Je leest toch eerst een link door voordat je hem elders plaatst??patricia schreef:Ik wist geeneens van het bestaan van deze site af ik kreeg de link in mijn mailbox.Budkes schreef:Hoe kom je eigenlijk op zo'n enge site terecht?
Do'nt shoot the messenger :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sharia in Spanje: Weg met de honden!
Moderator: moderatorteam
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Sharia in Spanje: Weg met de honden!
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Toen ik Lieuwe pas had ben ik op mijn werk langs geweest om alle kindertjes met de pup te laten kennis maken. De ouders stonden grijnzend aan de kant en een aantal hebben de pup ook even geaaid.
JA! Ik werk op een asielzoekerscentrum, al bijna 2O jaar.

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Venlo he, allemaal WilderstemmersNakisha schreef:Moet je nou toch eens kijken, een rasechte Ingrid. Hoe is 't met Henk?britty schreef:IK weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar zie genoeg dingen in mijn omgeving die me het tegenovergestelde vertellen. Bovendien wonen er hier in mijn stad alleen al teveel buitenlanders die, hoewel heel aardig, al jaren hier wonen, de taal nog niet machrig zijn en een uitkering trekken..En het idee dat ik voor dat volk moet werken, bevalt me niet. Dan noem me maar kortzichtig.
Pfff... ik word zo moe van die PVV-propaganda-praat.
(en nee, deze is niet serieus bedoeld)
Even aan Britty persoonlijk. Ik ken Venlo goed, ik wist dan weer niet dat het jouw stad was. En zijn ook heeeeel veeeel venlonaren die "de taal" niet machtig zijn. Spreken nl. alleen maar venlo's. En ik moet niet alleen "voor dat volk" werken. Nee, ik wordt ook nog door "dat volk" behandeld in bv winkels of het ziekenhuis.
Misschien moet je ietsje beter inlezen in bepaalde problematiek voordat je kortzichtige uitspraken doet. Maar gelukkig schrijf je zelf al hoe we je mogen noemen. Dat spreekt zeker voor je
-
Neeltje
Hebben we geen belangrijkere dingen om ons druk over te maken dan of een hond wel of niet in een taxi mag in Spanje? (heb het artikel niet gelezen, zie het nut er niet van in).
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Idem. Ook niet gelezen trouwens.Neeltje schreef:Hebben we geen belangrijkere dingen om ons druk over te maken dan of een hond wel of niet in een taxi mag in Spanje? (heb het artikel niet gelezen, zie het nut er niet van in).
Mag een hond in Nederland dan wel in een taxi? Nooit geweten.Waar maken we ons druk om idd, Spanjaarden staat toch al niet bekend om hun diervriendelijkheid, daar hebben zij geen Islamieten voor nodig...
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Dat zal het zijnrenee-uk schreef:dan ben jij ook dom, zal wel aan de naam liggenRenee1966 schreef:britty schreef:IK weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar zie genoeg dingen in mijn omgeving die me het tegenovergestelde vertellen. Bovendien wonen er hier in mijn stad alleen al teveel buitenlanders die, hoewel heel aardig, al jaren hier wonen, de taal nog niet machrig zijn en een uitkering trekken..En het idee dat ik voor dat volk moet werken, bevalt me niet. Dan noem me maar kortzichtig.Brrrrrrrrrr, sluit me bij Reneeuk aan.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
:lol:Nakisha schreef:Moet je nou toch eens kijken, een rasechte Ingrid. Hoe is 't met Henk?britty schreef:IK weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar zie genoeg dingen in mijn omgeving die me het tegenovergestelde vertellen. Bovendien wonen er hier in mijn stad alleen al teveel buitenlanders die, hoewel heel aardig, al jaren hier wonen, de taal nog niet machrig zijn en een uitkering trekken..En het idee dat ik voor dat volk moet werken, bevalt me niet. Dan noem me maar kortzichtig.
Pfff... ik word zo moe van die PVV-propaganda-praat.
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik ook anders zou ik hem hier niet plaatsen.flatcoat schreef:Je leest toch eerst een link door voordat je hem elders plaatst??patricia schreef:Ik wist geeneens van het bestaan van deze site af ik kreeg de link in mijn mailbox.Budkes schreef:Hoe kom je eigenlijk op zo'n enge site terecht?
Ik wil alleen aangeven dat ik zelf dat soort sites niet opzoek.
Groetjes Patries

