Nee, omdat hij dagelijks zijn Lets wil blijven oefenen.rubyred schreef:Waarom heeft hij hond uit Letland? Is het omdat hij hond wilde met gecoupeerde oren?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe bewijs je dit (coupeervraag)?
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: Hoe bewijs je dit (coupeervraag)?
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Marion. schreef:Nee, omdat hij dagelijks zijn Lets wil blijven oefenen.rubyred schreef:Waarom heeft hij hond uit Letland? Is het omdat hij hond wilde met gecoupeerde oren?
Wat die af en toe voor opmerkingen kan plaatsen
Laatst gewijzigd door Ariane op 28 feb 2011 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Wat doet dat er toe? Ik heb ook een gecoupeerde hond uit Argentinie. Waarom? Daarom.rubyred schreef:Waarom heeft hij hond uit Letland? Is het omdat hij hond wilde met gecoupeerde oren?
Dit heb ik trouwens gevonden over gecoupeerde honden. Er zijn kamervragen over gesteld. En het is niet verboden om een gecoupeerde hond te bezitten.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/04/22/R414.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
ik neem aan dat de pup op jonge leeftijd/bij aankomst in NL bij de DA is geweest? Die kan toch even op papier zetten dat de pup toen al gecoupeerd was?
Ik vind het een wazig verhaal
Ik vind het een wazig verhaal
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik kon qua wetgeving alleen dit vinden
misschien heb je een foto waar je je pup net ophaalt uit het vliegtuig of iets? maar volgens mij is de stamboom al wettelijk bewijsmateriaal genoeg
Dus je mag hem bezitten...Gecoupeerde honden in Nederland en België
Er lopen er niet veel meer van rond, maar toch zijn er nog steeds pups te zien die een gecoupeerde staart en/of oren hebben. Soms gaat het hier om medische redenen, het kan ook dat de hond afkomstig is uit een land waar het couperen (nog) niet verboden is. Soms gaat men gewoon door met het couperen van honden, terwijl dit toch vrboden is. Deze pups worden illegaal verkocht. Het is verboden een hond te bezitten waarvan de oren of staart na de ingangsdatum zijn gecoupeerd. Het is niet verboden een hond te bezitten die gecoupeerd is in een land waar dit is toegestaan.
misschien heb je een foto waar je je pup net ophaalt uit het vliegtuig of iets? maar volgens mij is de stamboom al wettelijk bewijsmateriaal genoeg

- dagmar88
- Zeer actief
Een bevriend stel heeft hun dober reu uit Rusland gehaald. Zij is Russische en Jack komt daar vandaan vanwege zijn mooie bouw en goede gezondheidrubyred schreef:Waarom heeft hij hond uit Letland? Is het omdat hij hond wilde met gecoupeerde oren?
En ja, hij is gecoupeerd. Ik weet niet hoe het er nu mee is maar in de tijd dat zij hem haalde hadden ze hier nog allemaal van die ielige staartjes die bij het minste of geringste kapot gingen.
Achteraf moeten couperen is dan wat mij betreft sneuer.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ja, hij wilde een hond met gecoupeerde oren en staart idd en hij vond de dekreu erg mooi. Hij heeft inmiddels de papieren van de fokker waarin staat dat in de pupprijs ook de kosten van het couperen verrekend zijn, dus ik denk dat dit icm de stamboom wel zou moeten voldoen. We zullen zien! Bedankt voor alle tip in ieder gevalrubyred schreef:Waarom heeft hij hond uit Letland? Is het omdat hij hond wilde met gecoupeerde oren?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Mrs. Dee
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Marion. schreef:Nee, omdat hij dagelijks zijn Lets wil blijven oefenen.rubyred schreef:Waarom heeft hij hond uit Letland? Is het omdat hij hond wilde met gecoupeerde oren?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik had een volledig gecoupeerde kruising, uit België, zonder stamboom. Nooit iets over gehoord. Had ook niks kunnen bewijzen trouwens.junkie schreef:Let op: In Nederland, Belgie, Duitsland en nog veel meer landen is het couperen bij wet verboden. Het is echter niet verboden om een volledig gecoupeerde Dobermann in bezit te hebben, mits afkomstig van een erkende fokker, woonachtig in een land waar het couperen door de nationale wetgeving is toegestaan. Met een dergelijke hond mag u in Nederland en Belgie echter niet deelnemen aan africhtingswedstrijden, examens en tentoonstellingen !!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Heeft ie niet toevallig andere grote liefhebbers van gecoupeerde dobers aan de deur gehad
Dat ze zo makkelijk aan een hond komen?
