Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vers vlees en de hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Re: vers vlees en de hond

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

tervueren milo schreef:Hier krijgen ze ook verschillende soorten vlees maar sommige doen net als je ook brokken voert of een (mindere) kwaliteit vlees geeft je je hond zowat mishandeld.

Slaan we met zijn allen niet een beetje door :denken:
This! :ok:

Toen we Bailey net hadden heb ik het er bij 1 van haar entingen met de dierenarts
(van de WHG Dierenartsengroep) over gehad. Die zei letterlijk dat het hele vers vlees
fenomeen een beetje een rage is en dat met het tegenwoordige samengestelde
voer (ik neem aan brokken) honden niets tekort hoeven te komen.
Bailey krijgt van ons 's ochtends brokken (Prins Pro Care Croque of Science Plan) en
in de middag en avond vlees van Energique of SmulDier. Maar ik ga er zelf geen
wetenschap van maken of een wereldreis voor maken. Ze doet het er goed op
dus laten we het voorlopig maar zo.
Het oppaspoedeltje van vroeger at af en toe groentesoep met ballen met gekookte
rijst erdoorheen (volgens recept van de eigenaren) en die is ruim 18 geworden!
De erfhonden van mijn moeder's gezin vroeger aten met de pot mee en waren kern-
gezond, dus ja..... misschien ligt het in de aard van de mens om te overdrijven met
nieuwe ontdekkingen/methoden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

BAILEYSBAASJE schreef:
tervueren milo schreef:Hier krijgen ze ook verschillende soorten vlees maar sommige doen net als je ook brokken voert of een (mindere) kwaliteit vlees geeft je je hond zowat mishandeld.

Slaan we met zijn allen niet een beetje door :denken:
This! :ok:

Toen we Bailey net hadden heb ik het er bij 1 van haar entingen met de dierenarts
(van de WHG Dierenartsengroep) over gehad. Die zei letterlijk dat het hele vers vlees
Liefst zijn brokken dan natuurlijk :mrgreen:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Waar ik bang voor ben (en dat is al in opkomst voor sommige exoten) is dat het een dusdanig hot item wordt, of juist géén hot item maar doodnormaal gevonden wordt :N: , om struisvogels, zebra's, kangoeroes etc. te gaan eten waardoor er op dezelfde manier mee omgegaan gaat worden als met onze eigen koeien en varkens of het inmiddels ingeburgerde schaap. Ik zou het een enorm sneu gezicht vinden om een kudde zebra's in een wei te zien (en dan zouden ze al mazzel hebben, zoveel vleeskoeien zie ik normaal gesproken niet in een wei) wetende dat ze voor de vleesproductie bestemd zijn. Laat ze lekker in Zimbabwe

Verder ben ik van mening dat menig persoon meer bezig is met het voer van zijn hond wat uitermate goed en gezond moet zijn dan met zijn eigen voer.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

misschien ligt het in de aard van de mens om te overdrijven met
nieuwe ontdekkingen/methoden.
Vers voeren is niet iets nieuws en je kan daar zo ver in gaan als je zelf wilt, je kan het ook heel simpel houden. In het begin is het vaak wat uitzoeken en inlezen, na een tijd is dat gewoon op zicht. Zo krijgt Kai van orgaan gewoon 1 kalkoenhart, 2 konijnennieren en een stukje lever per week. Dat weegt elke week anders, maar dat maakt niet uit. Hij krijgt elke week 1 pensdag, 1 visdag, 1 orgaandag en de rest aangevuld met vlees (en ja dat is soms exotenvlees :Q: ) en bot (meestal kip). Dino krijgt ongeveer hetzelfde maar momenteel 2 keer per week brok erbij. Ze krijgen ook tafelresten. Lotje 1 maal per week blikvoer. Geen wetenschap, gewoon uitzoeken waar de hond het goed op doet zonder je blind te staren op methodes van die of die persoon. :ok: Ik ben dus ook totaal niet tegen brok, als je hond het daar goed op doet en je vind het prima zo, des te beter toch :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

BAILEYSBAASJE schreef: Toen we Bailey net hadden heb ik het er bij 1 van haar entingen met de dierenarts
Van mij mag je, hoor, maar waarom neem je dat aan?

