Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom ga jíj met je hond naar een hondenschool?
Moderator: moderatorteam
-
Rvdhagen
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Waarom ga jíj met je hond naar een hondenschool?
Ik ben bezig met de opleiding tot kynologisch instructeur en hondengedragstherapeut en ben erg benieuwd naar wat hondeneigenaren beweegt om met hun hond naar een hondenschool te gaan. Ik heb er een stukje over geschreven op mijn blog en daar ook een klein vragenlijstje geplaatst. Ik zou het leuk vinden als jullie dat willen invullen. Ook als je geen hondenschool bezoekt of hebt bezocht.
Bedankt allemaal alvast!
Renate
Je vindt het vragenlijstje op http://hondengedrag.wordpress.com/2011/ ... denschool/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt allemaal alvast!
Renate
Je vindt het vragenlijstje op http://hondengedrag.wordpress.com/2011/ ... denschool/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Herma en Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
- Contacteer:
Re: Waarom ga jíj met je hond naar een hondenschool?
ik heb hem ingevuld voor je!
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
sumier lijstje maar ik heb een reden ingevuld, houd je ons op de hoogte wat de uiteindelijke uitslag is?

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb hem ook ingevuld 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
done!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Ah jammer, je kan niet meerdere opties aanklikken en als je eenmaal aangeklikt hebt kan je niet meer uitklikken. Dus even overnieuw begonnen en ingevuld
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Aangezien ik redelijk gefrustreerd ben momenteel zou ik het hier ook best willen vertellen.
Maar dat is niet de bedoeling begrijp ik.
Nouja, dan vul ik wel in.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik ben wel benieuwd als je het wilt delenMarjoleine schreef:Aangezien ik redelijk gefrustreerd ben momenteel zou ik het hier ook best willen vertellen.

-
Lillith
- Zeer actief
Ja, gooi het in de groep!!
Ik ga niet naar een hondenschool maar heb het toch ingevuld.
Ik ga niet naar een hondenschool maar heb het toch ingevuld.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ook hoorEschaenStefanie schreef:ik ben wel benieuwd als je het wilt delenMarjoleine schreef:Aangezien ik redelijk gefrustreerd ben momenteel zou ik het hier ook best willen vertellen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Ook ingevuld.
Was zo gedaan, want de vragenlijst is wel erg kort.
Was zo gedaan, want de vragenlijst is wel erg kort.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
gedaan

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga naar een hondenschool omdat ik het leuk vind om te trainen.EschaenStefanie schreef: ik ben wel benieuwd als je het wilt delen
Alleen zijn hier geen behoorlijke scholen.
Dus ik dacht iets te hebben gevonden waar ik dan wel redelijk mee uit de voeten kan hoewel ze volgens mij een aantal zaken toch echt verkeerd interpreteren (onderdanigheid is geen angst en dat zien ze dan niet).
Maar zolang ik er kan trainen zoals ik wil boeit het me niet zo.
Maar vorige week werd er een blijf-oefening gedaan. En de honden kunnen dat (nog) niet heel erg goed. Maar Willemijn doet het best al redelijk. Alleen stonden aan weerszijden de honden aldoor op en gingen dan (met baashulp) weer zitten maar schoven telkens op.
En toen ging er een op Willemijns staart zitten en moest ik ingrijpen.
En toen ontplofte ik want er wordt nooit maar dan ook nooit gezegd, laat staan benadrukt, dat je rekening moet houden met de rest en de andere honden niet moet hinderen.
Dus toen ik daar wat van zei (nou ja, wel :M: , ik was echt pissig) riepen ze dat ze nou eenmaal weinig ruimte hadden.
En dat is ook wel zo maar ik ga toch @#%$# mijn hond niet corrigeren als ze opstaat omdat er een andere hond op haar staart gaat zitten?!
Waarom wordt er nooit benadrukt dat je hond een andere hond niet moet hinderen??
Hoe moeilijk is dat?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
erg vervelend marjoleineMarjoleine schreef:Ik ga naar een hondenschool omdat ik het leuk vind om te trainen.EschaenStefanie schreef: ik ben wel benieuwd als je het wilt delen
Alleen zijn hier geen behoorlijke scholen.
Dus ik dacht iets te hebben gevonden waar ik dan wel redelijk mee uit de voeten kan hoewel ze volgens mij een aantal zaken toch echt verkeerd interpreteren (onderdanigheid is geen angst en dat zien ze dan niet).
Maar zolang ik er kan trainen zoals ik wil boeit het me niet zo.
Maar vorige week werd er een blijf-oefening gedaan. En de honden kunnen dat (nog) niet heel erg goed. Maar Willemijn doet het best al redelijk. Alleen stonden aan weerszijden de honden aldoor op en gingen dan (met baashulp) weer zitten maar schoven telkens op.
En toen ging er een op Willemijns staart zitten en moest ik ingrijpen.
En toen ontplofte ik want er wordt nooit maar dan ook nooit gezegd, laat staan benadrukt, dat je rekening moet houden met de rest en de andere honden niet moet hinderen.
Dus toen ik daar wat van zei (nou ja, wel :M: , ik was echt pissig) riepen ze dat ze nou eenmaal weinig ruimte hadden.
En dat is ook wel zo maar ik ga toch @#%$# mijn hond niet corrigeren als ze opstaat omdat er een andere hond op haar staart gaat zitten?!![]()
Waarom wordt er nooit benadrukt dat je hond een andere hond niet moet hinderen??
Hoe moeilijk is dat?
het nooit benadrukken is bij jullie op de club misschien zo maar zeker niet overal.
rust en ruimte is zeker bij jonge honden een must