In ieder geval zou ik zeker ook gaan rondbellen want volgens mij stinkt het zaaktje enorm. Hebben die mensen zich geindentificeerd? En hebben ze medling gemaakt wanneer ze terugkomen?
Proberen te zorgen dat ze in ieder geval door foto's en stamboom aan kunnen tonen dat de hond niet hier gecoupeerd is. En als de "dierenpolitie" heeft gezegt wanneer ze terugkomen dan zou ik als ik hen was ineens redelijk veel bezoek hebben.
In ieder geval zou ik zeker ook gaan rondbellen want volgens mij stinkt het zaaktje enorm. Hebben die mensen zich geindentificeerd? En hebben ze medling gemaakt wanneer ze terugkomen?
Proberen te zorgen dat ze in ieder geval door foto's en stamboom aan kunnen tonen dat de hond niet hier gecoupeerd is. En als de "dierenpolitie" heeft gezegt wanneer ze terugkomen dan zou ik als ik hen was ineens redelijk veel bezoek hebben.
- Roompie
- Zeer actief
Ze kunnen je hond niet zomaar in beslag nemen en vóóral niet omdat ie gecoupeerd zou zijn.. Dus als ze dat gezegt hebben zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen.
Oh en die lui niet meer binnen laten!
Oh en die lui niet meer binnen laten!

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Zolang de hond gecoupeerd is in een land waar het nog mag kunnen ze je niks maken.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wat een vreemd verhaal. Trouwens ook dat ze met 4 man sterk aan de deur komen, kan me bijna niet voorstellen dat dat alleen om die gecoupeerde hond gaat.
Maar ze kunnen de hond niet in beslag nemen enkel en alleen omdat de hond gecoupeerd is. Dat is namelijk niet strafbaar. En dus is de hond niet vatbaar voor inbeslagname. Alles omtrent het couperen van honden staat in de GWWD en dan wel in de volgende artikelen;
, als ik dit zo eens lees dan is er plotseling wel wat veranderd in de wet, namelijk artikel 41 lid 3, daarin staat nu plots het "kopen" ook vermeld. Dat is mij dus nog nooit opgevallen en was mij ook niet bekend. Tot voor kort werd daar volgens mij niets over gezegd.
Als dat wel zo is dan is er dus misschien wel een probleem. Ik ga het uitpluizen..........
Maar ze kunnen de hond niet in beslag nemen enkel en alleen omdat de hond gecoupeerd is. Dat is namelijk niet strafbaar. En dus is de hond niet vatbaar voor inbeslagname. Alles omtrent het couperen van honden staat in de GWWD en dan wel in de volgende artikelen;
Nou moeAfdeling 2. Lichamelijke ingrepen bij dieren
Artikel 40
1.Het is verboden een of meer lichamelijke ingrepen bij een dier te verrichten, waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden verwijderd of beschadigd.
2.Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op:
a. ingrepen betreffende het onvruchtbaar maken van een dier;
b. ingrepen waarvoor een diergeneeskundige noodzaak bestaat;
c. bij algemene maatregel van bestuur aangewezen ingrepen;
d. overige bij of krachtens enig wettelijk voorschrift verplichte dan wel toegestane ingrepen.
3.Bij algemene maatregel van bestuur kunnen regelen worden gesteld omtrent de wijze waarop en de gevallen waarin de lichamelijke ingrepen, bedoeld in het tweede lid, onderdelen c en d, slechts mogen worden verricht.
Artikel 41
1.Het is verboden deel te nemen aan tentoonstellingen, keuringen of wedstrijden met dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht.
2.Het is verboden dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht, tot een tentoonstelling, keuring of wedstrijd toe te laten.
3.Het ten verkoop in voorraad hebben, ten verkoop aanbieden, verkopen en kopen van dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht, is verboden.