WHG heeft overigens een uitstekende bibliotheek online.
Kijk maar, willekeurig geprikt:
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

En ze zijn bepaald niet specifiek voorstander van alleen die brok.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dianavdberkt schreef:nu ben ik dan maar even advocaat van de duivel.

Waarom in vredesnaam eten wij kangeroe, struisvogel en zebra. Alleen maar omdat het normale vlees niet meer voldoet en we zoeken naar exoten. Dat alleen al is toch te maf voor woorden. Is het tegenwoordig niet meer voldoende om rund, varken en ander Europees vlees te eten. Zijn wij dan zo'n ontzettend verwend volk geworden.
Je kunt dan moeilik nog zeggen dat je het je hond geeft omdat het anders weggegooid wordt.
Ik eet echt geen zebra of al dat exotische vlees... ik eet alleen varken, kip, kalkoen, rund, vis en hooguit met de kerst eens konijn... verder helemaal niks...
zie ik ook totaal het nut niet van in...
Mijn honden krijgen dus Smuldier, over het algemeen pens/vlees en af en toe vlees compleet... daarnaast 1 x per week kip en that's it...
Soms krijg ik het gevoel, ook hier, dat als je het 'durft' om alleen maar Smuldier te geven en dan al helemaal aan een opgroeiende hond zoals ik dat doe... dat ik die pup iets vreselijks aandoe...
Eerst voer je brok, nou het wordt nog net niet gezegd maar je mishandeld je hond vreselijk, vervolgens geef je kvv (smuldier) hoe durf je dit te geven, is veel te goedkoop kan nooit goed zijn :Q:
Ja het slaat steeds meer door het voerverhaal, dat vind ik zeker...
Overigens bereik je er niks mee, je jaagt alleen maar mensen tegen je in het harnas.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Marion. schreef: Volgens mij wegen die nog steeds de porties af en zorgen dat ze minstens 5 diersoorten, precies 13,63 % aan bot voeren, èn dat alle vitamientjes altijd aanwezig zijn.

Volledig losgeslagen wat mij betreft. Daarom kom ik ook niet op barfplaats bv.
Nou hoor. :hmmm: :tongue:
ik weeg ook alles af want die porties van 50 gram en 100 gram zijn voor mij gewoon niet te schatten.
Ik geef gewoon te veel met die miniporties als ik niet afweeg.
Verder hou ik idd een menu aan en percentage's en laat ik het vaak nog controleren. Haha !
Niet omdat ik losgeslagen ben ( ik zie mezelf helemaal niet zo) maar juist omdat ik gewoon te onzeker ben om qua eten op mezelf te vertouwen dat ik het echt wel goed doe. Met mijn eigen eten ben ik ook drama en vaak van het makkelijke maar ik voel aan mezelf wanneer ik even goed moet eten. Bij mijn honden zie ik het ook wel maar da's toch vaak later. Vandaar dat ik graag toch af en toe een menu laat checken.
Ik zou willen dat ik het zelfbewuste wat dat betreft in me had...en voor mezelf heb ik dat wel...alleen voor een ander , in dit geval mijn honden, mag ik graag af en toe nog adviezen vragen. :wink:

Euhm, wat krijgen ze hier...paard, kalkoen, kwartel, lam, eend, parelhoen, kip, haas,zalm en hert . Dat was het wel geloof ik.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat maakt het nou uit wat andere mensen voeren :19: Als ik mijn honden struisvogel, zebra, antilope en leeuwenvlees wil voeren dan doe ik dat toch lekker. Altijd maar dat gedoe over voeding van honden het is nooit goed wat je doet. Zolang je er zelf blij mee bent is het prima.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Linsey schreef:
Dianavdberkt schreef:maar buiten bovenstaande vraag van mij.