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Het valt voor mij wel onder trainingsdoelen dat een blijf ook onvoorwaardelijk blijf is. Uiteraard bouw je daarnaar op en zijn er leukere manieren om dat te trainen dan het niet om kunnen gaan met weinig ruimte.
Blijf met veel prikkels en afleiding in een kleine ruimte: " onclick="window.open(this.href);return false;
Blijf met veel prikkels en afleiding in een kleine ruimte: " onclick="window.open(this.href);return false;
- M@scha
- Zeer actief
bennie schreef:Het valt voor mij wel onder trainingsdoelen dat een blijf ook onvoorwaardelijk blijf is. Uiteraard bouw je daarnaar op en zijn er leukere manieren om dat te trainen dan het niet om kunnen gaan met weinig ruimte.
eens, maar dat moet wel aangeleerd worden..
zoveel afleiding als eisen dat een hond blijft bij zoveel afleiding als op je staart gaan zitten is echt teveel bij kleuters.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, absoluut.massam schreef: erg vervelend marjoleine![]()
het nooit benadrukken is bij jullie op de club misschien zo maar zeker niet overal.
En een teefje dat uit een groep komt en daar de laagste is, ik vind het nogal logisch dat zij ook die rust moet hebben.
Ik heb bij betere clubs getraind hoor. Maar er is hier gewoon niks. Hooguit slechter.
Ze snappen ook niet zoveel, dus ik train er echt voor de groep en niet voor wat ik er "leer".
Maar Willemijn is een perfect G&G hondje, ze doet het erg goed.
Maar ja, ik beloon dan ook en maak contact.
Het moet ook niet gekker worden, he, wie doet dat nou
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Bij mij gaf de vragenlijst een ander antwoord dan ik ingevuld had 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is geen kleuter meer inmiddels, maar wel de laagste in de groep thuis.massam schreef: zoveel afleiding als eisen dat een hond blijft bij zoveel afleiding als op je staart gaan zitten is echt teveel bij kleuters.
Ze is zo'n hondje dat "plop" op haar rug valt als je over haar heen buigt.
"Bang", roepen ze dan
Dat is ze gewoon niet maar als er om haar heen geschreeuwd wordt en gecorrigeerd en er gaat dan ook nog een hond op haar staart zitten terwijl er 30 cm naast haar iemand die hond corrigeert, dan staat ze op.
Vind ik persoonlijk niet heel gek.
Ze is namelijk wel een heel zacht hondje met een sterke band met mij, dus op zo'n moment wil ze dan naar mij.
En dan zou ik foei moeten gaan brullen?
Dacht 't niet.
- M@scha
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ja, absoluut.massam schreef: erg vervelend marjoleine![]()
En een teefje dat uit een groep komt en daar de laagste is, ik vind het nogal logisch dat zij ook die rust moet hebben.
Ik heb bij betere clubs getraind hoor. Maar er is hier gewoon niks. Hooguit slechter.
Ze snappen ook niet zoveel, dus ik train er echt voor de groep en niet voor wat ik er "leer".
Maar Willemijn is een perfect G&G hondje, ze doet het erg goed.
Maar ja, ik beloon dan ook en maak contact.
Het moet ook niet gekker worden, he, wie doet dat nou
belonen en contact maken is wel het laatste wat je doet marjoleine
zij moet jou belonen door te luisteren en zij moet contact met jou maken anders is ze niet onderdanig genoeg.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ojamassam schreef: belonen en contact maken is wel het laatste wat je doet marjoleine![]()
zij moet jou belonen door te luisteren en zij moet contact met jou maken anders is ze niet onderdanig genoeg.
Ze is maar een hond, he?
Stom zeg.
- M@scha
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ojamassam schreef: belonen en contact maken is wel het laatste wat je doet marjoleine![]()
zij moet jou belonen door te luisteren en zij moet contact met jou maken anders is ze niet onderdanig genoeg.![]()
Ze is maar een hond, he?
Stom zeg.
jep, erg stom. maar ja.. je kunt van mensen met jonge honden ook niets slimmers verwachten he. die hebben per definitie geen verstand van honden