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Gatverdamme, heb je wel gelezen wat je zelf schrijft?britty schreef:En het idee dat ik voor dat volk moet werken, bevalt me niet.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dan had het je gesiert even iets verder te kijken naar "de bron" en de link in de prullenbak te sodemieteren in plaats van dit soort opruiende onzin verder te verspreiden.patricia schreef:Ik wist geeneens van het bestaan van deze site af ik kreeg de link in mijn mailbox.Budkes schreef:Hoe kom je eigenlijk op zo'n enge site terecht?
Gr. Aniek

- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij vind het onzin ik misschien niet.Budkes schreef:Dan had het je gesiert even iets verder te kijken naar "de bron" en de link in de prullenbak te sodemieteren in plaats van dit soort opruiende onzin verder te verspreiden.patricia schreef:Ik wist geeneens van het bestaan van deze site af ik kreeg de link in mijn mailbox.Budkes schreef:Hoe kom je eigenlijk op zo'n enge site terecht?
Het gaat mij in het stukje over het verbod op honden en niet zo zeer op het tegen de islam zijn of wat men er hier ook van maakt.
gewoon ter info wat er zich in Spanje afspeelt niet om hier de boel een beetje te zieken dat doen jullie zelf ik niet.
Ik zal de volgende keer wel het hele stuk knippen en plakken zonder de bron erbij misschien was dat beter geweest.
Groetjes Patries

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
En als die onzin afkomstig is van dit soort opruiende propagandasites, dan is het heel misschien wel handig om iets verder in het onderwerp te duiken om te verifiëren of er überhaupt wel iets van waar is. Want het Duitse artikel, waar dit een vertaling van is, is afkomstig van een, zo mogelijk, nog engere site.patricia schreef:Jij vind het onzin ik misschien niet.Budkes schreef:
Dan had het je gesiert even iets verder te kijken naar "de bron" en de link in de prullenbak te sodemieteren in plaats van dit soort opruiende onzin verder te verspreiden.
Het gaat mij in het stukje over het verbod op honden en niet zo zeer op het tegen de islam zijn of wat men er hier ook van maakt.
gewoon ter info wat er zich in Spanje afspeelt niet om hier de boel een beetje te zieken dat doen jullie zelf ik niet.
Ik zal de volgende keer wel het hele stuk knippen en plakken zonder de bron erbij misschien was dat beter geweest.
Vandaar dus opruiende onzin, omdat de kans heel dik aanwezig is dat er geen letter van waar is, of dat er misschien ergens in een plaats in Spanje een Islamiet geroepen heeft dat hij geen hond in het openbaar vervoer wil.
Als je "bronnen" niet bestaan uit meer serieuze en betrouwbare media doe ik het toch echt af als opruiende onzin.....
Het was dus misschien beter geweest om de boel wat beter te verifiëren voordat je het hier neerzet, knippen en plakken zonder bron had het nog erger gemaakt.
Gr. Aniek

