Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Macho mank, update 27-02 weer niet goed.
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Macho mank, update 05-02 weer mank, iemand nog ideeen?
Afgelopen weekend liep hij weer een beetje mank.
Maar nu kwam het volgens mij duidelijk van zijn voetzolen, hij gaf ook heel duidelijk pijn aan bij het aanraken van zijn zooltjes.
Nu ben ik begonnen met iedere dag biotine en canisport en daarnaast regelmatig insmeren met uierzalf en het lijkt te werken.
Maar ik blijf het zelf moeilijk vinden om te zien of hij mank loopt.
Ik denk nu dus dat hij nu gewoon goed loopt.
Ik heb net een stukje gefilmd, zien jullie nog iets aparts?
http://www.youtube.com/watch?v=hyZ3MDT2yeo
Het gaat om het 1e stukje, aan het eind valt er niks meer te beoordelen maar ik weet niet hoe ik dat weg krijg.
Maar nu kwam het volgens mij duidelijk van zijn voetzolen, hij gaf ook heel duidelijk pijn aan bij het aanraken van zijn zooltjes.
Nu ben ik begonnen met iedere dag biotine en canisport en daarnaast regelmatig insmeren met uierzalf en het lijkt te werken.
Maar ik blijf het zelf moeilijk vinden om te zien of hij mank loopt.
Ik denk nu dus dat hij nu gewoon goed loopt.
Ik heb net een stukje gefilmd, zien jullie nog iets aparts?
http://www.youtube.com/watch?v=hyZ3MDT2yeo
Het gaat om het 1e stukje, aan het eind valt er niks meer te beoordelen maar ik weet niet hoe ik dat weg krijg.
Laatst gewijzigd door samantha! op 24 feb 2011 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Re: Macho mank, update 24-02 met filmpje.
Ik zie niks bijzonders meer.
Zeker niet dat manken van dat vorige filmpje.
Voor zover ik het kan zien loopt hij goed.
Zeker niet dat manken van dat vorige filmpje.
Voor zover ik het kan zien loopt hij goed.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- samantha!
- Zeer actief
Dank jullie wel voor het kijken
Ik dacht al dat het goed was maar toch fijn om even bevestiging te krijgen
Ik dacht al dat het goed was maar toch fijn om even bevestiging te krijgen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Volgens mij loopt hij ook goed 
- samantha!
- Zeer actief
Nou het ging helemaal goed tot vandaag dus.
Gister 1 keer 20 minuutjes gelopen en verder nog 3 keer 10 minuutjes.
Niets aan de hand.
Vanmorgen stond ik op en liep hij dus weer wat mank.
Toen even een wandeling gedaan om te kijken hoe dat ging en gelijk weer niets aan de hand, in totaal 30 minuten rustig gelopen.
Toen ik naar de auto liep met Macho aangelijnd naast mij liep hij ineens weer 4 pasjes heel erg mank en gelijk daarna weer niets aan de hand.
Thuis ook gelijk weer niets aan de hand.
Ik weet het nu dus echt niet meer hoor
Volgens mij maakt het ook helemaal niets uit of ik hem nou wel of geen rust geef.
Morgen toch maar een afspraak met de fysiotherapeut maken om uit te sluiten dat het niet toch iets anders is als die zooltjes.
Het is zo'n raar patroon.
Hij loopt eigenlijk alleen maar thuis af en toe mank of buiten enkele pasjes en het is heel snel weer weg iedere keer.
Soms is het na inspanning maar ook net zo vaak zonder dat er iets aan vooraf is gegaan.
Echt zo vreemd
Gister 1 keer 20 minuutjes gelopen en verder nog 3 keer 10 minuutjes.
Niets aan de hand.
Vanmorgen stond ik op en liep hij dus weer wat mank.
Toen even een wandeling gedaan om te kijken hoe dat ging en gelijk weer niets aan de hand, in totaal 30 minuten rustig gelopen.
Toen ik naar de auto liep met Macho aangelijnd naast mij liep hij ineens weer 4 pasjes heel erg mank en gelijk daarna weer niets aan de hand.
Thuis ook gelijk weer niets aan de hand.