Als dat wel zo is dan is er dus misschien wel een probleem. Ik ga het uitpluizen..........
Gr. Aniek

- Naima
- Zeer actief
Dank je!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Aniek, vlgns mij zat 41.3 er altijd al in (toevallig vorige week nog iemand uitgelegd die een in NL gecoupeerde DJT wilde kopen)
t gaat er dan wel om dat de hond dus in een land gecoupeerd is waar dat niet mag (zoals BV in NL), uit landen waar t nog wel mag mag je ze wel gewoon kopen, de Raad schrijft ze ook gewoon in...
t gaat er dan wel om dat de hond dus in een land gecoupeerd is waar dat niet mag (zoals BV in NL), uit landen waar t nog wel mag mag je ze wel gewoon kopen, de Raad schrijft ze ook gewoon in...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Aniek, zou je dit stukje ook willen uitpluizen?Budkes schreef:Artikel 41
1.Het is verboden deel te nemen aan tentoonstellingen, keuringen of wedstrijden met dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht.
Want ik weet niet beter dan er mag niet gekwalificeerd worden, maar deelnemen mag toch wel?
Maar als ik dit lees, mag dat dus ook niet?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik moet morgen werken, en ik ga me helemaal suf pluizen.
En Carmen, lid 3 was er idd. altijd al wel, alleen het specifieke "kopen" komt me zo vreemd voor, alhoewel het dus al wel langer in genoemd staat weet ik nu al wel, mar hoe dat dan precies uitgelegd moet worden?
En daar ga ik even speciaal over bellen met de OvJ.
En Carmen, lid 3 was er idd. altijd al wel, alleen het specifieke "kopen" komt me zo vreemd voor, alhoewel het dus al wel langer in genoemd staat weet ik nu al wel, mar hoe dat dan precies uitgelegd moet worden?
En daar ga ik even speciaal over bellen met de OvJ.
Gr. Aniek

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gecoupeerde honden mogen gewoon deelnemen aan shows en krijgen gewoon hun punten hoor.Marjoleine schreef:Aniek, zou je dit stukje ook willen uitpluizen?Budkes schreef:Artikel 41
Want ik weet niet beter dan er mag niet gekwalificeerd worden, maar deelnemen mag toch wel?
Maar als ik dit lees, mag dat dus ook niet?
Als ze maar volgens de regels gecoupeerd/geboren/geamputeert zijn.
Dan heb ik het over staart .
Oren mag niet meer.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee hoor is nog allemaal hetzelfde.Budkes schreef:Wat een vreemd verhaal. Trouwens ook dat ze met 4 man sterk aan de deur komen, kan me bijna niet voorstellen dat dat alleen om die gecoupeerde hond gaat.![]()
Nou moeAfdeling 2. Lichamelijke ingrepen bij dieren
Artikel 40
1.Het is verboden een of meer lichamelijke ingrepen bij een dier te verrichten, waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden verwijderd of beschadigd.
2.Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op:
a. ingrepen betreffende het onvruchtbaar maken van een dier;
b. ingrepen waarvoor een diergeneeskundige noodzaak bestaat;
c. bij algemene maatregel van bestuur aangewezen ingrepen;
d. overige bij of krachtens enig wettelijk voorschrift verplichte dan wel toegestane ingrepen.
3.Bij algemene maatregel van bestuur kunnen regelen worden gesteld omtrent de wijze waarop en de gevallen waarin de lichamelijke ingrepen, bedoeld in het tweede lid, onderdelen c en d, slechts mogen worden verricht.
Artikel 41
2.Het is verboden dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht, tot een tentoonstelling, keuring of wedstrijd toe te laten.
3.Het ten verkoop in voorraad hebben, ten verkoop aanbieden, verkopen en kopen van dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht, is verboden., als ik dit zo eens lees dan is er plotseling wel wat veranderd in de wet, namelijk artikel 41 lid 3, daarin staat nu plots het "kopen" ook vermeld. Dat is mij dus nog nooit opgevallen en was mij ook niet bekend. Tot voor kort werd daar volgens mij niets over gezegd.
Sinds het verbod is niet alleen verkopen ,maar ook kopen verboden geweest van een illigaal gecoupeerdde hond.