Waarom in hemelsnaam geef je je hond zebra en andere exoten. Soms is er inderdaad heel goedkoop aan te komen maar dan nog. Of het nu in het budget past of niet.
Waarom zijn wij hondenliefhebbers zo ver doorgeslagen dat wij ze vaak behandelen als kinderen. En daarmee bedoel ik gewoon het nederlands volk.
Wat heeft het ene met het andere te maken? :denken:
Mensen die hun honden als kinderen behandelen die voeren hun honden niet eens vers.
@ Diana Waarom ben ik bijvoorbeeld ver doorgeslagen als ik mijn honden als kinderen behandel?
Ik zie het probleem even niet? :denken:

@ Linsey Hoe kom jij er bij dat mensen die hun honden als kinderen behandelen geen vers voeren?
rose
Zeer actief

Valerie schreef:Wat maakt het nou uit wat andere mensen voeren :19: Als ik mijn honden struisvogel, zebra, antilope en leeuwenvlees wil voeren dan doe ik dat toch lekker. Altijd maar dat gedoe over voeding van honden het is nooit goed wat je doet. Zolang je er zelf blij mee bent is het prima.
Precies!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rose schreef:
@ Diana Waarom ben ik bijvoorbeeld ver doorgeslagen als ik mijn honden als kinderen behandel?
een hond als een kind behandelen vind ik hondonwaardig... ik heb het nu dus over iets algemeens en niet over jou persoonlijk.
Een hond is een hond en moet je ook zo behandelen... in mijn ogen dus.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Met een hond als kind behandelen bedoel ik dus wel het erg ver gaande, grote voorbeeld zijn de chihuahuas, niet allemaal hoor, maar ik denk dat met dit voorbeeld wel duidelijk is wat ik bedoel. Die mensen zie ik nou niet direct hun hond een kippenpoot geven of pens.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

malinois schreef:
rose schreef:
een hond als een kind behandelen vind ik hondonwaardig... ik heb het nu dus over iets algemeens en niet over jou persoonlijk.

Precies dat dus
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik heb het topic in het algemeen gestart zonder met een vinger naar een bepaalde persoon te wijzen. Als mijn hond iets niet lust heeft ie gewoonweg pech. dan gaat zijn of haar maaltijd gewoon naar een van de andere honden. Jammer voor haar of hem dan. ze kunnen me dan aankijken wat ze willen. gewoon domme pech. Als dat de volgende dag weer gebeurt, jammer dan.

Waar het mij een beetje om gaat is dat we de nederlandse hond steeds meer verwennen en in de watten leggen. Als het vlees van iets mindere kwaliteit is of meer vet bevat maakt dat geen bal uit. Een hond vreet alles als ie maar honger heeft. Als het echt bedorven is en niet meer eetbaar laat ie het heus wel liggen. Sommige mensen geven kapitalen uit aan vlees of brok omdat ze denken dat die beter of anders is dan anders. Meestal met de achterliggende gedachte, mens eigen, dat weer eens wat anders lekkerder is.

Honden zijn geen mensen. Honden eten om te overleven. Wij mensen eten vaak en eigenlijk altijd omdat het lekker is.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Dianavdberkt schreef: Een hond vreet alles als ie maar honger heeft. Als het echt bedorven is en niet meer eetbaar laat ie het heus wel liggen.
Vertel dat eens aan mijn hond die een rottend karkas uit de bosjes trekt om deze smakelijk te gaan zitten verorberen :O: :smile2:
blijkbaar was dit nog eetbaar volgens mevrouw (niet volgens mij want dit was een klik-aan-de-riem-jij-eet-thuis-momentje)
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

