Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eén bek ellende

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Re: Eén bek ellende

Ongelezen bericht door pooh »

ach bah, het arme schaap.
Ontstekingen zijn ook gevaarlijk dus je moet iets...en trekken wat niet goed is blijft dan eigenlijk alleen maar over denk ik.

Nou als het ervan moet komen, gaan gewoon de duimen heel hard draaien dat je meisje de narcose en ingreep gewoon goed te boven komt. Dat moet gewoon.
:pop:
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Mit sterkte :roos: het is gewoon een rottig iets, kiezen tussen 2 kwaden.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Ik heb helemaal geen zinnige adviezen maar wil wel die kleine prul en jullie heel veel sterkte wensen :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Voel met je mee! Goed dat je het laat doen, hoe spannend ook.
Olaf moet ook, laatste kiezen zijn nu al verrot (net 3). Lach me niet uit hoor maar ik durf de narcose ook niet zo goed aan. Hij heeft soms van die rare reverse-sneezing aanvallen sinds hij zich eens heel erg verslikt heeft. En ik ben bang dat hij dat ook krijgt als hij onder zeil gaat.
En dan en dan.....
Dus ik vind je heel dapper :roos:
Sterkte als t zover is!!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Er is niet zoveel dapper aan. Ik moet wel, dit is ook niks :(
Als het enigszins niet had gehoeven had ik het ook niet gedaan overigens, ik behandel haar nu al alsof ze terminaal is :hmmm:
Elke keer even aan haar plukken enzo.
Maargoed, eerst ook even afwachten wat de DA zegt morgen, voor hetzelfde geld wil hij eerst de medicatie afwachten.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Misschien zeg ik het niet goed, ik bedoel dat je het beste voor haar kiest.
Je bent zo bang om ze kwijt te raken he :lief:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

veel sterkte en beterschap
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

He wat rot voor die kleine, hopelijk geeft je gesprek morgen wat meer duidelijkheid over de mogelijkheden, en slaat de antibiotica aan zodat de ergste ontstekingen weg zijn in ieder geval.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Sterkte en ik duim jullie
Mit
Zeer actief

TeamWork schreef:Misschien zeg ik het niet goed, ik bedoel dat je het beste voor haar kiest.
Je bent zo bang om ze kwijt te raken he :lief:
Ja ik snapte het wel, kwam misschien wat raar uit de hoek :wink:
We gaan het wel meemaken. Hoe stom ook maar ik ga gewoon nog even extra van haar genieten. Niet dat ze nou zeker weten erin blijft ofzo, maar gewoon. Voor de zekerheid.
Ze lag net al weer met een maffe bek op haar rug te raggen :I:

Zou die bek ook zo invallen als bij mensen trouwens? Het is al zo'n lelijk hondje :mrgreen:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Mit schreef: Zou die bek ook zo invallen als bij mensen trouwens? Het is al zo'n lelijk hondje :mrgreen:
:mep: :boos: :F:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ken wel een kat waar alle tanden maar meteen getrokken zijn vanwege voordurend gesodemieter met ontstekingen, het beestje knapte zienderogen op. Maar ik zou ook niet gelukkig worden van de narcose, hopelijk heb je een dierenarts die daar zorgvuldig mee omgaat.
Sterkte!
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

vaak zie je wel als de voortanden getrokken zijn een tong uit de bek :mann:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Wat denk je dat voor Tsuki erger is, niet wakker worden uit een narcose of dagelijks rondlopen met een zeer pijnlijk bekkie en lijden onder een enorme vracht bacteriën die haar hele lichaam proberen te verwoesten? Juist ja.
Verder vind ik het preventief trekken van gezonde tanden belachelijk. Uiteraard moet het bekkie goed gereinigd worden en alle tandjes waar geen redding meer voor is zullen eruit moeten maar gezonde tanden moeten gewoon schoongemaakt worden en blijven zitten. Waarschijnlijk zal ze over 1 of 2 jaar dan weer een gebitsreiniging moeten hebben. Jammer maar het is niet anders. Je kunt kijken of er met dieet iets te doen valt (vers of Hills t/d) maar verwacht daar ook geen wonderen van.

Succes ermee, ik hoop dat het allemaal reuze meevalt.

Kees
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Veel sterkte ermee :roos:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Van hieruit bekeken zeg ik saneren. Ik zou haar dus onder narcose laten brengen en alles wat verrot is en pijn doet (of kan doen) eruit laten halen. Syll van mijn moeder liet dan wel in haar bekkie kijken (die had ook zo'n graflucht) maar toch hebben ze er meer uitgehaald dan in eerste instantie eruit leek te moeten.

Syll is een veel blijer hondje geworden dus 100% dat ze daar toch last van moet hebben gehad al leek dat niet zo. Ik zou haar iig niet onder narcose laten brengen (roesje) om te kijken en dan vervolgens nog een keer omdat er toch een paar tanden en of kiezen uit moeten. Dan gewoon 1x met de afspraak zit het goed is het "mazzel" zit het niet goed datgene wat niet goed is eruit.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Mit
Zeer actief

Afspraak voor volgende week woensdag. Dan kunnen we de medicatie voor nu even hun werk laten doen.
Ze werken met gasnarcose. Ik wil de arts nog even laten kijken voor hij er een spuit in zet (daarom ook eerst even die ab kuur afmaken) of het wel echt daar vandaan komt en nodig is. Ik heb Tsuki's tanden eigenlijk altijd alleen maar gewoon wit gezien, met een klein beetje tandsteen. Dus wil wel zeker weten dat ze niet voor niks onder zeil gaat.

