Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond in bootje/kano
Moderator: moderatorteam
-
ralf
- Actief
hond in bootje/kano
Hoe laat ej een hond wennen aan een bootje/kano?
Zet ik hem er gewooon in en bind hem dan vast....
of beter stapsgewijs?
Zet ik hem er gewooon in en bind hem dan vast....
of beter stapsgewijs?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: hond in bootje/kano
Ja laat hem eerst plaatjes op intenet kijken en ddaarna vertel je er verhaaltjes bij.
Daarna stap je over op de live uitzendingen.

Daarna stap je over op de live uitzendingen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
nooit vastbinden, als je omslaat verzuipt ie, liever ook als hij een maal in de kano zit alles van tuig en halsband af bij voorkeur.
Als je omslaat moet hij weg kunnen zwemmen en niet ergens aan blijven hangen.
verder zelf resoluut en zeker blijven. Bo (50 kg) heb ik er zo ook in gekregen, zo'n wiebelend ding is natuurlijk best eng de eerste keer. Eerst zelf er in en dan de hond
Als je omslaat moet hij weg kunnen zwemmen en niet ergens aan blijven hangen.
verder zelf resoluut en zeker blijven. Bo (50 kg) heb ik er zo ook in gekregen, zo'n wiebelend ding is natuurlijk best eng de eerste keer. Eerst zelf er in en dan de hond

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
afgelopen zomer heb ik ook met nina in een kano gezeten...helemaal niet over nagedacht en gewoon erin gaan zitten...nina geroepen en die sprong er zo bij. Nou is Nina niet snel onder de indruk van iets dus dat scheelt

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Indy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Een open kano gaat wel, daar zijn de meeste honden zo aan gewend. Een kajak (tweepersoons) is lastiger maar dat kan je hem ook wel aanleren. Ik heb op een kanoclub gezeten waar een man elke keer zijn labrador meenam in z'n kano
Zelfs op wildwater (niet al te wild natuurlijk) mocht die hond mee en die vond het fantastisch, die sprong al in de boot voor hij in het water lag!

-
chrico
- Zeer actief
In de kano liggen bij ons de honden wel vast aan een 5 meterlijn.
Het wennen was zo gebeurd eigenlijk, hup erin en peddelen maar
Het wennen was zo gebeurd eigenlijk, hup erin en peddelen maar
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- RBrettschneider
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rakker, een Basset/Teckel (Beckel? ;) ) uit een pools asiel.
- Contacteer:
Meeste honden denken er zelf ook amper bij na, in de boot is net zo leuk als op de kant, als ze maar bij het baasje zijn. 't Is wel handig als de hond zelf niet bang is van water. Wij hebben er ook eentje gehad die echt niets met water had, de drinkbak was al bijna te diep
, dus in of op een boot meenemen was ook niet echt een optie 
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Je kan hem er gewoon inzetten en dan zelf er in en rustig weg varen. Als hij erg bang is, dan kan je eerst zelf er in gaan zitten en hem proberen er in te lokken. Meestal vinden ze het in de boot springen het engst. Als ze eenmaal varen vinden de meeste honden het prachtig. Ik weet niet of je hond goed kan zwemmen of een dikke vacht heeft. Anders zou ik je aanraden hem een hondenzwemvest om te doen. Mocht hij in het water vallen dan ben je natuurlijk niet zo snel bij hem. Dan heeft hij het makkelijker door het drijfvermogen van het vest.
Probeer eerst kleine stukjes te varen. Is hij wat gewend, dan kan je langere tochten gaan maken. Onze honden gaan ieder jaar mee op onze zeilboot. Ze vinden het heerlijk! We hebben ook een dingy (rubberboot) waar we mee naar de kant kunnen peddelen als we voor anker liggen. Ze springen er zo in en uit na wat oefenen. In het begin moesten we ze wat overhalen, maar nu springen ze er zo in.
Succes!
Probeer eerst kleine stukjes te varen. Is hij wat gewend, dan kan je langere tochten gaan maken. Onze honden gaan ieder jaar mee op onze zeilboot. Ze vinden het heerlijk! We hebben ook een dingy (rubberboot) waar we mee naar de kant kunnen peddelen als we voor anker liggen. Ze springen er zo in en uit na wat oefenen. In het begin moesten we ze wat overhalen, maar nu springen ze er zo in.
Succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik zou altijd een zwemvest aanraden!
Mocht je om slaan, in een panieksituatie uit de boot springen dan heeft hij hier altijd steun aan.
Hij drijft dan ook automatisch goed en er zit een handvat aan de bovenkant waarmee je hem zo weer aan boort kunt tillen.
Gewoon onbevangen de boot in gaan, er geen speciale of spannende situatie van maken, want dan bouw je juist spanning op.
Geheid veel plezier met de hodnd samen, dus gewoon doen!
Mocht je om slaan, in een panieksituatie uit de boot springen dan heeft hij hier altijd steun aan.
Hij drijft dan ook automatisch goed en er zit een handvat aan de bovenkant waarmee je hem zo weer aan boort kunt tillen.
Gewoon onbevangen de boot in gaan, er geen speciale of spannende situatie van maken, want dan bouw je juist spanning op.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik zou m'n hond iig nooit vastleggen in een boot. Gewoon doen of je neus bloed en het de normaalste zaak van de wereld is, instappen en je hond erin roepen.
- RBrettschneider
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rakker, een Basset/Teckel (Beckel? ;) ) uit een pools asiel.
- Contacteer:
Oh dat is handig, zo'n handvat. Want anders kan het echt super moeilijk zijn zo'n hond weer aan boord te krijgen. Je kan ze moeilijk vragen even mee te werken. Goeie tip!kloesje schreef:Ik zou altijd een zwemvest aanraden!![]()
-
ralf
- Actief
ok, bedankt voor de tips
Dat vastbinden zou enkel de eerste keer zijn, op een klein meer hier in de buurt.
Ik zal er eerst zelf in gaan zitten en hem dan zachtjes erin trekken met de leiband.
Dat vastbinden zou enkel de eerste keer zijn, op een klein meer hier in de buurt.
Ik zal er eerst zelf in gaan zitten en hem dan zachtjes erin trekken met de leiband.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Zowiezo nooit vastbinden, als het mis gaat is dit binnen enkele sec gebeurd en dan heb je niet altijd de tijd om je hond te helpen.
Hier gaan de honden zonder probleem een boot in of op, Maar beide zijn aan boord opgevoed dus hebben al ervaring met boten en schepen
ik zeg: Gewoon doen!
Hier gaan de honden zonder probleem een boot in of op, Maar beide zijn aan boord opgevoed dus hebben al ervaring met boten en schepen
ik zeg: Gewoon doen!

-
Angelique.
wij spannen onze honden er zomers voor 
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Als je goed kijkt zie je Kayla hier op schoot zitten bij mijNuyvilaq schreef:wij spannen onze honden er zomers voor

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Handvat op het zwemvest is echt heel handig, zowel om in en uit de boot te krijgenbennie schreef:Oh dat is handig, zo'n handvat. Want anders kan het echt super moeilijk zijn zo'n hond weer aan boord te krijgen. Je kan ze moeilijk vragen even mee te werken. Goeie tip!
Macho is dan gewoon een soort handtasje
Vastbinden zou ik ook nooit doen, ook niet de eerste keer!
Een lijn er aan is prima, die houdt je goed vast, maar zeker niet ergens aan vast binden.
Nuyvilaq schreef:Als je goed kijkt zie je Kayla hier op schoot zitten bij mij
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Bij Daan er niet over nagedacht en hij zat er eerder in dan dat ik de kans kreeg hem te helpen. Bij een kayak (plat ding) liep hij er ook gewoon op en dan halverwege rustig overstappen op een andere. Bedan vond het een slecht plan, mee zwemmen was veel leuker dan stil zitten. Hij was met geen mogelijkheid erin te houden dus heeft hij een half uur lang tegen de stroom in mee gezwommen (terug gingen we iets sneller, geloof in 15 minuten terug)

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
-
chrico
- Zeer actief
Een zwemvest aan bij een hond in een kano? Ligt dan echt aan het formaat van de hond. Hier liggen zij altijd zo eigenlijk. Zouden zij een zwemvest om hebben dan kan dat niet. Het vastleggen van je hond is ook afhankelijk van de hond. Gaat bij ons de kano om dan hebben de honden alle ruimte om weg te zwemmen maar niet om er vandoor te gaan als zij wat leuks op de kanten zien.
In geval van nood trek je de sluiting open omdat er een paniekhaak aan zit. Het vastleggen van de hond kan ook aan jezelf

In geval van nood trek je de sluiting open omdat er een paniekhaak aan zit. Het vastleggen van de hond kan ook aan jezelf

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Angelique.
Bij ons zitten er 4 aan vastgebonden aan een centrale lijn en daaraan dan weer aftakkingen....lastig uitleggen...
Gaat prima maar goed wij doen ook iets heeeeeeel anders dan wat hier de bedoeling is
Gaat prima maar goed wij doen ook iets heeeeeeel anders dan wat hier de bedoeling is
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
een reddingsvest heb je in alle maten

en werkt prima

en werkt prima

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)