Maar het is wel een punt voor TS: op een hondenschool moet je niet alleen communiceren met je hond maar moet je instructeur daar ook voor openstaan.
Wat dat betreft hoop ik dat de naam Kynologisch Instructeur straks ook écht wat betekent!
Moderator: moderatorteam
Marjoleine schreef:Voor ze denken dat we serieus zijn![]()
Maar het is wel een punt voor TS: op een hondenschool moet je niet alleen communiceren met je hond maar moet je instructeur daar ook voor openstaan.
Wat dat betreft hoop ik dat de naam Kynologisch Instructeur straks ook écht wat betekent!

Ach weet je, soms is het gewoon nodig om op een bepaalde manier iets te zeggen. Ik hoop in ieder geval voor je dat de boodschap is overgekomenMarjoleine schreef:Orpa toegankelijkermassam schreef: ligt aan die honden. die zijn toegankelijker![]()
![]()
@lieke, ja, jammer dat er hier gewoon niets is.
Ik ben een fan van dat G&G gepiel en als ik een geschikt hondje heb doe ik dat erg graag. En Willemijn is érg geschikt, die vindt het super!
Maar goed, het is niet anders. Ik geloof dat mijn punt wel duidelijk was daar![]()
Ik heb wel mijn excuus aangeboden voor de manier waarop ik het zei overigens, maar niet voor wát ik zei. Daar meen ik elke letter van.

Rebble schreef:Ik heb er met Izzy aan gedacht om naar een hondenschool te gaan. Zij is herplaatser en ik zou dat gedaan hebben om de band tussen ons te versterken en zelf te leren hoe ik haar dingen aan kan leren. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik de band tussen ons héél goed vindt en dingen aanleren vind ik niet meer nodig, mss dingen afleren![]()
Ik sluit trouwens niet uit dat ik in de toekomst (lees zomer) alsnog een cursus ga doen maar dan meer om erachter te komen of het iets voor mij en Izzy is om daarin verder te gaan en zou dat puur voor het plezier zijn.

Dat is ook een reden waarom ik nog steeds met mijn honden train. Nou ja, trainen, gewoon lol hebben met elkaar. Ik ben met mijn honden tot en met VEG gegaan omdat ik wel vind dat ze moeten luisteren, maar niet naar GG gegaan omdat zij die hele strakke dingen niet leuk vonden. En ik trouwens ook niet.massam schreef:Rebble schreef:Ik heb er met Izzy aan gedacht om naar een hondenschool te gaan. Zij is herplaatser en ik zou dat gedaan hebben om de band tussen ons te versterken en zelf te leren hoe ik haar dingen aan kan leren. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik de band tussen ons héél goed vindt en dingen aanleren vind ik niet meer nodig, mss dingen afleren![]()
Ik sluit trouwens niet uit dat ik in de toekomst (lees zomer) alsnog een cursus ga doen maar dan meer om erachter te komen of het iets voor mij en Izzy is om daarin verder te gaan en zou dat puur voor het plezier zijn.
idd gewoon voor de lol lekker bezig zijn.
lola en ik gaan vanavond als 2 ouwe wijven meedoen in een puppygroep. gewoon even samen klooien

Hangt van de hondenschool in kwestie af, Renée. Bij de meeste kc's zijn de groepen nog steeds groot. Maar dat komt omdat de kc's een vrij lage cursusprijs hanteren waardoor ze aan de ene kant zoveel mogelijk cursisten in een groep duwen om het rendabel te houden. Aan de andere kant komt er natuurlijk ook meer volk op goedkopere cursussen af (35-55 euro voor 3 maanden). Ik heb bijvoorbeeld wel eens puppencursussen meegemaakt dat er rustig tussen de 15-20 pups rondholden. En bij het woord pup moet je niet denken dat het allemaal 12-16 weken oude pups waren. Ze gooiden rustig half-jaar-oude labhonden tussen kleine jr's of franse bulldogjes :N: .renee-uk schreef:ik heb behalve die mislukte puppycursus eigenlijk geen ervaring met hondenscholen en wat mij het meest tegenstaat, omdat me dat van daar is bijgebleven, is de grote groep waarmee getraind wordt.
ben toen ik pas hier was eens ergens gaan kijken en daar hadden ze de groep opgesplitst in groepjes van 5 die allemaal hun eigen trainer hadden en hun eigen plek op het veld.
Ik vond dat wel positief eigenlijk, helaas mocht ik niet komen trainen met mijn duitse herders omdat die zo gevaarlijk zijn en dh's niet op de club werden toegelaten
Maar ik vraag me eigenlijk af of dat in Nederland bij hondenscholen ook gedaan wordt, dat opsplitsen in kleine groepjes?

hmmm dus het kan wellieke schreef:Hangt van de hondenschool in kwestie af, Renée. Bij de meeste kc's zijn de groepen nog steeds groot. Maar dat komt omdat de kc's een vrij lage cursusprijs hanteren waardoor ze aan de ene kant zoveel mogelijk cursisten in een groep duwen om het rendabel te houden. Aan de andere kant komt er natuurlijk ook meer volk op goedkopere cursussen af (35-55 euro voor 3 maanden). Ik heb bijvoorbeeld wel eens puppencursussen meegemaakt dat er rustig tussen de 15-20 pups rondholden. En bij het woord pup moet je niet denken dat het allemaal 12-16 weken oude pups waren. Ze gooiden rustig half-jaar-oude labhonden tussen kleine jr's of franse bulldogjes :N: .renee-uk schreef:ik heb behalve die mislukte puppycursus eigenlijk geen ervaring met hondenscholen en wat mij het meest tegenstaat, omdat me dat van daar is bijgebleven, is de grote groep waarmee getraind wordt.
ben toen ik pas hier was eens ergens gaan kijken en daar hadden ze de groep opgesplitst in groepjes van 5 die allemaal hun eigen trainer hadden en hun eigen plek op het veld.
Ik vond dat wel positief eigenlijk, helaas mocht ik niet komen trainen met mijn duitse herders omdat die zo gevaarlijk zijn en dh's niet op de club werden toegelaten
Maar ik vraag me eigenlijk af of dat in Nederland bij hondenscholen ook gedaan wordt, dat opsplitsen in kleine groepjes?
Bij particuliere hondenscholen zijn de groepen stukken kleiner maar de prijzen zijn dan ook navenant. Ik heb wel eens getraind bij scholen waar voor 3 maanden 125-175 euro werd gevraagd. Maar dan was de groep ook maximaal 5 honden.

renee-uk schreef:hmmm dus het kan wel
maar allemachies wat een prijzen![]()
(Ik ben natuurlijk IPO prijzen gewend: bij de VDH betaal je ongeveer 90 euro voor een jaar! (40 euro lidmaatschap rasvereniging en 50 euro voor lidmaatschap kringgroep en dan train je zo veel en zo vaak als je wil. 2-3 x per week is normaal)