EschaenStefanie schreef:
Dianavdberkt schreef: Een hond vreet alles als ie maar honger heeft. Als het echt bedorven is en niet meer eetbaar laat ie het heus wel liggen.
Vertel dat eens aan mijn hond die een rottend karkas uit de bosjes trekt om deze smakelijk te gaan zitten verorberen :O: :smile2:
blijkbaar was dit nog eetbaar volgens mevrouw (niet volgens mij want dit was een klik-aan-de-riem-jij-eet-thuis-momentje)
Dan was het volgens de principes van je hond toch nog eetbaar. Dat wij dat onsmakelijk vinden is een ander verhaal. hihihihihihihi
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Dianavdberkt schreef:
EschaenStefanie schreef:
Dan was het volgens de principes van je hond toch nog eetbaar. Dat wij dat onsmakelijk vinden is een ander verhaal. hihihihihihihi
van mij had ze het wel op mogen eten, alleen ik wist niet waar dat dier aan dood was gegaan dus ik durfde het eigenlijk niet aan. Straks had'ie gif opgegeten of 1 of andere besmettelijke ziekte
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:ik heb het topic in het algemeen gestart zonder met een vinger naar een bepaalde persoon te wijzen. Als mijn hond iets niet lust heeft ie gewoonweg pech. dan gaat zijn of haar maaltijd gewoon naar een van de andere honden. Jammer voor haar of hem dan. ze kunnen me dan aankijken wat ze willen. gewoon domme pech. Als dat de volgende dag weer gebeurt, jammer dan.

Waar het mij een beetje om gaat is dat we de nederlandse hond steeds meer verwennen en in de watten leggen. Als het vlees van iets mindere kwaliteit is of meer vet bevat maakt dat geen bal uit. Een hond vreet alles als ie maar honger heeft. Als het echt bedorven is en niet meer eetbaar laat ie het heus wel liggen. Sommige mensen geven kapitalen uit aan vlees of brok omdat ze denken dat die beter of anders is dan anders. Meestal met de achterliggende gedachte, mens eigen, dat weer eens wat anders lekkerder is.

Honden zijn geen mensen. Honden eten om te overleven. Wij mensen eten vaak en eigenlijk altijd omdat het lekker is.
:19: Ik heb toch graag dat mijn honden met smaak eten hoor. Pluis vreet alles (liefst ontbindende meeuw), maar Charlie eet beter met wat afwisseling.
Boeiend wie er wat voor beest graag op zijn bordje heeft. Het afval daarvan vind hier in ieder geval gretig aftrek.

Of ik ze nou blikjes cesar, gevulde hoefjes, een kluif of een half kilootje zebra wil geven maakt toch niks uit? Worden ze echt niet opeens verwende hondenkindertjes van :Q:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix blieft bevleesde botten juist graag een beetje groenig. Van wat voor beest het dan is maakt hem niet zoveel uit :mrgreen:
Ik had overigens nog nooit gehoord van de vleesvarianten zoals zebra e.d. Althans, het was mij niet bekend dat je dat ergens in de buurt kunt kopen.
En ik zie het nut er ook niet echt van in. Of echt niet eigenlijk.
Ik schaar het, misschien wel heel onterecht, een beetje onder de noemer 'ik heb een heel zeldzame hond' e.d.
Hoe zeldzaam of anderszins bijzonder je hond is, en wat voor exotische zaken hij opeet, vind ik niet zo bijster interessant. Ik ben altijd veel meer benieuwd naar wat mensen ermee doen enzo.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
rose
Zeer actief

Charles vd B schreef:
malinois schreef:
rose schreef:

Precies dat dus
Dat is jullie mening, daar ben je vrij in, maar ik ben toch wel erg benieuwd waarom mijn honden een onwaardig zouden leven hebben als ik ze als mijn kinderen behandel...
Ik neem het niet persoonlijk op, maar ben wel erg benieuwd naar de onderbouwing van jullie mening :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dianavdberkt schreef:ik heb het topic in het algemeen gestart zonder met een vinger naar een bepaalde persoon te wijzen. Als mijn hond iets niet lust heeft ie gewoonweg pech. dan gaat zijn of haar maaltijd gewoon naar een van de andere honden. Jammer voor haar of hem dan. ze kunnen me dan aankijken wat ze willen. gewoon domme pech. Als dat de volgende dag weer gebeurt, jammer dan.

