sommige rassen gewoon echt het mooiste vinden (gecoupeerde oren/staarten) :N:en die lange staart.
- krullie
- Zeer actief
vreselijk dat gecoupeerde.
wil je staande oren of geen staart?
moet je een ander ras kiezen.
wil je staande oren of geen staart?
moet je een ander ras kiezen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou ik heb iedereen aan het denken gezet en niemand kwam er in eerste instantie uit.
Want er spelen verschillende "technische" dingen mee.
Zoals;
-Kopen is een verboden handeling, maar wanneer houdt kopen op en veranderd het in houden ? Want kopen is immers geen "voortdurende" handeling.
- Is de hond vatbaar voor inbeslagname, dat lijkt in principe niet zo, immers er is geen sprake van heterdaad, en buiten heterdaad gaat het alleen om met name genoemde wetsartikelen, daar valt 41 GWWD niet onder.
- de hond is gekocht in Letland, daar geldt de Nederlandse wet natuurlijk niet. Dus het verbod tot "kopen" geldt daar niet, dan zou het enige strafbaar feit kunnen liggen in het importeren. Dat is echter weer niet genoemd in artikel 41.
Iedereen is denkend uitéén gegaan en we zijn er nog niet helemaal uit, maar neigen dus naar dat het niet strafbaar is, mits we niet ergens nog een aanvullend verstopt artikel tegen komen. Voor het eindoordeel van onze denktank moet je dus nog even wachten. Wordt vervolgd........
Wil zelf nog wel even aanvullen dat ik een absolute tegenstander ben van het couperen van oren en staarten, ondanks dat ik het vele malen mooier vind om te zien. maar je knipt niet zomaar wat van een levend dier af, puur omdat je het mooier vindt.
Want er spelen verschillende "technische" dingen mee.
Zoals;
-Kopen is een verboden handeling, maar wanneer houdt kopen op en veranderd het in houden ? Want kopen is immers geen "voortdurende" handeling.
- Is de hond vatbaar voor inbeslagname, dat lijkt in principe niet zo, immers er is geen sprake van heterdaad, en buiten heterdaad gaat het alleen om met name genoemde wetsartikelen, daar valt 41 GWWD niet onder.
- de hond is gekocht in Letland, daar geldt de Nederlandse wet natuurlijk niet. Dus het verbod tot "kopen" geldt daar niet, dan zou het enige strafbaar feit kunnen liggen in het importeren. Dat is echter weer niet genoemd in artikel 41.
Iedereen is denkend uitéén gegaan en we zijn er nog niet helemaal uit, maar neigen dus naar dat het niet strafbaar is, mits we niet ergens nog een aanvullend verstopt artikel tegen komen. Voor het eindoordeel van onze denktank moet je dus nog even wachten. Wordt vervolgd........
Wil zelf nog wel even aanvullen dat ik een absolute tegenstander ben van het couperen van oren en staarten, ondanks dat ik het vele malen mooier vind om te zien. maar je knipt niet zomaar wat van een levend dier af, puur omdat je het mooier vindt.
Gr. Aniek

-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
In het bezit van een Engelse Springer Spaniel(werklijn) die voor zover ik het mag en kan beoordelen behoorlijk prettig in haar vel zit. Helaas met 5/6 maanden staart behoorlijk stukgeslagen in de duindoorns op de Maasvlakte. Reactie dierenarts: je blijft met zo'n hondje bij me komen tot er zoveel lidtekenweefsel (extra gevoelig voor verwonding) ontstaan is dat alsnog tot couperen overgegaan moet worden dus beslissing tot couperen toen genomen.Jaap* schreef:Honden die hun staart bij voortduring stukslaan zitten niet lekker in hun vel, dat is mijn mening.
Jachthonden werden vroeger overigens met name gecoupeerd omdat ze dan herkenbaar waren als werkhond, en dus waren vrijgesteld van belastingen en tolgelden.
Vroeger werden spanielpups van enkele dagen oud gecoupeerd. Van horen zeggen: even piepen(zenuwstelsel nog maar matig ontwikkeld) en weer overgaan tot de orde van de dag: drinken bij ma.
Bij mij een een volledig ontwikkelde hond die onder het mes moest. Wat is wijsheid.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Van horen zeggen ja, want niemand heeft het ooit aan die pups kunnen vragen. Daar geloof ik niet zoveel van heel eerlijk gezegd.Veenmug schreef: Van horen zeggen: even piepen(zenuwstelsel nog maar matig ontwikkeld) en weer overgaan tot de orde van de dag: drinken bij ma.
Ik heb hier ook een Mechelaar die zijn staart met enige regelmaat stuk slaat, tot op heden nog niet het besluit genomen om te couperen, maar zal er straks misschien wel een keer aan moeten.
Heb trouwens ook nog een Duitse Herder met een gecoupeerde staart. Is vorig jaar op 10-jarige leeftijd gebeurd.
Moeten we nu dan ook maar alle herders couperen ? En dan op dag 1, want van horen zeggen voelen ze er toch niet van.
Gr. Aniek

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het is geen oordeel hoorMissDorien schreef:Als jij een Vizsla in een bench stopt en je komt weer thuis, dan is hij zo blij dat hij zijn staart stukslaat.Jaap* schreef:Honden die hun staart bij voortduring stukslaan zitten niet lekker in hun vel, dat is mijn mening.
Heeft niets te maken met niet lekker in hun vel zitten.
Ook in te smalle ruimtes kunnen ze hun staart stukslaan, is zo gebeurd en het geneest heel moeizaam.
Het is gewoon mijn mening. Een hond die hard en stram met z'n staart slaat is niet 'zo blij'.
Een ontspannen hond verplaatst zichzelf een stap als hij ergens met z'n staart tegenaan slaat. En een ontspannen hond slaat ook niet zo hard en stram met z'n staart.
Dat doen alleen honden met veel spanning.
Hij zal wel met een reden in de bench zitten. En dat geeft verder misschien niks, want elke hond doorgaat processen.
Maar als hij liever iets anders zou doen dan in de bench zitten bouwt er al spanning op.
Nogmaals, niet om iets te veroordelen, maar om duidelijk te maken dat alles een oorzaak heeft. En spanning is de oorzaak van het stukslaan van staarten. Ongelukken uitgesloten natuurlijk
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Aniek, ben je ook uit dit stukje gekomen?
Mag dat nou wel of mag het niet? Want ik zie op shows toch echt nog steeds gecoupeerde honden lopen, en die zijn dan echt ingeschreven.
Mag dat nou wel of mag het niet? Want ik zie op shows toch echt nog steeds gecoupeerde honden lopen, en die zijn dan echt ingeschreven.
Artikel 41
1.Het is verboden deel te nemen aan tentoonstellingen, keuringen of wedstrijden met dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht.