Inge O schreef:even wat tegengas geven voor een middel dat nogal vaak verguisd en vervloekt wordt.
dropje (12,5) heeft niet zolang meer, jammer genoeg. ze heeft larynxparalyse (strottenhoofdverlamming) en heeft daar sedert afgelopen zomer ook echt last van : elke vorm van opwinding maakt haar het ademen heel erg moeilijk. mee wandelen kan ze dus sinds de zomer totaal niet meer (zelfs niet een uitje van 100 meter, dat werd haar in het najaar bijna fataal

) maar op het erf kon ze bijna nog alles, met mate dan natuurlijk.
nu was het de laatste weken zoveel slechter aan het worden dat zelfs een knuffeltje al voor teveel opwinding zorgde, je hoorde haar ademhaling dan meteen gieren

.
ik stelde het geven van cortisone zolang mogelijk uit omdat er toch nogal wat bijwerkingen kunnen aan vast zitten en het in haar geval niet eens zeker was dat het veel zou doen.
een week of 2 terug was ze zo bergaf aan het gaan dat ik stilaan in dagen begon te rekenen, maar wilde uiteraard wel nog 'het laatste redmiddel' proberen. 1 injectie snelwerkende cortisone gaf haar meteen al (letterlijk en figuurlijk) meer ademruimte maar zoiets kan je niet blijven herhalen.
dus dan maar aan de moderintabletten.
eerst zag het er niet goed uit : de startdosis gaf nogal wat bijwerkingen die ik haar niet meer wilde aandoen (drinken, plassen, hijgen, wat depressief) maar ik heb toch nog even volgehouden en naarmate de dosis verminderde vielen de bijwerkingen weg maar werd net de werking nog duidelijker : dropje is aan haar extratijd bezig en ze geniet met volle teugen en ik nog veel meer

.
Ik ben zóoóooo blij voor je!!!
Ik, als ervaringsdeskundige mag ik wel zeggen, ben inmiddels ook van het; Oud? kapot? Probeer nog even cortisone (wel specifiek Moderin dan

)
Bonha loopt er inmiddels al 4 jaar verschrikkelijk vrolijk mee verder, vanaf het moment dat we haar stilaan zouden laten inslapen omdat normale pijnstillers niet meer hielpen. Tuurlijk is het rotspul. Maar als laatste redmiddel toch verbazingwekkend vaak heel erg nuttig!
Vrolijk, energiek en pijnvrij (of minstens arm). Geen bijwerkingen. Dat de cortisone eventueel andere ouderdomskwaaltjes onderdrukt nemen we maar voor lief. Als het nu op is, is het op.
Ik duim dat Dropje er nog lange tijd geniet van haar oude dagje