Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom ga jíj met je hond naar een hondenschool?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Waarom ga jíj met je hond naar een hondenschool?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Voor ze denken dat we serieus zijn :mrgreen:

Maar het is wel een punt voor TS: op een hondenschool moet je niet alleen communiceren met je hond maar moet je instructeur daar ook voor openstaan.
Wat dat betreft hoop ik dat de naam Kynologisch Instructeur straks ook écht wat betekent!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Marjoleine schreef:Voor ze denken dat we serieus zijn :mrgreen:

Maar het is wel een punt voor TS: op een hondenschool moet je niet alleen communiceren met je hond maar moet je instructeur daar ook voor openstaan.
Wat dat betreft hoop ik dat de naam Kynologisch Instructeur straks ook écht wat betekent!

helemaal mee eens!

ik leg daar ook veel druk op bij stagiaires. reageer op gedrag/dingen die je ziet. leg uit waarom die hond iets doet en wat dat kan ombuigen/versterken. baas/hond band staat boven alle kunstjes
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Marjoleine schreef:
massam schreef: ligt aan die honden. die zijn toegankelijker
Orpa toegankelijker :smile: :smile:

@lieke, ja, jammer dat er hier gewoon niets is.
Ik ben een fan van dat G&G gepiel en als ik een geschikt hondje heb doe ik dat erg graag. En Willemijn is érg geschikt, die vindt het super!
Maar goed, het is niet anders. Ik geloof dat mijn punt wel duidelijk was daar :mrgreen:
Ik heb wel mijn excuus aangeboden voor de manier waarop ik het zei overigens, maar niet voor wát ik zei. Daar meen ik elke letter van.
Ach weet je, soms is het gewoon nodig om op een bepaalde manier iets te zeggen. Ik hoop in ieder geval voor je dat de boodschap is overgekomen :ok: .
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb er met Izzy aan gedacht om naar een hondenschool te gaan. Zij is herplaatser en ik zou dat gedaan hebben om de band tussen ons te versterken en zelf te leren hoe ik haar dingen aan kan leren. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik de band tussen ons héél goed vindt en dingen aanleren vind ik niet meer nodig, mss dingen afleren :F:

Ik sluit trouwens niet uit dat ik in de toekomst (lees zomer) alsnog een cursus ga doen maar dan meer om erachter te komen of het iets voor mij en Izzy is om daarin verder te gaan en zou dat puur voor het plezier zijn.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Rebble schreef:Ik heb er met Izzy aan gedacht om naar een hondenschool te gaan. Zij is herplaatser en ik zou dat gedaan hebben om de band tussen ons te versterken en zelf te leren hoe ik haar dingen aan kan leren. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik de band tussen ons héél goed vindt en dingen aanleren vind ik niet meer nodig, mss dingen afleren :F:

Ik sluit trouwens niet uit dat ik in de toekomst (lees zomer) alsnog een cursus ga doen maar dan meer om erachter te komen of het iets voor mij en Izzy is om daarin verder te gaan en zou dat puur voor het plezier zijn.

idd gewoon voor de lol lekker bezig zijn.

lola en ik gaan vanavond als 2 ouwe wijven meedoen in een puppygroep. gewoon even samen klooien
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

massam schreef:
Rebble schreef:Ik heb er met Izzy aan gedacht om naar een hondenschool te gaan. Zij is herplaatser en ik zou dat gedaan hebben om de band tussen ons te versterken en zelf te leren hoe ik haar dingen aan kan leren. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik de band tussen ons héél goed vindt en dingen aanleren vind ik niet meer nodig, mss dingen afleren :F:

idd gewoon voor de lol lekker bezig zijn.

lola en ik gaan vanavond als 2 ouwe wijven meedoen in een puppygroep. gewoon even samen klooien
Dat is ook een reden waarom ik nog steeds met mijn honden train. Nou ja, trainen, gewoon lol hebben met elkaar. Ik ben met mijn honden tot en met VEG gegaan omdat ik wel vind dat ze moeten luisteren, maar niet naar GG gegaan omdat zij die hele strakke dingen niet leuk vonden. En ik trouwens ook niet.
Nu ik er over nadenk, zou het dus heel goed aan mij hebben gelegen dat ze het niet leuk vonden en dat ze slordig en nonchalant waren omdat IK slordig en nonchalant ben :N: .

Maar goed, het is leuk om samen iets te doen. Vooral omdat ik met ieder apart train en ik merk dat ze het toch wel heel erg fijn vinden om eens één op één aandacht te krijgen.
Afbeelding
Rvdhagen
Vaste gebruiker

Dank voor de vele reacties!