Ik weet het nu dus echt niet meer hoor
Volgens mij maakt het ook helemaal niets uit of ik hem nou wel of geen rust geef.
Morgen toch maar een afspraak met de fysiotherapeut maken om uit te sluiten dat het niet toch iets anders is als die zooltjes.
Het is zo'n raar patroon.
Hij loopt eigenlijk alleen maar thuis af en toe mank of buiten enkele pasjes en het is heel snel weer weg iedere keer.
Soms is het na inspanning maar ook net zo vaak zonder dat er iets aan vooraf is gegaan.
Echt zo vreemd
- ranetje
- Zeer actief
Re: Macho mank, update 27-02 weer niet goed.
Dit verhaal doet mij dan wel weer heel erg denken aan het kruipertje dat Rana in haar poot had.
Maar het kan net zo goed wat anders zijn.
Wat is dat toch lastig!
Heb je wel opnieuw alle nagels bekeken en de voetkussens?
Niks gescheurd o.i.d.?
Maar het kan net zo goed wat anders zijn.
Wat is dat toch lastig!
Heb je wel opnieuw alle nagels bekeken en de voetkussens?
Niks gescheurd o.i.d.?
- samantha!
- Zeer actief
Ja ik heb inderdaad weer alles nagekeken.
Dit zijn foto's van zijn zooltjes van een aantal weken geleden:

Die kloofjes die je ziet onder zijn nagels zijn nu nog wat dieper en wat meer afgebrokkeld.
Maar het blijft zo raar dat het telkens maar heel even is dat hij mankt.
Als het echt die zooltjes zijn waar hij last van heeft zou het toch niet telkens zo snel over zijn terwijl de kussentjes zelf niet verbeterd zijn.
Maar aan de andere kant als het een spier of pees zou zijn klopt het verhaal ook niet.
Botten/gewrichten is uitgesloten door de rontgenfoto's
Het is dus echt onverklaarbaar.
Vandaag was het helemaal raar, smorgens mank, met wandelen niks aan de hand, aan het eind van de wandeling een paar pasjes heel erg mank en daarna weer niks aan de hand.
Ook bij thuiskomst bij het uitstappen uit de auto of na het slapen heeft hij dan weer nergens last van.
Dit zijn foto's van zijn zooltjes van een aantal weken geleden:

Die kloofjes die je ziet onder zijn nagels zijn nu nog wat dieper en wat meer afgebrokkeld.
Maar het blijft zo raar dat het telkens maar heel even is dat hij mankt.
Als het echt die zooltjes zijn waar hij last van heeft zou het toch niet telkens zo snel over zijn terwijl de kussentjes zelf niet verbeterd zijn.
Maar aan de andere kant als het een spier of pees zou zijn klopt het verhaal ook niet.
Botten/gewrichten is uitgesloten door de rontgenfoto's
Het is dus echt onverklaarbaar.
Vandaag was het helemaal raar, smorgens mank, met wandelen niks aan de hand, aan het eind van de wandeling een paar pasjes heel erg mank en daarna weer niks aan de hand.
Ook bij thuiskomst bij het uitstappen uit de auto of na het slapen heeft hij dan weer nergens last van.
- ranetje
- Zeer actief
Mijn honden hebben hooguit één scheur in een voetzool.
Toch kunnen ook zij op zulke momenten heel wisselend prima lopen of strompelen.
Maar of dit bij Macho aan de hand is weet ik niet.
Dat zijn flinke kloven bij Macho
Eigenlijk zou het me niet verbazen als hij daar last van heeft.
Dat zijn flinke kloven bij Macho
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Wat klote.. ik zou het zo snel ook niet weten, ik zou dan eerder denken aan een spier of pees die in de weg zit..
Narda heeft trouwens bij sommige zooltjes nog ergere kloven, dus dat zal het ook niet zijn denk ik.
Narda heeft trouwens bij sommige zooltjes nog ergere kloven, dus dat zal het ook niet zijn denk ik.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ja maar Narda heeft ook wat scheuren in haar voetzool.. en laatst had ze een scheur opgelopen in het water, maar daardoor liep ze echt niet meteen mank, geen een keer.. ik merkte het later pas op toen ik thuiskwam en wat bloed zag..ranetje schreef:Mijn honden hebben hooguit één scheur in een voetzool.