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, stom.massam schreef: jep, erg stom. maar ja.. je kunt van mensen met jonge honden ook niets slimmers verwachten he. die hebben per definitie geen verstand van honden
Nouja, ik weet er dus niks van natuurlijk.
Dat op de andere cursussen Orpa en Fien het zo goed deden (oja, een hoger niveau ook) was gewoon toeval natuurlijk.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Heb hem je ook ingvult. Bij ons kun je altijd de ruimte pakken die je nodig hebt of denkt te hebben.
Groetjes saskia en een poot van cato

- M@scha
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ja, stom.massam schreef: jep, erg stom. maar ja.. je kunt van mensen met jonge honden ook niets slimmers verwachten he. die hebben per definitie geen verstand van honden
Nouja, ik weet er dus niks van natuurlijk.
Dat op de andere cursussen Orpa en Fien het zo goed deden (oja, een hoger niveau ook) was gewoon toeval natuurlijk.
ligt aan die honden. die zijn toegankelijker

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ingevuld
.
En Marjoleine, dit soort dingen gaf voor mij de doorslag om niet meer bij reguliere hondenscholen te trainen. Ik train nu bij een stichting (zit ook in het demoteam) met een heel klein groepje enthousiastelingen (6 of zo) onder leiding van een nóg enthousiastere instructrice. Ze is ook vreselijk grappig, ze is een Duitse die getrouwd is met een Hollander. Spreekt heel goed Nederlands, maar als ze opgewonden raakt, gooit ze haar Duits en Nederlands door elkaar heen. We liggen dus geregeld in een deuk.
Allemaal op zeer recreatief niveau met ontzettend veel lol met elkaar en heel veel hulp áán elkaar. De honden kunnen allemaal met elkaar opschieten en mogen gewoon los rennen en spelen als ze niet werken. En soms hebben we zélf niet zoveel zin en gaan we gezellig koffieleuten
Ruimte zat, alles omheind, een grote manegebak, een groot stuk weiland en wat struiken en bomen voor de broodnodige verkoeling.
Kortom, ideáál en ben op zaterdags 10.00 uur en ga met tegenzin rond een uur of 2 's middags pas naar huis.
En Marjoleine, dit soort dingen gaf voor mij de doorslag om niet meer bij reguliere hondenscholen te trainen. Ik train nu bij een stichting (zit ook in het demoteam) met een heel klein groepje enthousiastelingen (6 of zo) onder leiding van een nóg enthousiastere instructrice. Ze is ook vreselijk grappig, ze is een Duitse die getrouwd is met een Hollander. Spreekt heel goed Nederlands, maar als ze opgewonden raakt, gooit ze haar Duits en Nederlands door elkaar heen. We liggen dus geregeld in een deuk.
Allemaal op zeer recreatief niveau met ontzettend veel lol met elkaar en heel veel hulp áán elkaar. De honden kunnen allemaal met elkaar opschieten en mogen gewoon los rennen en spelen als ze niet werken. En soms hebben we zélf niet zoveel zin en gaan we gezellig koffieleuten
Ruimte zat, alles omheind, een grote manegebak, een groot stuk weiland en wat struiken en bomen voor de broodnodige verkoeling.
Kortom, ideáál en ben op zaterdags 10.00 uur en ga met tegenzin rond een uur of 2 's middags pas naar huis.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Orpa toegankelijkermassam schreef: ligt aan die honden. die zijn toegankelijker
@lieke, ja, jammer dat er hier gewoon niets is.
Ik ben een fan van dat G&G gepiel en als ik een geschikt hondje heb doe ik dat erg graag. En Willemijn is érg geschikt, die vindt het super!
Maar goed, het is niet anders. Ik geloof dat mijn punt wel duidelijk was daar
Ik heb wel mijn excuus aangeboden voor de manier waarop ik het zei overigens, maar niet voor wát ik zei. Daar meen ik elke letter van.
- M@scha
- Zeer actief