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
En dat het stuk van de website wel dergelijk uit zijn verband getrokken is om stemming te maken t.o.v. bepaalde bevolkingsgroepen blijkt eigenlijk wel uit het volgende citaat
Dus het is in Spanje in meerdere streken al langer verboden om honden mee te nemen in het openbaar vervoer. Dit heeft dan niets met moslims te maken, maar met de algehele mentaliteit in het land t.o.v. honden.
http://www.dogsincluded.nl/invoer/spanje.htmOpenbaar vervoer
Als u van plan bent met het openbaar vervoer te reizen moet u ongeacht het ras altijd een muilkorf bij u hebben. Overigens is het vervoer van honden in bussen en metro in de meeste grote steden zoals Madrid en Barcelona niet toegestaan (tenzij het een blindengeleidehond betreft), maar ook andere gebieden geldt meestal een verbod. In de trein worden honden over het algemeen wel toegelaten, maar de honden moeten bij het reserveren worden aangemeld (vaak mogen er maar een bepaald aantal honden per trein mee en zijn er bepalingen over de manier van vervoer).
Dus het is in Spanje in meerdere streken al langer verboden om honden mee te nemen in het openbaar vervoer. Dit heeft dan niets met moslims te maken, maar met de algehele mentaliteit in het land t.o.v. honden.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Wat een flauwekul zeg, je wordt er niet bepaald geloofwaardiger op zo.patricia schreef: Jij vind het onzin ik misschien niet.
Dit hele verhaal in je link is het zoveelste anti moslim verhaal en je maakt mij niet wijs dat je die link hier vanwege het vermeende onrecht aan hondjes hebt neergezet.
En ik vind het nog laf ook, kom dan gewoon uit voor je overtuiging en ga niet zitten draaien als het merendeel van de posters niet met je meegaat in de zoveelste moslim hetze.
bah

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij dat denkt moet je dat lekker blijven doen.renee-uk schreef:Wat een flauwekul zeg, je wordt er niet bepaald geloofwaardiger op zo.patricia schreef: Jij vind het onzin ik misschien niet.
Dit hele verhaal in je link is het zoveelste anti moslim verhaal en je maakt mij niet wijs dat je die link hier vanwege het vermeende onrecht aan hondjes hebt neergezet.
En ik vind het nog laf ook, kom dan gewoon uit voor je overtuiging en ga niet zitten draaien als het merendeel van de posters niet met je meegaat in de zoveelste moslim hetze.
bah
Als ik zeg dat dat niet mijn bedoeling is geweest dan geloof je me toch niet.
Groetjes Patries

- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal het voortaan beter doorlezen en niet klakkeloos plaatsen, ik kreeg de link van een andere honden-yahoogrouplijst en dacht dat het daarom wel ok was.Budkes schreef:En als die onzin afkomstig is van dit soort opruiende propagandasites, dan is het heel misschien wel handig om iets verder in het onderwerp te duiken om te verifiëren of er überhaupt wel iets van waar is. Want het Duitse artikel, waar dit een vertaling van is, is afkomstig van een, zo mogelijk, nog engere site.patricia schreef:Jij vind het onzin ik misschien niet.Budkes schreef:
Dan had het je gesiert even iets verder te kijken naar "de bron" en de link in de prullenbak te sodemieteren in plaats van dit soort opruiende onzin verder te verspreiden.
Vandaar dus opruiende onzin, omdat de kans heel dik aanwezig is dat er geen letter van waar is, of dat er misschien ergens in een plaats in Spanje een Islamiet geroepen heeft dat hij geen hond in het openbaar vervoer wil.
Als je "bronnen" niet bestaan uit meer serieuze en betrouwbare media doe ik het toch echt af als opruiende onzin.....
Het was dus misschien beter geweest om de boel wat beter te verifiëren voordat je het hier neerzet, knippen en plakken zonder bron had het nog erger gemaakt.
Groetjes Patries

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dan sluit ik ook maar aan in de rij van domme mensen..Ma-Rianne schreef:Ik mag me aansluiten bij de domme mensen
![]()
Toen ik Lieuwe pas had ben ik op mijn werk langs geweest om alle kindertjes met de pup te laten kennis maken. De ouders stonden grijnzend aan de kant en een aantal hebben de pup ook even geaaid.
JA! Ik werk op een asielzoekerscentrum, al bijna 2O jaar.

