http://link.marktplaats.nl/427761788" onclick="window.open(this.href);return false;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo dat zijn prijzen
Moderator: moderatorteam
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Zo dat zijn prijzen
Ik kwam op Marktplaats een advertentie voor een MH tegen
http://link.marktplaats.nl/427761788" onclick="window.open(this.href);return false;

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Zo dat zijn prijzen
€1250,-? Dat is echt heel erg duur. Wat is NBvdD?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- -Gaby-
- Zeer actief
Hier nog één:
http://link.marktplaats.nl/416913661
http://link.marktplaats.nl/416913661
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Niets mis mee hoor...
Hondje 8 maanden, apporteergek en droge beet op de mouw kreeg ik 1500 euro voor.
Hondje 8 maanden, apporteergek en droge beet op de mouw kreeg ik 1500 euro voor.
-
Ennath
- Zeer actief
Dat denk ik ookPemba schreef:Zeker de komma verkeerd geplaatst
Maar € 125,= is weer een beetje weinig.
NBvD = Nederlandse Bond voor de Diensthond.
Dit zouden de echte praktijkhonden moeten zijn.
De Nederlandse Bond voor de Diensthond heeft zich ten doel gesteld het, namens de overheid, certificeren van gebruikshonden werkzaam bij particuliere beveiligingsbedrijven en buitengewone opsporingsambtenaren.
- -Gaby-
- Zeer actief
Wat bepaalt de prijs dan precies? Maakt het uit of de hond een stamboom o.i.d. heeft?LaRep schreef:Niets mis mee hoor...
-
Ennath
- Zeer actief
Zo...LaRep schreef:Niets mis mee hoor...
Ik ken wel een aantal hondjes die zo verkocht zijn maar meer dan een paar honderd euro gaven ze daar toch echt niet voor.
Wél voor een volledig gecertificeerde hond.
Maar daar is hier ook geen sprake van
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik kan me die prijs wel voorstellen bij een hond die al iets heeft bereikt/bewezen zeg maar, maar dat is bij de hond vd eerste link niet zo, staat bij dat hij een keer is opgeweest maar gezakt. Bij die 2e hond kan ik me die prijs dan weer veel beter voorstellen.Ennath schreef:Zo...LaRep schreef:Niets mis mee hoor...
Ik ken wel een aantal hondjes die zo verkocht zijn maar meer dan een paar honderd euro gaven ze daar toch echt niet voor.
Wél voor een volledig gecertificeerde hond.
Maar daar is hier ook geen sprake van
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
voor geen papieren vind ik dit wel erg veel hoor, ik ken ze ook van 2000 euro maar die zijn compleet gerontgend (rug, ellebogen, heupen) kunnen perfect apporteren, zoeken etc. Hebben hun papieren (PH) etc.LaRep schreef:Niets mis mee hoor...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
NBvdD is de Nederlandse Bond voor de Diensthond...toetsing daarvan is niet echt heel zwaar te noemen in mijn beleving
Voor een goede hond worden ook goede prijzen betaald.
Voor een goede hond worden ook goede prijzen betaald.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- -Gaby-
- Zeer actief
Wat Malinois zegt dat begrijp ik heel goed, dat er dan zo veel voor een hond wordt gevraagd en betaald. Maar bij de honden in de advertenties is dat niet zo geloof ik.malinois schreef:voor geen papieren vind ik dit wel erg veel hoor, ik ken ze ook van 2000 euro maar die zijn compleet gerontgend (rug, ellebogen, heupen) kunnen perfect apporteren, zoeken etc. Hebben hun papieren (PH) etc.LaRep schreef:Niets mis mee hoor...
- LaRep
- Zeer actief
Het is maar wat je in het hondje ziet... hij had potentie een leuke hond te worden.malinois schreef:voor geen papieren vind ik dit wel erg veel hoor, ik ken ze ook van 2000 euro maar die zijn compleet gerontgend (rug, ellebogen, heupen) kunnen perfect apporteren, zoeken etc. Hebben hun papieren (PH) etc.LaRep schreef:Niets mis mee hoor...
2000 euro voor een gecertificeerde ph hond is bar weinig.
-
Wilm@
De prijs voor een Briard is toch echt niet te evenaren.....
Bassie is duur!
Bieden vanaf....
http://link.marktplaats.nl/425428784" onclick="window.open(this.href);return false;
Bassie is duur!
Bieden vanaf....
http://link.marktplaats.nl/425428784" onclick="window.open(this.href);return false;
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wilm@ schreef:De prijs voor een Briard is toch echt niet te evenaren.....![]()
Bassie is duur!
Bieden vanaf....![]()
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- LaRep
- Zeer actief
-
Muk
Wilm@ schreef:De prijs voor een Briard is toch echt niet te evenaren.....![]()
Bassie is duur!
Bieden vanaf....![]()
Dat is inderdaad onbetaalbaar.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
weet ik maar ook voor dat geld gaan ze weg, niet alle honden halen hoge punten.LaRep schreef:Het is maar wat je in het hondje ziet... hij had potentie een leuke hond te worden.malinois schreef:voor geen papieren vind ik dit wel erg veel hoor, ik ken ze ook van 2000 euro maar die zijn compleet gerontgend (rug, ellebogen, heupen) kunnen perfect apporteren, zoeken etc. Hebben hun papieren (PH) etc.LaRep schreef:Niets mis mee hoor...