Dat zijn flinke kloven bij Macho![]()
- samantha!
- Zeer actief
Macho heeft nu op zijn grote kussens ook allemaal scheuren zittenranetje schreef:Mijn honden hebben hooguit één scheur in een voetzool.
Maar vooral dat onder die nagels lijkt me ook gewoon erg pijnlijk dus het zou mij ook niets verbazen als hij daar last van heeft.
Hij reageert daar ook echt op, ik kan alles met zijn poten doen behalve aan zijn zooltjes zitten, dan trekt hij gelijk terug.
Toen ik met hem bij Kranendonk was gaf hij ook nergens pijn aan behalve bij zijn zooltjes.
Voor de zekerheid probeer ik morgen een afspraak te maken bij de dierfysiotherapeut zodat hij er ook nog even naar kan kijken.
Hopelijk kan hij aangeven waar het probleem zit.
- samantha!
- Zeer actief
Macho heeft een tijd geleden zijn halve kussentje verloren (echt de helft hing los en is ook eraf gevallen), gelijk bloeden als een rund natuurlijk en toen heeft hij ook geen seconde mank gelopenEllen. schreef:Ja maar Narda heeft ook wat scheuren in haar voetzool.. en laatst had ze een scheur opgelopen in het water, maar daardoor liep ze echt niet meteen mank, geen een keer.. ik merkte het later pas op toen ik thuiskwam en wat bloed zag..ranetje schreef:Mijn honden hebben hooguit één scheur in een voetzool.
Maar zodra er iets net onder die nagels zit (al is het een minscuul steentje) loopt hij gelijk mank
Het ligt bij Macho dus net aan de plek waar het zit, aan de grote scheuren die aan zijn grote zooltjes zitten geeft hij ook geen pijn aan, het is puur die harde stukken die afbreken onder de nagels waar hij pijn aan geeft, die kloven zijn ook echt heel diep (ik krijg het niet goed op de foto maar je kan er een flink stuk inkijken).
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Nee mijn hond zijn bedjes zitten ook onder de kloofjes en inderdaad wel erger als wat ik daar zie, en ook geen last van .... mijn vorige hond liep ook af en toe mank, bleek later dat hij het inderdaad last van zijn pees had vooral na zacht/hard ondergrond ... winter regent het vaak dus was de grond zacht en zomers grond keihard .. zodra de grond harder werd begon hij weer af en toe te mankenEllen. schreef:Wat klote.. ik zou het zo snel ook niet weten, ik zou dan eerder denken aan een spier of pees die in de weg zit..

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Is er niet een of andere (auto-immuun?) ziekte die veel problemen aan voetkussentjes veroorzaakt? Ik heb daar ooit iets over gelezen dacht ik.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh wat lastig dat je het niet weet..Bel kan soms ook last hebben van nagels en kloven...maar dat hersteld ook weer.. Macho is nu al lang aan het tobben.. ik ben benieuwd..
- Flo'ke
- Zeer actief
Re: Macho mank, update: terug van Kranendonk
Onze dogo heeft ook een tijd mank gelopen, het is enorm moeilijk om na te gaan vanwaar het idd komt, hij vertoonde nergens pijn, de da mocht zijn poot plooien en strekken enz, hij gaf geen kik.samantha! schreef:Nou gister weer een uurtje gelopen en ja hoor vandaag weer hartstikke mank.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, het kan toch niet zo zijn dat een hond van net 4 jaar oud nu al geen uurtje meer kan lopen zonder te manken![]()
Het wordt ook steeds erger, hij loopt steeds manker en de tijd die er tussen zit dat hij niet mankt wordt steeds korter![]()
Heeft iemand nog ideeen?
Na vele onderzoeken is toen de oorzaak naar boven gekomen, hij had verkalking op een pees die over zijn schouder loopt, wsl door een kwestuur, van zich te forceren/rennen enz... (want hij was toen ook zo een wildebras, inmiddels een stuk rustiger)
Maar ik lees dat je van zijn schouders foto's hebt laten nemen, dus dat is wsl ook uitgesloten dan...