Het 1 gaat met het ander namelijk.

- Budkes
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Nee hoor is nog allemaal hetzelfde.Budkes schreef: Nou moe, als ik dit zo eens lees dan is er plotseling wel wat veranderd in de wet, namelijk artikel 41 lid 3, daarin staat nu plots het "kopen" ook vermeld. Dat is mij dus nog nooit opgevallen en was mij ook niet bekend. Tot voor kort werd daar volgens mij niets over gezegd.
Sinds het verbod is niet alleen verkopen ,maar ook kopen verboden geweest van een illigaal gecoupeerdde hond.
Och wat dat betreft is de wet niet altijd logisch en gaat dat niet altijd op.
Gr. Aniek

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat zal best ,maar in dit geval wel.Budkes schreef:bouvierpoedel schreef:Nee hoor is nog allemaal hetzelfde.Budkes schreef: Nou moe, als ik dit zo eens lees dan is er plotseling wel wat veranderd in de wet, namelijk artikel 41 lid 3, daarin staat nu plots het "kopen" ook vermeld. Dat is mij dus nog nooit opgevallen en was mij ook niet bekend. Tot voor kort werd daar volgens mij niets over gezegd.
Och wat dat betreft is de wet niet altijd logisch en gaat dat niet altijd op.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
In de africhting net zo.bouvierpoedel schreef: Gecoupeerde honden mogen gewoon deelnemen aan shows en krijgen gewoon hun punten hoor.
Oren mag niet meer.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Misschien heb je hier iets aan.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/04/22/R414.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Op grond van artikel 40 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren is het verrichten van ingrepen waarvoor geen diergeneeskundige noodzaak bestaat verboden, behoudens de bij dat artikel aangewezen ingrepen. Op grond van artikel 41, derde lid, is het verboden om dieren waarbij een verboden ingreep heeft plaatsgevonden, te kopen en te verkopen.
Desondanks kunnen er inderdaad gecoupeerde honden in Nederland rondlopen. Een particulier kan een hond in het buitenland gekocht hebben. Het is voor een particulier niet verboden om een gecoupeerde hond in zijn bezit te hebben.
Op grond van artikel 40 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren is het verrichten van ingrepen waarvoor geen diergeneeskundige noodzaak bestaat verboden, behoudens de bij dat artikel aangewezen ingrepen. Op grond van artikel 41, derde lid, is het verboden om dieren waarbij een verboden ingreep heeft plaatsgevonden, te kopen en te verkopen.
Desondanks kunnen er inderdaad gecoupeerde honden in Nederland rondlopen. Een particulier kan een hond in het buitenland gekocht hebben. Het is voor een particulier niet verboden om een gecoupeerde hond in zijn bezit te hebben.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Naima
- Zeer actief
Nogmaals bedankt! Wat lief Aniek, dat je zoveel moeite doet 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
moosje schreef:In de africhting net zo.bouvierpoedel schreef: Gecoupeerde honden mogen gewoon deelnemen aan shows en krijgen gewoon hun punten hoor.
Oren mag niet meer.
In de KNPV mag je zelfs niet met honden die gecoupeerd zijn in t land van herkomst waar t nog mocht deelnemen. Enkel met medische verklaring.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Hoop dat mensen ooit verstandig worden en helemaal geen gecoupeerde honden meer kopen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zijn dingen die erger zijn dan couperen.rubyred schreef:Hoop dat mensen ooit verstandig worden en helemaal geen gecoupeerde honden meer kopen.
BV het castereren op pupleeftijd tegenwoordig.
Of sommige rassen opzadelen met een levenslang gebrek/beperking.
.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat er ergere dingen zijn maakt iets anders niet beter.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Jawel want dat is juist de meting van .Jaap* schreef:Dat er ergere dingen zijn maakt iets anders niet beter.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat bedoel ik maar.Nanna schreef:Jouw rotkop verleent de mijne juist extra schoonheidbouvierpoedel schreef:Jawel want dat is juist de meting van .Jaap* schreef:Dat er ergere dingen zijn maakt iets anders niet beter.
Daarom ga ik liever naast iemand anders lopen zodat ikzelf beter afsteek.