honden eten hier in nl al heel lang niet meer om te overleven hoor. en ze hebben ook smaak en vinden het een lekker dan het andere. het is natuurlijk onzin om te doen alsof dat niet zo is. wat een ieder daarmee doet moet iedereen zelf weten natuurlijk. hier krijgen ze momenteel overwegend rund en kip, maar normaal voer ik daar wel gevogelte, vis en geit/schaap bij. geit is wel duidelijk favo hier en ik geniet ervan om hen te zien genieten. als ik het voor een redelijke prijs kan krijgen voer ik ook zo afwisselend mogelijk.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

juistem... kan het niet beter omschrijven... ik heb nooit problemen gehad met moeilijke eters... ze eten en eten ze niet, dan is het helaas... morgen weer een dag...
Als er hier een hond niet eet, dan is ie echt heel erg ziek... of in het geval van Xantos was Xena dan loops... ook bij hem, jammer dan...
Ze eten alles met smaak of het nu brok is, kvv is of vers is... ik zie geen verschil... ze vallen al het eten aan wat er ook staat...
Het enige waarom ik geheel over ben gegaan op kvv is omdat ik dit wat natuurlijker vind, maar dat is puur voor mezelf...voor mn eigen gevoel.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind het vooral prettig om vlees en bot te geven wat 'overblijft' nadat de nette biefstukjes en borst-stukjes voor menselijke consumptie er af zijn gesneden. Koppen, karkassen, staarten, vellen, orgaan.
Diersoorten maken me dan niet zo veel uit. Het liefs wel biologisch of scharrel. Waar ik zoal aan kan komen is: eend, kip, kalkoen, kwartel, haas, konijn, hert, vis (zalm, makreel, panharing, sardines), geit, paard, rund etc..
Een biologische zebra-kop en/of een scharrel kangoeroe-staart ben ik nog niet tegenkomen. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Rami schreef:Een biologische zebra-kop en/of een scharrel kangoeroe-staart ben ik nog niet tegenkomen. :wink:
Gelukkig. Ik dacht al dat ik écht in een achtergebleven gebied woonde :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Jaap* schreef:Felix blieft bevleesde botten juist graag een beetje groenig. Van wat voor beest het dan is maakt hem niet zoveel uit :mrgreen:
Ik had overigens nog nooit gehoord van de vleesvarianten zoals zebra e.d. Althans, het was mij niet bekend dat je dat ergens in de buurt kunt kopen.
En ik zie het nut er ook niet echt van in. Of echt niet eigenlijk.
Ik schaar het, misschien wel heel onterecht, een beetje onder de noemer 'ik heb een heel zeldzame hond' e.d.
Hoe zeldzaam of anderszins bijzonder je hond is, en wat voor exotische zaken hij opeet, vind ik niet zo bijster interessant. Ik ben altijd veel meer benieuwd naar wat mensen ermee doen enzo.
Mwah, kangoeroe en struisvogel vind ik zo heerlijk dat de honden het mogen hebben :kotz: Maar goed, ben geen wild eter en zelfs een tamme struisvogel vind ik al te veel wild smaak hebben.