Afspraak die ik ga maken is dat hij gewoon alles goed schoonmaakt, alles wat niet goed meer is eruit trekt en alles wat nog wel redelijk is maar waar hij problemen verwacht mag hij met mij overleggen.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Mit schreef:Afspraak voor volgende week woensdag. Dan kunnen we de medicatie voor nu even hun werk laten doen.
Ze werken met gasnarcose. Ik wil de arts nog even laten kijken voor hij er een spuit in zet (daarom ook eerst even die ab kuur afmaken) of het wel echt daar vandaan komt en nodig is. Ik heb Tsuki's tanden eigenlijk altijd alleen maar gewoon wit gezien, met een klein beetje tandsteen. Dus wil wel zeker weten dat ze niet voor niks onder zeil gaat.

Afspraak die ik ga maken is dat hij gewoon alles goed schoonmaakt, alles wat niet goed meer is eruit trekt en alles wat nog wel redelijk is maar waar hij problemen verwacht mag hij met mij overleggen.
Goed zo lieverd, ben trots op je dat je de wielen in werking hebt gezet! Ik ga de hele week plus woensdag kaarsjes voor Tsuk branden en keihard voor jullie duimen, het gaat vast helemaal goed komen met die kleine Gnuif. :ok: Ze heeft nog heel wat sjans-uren aan Sjon tegoed namelijk en tot ze die heeft ingelost gaat ze helemaal nergens heen. :pffff: En tandeloze ladies zijn vast helemaal zijn ding. :mrgreen:

:J: Ze draaien voor je hoor sussie! :J:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Goede beslissing Merit. Ik zal volgende week duimen :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik duim mee hoor :ok: :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

lijkt me een goed plan.

overigens, nog even ter verdediging van die kleine platneus; Miah is een op en top gezond hondje. Nergens last van. Behalve dan dat ze ontzettend last van tandsteen heeft, en met haar tweede jaar al een gebitsanering te pakken had. Hoeft dus echt niet perse aan het ras te liggen, eerder aan het hondje zelf. De ene hond is gevoeliger voor tandsteen dan de andere.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Casey schreef: Verder vind ik het preventief trekken van gezonde tanden belachelijk. Uiteraard moet het bekkie goed gereinigd worden en alle tandjes waar geen redding meer voor is zullen eruit moeten maar gezonde tanden moeten gewoon schoongemaakt worden en blijven zitten. Waarschijnlijk zal ze over 1 of 2 jaar dan weer een gebitsreiniging moeten hebben. Jammer maar het is niet anders. Je kunt kijken of er met dieet iets te doen valt (vers of Hills t/d) maar verwacht daar ook geen wonderen van.
Eens. Sjefke heeft ook een behoorlijk slecht en versleten gebit en zij is nu 2x onder zeil geweest voor een gebitssanering en kiesextractie. De rest werd ook bekeken en de laatste keer is een extra kies getrokken omdat daar ook twijfel over was. Maar alles er maar uitrossen omdat je er dan maar in 1x vanaf bent dat zou ik niet doen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik ook niet, mits de ontstekingen elkaar niet te snel gaan opvolgen. 1x per 2 a 3 jaar een gebitssanering vind ik acceptabel, maar dan moet de hond er tussentijds niet teveel last en pijn van hebben. anders zou ik wel alles eruit trekken. en nu weegt in dit geval het risico van steeds weer onder narcose ook wel zwaar mee natuurlijk.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Maar je weet op voorhand toch helemaal niet of de volgende keer een noodzakelijke gebitssanering weer na dezelfde tijd is? Voor hetzelfde geld zou het preventief trekken van alle tanden en kiezen helemaal niet nodig zijn omdat er geen andere tanden en/of kiezen meer gaan ontsteken. Als je de elementen waar enige twijfel over is wél laat weghalen, dan denk ik dat dat wel gewoon afdoende is.
Mit
Zeer actief

Dat gaat nu dus ook gebeuren. En als er twijfelgevallen zijn dan bellen ze me voor overleg.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mit schreef:Dat gaat nu dus ook gebeuren. En als er twijfelgevallen zijn dan bellen ze me voor overleg.
Super! :ok:
Mit
Zeer actief

Tis gelukt, ze ligt nu op mijn schoot te slapen. met linkerhand typen is lastig :mrgreen:
er zijn wat tanden en kiezen getrokken en alles is schoongemaakt. gebit was opzich netjes maar er zaten wat tanden los en er was een kies in 3 stukken gebroken. wellicht van de aanvaring met stellar.
nouja, ze is thuis!
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat fijn dat ze weer thuis is! Beterschap en hopen dat het bekkie weer een poosje mee kan. :ok:
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:Nu heb je dus een japanner met een Prodentlach ;-)
meer eentje met een nog duidelijker downsyndroom :mann:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

super dat alles goed is gegaan :ok:
Afbeelding
Plaats reactie