2000 euro voor een gecertificeerde ph hond is bar weinig.
Daarnaast hebben ze niet alleen PH honden nodig maar ook gewoon honden die graag willen apporteren en/of zoeken...
maar ook die moeten gezond zijn (lees: perfect gezond) en dan wordt daar bij lange na niet een dergelijk bedrag betaald, dat ligt ruim onder de 1000 euro...
ps. de potentie zie ik absoluut niet in die 1e hond... ik zou niet gaan kijken bij deze hond zelfs... trekt me simpelweg niet en staat veel te weinig info in.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LaRep
- Zeer actief
malinois schreef: weet ik maar ook voor dat geld gaan ze weg, niet alle honden halen hoge punten.
De punten bepalen niet altijd de prijs.
Je hebt namelijk ook honden met een wat lager certificaat maar wel uitstekend geschikt zijn voor de dienst. Mijn eerste hondje bijvoorbeeld had een mooi certificaat maar was geen drol waard voor de dienst.
Daarnaast hebben ze niet alleen PH honden nodig maar ook gewoon honden die graag willen apporteren en/of zoeken...
maar ook die moeten gezond zijn (lees: perfect gezond) en dan wordt daar bij lange na niet een dergelijk bedrag betaald, dat ligt ruim onder de 1000 euro...
Bovenstaande is in zoverre waar dat je dan toch net niet het goede hondje hebt want dan liggen de prijzen echt wat hoger
ps. de potentie zie ik absoluut niet in die 1e hond... ik zou niet gaan kijken bij deze hond zelfs... trekt me simpelweg niet en staat veel te weinig info in.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk maar ik had het over mijn eigen hondje.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
1250, valt wel mee, zeker als de hond gewoon knap in het werk is en rondom gerontgend.
Gecertificeerde hond kost meestal rond 3000/5000.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat rondom staat nergens en dat is toch wel iets dat je dan in een advertentie zet neem ik aanSelena schreef:1250, valt wel mee, zeker als de hond gewoon knap in het werk is en rondom gerontgend.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Gezien de rest van de (taal) fouten is dat heel waarschijnlijkPemba schreef:Zeker de komma verkeerd geplaatst
-
Wilm@
Vind je het gek dat die 'pup' al 5 maanden oud is? Enne....zonder boom want anders benne ze nog duurder.Muk schreef:Wilm@ schreef:De prijs voor een Briard is toch echt niet te evenaren.....![]()
Bassie is duur!
Bieden vanaf....![]()
http://link.marktplaats.nl/425428784" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Dat is inderdaad onbetaalbaar.
-Ik kijk nu schuin naar Bassie en zeg "denk erom he, je gedraagt je anders gooi ik je met boom en al zo op mp!"
-
Muk
Hmm, ik ga ook maar briards fokken, kan ik tenminste nog heel rijk worden zonder al teveel moeite.
-
Wilm@
Tis een teefje dus plaats een bod!Muk schreef:Hmm, ik ga ook maar briards fokken, kan ik tenminste nog heel rijk worden zonder al teveel moeite.
De reu hebben we al.
Volgens mij heb ik de duurste hond van het hele forum......
(dat het een typfout van die dame is reken ik niet mee!)
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Mmh stap denk ik maar van de kruising poedels af en ga over op de Briard, dat levert nog meer op.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Me dunkt dat dat ook geen marktplaats handelswaar is?malinois schreef:maar dat rondom staat nergens en dat is toch wel iets dat je dan in een advertentie zet neem ik aanSelena schreef:1250, valt wel mee, zeker als de hond gewoon knap in het werk is en rondom gerontgend.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat het wel gebeurd hoef ik je niet te vertellen denk ik... dus dat vind ik raar ja... als je dan een hond aanbiedt van een dergelijke kwaliteit zet je dat erbij...Jaap* schreef:Me dunkt dat dat ook geen marktplaats handelswaar is?malinois schreef:maar dat rondom staat nergens en dat is toch wel iets dat je dan in een advertentie zet neem ik aanSelena schreef:1250, valt wel mee, zeker als de hond gewoon knap in het werk is en rondom gerontgend.
daarnaast zie ik geen verschil met een advertentie op hondensport/sporthonden bijvoorbeeld... ook een site...
Ik vind het altijd zo raar dat je op MP ineens geen hond mag kopen/verkopen... ik zie nl geen verschil met welke andere site dan ook... internet is internet.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik bedoelde meer dat een klaargestoomde hond mij geen MP handelswaar lijkt.
Dat daar andere kanalen voor zijn?
Of zitten bewakingsdiensten MP af te struinen voor opgeleide honden?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Toevallig las ik onlangs dat de bedrijven die op MP staan daar 25% van hun omzet vandaan halen.Jaap* schreef:Ik bedoelde meer dat een klaargestoomde hond mij geen MP handelswaar lijkt.
Doodgewone, deugdelijke bedrijven dus, he, geen rare obscure tentjes. 25%!
Dus de vraag is denk ik eerst wat nou eigenlijk MP handelswaar is?
Niet per se tweedehands zooi dus blijkbaar