- Budkes
- Zeer actief
patricia schreef:Ik zal het voortaan beter doorlezen en niet klakkeloos plaatsen, ik kreeg de link van een andere honden-yahoogrouplijst en dacht dat het daarom wel ok was.Budkes schreef:En als die onzin afkomstig is van dit soort opruiende propagandasites, dan is het heel misschien wel handig om iets verder in het onderwerp te duiken om te verifiëren of er überhaupt wel iets van waar is. Want het Duitse artikel, waar dit een vertaling van is, is afkomstig van een, zo mogelijk, nog engere site.patricia schreef: Jij vind het onzin ik misschien niet.
Gr. Aniek

-
LittleBoy
- Actief
Wat een gedoe weer.
- CKS
- Zeer actief
Venlo... goede herinneringen aan. Is Die Zwei Brüder nog steeds de belangrijkste winkel daar? En mis je het niet dat sinds de invoering van de Euro de prijzen niet meer exclusief in D-Marken aangegeven worden? Kun je nog steeds van die heerlijke Currywurst krijgen in die Imbiss aan de Maas, zeg maar ten hoogte van de oude stadsmuur? Vind jij het ook zo grappig dat als je geen Venloos spreekt, je overal meteen antwoord krijgt in het Duits?
Kees
Kees
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Dat was dus ook mijn eerste gedachte. Akelige site en nog akeliger mensen.renee-uk schreef:gezien de site waar dit schoons op te vinden is, heb ik niet zo heel veel vertrouwen in de objectiviteit van deze berichtgeving.
En dit opmerking van Britty over 'dat volk' vind ik te laag voor woorden. Waar doet mij dat aan denken.....
O ja, 'eigen volk eerst....'

- Budkes
- Zeer actief
Om over mijn stad maar te zwijgen. :N:lieke schreef:Dat was dus ook mijn eerste gedachte. Akelige site en nog akeliger mensen.renee-uk schreef:gezien de site waar dit schoons op te vinden is, heb ik niet zo heel veel vertrouwen in de objectiviteit van deze berichtgeving.
En dit opmerking van Britty over 'dat volk' vind ik te laag voor woorden. Waar doet mij dat aan denken.....![]()
O ja, 'eigen volk eerst....'
Gr. Aniek

- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Wat heeft dát er mee te maken? Ik heb het over de buitenlanders die hier al jaren wonen en nog steeds een uikering trekken, niet over de buitenlanders die gewoon aangepast zijn en werken Heb trouwens vaker buitenlandse collegaatjes gehad, niets mis mee hoor..Mensen die uit oorlogsgebieden hier naar toe vluchten vind ik een ander verhaal, maar blijkbaar lezen je alleen maar de dingen die je wilt lezen..Casey schreef:Venlo... goede herinneringen aan. Is Die Zwei Brüder nog steeds de belangrijkste winkel daar? En mis je het niet dat sinds de invoering van de Euro de prijzen niet meer exclusief in D-Marken aangegeven worden? Kun je nog steeds van die heerlijke Currywurst krijgen in die Imbiss aan de Maas, zeg maar ten hoogte van de oude stadsmuur? Vind jij het ook zo grappig dat als je geen Venloos spreekt, je overal meteen antwoord krijgt in het Duits?
Kees
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Budkes
- Zeer actief
Oh, kijk aan, dat is mooi. Dan hangen we die apart.britty schreef:Wat heeft dát er mee te maken? Ik heb het over de buitenlanders die hier al jaren wonen en nog steeds een uikering trekken, niet over de buitenlanders die gewoon aangepast zijn en werken Heb trouwens vaker buitenlandse collegaatjes gehad, niets mis mee hoor..Mensen die uit oorlogsgebieden hier naar toe vluchten vind ik een ander verhaal, maar blijkbaar lezen je alleen maar de dingen die je wilt lezen..Casey schreef:Venlo... goede herinneringen aan. Is Die Zwei Brüder nog steeds de belangrijkste winkel daar? En mis je het niet dat sinds de invoering van de Euro de prijzen niet meer exclusief in D-Marken aangegeven worden? Kun je nog steeds van die heerlijke Currywurst krijgen in die Imbiss aan de Maas, zeg maar ten hoogte van de oude stadsmuur? Vind jij het ook zo grappig dat als je geen Venloos spreekt, je overal meteen antwoord krijgt in het Duits?
Kees
Gr. Aniek