Ongelezen bericht door Rvdhagen »

Dank je wel allemaal voor jullie reacties! Als hondeninstructeur in opleiding is het heel waardevol om te lezen hoe een hondenschool ervaren wordt en wat iemand beweegt om naar een hondenschool te gaan.
Het vragenformuliertje was niet heel handig opgesteld, maar heeft wel voor veel reacties gezorgd. Ik heb op mijn blog wat verteld over de resultaten:
http://www.hondengedrag.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb behalve die mislukte puppycursus eigenlijk geen ervaring met hondenscholen en wat mij het meest tegenstaat, omdat me dat van daar is bijgebleven, is de grote groep waarmee getraind wordt.
ben toen ik pas hier was eens ergens gaan kijken en daar hadden ze de groep opgesplitst in groepjes van 5 die allemaal hun eigen trainer hadden en hun eigen plek op het veld.
Ik vond dat wel positief eigenlijk, helaas mocht ik niet komen trainen met mijn duitse herders omdat die zo gevaarlijk zijn en dh's niet op de club werden toegelaten :roll:

Maar ik vraag me eigenlijk af of dat in Nederland bij hondenscholen ook gedaan wordt, dat opsplitsen in kleine groepjes?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik heb behalve die mislukte puppycursus eigenlijk geen ervaring met hondenscholen en wat mij het meest tegenstaat, omdat me dat van daar is bijgebleven, is de grote groep waarmee getraind wordt.
ben toen ik pas hier was eens ergens gaan kijken en daar hadden ze de groep opgesplitst in groepjes van 5 die allemaal hun eigen trainer hadden en hun eigen plek op het veld.
Ik vond dat wel positief eigenlijk, helaas mocht ik niet komen trainen met mijn duitse herders omdat die zo gevaarlijk zijn en dh's niet op de club werden toegelaten :roll:

Maar ik vraag me eigenlijk af of dat in Nederland bij hondenscholen ook gedaan wordt, dat opsplitsen in kleine groepjes?
Hangt van de hondenschool in kwestie af, Renée. Bij de meeste kc's zijn de groepen nog steeds groot. Maar dat komt omdat de kc's een vrij lage cursusprijs hanteren waardoor ze aan de ene kant zoveel mogelijk cursisten in een groep duwen om het rendabel te houden. Aan de andere kant komt er natuurlijk ook meer volk op goedkopere cursussen af (35-55 euro voor 3 maanden). Ik heb bijvoorbeeld wel eens puppencursussen meegemaakt dat er rustig tussen de 15-20 pups rondholden. En bij het woord pup moet je niet denken dat het allemaal 12-16 weken oude pups waren. Ze gooiden rustig half-jaar-oude labhonden tussen kleine jr's of franse bulldogjes :N: .
Bij particuliere hondenscholen zijn de groepen stukken kleiner maar de prijzen zijn dan ook navenant. Ik heb wel eens getraind bij scholen waar voor 3 maanden 125-175 euro werd gevraagd. Maar dan was de groep ook maximaal 5 honden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lieke schreef:
renee-uk schreef:ik heb behalve die mislukte puppycursus eigenlijk geen ervaring met hondenscholen en wat mij het meest tegenstaat, omdat me dat van daar is bijgebleven, is de grote groep waarmee getraind wordt.

Hangt van de hondenschool in kwestie af, Renée. Bij de meeste kc's zijn de groepen nog steeds groot. Maar dat komt omdat de kc's een vrij lage cursusprijs hanteren waardoor ze aan de ene kant zoveel mogelijk cursisten in een groep duwen om het rendabel te houden. Aan de andere kant komt er natuurlijk ook meer volk op goedkopere cursussen af (35-55 euro voor 3 maanden). Ik heb bijvoorbeeld wel eens puppencursussen meegemaakt dat er rustig tussen de 15-20 pups rondholden. En bij het woord pup moet je niet denken dat het allemaal 12-16 weken oude pups waren. Ze gooiden rustig half-jaar-oude labhonden tussen kleine jr's of franse bulldogjes :N: .
Bij particuliere hondenscholen zijn de groepen stukken kleiner maar de prijzen zijn dan ook navenant. Ik heb wel eens getraind bij scholen waar voor 3 maanden 125-175 euro werd gevraagd. Maar dan was de groep ook maximaal 5 honden.
hmmm dus het kan wel
maar allemachies wat een prijzen :eek:
(Ik ben natuurlijk IPO prijzen gewend: bij de VDH betaal je ongeveer 90 euro voor een jaar! (40 euro lidmaatschap rasvereniging en 50 euro voor lidmaatschap kringgroep en dan train je zo veel en zo vaak als je wil. 2-3 x per week is normaal)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:hmmm dus het kan wel
maar allemachies wat een prijzen :eek:
(Ik ben natuurlijk IPO prijzen gewend: bij de VDH betaal je ongeveer 90 euro voor een jaar! (40 euro lidmaatschap rasvereniging en 50 euro voor lidmaatschap kringgroep en dan train je zo veel en zo vaak als je wil. 2-3 x per week is normaal)

Ja, honden zijn duur :mrgreen:

(En ipo en vdh is wel erg goedkoop :eek: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”