En zeldzaam zijn ze :F: maar als ik geit, paard en zebra voor ongeveer dezelfde prijs bij de zelfde leverancier kan krijgen gaan ze alledrie in het boodschappenmandje in plaats van drie keer hetzelfde.
Voor Charlie is dat het verschil tussen met smaak eten of groen en geel gal spugen omdat dat kipkarkas of bakje smul ompleet er voor de 4e keer die week in moet en zal.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke en ik zijn net begonnen met Barfen, na jaren allerlei kvv's. Hij eet nu kip en rund (nekken, strot, hartjes, kluifjes) en schapenpens en dat gaat prima. Ik ga natuurlijk uitbreiden, maar ik moet zeggen dat ik ook heel verbaasd was om allerlei exoten te zien op de bestelsites :80: . Iedereen moet voeren wat hij/zij wil, daar heeft niemand last van, maar ik ben toch wel van de nuchtere inslag: hij krijgt "normale" dieren die wij ook eten en dat lijkt me zat :wink:
Natuurlijk doen heel veel honden het prima op brokken of tafelresten of wat dan ook, het zijn overlevers. Boyke doet het letterlijk overal goed op, maar ik vind het gewoon leuk om hem zo natuurlijk mogelijk te voeren, net zoals ik het zelf ook belangrijk vind zo onbewerkt mogelijk te eten :ok:
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Hier is het vooral rund, kip, eend, konijn, paard, lam. Maar als mensen bijvoorbeeld exoten voeren vind ik dat echt niet raar. Vlees is vlees en toevallig omdat het hier normaal is om rund te eten, is dat ook normaal om aan je hond te geven.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Als wij een grote partij kangeroe spiervlees voor weinig langs zien komen, kopen we die in ja. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij wild, maar dat kun je niet het hele jaar door tegen lage prijzen inkopen. We proberen te varieren tussen diersoorten, maar wel onder een vaste prijs per kg. Zo krijgen ze hier gemiddeld zo'n 7 tot 10 diersoorten (met de soorten vis meegerekend wellicht nog meer), puur voor afwisseling icm prijs en aanbod. Oa. kip/eend/lam/geit/paard/rund/konijn/haas/hert/ree/fazant/lama/kangeroe/zalm/witvis waaruit wij samenstellen.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Al die exoten hoeven voor mij niet. Ik probeer wel redelijk wat afwisseling in de diersoorten te hebben, de basis is hier rund, kip en eend. Op dit moment heb ik redelijk wat geit en schaap in de vriezer liggen. Ik heb een maximum prijs die ik per kilo uitgeef, dat ligt op 3 euro. Maar de duurdere diersoorten (alles boven de 2 a 2,5 euro per kilo) voer ik minder vaak en gebruik ik als afwisseling. Het liefst voer ik wild en biologisch maar dat trekt mijn bankrekening niet.

Ik hou wel rekening met hun smaak. Daan vind duif enorm lekker, Dieber vind duif niet te eten. Als Daan duif krijgt dan krijgt Dieber iets anders. Ze mogen iets niet lekker vinden zolang ze verder maar gewoon eten wat de pot schaft. Ik reken geen menu's uit en weeg ook bijna niks af (voor Daan zou ik het wel moeten wegen aangezien ik hem snel teveel geef). Alleen lever en nier gaat in gepaste porties de vriezer in en de rest per kilo. Niet dat ik die lever en nier echt weeg, 1 kilo lever gaat in 5 delen de vriezer in en dan klopt wel ongeveer.

Ik vind ook dat sommige mensen doorslaan en als je niet alles afweegt en ik weet niet hoeveel diersoorten hebt dan zorg je niet goed voor je hond. Ik vind dat mijn honden het beter doen op vlees dan op brok. Het belangrijkste vind ik dat ik ze zie genieten van hun maaltijden en bij brok is het hap slik weg. Het enige wat ik mensen altijd mee wil geven is dat ze nadenken over wat ze hun hond geven en kijken naar hoe hun hond het erop doet.
En als ze vlees willen gaan geven moeten ze zich wel goed inlezen en niet zomaar wat doen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dus als je zebra voert, behandel je je hond als kind :denken:

Ik voer ook gevarieerd. Omdat ik denk dat het goed is. Als anderen alleen kip willen voeren, mogen ze dat ook zelf weten. Dus waarom ik niet? Ik voer overigens niet exotisch. Maar wel rund, paard, lam, eend, parelhoen, kip, kwartel, fazant, haas, konijn, geit, allerlei vissoorten, hert.

Oei, heb ik nou twee kindjes :N: Waar kan ik de kinderbijslag dan precies aanvragen? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”