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
joh...britty schreef:Wat heeft dát er mee te maken? Ik heb het over de buitenlanders die hier al jaren wonen en nog steeds een uikering trekken, niet over de buitenlanders die gewoon aangepast zijn en werken Heb trouwens vaker buitenlandse collegaatjes gehad, niets mis mee hoor..Mensen die uit oorlogsgebieden hier naar toe vluchten vind ik een ander verhaal, maar blijkbaar lezen je alleen maar de dingen die je wilt lezen..Casey schreef:Venlo... goede herinneringen aan. Is Die Zwei Brüder nog steeds de belangrijkste winkel daar? En mis je het niet dat sinds de invoering van de Euro de prijzen niet meer exclusief in D-Marken aangegeven worden? Kun je nog steeds van die heerlijke Currywurst krijgen in die Imbiss aan de Maas, zeg maar ten hoogte van de oude stadsmuur? Vind jij het ook zo grappig dat als je geen Venloos spreekt, je overal meteen antwoord krijgt in het Duits?
Kees
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier in España heb ik nog helemaal niks gehoord over dit onderwerp. 
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
En ik ook niet.Wil de hond schreef:Hier in España heb ik nog helemaal niks gehoord over dit onderwerp.
Groetjes, Terry
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Kees maakt een prima punt aangezien jij spreekt over "dat volk". Misschien moet je je eigen teksten even teruglezen. Wat Kees doet (en ik ook een aantal posts terug) noemen ze ironie. Wat jij doet noemen ze discriminatie.britty schreef:Wat heeft dát er mee te maken? Ik heb het over de buitenlanders die hier al jaren wonen en nog steeds een uikering trekken, niet over de buitenlanders die gewoon aangepast zijn en werken Heb trouwens vaker buitenlandse collegaatjes gehad, niets mis mee hoor..Mensen die uit oorlogsgebieden hier naar toe vluchten vind ik een ander verhaal, maar blijkbaar lezen je alleen maar de dingen die je wilt lezen..Casey schreef:Venlo... goede herinneringen aan. Is Die Zwei Brüder nog steeds de belangrijkste winkel daar? En mis je het niet dat sinds de invoering van de Euro de prijzen niet meer exclusief in D-Marken aangegeven worden? Kun je nog steeds van die heerlijke Currywurst krijgen in die Imbiss aan de Maas, zeg maar ten hoogte van de oude stadsmuur? Vind jij het ook zo grappig dat als je geen Venloos spreekt, je overal meteen antwoord krijgt in het Duits?
Kees
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Britty schreef
Want wij kennen aardig wat verschillende vormen van uitkering.
Zo raakte ik op mijn dertigste arbeidsongeschikt, omdat ik op zeer jonge leeftijd zwaar werk moest doen, terwijl ik een verzwakt skelet had ten gevolge van ondervoeding als baby (Engelse ziekte door hongerwinter) Ik heb dus 35 jaar WAO 'getrokken' zoals jij dat noemt.
Had ik dat niet mogen doen? Ik spreek dan wel redelijk Nederlands, maar ben toch een 'buitenlander', een zoon van het oude volk.
naar Nederland is gehaald om het gore werk te doen waar de eigen bevolking geen zin in heeft
heeft blijkbaar minder rechten op een uitkering dan een Nederlander? Dat begrijp ik toch goed he?
En straks Britty? Als de mensen uit Libye hun land ontvluchten vanwege chaos en burgeroorlog
Dan zijn zij welkom? Maar zij hebben geen werk, en er komt voorlopig ook geen werk voor hen. Er zijn ook oude mensen bij, en die hebben grote moeite met het leren van een nieuwe taal. Heb jij wel eens geprobeerd een taal te leren terwijl je twee jaar lagere school hebt gehad, en zelfs in je moedertaal niet kunt lezen en schrijven? Dus een uitkering is dan noodzakelijk. Daar komt nog bij dat het wel allemaal Islamieten zijn, en daar is men in ons land nog al bang voor.
Ik kan je nu alvast voorspellen dat het groot gedonder zal geven, want de PVV zal niet nalaten deze vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen. Al was het maar via onfrisse publikaties op tendentieuze websites. Als het zover komt dan zijn de mensen uit Libye niet welkom.
Ja misschien tien schrijnende gevallen, maar geen honderden.
Je ziet dat ik wat kritische vragen heb bij jouw opmerkingen, en ik hoop dat je ze wilt beantwoorden.
Met vriendelijke groeten
Kelev
Nu moet je me toch eens iets uitleggen. Blijkbaar vind je het niet goed dat buitenlanders die hier al jaren wonen een uitkering krijgen. Weet je ook op welke grond die uitkering verstrekt wordt?Ik heb het over de buitenlanders die hier al jaren wonen en nog steeds een uikering trekken, niet over de buitenlanders die gewoon aangepast zijn en werken
Want wij kennen aardig wat verschillende vormen van uitkering.
Zo raakte ik op mijn dertigste arbeidsongeschikt, omdat ik op zeer jonge leeftijd zwaar werk moest doen, terwijl ik een verzwakt skelet had ten gevolge van ondervoeding als baby (Engelse ziekte door hongerwinter) Ik heb dus 35 jaar WAO 'getrokken' zoals jij dat noemt.
Had ik dat niet mogen doen? Ik spreek dan wel redelijk Nederlands, maar ben toch een 'buitenlander', een zoon van het oude volk.
Nee dat begrijp ik. Totdat ze een uitkering krijgen natuurlijk.Heb trouwens vaker buitenlandse collegaatjes gehad, niets mis mee hoor..
Nee hoor, ik lees alles. Maar een buitenlander die op uitdrukkelijk verzoek van het bedrijfslevenMensen die uit oorlogsgebieden hier naar toe vluchten vind ik een ander verhaal, maar blijkbaar lezen je alleen maar de dingen die je wilt lezen..
naar Nederland is gehaald om het gore werk te doen waar de eigen bevolking geen zin in heeft
heeft blijkbaar minder rechten op een uitkering dan een Nederlander? Dat begrijp ik toch goed he?
En straks Britty? Als de mensen uit Libye hun land ontvluchten vanwege chaos en burgeroorlog
Dan zijn zij welkom? Maar zij hebben geen werk, en er komt voorlopig ook geen werk voor hen. Er zijn ook oude mensen bij, en die hebben grote moeite met het leren van een nieuwe taal. Heb jij wel eens geprobeerd een taal te leren terwijl je twee jaar lagere school hebt gehad, en zelfs in je moedertaal niet kunt lezen en schrijven? Dus een uitkering is dan noodzakelijk. Daar komt nog bij dat het wel allemaal Islamieten zijn, en daar is men in ons land nog al bang voor.
Ik kan je nu alvast voorspellen dat het groot gedonder zal geven, want de PVV zal niet nalaten deze vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen. Al was het maar via onfrisse publikaties op tendentieuze websites. Als het zover komt dan zijn de mensen uit Libye niet welkom.
Ja misschien tien schrijnende gevallen, maar geen honderden.
Je ziet dat ik wat kritische vragen heb bij jouw opmerkingen, en ik hoop dat je ze wilt beantwoorden.
Met vriendelijke groeten
Kelev
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wat me keer op keer opvalt in dit soort* topics is dat de mensen die ervaring hebben met 'dat soort mensen', echte - hands on - ervaring, zoals bijvoorbeeld mensen die op een COA werken geen enkel probleem hebben met 'dat soort mensen'. Het zijn de ontevredenen, die een gemakkelijk slachtoffer zoeken voor hun eigen problemen. De mensen die graag schuld en verantwoordelijkheid afschuiven die moeilijk en eng doen over 'enge islamieten' en 'kutmarrokanen'.
Waarom de Henkjes en Ingridjes dat zelf niet doorhebben ontgaat mij enigszins. Wellicht is het een kwestie van intelectueel of empatisch onvermogen. Of een combinatie daarvan.
*Het soort topics waarin de Henken en Ingrids laag vliegen, zeg maar. Bruin gedachtengoed-topics en zo...
Waarom de Henkjes en Ingridjes dat zelf niet doorhebben ontgaat mij enigszins. Wellicht is het een kwestie van intelectueel of empatisch onvermogen. Of een combinatie daarvan.
*Het soort topics waarin de Henken en Ingrids laag vliegen, zeg maar. Bruin gedachtengoed-topics en zo...
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far